Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Nou dat wordt echt een kouwe klauwentoertje ik heb wel handvatverwarming
maar zit er toch niet op te wachten, ben wel een koukleum.
In ieder geval als het doorgaat veel plezier.
 
Nou dat wordt echt een kouwe klauwentoertje ik heb wel handvatverwarming
maar zit er toch niet op te wachten, ben wel een koukleum.
In ieder geval als het doorgaat veel plezier.

Hahaha, wij zijn dan ook bikkels.

Hoewel de laatste keer dat ik dit reed, het 12gr was :X
 
Hallo, Ruim 2 weken geleden had ik laten weten dat ik een ongeluk heb gehad met een busje dat achteruit reed. Nu heb ik eindelijk van de verzekering te horen gekregen, dat alle schade vergoed wordt. Van mijn BMW dealer heb ik nu te horen gekregen dat op basis van het framenummer mijn motor eigenlijk Silber metallic zou moeten zijn. Zo heeft mijn motor de fabriek verlaten en is in 2004 naar NL geëxporteerd door een Duitse BMW dealer. De vorige eigenaar heeft de motor in 2004 gekocht als een blauwe motor. Wie en waar mijn Scarver die mooie blauwe kleur heeft laten geven is en blijft onbekend.
Ik heb de Scarver een half jaar geleden gekocht vanwege de uitzonderlijk goede technische en optische staat (km 10.600) en ben ik voor de mooie kleur blauw gevallen in de veronderstelling dat dit een originele BMW kleur was. Er zijn wel BMW's, die bijna dezelfde kleur hebben, maar dat is hem net niet.
Gelukkig heb ik een bedrijf gevonden, die de kleur kan scannen en mijn bestelde voorspatbord weer in dezelfde kleur kan spuiten. Dat gaat volgende week plaats vinden.
Ik laat de motor gelijk ook een grote beurt geven en hoop dat ik begin december weer heerlijk op mijn Scarver kan rijden, want dat geeft enorm veel plezier.
Ik heb er zelf nu 8000 km tot volle tevredenheid mee gereden en hoop dit nog jaren vol te houden. Dat wilde ik even laten weten.
full
 
Wat een verhaal zeg.
Blijft idd een mooie kleur, en uniek haha!

Fijn om te horen dat de schade vergoed word.
Zelf nog enige klachten?

Maar uh: op naar de volgende 8ooo km's!
En post gerust zo nu & dan een piccie hoor.
 
O ja, het belangrijkste is natuurlijk dat ik er zelf niets aan overgehouden heb.
Wel twee weken een pijnlijke pols en enkel gehad, maar dat is gelukkig over.
Het schadebedrag was bijna 1400 euro, daar ben ik wel van geschrokken. De prijzen van de onderdelen zijn wel hoog, maar gelukkig is alles nog verkrijgbaar van onze Scarvers.
Het voorspatbord was finaal door midden gebroken.
full
 
O ja, het belangrijkste is natuurlijk dat ik er zelf niets aan overgehouden heb.
Wel twee weken een pijnlijke pols en enkel gehad, maar dat is gelukkig over.
Het schadebedrag was bijna 1400 euro, daar ben ik wel van geschrokken. De prijzen van de onderdelen zijn wel hoog, maar gelukkig is alles nog verkrijgbaar van onze Scarvers.
Het voorspatbord was finaal door midden gebroken.[afbeelding]
En nu 2,5 weken verder ... nog nieuws?
Onderdelen besteld, alles alweer in orde?
Verzekering voor de dag gekomen?
De pols en enkel nog pijnlijk?
 
iemand vroeg mij of de Scarver geschikt is voor A2 rijbewijs maar ik vermoed van niet.
Ik dacht dat de Scarver 36,5 kW was maar weet dat niet meer zeker.

Weet iemand op dit forum het juiste antwoordt?
 
Laatst bewerkt:
iemand vroeg mij of de Scarver geschikt is voor A2 rijbewijs maar ik vermoed van niet.
Ik dacht dat de Scarver 36,5 kW was maar weet dat niet meer zeker.

Weet iemand op dit forum het juiste antwoordt?
Het exacte antwoord weet ik even niet uit mijn hoofd, maar in ieder geval meer dan 35kw dus niet voor A2 :N
 
Bedankt voor de belangstelling GeSchift. Ik ben gelukkig helemaal genezen en mijn motor is weer als nieuw. De verzekering heeft alles vergoed. Ook het in de juiste kleur spuiten van mijn spatbord; mijn Scarver had immers geen originele BMW kleur. Op basis van een kleurscan van een ander onderdeel van mijn motor, heeft het spuitbedrijf een lak gemaakt en het spatbord gespoten. Je ziet geen kleurverschil, geweldig toch deze techniek! Nu maar hopen dat ik geen ongeval meer krijg, want daar zit ik niet op te wachten.

Nog iets anders. Heeft iemand ervaring met Power FRK? Zie: Speurders.nl: Power FRK BMW R1150GS - R1100GS - R850RT - R1150RT - F850RT

Het lijkt mij een wondermiddel.
 
