Duin & Bollenstreek 37: "Zwijgen is goud."

Euhh, ik had een leuke kawasaki er6n gezien waar ik wel een beetje verliefd op was, maar toen ging ik bellen voor een proefrit en toen hadden ze hem net de dag ervoor verkocht.. Dus nu mijn rijbewijs maar zonder spoed aangevraagd.

Wat ik zo een beetje zie als ik rondkijk wordt het waarschijnlijk een suzuki bandit 600/650 of een honda cbf 500/600. Dat is wat ik vooral tegenkom binnen mijn budget en met ABS.

Heerlijke motoren, kijk ook naar een honda hornet bijvoorbeeld. :)
 
Bedankt voor alle tips en reacties, ik voel me meteen welkom hier😉.

Gezien ik er zelf nogal weinig verstand van heb, ben ik vooral aan het kijken bij het aanbod bij dealers en niet particulier, waar het ook niet goedkoper van wordt.

Wachten tot maart klinkt als een logische keuze, maar ik wil niet wachten, ik heb mijn rijbewijs en wil eigenlijk het liefst al gisteren gaan rijden.
En ik weet niet of ik in maart meer geld wil uitgeven dan ik nu als budget heb aan een eerste motor die ik misschien nog eens laat vallen, zoek nu rond de 3500euro..

Verder twijfel ik ondertussen wel over ABS, omdat ik genoeg leuks zie zonder.

En mijn auto staat inderdaad aan de kant van de pomp, wel triest, haha, maar ik woon op de Rijnmond, dus het valt te overzien al is het niet ideaal..
 
ABS is wel heerlijk, maar zonder is geen probleem als je niet te hard knijpt. Daarnaast verkopen ze ook motoren met alleen aan de voorkant ABS.

Wanneer je de motor hebt gaan we wel even een ritje doen!

Ik ga vanmiddag trouwens in Leiden naar de Haagweg om een milkshake te halen met 50% korting :+
 
ABS is wel heerlijk, maar zonder is geen probleem als je niet te hard knijpt. Daarnaast verkopen ze ook motoren met alleen aan de voorkant ABS.

Wanneer je de motor hebt gaan we wel even een ritje doen!

Ik ga vanmiddag trouwens in Leiden naar de Haagweg om een milkshake te halen met 50% korting :+

Dat is dus ook het probleem, ik ben best lomp dus dat zou mij zomaar eens kunnen gebeuren en daarbij is het mij ook wel door zowel de instructeur als vader van mijn ex ten zeerste aangeraden en het lijkt me wel handig.. maar misschien begin ik nu wel met eentje met ABS om bij een eventueel volgende fiets het vertrouwen wel te hebben dat ik prima zonder kan.

Leuk, lijkt me gezellig :] .
 
RiccardoPTI schreef op 11 november 2017 @
Ik ga vanmiddag trouwens in Leiden naar de Haagweg om een milkshake te halen met 50% korting :+

Haagweg milkshake?
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus ook het probleem, ik ben best lomp dus dat zou mij zomaar eens kunnen gebeuren en daarbij is het mij ook wel door zowel de instructeur als vader van mijn ex ten zeerste aangeraden en het lijkt me wel handig.. maar misschien begin ik nu wel met eentje met ABS om bij een eventueel volgende fiets het vertrouwen wel te hebben dat ik prima zonder kan.

Leuk, lijkt me gezellig :] .

iedereen is in het begin lomp. Je leert pas rijden als je dat pasje hebt, dat kan iedereen hier wel bevestigen. Ik vind het alleen apart dat je instructeur het jou TEN ZEERSTE heeft aangeraden om een motor met abs te kopen. Dat geeft mij het gevoel dat hij het niet helemaal vertrouwd met jou. Daarnaast vind ik dat ook niet echt de peptalk die een leerling verdient na het behalen van..

ABS is verder niks mee. Kan altijd handig voor het geval dat. Nog even en we doen een high-tea tijdens het motorrijden *O*

Nieuwe tent die geopend is. Amerikaanse diner achtige plek. Milkshake is overigens heerlijk. De in spek gerolde gefrituurde hotdog was ook lekker, maar niet zo plezierig als de milkshake. Aanrader :t

Hoe heet die toko? De enigste tenten die ik daar ken zijn Woods (die voelen zich te goed voor een milkshake en hotdog) en ( inmiddels gesloten) Athe. Laatst genoemde kon de deuren sluiten omdat deze via facebook een klant uitmaakte voor o.a. hoerenjong _O-
 
iedereen is in het begin lomp. Je leert pas rijden als je dat pasje hebt, dat kan iedereen hier wel bevestigen. Ik vind het alleen apart dat je instructeur het jou TEN ZEERSTE heeft aangeraden om een motor met abs te kopen. Dat geeft mij het gevoel dat hij het niet helemaal vertrouwd met jou. Daarnaast vind ik dat ook niet echt de peptalk die een leerling verdient na het behalen van..

ABS is verder niks mee. Kan altijd handig voor het geval dat. Nog even en we doen een high-tea tijdens het motorrijden *O*Hoe heet die toko? De enigste tenten die ik daar ken zijn Woods (die voelen zich te goed voor een milkshake en hotdog) en ( inmiddels gesloten) Athe. Laatst genoemde kon de deuren sluiten omdat deze via facebook een klant uitmaakte voor o.a. hoerenjong _O-

Op de plek van Athe dus.

