TK Paardenwagen / Racetrailer

Status
Niet open voor verdere reacties.

TL(a)Rjen

Die hard MF'er
3 apr 2005
325
16
Te koop

Ideale Westfalia paardenwagen, die wij altijd gebruikt hebben als racetrailer, waarom ?

- polyester rot niet
- waterdicht
- oprijklep
- stahoogte

Met gemak passen er 2 motoren in, we hebben er ook 3 in gehad.
2 opklapbare platen erin gemaakt om een 2e verdieping te creëren. Om je extra spullen op te kunnen bergen, maar ook 2 matrassen erop en je kan slapen, ligt uitstekend !

Voorin genoeg ruimte voor je overige spul, gereedschap/banden/tafels/stoelen etc en makkelijk bereikbaar door het deurtje voorin.

Het stalen frame wat erin zit kan je volledig weghalen, maar is super handig om de fietsen aan vast te knopen.

Echt een ideaal ding. Ligt super stabiel achter de auto.

vaste prijs €1500,-


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Kenteken staat op de foto, dan zoek je dat toch op op rdw.nl. Kilo of 100-200 erbij vanwege de extra dingen en je weet het.

Een paard weegt al snel 550 kg een er mogen er twee in, dus overbeladen met een circuit motor zul je niet snel. Wel vangt zo'n hoge trailer redelijk wat wind dus er moet een fatsoenlijke auto voor ivm stabiliteit. En dan zul je in de meeste gevallen rijbewijs BE nodig hebben (hoewel de trailer eventueel teruggekeurd kan worden)
 
een auto met een maximum massa van hoger dan 1500 kilo bij deze trailer is het BE rijbewijs
 
zeer interessant , wat is het gewicht van de aanhanger ?
zitten er vaste ogen in de vloer voor spanbanden ?
waar te bekijken ?


paardenwagen weegt zelf 740kg. laadvermogen is 1260kg.
maximum massa is dus 2000kg.

Met BE te rijden MAARRRRRR ook met B-rijbewijs mits voldaan aan onderstaand sommetje :

gewicht auto + gewicht aanhangwagen + gewicht lading = <3500kg. (minder dan 3500kg)

DUS : je auto weegt 1500kg, de paardenwagen 740kg, je motor + toebehoren 400kg = geen enkel probleem. (zelfs 860kg over .....)


Tevens omdat een paardenwagen zo breed is, en 4 wielen heeft, heb je absoluut geen enkele last van wind oid.
daarbij heeft hij ook nog eens schokbrekers op de assen ! geen gestuiter dus.
Fijn voor de paardjes, maar ook voor de motoren ;-)
ik zeg het je top ding. nooit begrepen waarom niet iedereen zo'n ding heeft in de racerij :+
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, hij staat in Harlingen, net over de Afsluitdijk. dat zal niet snel in de buurt zijn.
evt. bij veel animo kan ik hem wel naar een centrale plaats rijden.

Geen ogen in de vloer. Wij gebruikten altijd een inrijklem vastgeschroefd in de bodem en de ogen aan de zijkant om het stuur vast te zetten = ruim voldoende
 
gewicht auto + gewicht aanhangwagen + gewicht lading = <3500kg. (minder dan 3500kg)

DUS : je auto weegt 1500kg, de paardenwagen 740kg, je motor + toebehoren 400kg = geen enkel probleem. (zelfs 860kg over .....)
Niet juist. Het gaat qua rijbewijs niet om de echte lading maar om de maximaal toegestane lading.

Toegestane maximale massa auto (eigen gewicht + toegestane lading) mag niet boven 1500 kg komen om nog met B te rijden. Een dergelijk lichte auto (Panda oid) wil je echt niet voor zo'n grote aanhanger.

Heb je een grotere auto met tmm van bv 1900 kg heb je dus BE nodig (zelfs om met lege trailer te rijden!) of je keurt de trailer terug naar in dit voorbeeld 1600 kg. Het laadvermogen gaat dan omlaag maar dat is voor een circuit motor geen probleem.
 
Niet juist. Het gaat qua rijbewijs niet om de echte lading maar om de maximaal toegestane lading.

Toegestane maximale massa auto (eigen gewicht + toegestane lading) mag niet boven 1500 kg komen om nog met B te rijden. Een dergelijk lichte auto (Panda oid) wil je echt niet voor zo'n grote aanhanger.