Bedankt voor de belangstelling GeSchift. Ik ben gelukkig helemaal genezen en mijn motor is weer als nieuw. De verzekering heeft alles vergoed. Ook het in de juiste kleur spuiten van mijn spatbord; mijn Scarver had immers geen originele BMW kleur. Op basis van een kleurscan van een ander onderdeel van mijn motor, heeft het spuitbedrijf een lak gemaakt en het spatbord gespoten. Je ziet geen kleurverschil, geweldig toch deze techniek! Nu maar hopen dat ik geen ongeval meer krijg, want daar zit ik niet op te wachten.

Nog iets anders. Heeft iemand ervaring met Power FRK? Zie: Speurders.nl: Power FRK BMW R1150GS - R1100GS - R850RT - R1150RT - F850RT

Het lijkt mij een wondermiddel.

To good to be true?
 
Beste allemaal,
Hierbij bied ik 2x afschermhoezen voor de voorpoten aan, passen
pricies om het dikke gedeelte van de voorpoten en zijn hoog 85 mm.
Deze heb ik over, graag reaktie via Pb.
Ze zijn gratis, dus ophalen of verzenden, dan verzendkosten.
Groet Bob.
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,
Hierbij bied ik 2x afschermhoezen voor de voorpoten aan, passen
pricies om het dikke gedeelte van de voorpoten en zijn hoog 85 mm.
Deze heb ik over, graag reaktie via Pb.
Ze zijn gratis, dus ophalen of verzenden, dan verzendkosten.
Groet Bob.


Ik heb net van die sokken gekregen van de Sint..... *O*
Nu nog weer even tijd vinden om ze erop te zetten.....
 
Bob-BMW, ik heb wel belangstelling voor de afschermhoezen. Afhankelijk van waar je woont, kom ik ze ophalen of kun je ze opsturen. Mail even naar jan.voskuilen@hotmail.nl
 
Hallo allemaal,
Hierbij een vraag over een verstelbaar opzet stuk op het voorscherm
heeft iemand hier ervaring mee? want ik ben van plan om zoiets
aan te schaffen zit je misschien iets beter uit de wind.

Groet Bob.
 
Hallo allemaal,
Hierbij een vraag over een verstelbaar opzet stuk op het voorscherm
heeft iemand hier ervaring mee? want ik ben van plan om zoiets
aan te schaffen zit je misschien iets beter uit de wind.

Groet Bob.
Nee helaas, geen ervaring mee. Ik heb ervoor gekozen het scherm juist te verlagen omdat ik de rijwind op mijn lijf minder irritant vind dan de rijwind op de helm wat eerst dus was.
Ik heb toen een 2e hands scherm gekocht en ingekort :Y
 
Nou dat is nu juist het probleem wind op de helm vind ik hinderlijk,
daarom iets hoger maar wij zoeken verder.
 
Hallo allemaal,
Hierbij een vraag over een verstelbaar opzet stuk op het voorscherm
heeft iemand hier ervaring mee? want ik ben van plan om zoiets
aan te schaffen zit je misschien iets beter uit de wind.

Groet Bob.

Ik heb zo'n opzet stukje op de vorige motor gehad. Heb het van ellende er weer afgehaald, herrie werd alleen maar erger.
 
Ik had destijds een Varioscherm van Wunderlich.
Daar was ik persoonlijk goed over te spreken.
De hoogte was middels 2 draai knoppen in te stellen, aan de voorzijde van de ruit.
Dus alleen bij stilstand.

De onderdte helft was ook "smoked".
Wat vanzekfsprekend erg prettig is bij glinsterend wegdek (bv zon weerkaatsing op nat wegdek).
 
Dus het opzetstukje gaat niet door maar een Varioscherm
is een goede optie, daar ga ik maar eens achteraan nog een
paar maanden de tijd, hebben trouwens voor de 2* week Juni
al weer afgesproken van vr.t/m maandag bij een motorhotel in
Bad Bertrich iets boven de Moezel lekker toeren met de beide schoonzoons.
 
Dus het opzetstukje gaat niet door maar een Varioscherm
is een goede optie, daar ga ik maar eens achteraan nog een
paar maanden de tijd, hebben trouwens voor de 2* week Juni
al weer afgesproken van vr.t/m maandag bij een motorhotel in
Bad Bertrich iets boven de Moezel lekker toeren met de beide schoonzoons.


Ik heb nog wat routes in de Moezel vanuit Bern kastel.
Voor geïnteresseerden op aanvraag verkrijgbaar;-)
 
Bij het motorhotel zijn er routes te downloaden allemaal in de buurt,
maar je weet nooit ik hou het in gedachte, deze routes zijn van verschillende
aantal km.
 
Nog even een reactie op de vraag van BMW-Bob over het voorscherm. Ik was ook niet tevreden over het originele voorscherm, want ik kreeg teveel wind op mijn bovenlichaam en het maakte herrie in mijn helm (Schuberth J1).
Lang heb ik naar een goede oplossing gezocht en uiteindelijk heb ik een V-stream windscherm voor de Scarver bij Louis gekocht voor 149 Euro. Zie: Z-Technik V-Stream-windvangers met ABE kopen | Louis motor & vrije tijd.
Daar ben ik zeer tevreden over, want dit scherm doet wat het moet doen, de wind wordt naast je lichaam gestuurd en komt niet in je helm.
 
Beste Scarver rijders, allereerst een gezond en mooi motorjaar 2018 gewenst,

C310, dit ziet er ook niet gek uit weer een optie.

Met vriendelijke groet Bob en Ria.
 
Terug
Bovenaan Onderaan