Cb sevenfifty in cb 750 four frame

Fredjeb

Rookie
12 nov 2017
14
0
Heerenveen
Goedemiddag
Ik heb een frame van een cb 750 four 1976
Past hier zonder aanpassen van bevestigingspunt een cb sevenfifty blok van een 1985 in
Iemand ervaring
 
De bevestiging van het zodiac frame is identiek als cb 750 four frame. Dus mocht bevestiging van het blok niet gelijk zijn past het in beide niet. Iemand die het reeds geprobeerd heeft mag zeggen het past wel of niet
 
Voor de goede orde:

1: Sevenfifty (uitgespeld als zevenvijftig) is een motor uit de jaren 90'.

2: CB750 four, daar wordt doorgaans de oude generatie OHC (dus enkele nokkenas) modellen mee bedoeld, CB750 K0, K1, etc. Ik neem aan dat je frame hier bij hoort.

3: Dan is er het Bol d'or 750 blok, dat zijn blokken met dubbele bovenliggende nokkenas uit de jaren 80'.

Het motorblok dat je beschrijft, een "sevenfifty" blok uit de jaren 80' bestaat dus niet, tenzij je een CBX blok (de voorloper van de sevenfifty) bedoelt, maar dat is dan dus een CBX 750 blok..
 
Dit is dus meteen een punt bij die hardtail zelfbouw dingen, je weet vaak niet eens meer welke onderdelen erin zitten, en als er nwe onderdelen moeten komen weet je dus niet eens meer van welk model het is.....

Bij deze hardtail is het dus niet eens duidelijk om welk blok het gaat.
 
Heb nummers gecheckt originele blok is cb 750 four 1976' blok wat er tijdelijk in komt is boldor 750 van 1983 'heb alles gemeten en ophang punten zijn gelijk.
Er was hier iemand op het forum die zei boldor blok past niet in cb 750 four frame maar wel in zodiac frame terwijl ophang punten gelijk zijn
 
Dat klopt ook als goed gelezen hebt had je kunnen weten dat het verschil in de bovenbouw van de blokken zit .
Namelijk dat je de kleppen deksel van het Boldor blok niet af kan nemen in een CB frame
Dat is wel wenselijk om de kleppen te stellen van een Boldor blok .
Bij jou Zodiac frame zal dat geen rol spellen daar heb je wel die ruimte tussen de boven deel van je frame en de kleppendeksel
 
Als de kop wel onder de framebuizen van het 750 frame past, kleppen stellen voor inbouw (stelplaatjes, dus het verloop valt mee) en het dan voor lief nemen, dat je bij de volgende klepstelbeurt het blok moet laten zakken. Ik heb zelf een cb 750 kz gehad, wat in wezen de oude cb 750 four met bol d'Or blok was. Het kleppendeksel lichten was wel een dingetje, niet veel ruimte. Verder kon het frame het vermogen van het 16 kleps blok amper aan, vaak het gevoel, dat het achterwiel het voorwiel in wilde halen. Dus geen fiets voor angsthazen.
 
De punten van beide frames zijn identiek dus kan wissel niet in frame dan ook niet anders
Wat ik vroeg was of de punten van het blok van cb 750 four .gelujk zijn aan 750 blok bold dor
Volgens mij is alleen het achterste onderste ophangpunt aan de rechterzijde van het Bol d'or blok iets smaller. Kun je met een vulbusje oplossen.

Ik heb ooit een gecrashte bol d'or gekocht waar een CB750 K2 blok ingebouwd was. Het ging me om het blok. En bovenstaand is wat ik me er van herinner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan