Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Je moet idd goed opletten.
Bij de 2008 510 heb je 2 merktekens, eentje is een enkel puntje de andere een dubbel puntje.
eerste keer bij kleppen stellen snapte ik er ook niks van dat 't nie paste :+
Dus goed op de handleiding kijken en goed op je nokkenassen kettingwiel kijken
 
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Heb je een wphb?

-edit-
in het WPHB hoofdstuk H staat idd een markering erop
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen wphb
Het is een 510 bj 2007
Er staan inderdaad dubbel puntjes en een enkele punt
Ik zal de ketting weer los halen en overnieuw beginnen
 
Bedankt voor de info ik ga de nokkenas 180 graden verdraaien
Staat er op het vliegwiel ook en merk teken

180 graden verdraaien heeft geen zin... Één omwenteling van de krukas verder, de volgende keer dat de zuiger in BDP staat, staan ze weer precies het zelfde. ;)

-edit-

Op het tussentandwiel zouden meerdere merktekens moeten staan. Het dubbele puntje geeft TDC aan wanneer dit gelijk staat met een uitsparing in de kop (boven in het midden). Dan zijn er nog enkele puntjes links en rechts om de nokkenassen op tijd mee te zetten (op ~10 uur en ~2 uur als ik het zo goed kan zien). De puntjes op de nokkenassen moeten tegenover deze puntjes gezet worden. Zo staat het iig in mijn 2010 handleiding. Ik denk dat daar niet veel aan veranderd is ten opzichte van 2007...
 
Laatst bewerkt:
Beste

Iemand ervaring met het maken van een contactslot op een smr uit 2006?
Is het een idee om deze op de + te doen na de accu aan het stuur bijv

Of moet deze op (voor) de killswitch? Dit is in princiepe een always closed contact omdat het een verbreekcontact is toch?

Mvg

Koen
 
Als het beter rijdt, dan zouden ze het dan toch ook wel af fabriek een hoger stuur geplaatst hebben toch? Morgen eerst even andere bouten erin draaien en dan maar eens proberen op een maisveld :)
 
Als het beter rijdt, dan zouden ze het dan toch ook wel af fabriek een hoger stuur geplaatst hebben toch? Morgen eerst even andere bouten erin draaien en dan maar eens proberen op een maisveld :)

Zorg er voor dat je staand fatsoenlijk kan rijden, zonder enorm door je knieën te gaan of voorover te bukken. Dat is de maatstaf.
 
Kan iemand mij vertellen of dit stuur verhogers zijn wat onder de klem zit waar het stuur in komt te liggen? Gaat om een 2007 TE510

[~[url="https://i.imgur.com/3Rkcfae.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ja dat zijn ze inderdaad, zitten ook op mijn TE 07

Helemaal top, dan weet ik dat ik deze er ook af kan halen :) Eens kijken hoe de Husky dan rijdt, want zo groot ben ik nou ook weer niet.

Waarom zou je dat doen? Zit er standaard op
 
Laatst bewerkt:
Normaliter worden stuurverhogers er achteraf opgezet, maar als dit al af fabriek zo hoort. Dan laat ik ze er fijn opzitten :) De motor stuurt ook gewoon goed hoor, maar als dit niet zo hoorde dan had ik eens willen proberen of het nog beter kon :]
 
bij de 2008 zat hij er niet in, dus verwacht hem in de 2010 ook niet eigenlijk.

hoger stuur lijkt mij bij enduro efficiënter dan bij smr
 
Laatst bewerkt:
Hmmm... Hij staat wel op het fiche (Nr 67). Ik dacht dus dat ze er standaard op zaten.
picture

Blijkbaar is mijn verhaal dus het omgekeerde van Dropkikker... :+
 
Laatst bewerkt:
De reden dat ik alles los had gehaald was omdat ik zondag onderuit gegaan was op de baan en mijn stuur een beetje scheef stond. Nu heb ik alles weer gemonteerd en zie ik dat de rechterkant toch een flinke klap gekregen heeft, deze staat ten opzichte van links een stuk naar onder gebogen.

Heeft iemand er ervaring mee om dit weer recht te buigen, of is een ander stuur beter? Zo ja, welk stuur zou hier goed op passen?

 
Terug
Bovenaan Onderaan