Daarentegen zijn tweedehands motoren van particulieren nu juist goedkoper toch?

Nee, gewoon nee. Dat is net zo'n mythe als dat je op de beurs motoren etc. met mega korting kan krijgen :+

Dan weet ik dat nu ook weer _O-
 
M'n vorige motor (GTS1000) had het allereerste abs systeem van Yamaha, het werkte wat lomp maar het heeft mij in de loop der jaren wel geleerd dat je met ABS ook harder durft te remmen als het erop aankomt. Want in je achterhoofd weet je dat als je over de grens gaat de abs het voor je overneemt.

Nu sinds een paar jaar deze fjr ook met abs, die is duidelijk echt een stuk sneller.. En heeft mij op de ring van Turnhout als eens gered.. Kwam met een gangetje van 90-100 op een stoplicht af, springt het gekke ding op het laatst op rood.. En een flitser aan de zijkant, dus ik duik stevig in de remmen... direct vol in de abs :/ .. zonder abs had ik waarschijnlijk het asfalt geknuffeld :X en een bak schade gehad. Dus zelfs met bijna 20 jaar het rijbewijs op zak, kan je je weleens vergissen in het wegdek.

Dus als het er is binnen je budget.. doen! :t
 
M'n vorige motor (GTS1000) had het allereerste abs systeem van Yamaha, het werkte wat lomp maar het heeft mij in de loop der jaren wel geleerd dat je met ABS ook harder durft te remmen als het erop aankomt. Want in je achterhoofd weet je dat als je over de grens gaat de abs het voor je overneemt.

Nu sinds een paar jaar deze fjr ook met abs, die is duidelijk echt een stuk sneller.. En heeft mij op de ring van Turnhout als eens gered.. Kwam met een gangetje van 90-100 op een stoplicht af, springt het gekke ding op het laatst op rood.. En een flitser aan de zijkant, dus ik duik stevig in de remmen... direct vol in de abs :/ .. zonder abs had ik waarschijnlijk het asfalt geknuffeld :X en een bak schade gehad. Dus zelfs met bijna 20 jaar het rijbewijs op zak, kan je je weleens vergissen in het wegdek.

Dus als het er is binnen je budget.. doen! :t


Dank voor het delen van je reactie!

Wat ik nu zo gezien heb, kan ik binnnen budget wel een motor vinden met ABS, maar die is dan niet zo mooi dan als ik zou gaan kijken voor een motor zonder.. Maargoed, dan kan ik wel gaan rijden en altijd later nog een sexy beest kopen :).
 
Hey!

Officieel is het nog een beetje vroeg, maar ik ben zo blij dat ik mij hier alvast wil gaan voorstellen.

Ik ben Arenda en ik woon in Katwijk, as donderdag mag ik bij de gemeente mijn rijbewijs ophalen!! Jeeeej, de bedoeling is zo snel mogelijk een leuke fiets scoren, want ja wachten tot het voorjaar duurt mij echt te lang!

Ik ben vast wel een beetje aan het kijken, maar ik ben een muts die graag ABS wil en icm mijn budget wordt de keuze al erg beperkt, maar ik hoop wel snel zelf te mogen rijden!

Het is een beetje triest, maar in mijn directe omgeving ben ik best eenzaam qua motorrijden :'). Vandaar dat het mij leuk lijkt hier in de regio eens wat mensen te ontmoeten en misschien eens mee te gaan toeren!

Welkom Arenda,

Ik wacht hier al tijden op het bericht dat er een keer gezellig gereden gaat worden. Ik meld me dus alvast bij je aan :) Ik woon zelf trouwens ook in Katwijk! Je kan je motor trouwens ook in de parkeergarage de Princenhaven zetten aan de Tramstraat, is niet super duur en hij staat daar lekker warm en droog in de winter. Groet, Cor
 
Welkom Arenda,

Ik wacht hier al tijden op het bericht dat er een keer gezellig gereden gaat worden. Ik meld me dus alvast bij je aan :) Ik woon zelf trouwens ook in Katwijk! Je kan je motor trouwens ook in de parkeergarage de Princenhaven zetten aan de Tramstraat, is niet super duur en hij staat daar lekker warm en droog in de winter. Groet, Cor

1,70 per uur of 10 euro voor een dagkaart. :/ Een goede motorhoes is goedkoper...

En wat let je? Je kan toch een ritje plannen? Merk je vanzelf wel of er animo is.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het delen van je reactie!

Wat ik nu zo gezien heb, kan ik binnnen budget wel een motor vinden met ABS, maar die is dan niet zo mooi dan als ik zou gaan kijken voor een motor zonder.. Maargoed, dan kan ik wel gaan rijden en altijd later nog een sexy beest kopen :).

Aangezien hij buiten staat is dat misschien wel een idee. Ze worden er niet mooier op in weer en wind. Zou als ik jou was zeker een goede motorhoes kopen.

(En mocht het een keer gaan stormen de hoes er wel afhalen he MotorMonkey :P )
 
Zag vandaag bij Motoport ook een mooie scherp geprijsde Bandit staan.
Staat echter niet op hun site.
 
Terug
Bovenaan Onderaan