Heb je een grotere auto met tmm van bv 1900 kg heb je dus BE nodig (zelfs om met lege trailer te rijden!) of je keurt de trailer terug naar in dit voorbeeld 1600 kg. Het laadvermogen gaat dan omlaag maar dat is voor een circuit motor geen probleem.


hoe dan ook, aan de koper om dit uit te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de informatie.

vwb het kenteken en het wel of niet moeten hebben van een BE is het heel simpel.
aanhanger laten terugkeuren naar 1500kg en je houdt in dat geval nog genoeg over
om 2 motoren te laden. kost een paar tientjes maar je hebt nooit problemen bij
een staande houding.
 
vwb het kenteken en het wel of niet moeten hebben van een BE is het heel simpel.
aanhanger laten terugkeuren naar 1500kg
Dat kun je niet zo kort door de bocht stellen. Als de chauffeur BE heeft is terugkeuren nergens voor nodig, als je er een busje of dikke auto voor hebt zul je met alleen B nog veel verder terug moeten keuren.

In geval van b.v. een Outlander PHEV (om maar eens een wagen met hogere tmm te nemen) zul je bij alleen B naar 1150 kg terug moeten.
 
Laatst bewerkt:
ik rij ook met een paardentrailer gewoon ideaal
paardenwagen weegt zelf 740kg. laadvermogen is 1260kg.
maximum massa is dus 2000kg.

Met BE te rijden MAARRRRRR ook met B-rijbewijs mits voldaan aan onderstaand sommetje :

gewicht auto + gewicht aanhangwagen + gewicht lading = <3500kg. (minder dan 3500kg)

DUS : je auto weegt 1500kg, de paardenwagen 740kg, je motor + toebehoren 400kg = geen enkel probleem. (zelfs 860kg over .....)


Tevens omdat een paardenwagen zo breed is, en 4 wielen heeft, heb je absoluut geen enkele last van wind oid.
daarbij heeft hij ook nog eens schokbrekers op de assen ! geen gestuiter dus.
Fijn voor de paardjes, maar ook voor de motoren ;-)
ik zeg het je top ding. nooit begrepen waarom niet iedereen zo'n ding heeft in de racerij :+
 
Dat kun je niet zo kort door de bocht stellen. Als de chauffeur BE heeft is terugkeuren nergens voor nodig, als je er een busje of dikke auto voor hebt zul je met alleen B nog veel verder terug moeten keuren.

In geval van b.v. een Outlander PHEV (om maar eens een wagen met hogere tmm te nemen) zul je bij alleen B naar 1150 kg terug moeten.

Ook niet helemaal waar.
Of je keurt EN de trailer terug naar 1500kg TMM EN de trekkende auto naar 1999kg TMM O-)
Heb dat ongeveer zelf met mijn caravan(1200TMM) gedaan en mijn auto (X3, heeft nu TMM 2299kg, was 2350kg), zodat mijn vrouw ook met de caravan kan rijden.
bij de PHEV gaat daarmee echter wel het laadvermogen heel drastisch onderuit, maar het kan wel :+
Enigszins schuiven met de getallen binnen de 3499kg kan natuurlijk ook naar wens
 
Laatst bewerkt:
Of je vrouw trekt 450 euro uit voor een ochtend les met aansluitend een examen.
 
Of je vrouw trekt 450 euro uit voor een ochtend les met aansluitend een examen.
Zo weinig???
Ik wilde enkele jaren geleden ook voor mijn BE gaan, ik informeer in een rijschool ... dat is ongeveer 1100€ meneer ...

... ok, ik houd het wel op max 750kg achter de auto :')

Al zou ik in bepaalde gevallen wel meer mogen trekken, als het gewicht van dit niet meer dan dat is en daar niet meer dan zoveel, en de verhouding tussen dit en dat zo veel of zo weinig is ...
... ik zie door de bomen kilo's het bos de weegschaal niet meer :')

Dus om zeker te zijn houd ik het voor mijzelf dus op max 750kg achter de auto ...
Geremd mag mijn auto trouwens amper 1140kg trekken ... vind ik weinig voor een Grand C4 Picasso '(

Btw, @TS: ik vind het wel knap gedaan, de paardentrailer als racemotor aanhanger! :t
 
heren,

ik heb even de linkjes bekeken en om te beginnen vind ik 450 euro voor een dag cursus echt van de zotte

met een b rijbewijs mag ik tot een totaal max gewicht van zowel aanhanger als max gewicht auto niet over de 3500 kg.
mijn auto heeft een max toegestaan gewicht van 1910kg en mag max 1500kg trekken (geremd)
als ik hem dus terug lat keuren tot 1500kg op kenteken is er nooit een probleem daar ik binnen de gestelde waardes blijf.

@TS mooie aanhanger , ik hou hem in de gaten. het seizoen begint pas weer over 5 maanden en ik heb dan eerst een motolug die weg moet
 
Heb hetzelfde gedaan. Gewoon terug laten keuren tot 1300kg. Gewoon een formuliertje invullen en je krijgt een ander kentekenbewijs. Werkt perfect zo'n trailer! En mocht je eventueel nog vee kopen later.........altijd makkelijk!

;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan