Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Ik wil adviseren eerst de 05 map te installeren en fuel pressure mod uit te voeren.deze combinatie werkt vaak goed.ik heb veel geprobeerd met mapping en vooral winst gehaald met verbruik en soepel vermogen tussen 2000 en 5500 rpm.

Vergeet aub de brandstofkoppeling en wiring mod niet.

Voor Significante vermogen winst is er volgens mij een h pijp/,oude rsv mille inlaat of uitklokken nokkenassen nodig.

Voor echt veel winst een 2006 rsv mille blok monteren of 1060 cc bigbores.

Have fun !
 
Dag allen,

Ik overweeg om mijn Fuut een keer weg te brengen om hem een keer goed te laten afstellen, kan iemand daarvoor een goed adres adviseren in midden-oost Nederland?

Ik kan niet echt iets vinden, maar kom wel RN-motoren tegen uit St Nicolaasga (Friesland). Iemand daar goede ervaringen mee?
 
Nog nooit bij RN motoren geweest maar wel via marktplaats een rempomp bij hem gekocht.

Helaas was de levering niet zoals(in mijn ogen) afgesproken. Een complete rempomp heeft bij hem geen reservoir en remlichtschakelaar.wilde onderdeel niet meer retour geven of op voor mij acceptabele manier oplossen.heb het echt geprobeerd zelf telefonisch, maar gooide de hoorn erop.

Hopenlijk is hij beter in sleutelen.maak vooraf een goede afspraak ! Het kan natuurlijk ook aan mij liggen.......
 
Dag allen,

Ik overweeg om mijn Fuut een keer weg te brengen om hem een keer goed te laten afstellen, kan iemand daarvoor een goed adres adviseren in midden-oost Nederland?

Ik kan niet echt iets vinden, maar kom wel RN-motoren tegen uit St Nicolaasga (Friesland). Iemand daar goede ervaringen mee?

Motor Oost in Rijssen is aprilia dealer geweest maar er net een jaar van af. Dealerschap is over genomen door Startwin in Loenen die eigenlijk de hele regio verzorgd. Redelijk midden / oost Nederland.
 
Vanmiddag eerste keer met de fuut weggeweest sinds ik de K&N heb gemonteerd , het verschil is goed te voelen , motor pikt veel sneller in toeren op en heeft wat meer power onderin , zowaar een hopje bij het uitkomen van 1 bocht waar ik vol op het gas ging in 3de versnelling !
Aan te raden aanpassing .
 
Na 10 jaar en 2 maanden lief en leed, moet ik waarschijnlijk toch afscheid nemen van mijn fut.
Ik ben nooit de meest actieve deelnemer geweest van dit forum, maar ik hield het wel altijd in de gaten.
Gisteren zou ik hem een grote beurt laten geven door StanleyBobly, maar bij de controle voordat ik zou gaan rijden (was altijd wel nodig) zag ik iets onder de motor liggen. Dit bleek dus benzine te zijn.
StanleyBobly maar even een appje gestuurd dat het waarschijnlijk later ging worden en de klus kleding aangetrokken.
Dit bleek de boosdoener :
wjobqqkhx8a9r.jpg

De injector1 lekte benzine.

Tank legen:
gaebgw7elyugr.jpg


En de boel uitelkaar halen.
het o-ringetje in het knietje van de injector bleek gescheurd en vervangen, droog gemaakt en de boel in elkaar gezet. Klein beetje benzine in de tank gedaan, krant er onder en starten.
Dat starten was altijd een ding (daarom zou hij onder andere ook naar Stanley gaan), dus dat deed hij niet.

Motor verplaatst, de auto onder de carport gezet en de startkabels aangesloten.
Na een hoop protest sloeg hij toch aan en alles leek droog te blijven.

Tot ineens, poef.... Staat m'n Fut in lichterlaaie.

Startkabels los getrokken, m'n auto onder carport vandaan geraced en m'n brandende motor onder de carport vandaan gereden. M'n vrouw had inmiddels de poederblusser gepakt en ik kon de vlammen toen snel doven.

Het trieste resultaat:
tlvstn4jjk52g.jpg

2kbfkdkgoiiwy.jpg

0xioclxx0tiaa.jpg

hnppfv5nkbhsq.jpg

vspy1bzkdpm4t.jpg


De "wat als" en "had ik maar" in m'n hoofd zijn niet te tellen, maar het is zoals het is.
 
Na 10 jaar en 2 maanden lief en leed, moet ik waarschijnlijk toch afscheid nemen van mijn fut.
Ik ben nooit de meest actieve deelnemer geweest van dit forum, maar ik hield het wel altijd in de gaten.
Gisteren zou ik hem een grote beurt laten geven door StanleyBobly, maar bij de controle voordat ik zou gaan rijden (was altijd wel nodig) zag ik iets onder de motor liggen. Dit bleek dus benzine te zijn.
StanleyBobly maar even een appje gestuurd dat het waarschijnlijk later ging worden en de klus kleding aangetrokken.
Dit bleek de boosdoener :
[afbeelding]
De injector1 lekte benzine.

Tank legen:
[afbeelding]

En de boel uitelkaar halen.
het o-ringetje in het knietje van de injector bleek gescheurd en vervangen, droog gemaakt en de boel in elkaar gezet. Klein beetje benzine in de tank gedaan, krant er onder en starten.
Dat starten was altijd een ding (daarom zou hij onder andere ook naar Stanley gaan), dus dat deed hij niet.

Motor verplaatst, de auto onder de carport gezet en de startkabels aangesloten.
Na een hoop protest sloeg hij toch aan en alles leek droog te blijven.

Tot ineens, poef.... Staat m'n Fut in lichterlaaie.

Startkabels los getrokken, m'n auto onder carport vandaan geraced en m'n brandende motor onder de carport vandaan gereden. M'n vrouw had inmiddels de poederblusser gepakt en ik kon de vlammen toen snel doven.

Het trieste resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De "wat als" en "had ik maar" in m'n hoofd zijn niet te tellen, maar het is zoals het is.

Dat is balen en dood zonde , en nu ?
 
Tsjee wat klote zeg! Geen reclame voor aprilia. Nog een geluk dat je de motor buiten kon krijgen en je vrouw zo ad rem is om te blussen.
 
Man wat jammer, dat is 1van de mooiste kleuren dat mat zwart. Als je zelf handig bent en e.e.a. Kunt vrvngen, delen van de bedrading, injectoren, leidingen, dat het nog wel te doen is om te repareren. Als je het naar een motorzaak brengt wordt het al snel te duur. Bedradingsbomen zijn vast nog wel aan te komen via de diverse adresjes.
Vreemd dat je 10 jaar lang toch zo een onbetrouwbare motor hebt gehad, hier heb ik een totaal andere ervaring, op het uitvallen van het contactslot na tijdens het rijden......
 
Blijkbaar had ik WA+ verzekering, dus inclusief brand. Hij staat nu bij Goedhart motoren, wie weet valt het nog mee...
Als de verzekering ook nog een beetje meewerkt... ;)

Het probleem is dat ik geen klusruimte/schuur heb, alleen een carport.
Ik moet dus overdag alles open en bloot laten wanneer ik zelf op m'n werk ben. Dan wordt een klus al het vervangen van m'n draadboom toch een stuk lastiger.
 
Jeetje dat is zuur, en balen! Wordt het in zo'n geval dan verzekeringstechnisch niet 'n 'economische total loss". :?
 
Wat ontzettend jammer!
Hopenlijk komt de verzekering nog over de brug met een goed voorstel.
Weet je waar de brand is ontstaan?Bij de injector?
 
Wat ontzettend jammer!
Hopenlijk komt de verzekering nog over de brug met een goed voorstel.
Weet je waar de brand is ontstaan?Bij de injector?

Nee, het leek niet bij de injector ontstaan te zijn. Ik had hem nét gestart, de motor was nog koud, en had de injector gecontroleerd of deze lekte. Maar hij was nog droog. Toen ik ter hoogte van de uitlaat onderin aan het kijken was, zag ik ineens van onderuit de boel in de fik vliegen.

Nog niets gehoord van de verzekering, nog even afwachten...
 
Nee, het leek niet bij de injector ontstaan te zijn. Ik had hem nét gestart, de motor was nog koud, en had de injector gecontroleerd of deze lekte. Maar hij was nog droog. Toen ik ter hoogte van de uitlaat onderin aan het kijken was, zag ik ineens van onderuit de boel in de fik vliegen.

Nog niets gehoord van de verzekering, nog even afwachten...


Flink balen , maar die van mij gaat er uit , misschien dat je interesse hebt , mijn pols is verrot en de positie van het stuur doet me pols na een uur pijn .
 
Erg zuur, maar hopelijk is het te fixxen en valt het binnen de dekking van de verzekering.

Rubbers etc. blijken toch wel een aandachtspuntje van deze inmiddels 15jaar oude motoren. Heb al vanalles gezien; gescheurde vacuum slangen, uitgedroogde benzine retour leidingen, uitgedroogde o-ringen, scheurtjes in de inlaatrubbers, uitgedroogde klepseals.

btw 2 tips voor eigenlijk alle motor rijders:
Tank je motor vol met super98, BP ultimate of competition 102 voor de winterstalling of als je erg weinig rijd. In 'gewone' 95 zit ethanol wat vocht aantrekt en de meeste rubbers ook niet zo fijn vinden. 98 verouderd bijna niet, en zorgt niet voor kunststof/rubber uitdroging en vervorming

tip 2:
Gooi je poederblussers weg en investeer een paar tientjes extra in een CO2 blusser of schuimblusser.
Poederblussers tasten electronica aan, dus als je het zoals hierboven op je motor gebruikt is de kans heel groot dat de complete draadboom vervangen moet worden + andere elektra.
CO2 geeft geen nevenschade, schuim ook minder dan poeder. Tast in elk geval geen elektra aan
 
Helaas net vernomen dat m'n Fut economisch overleden is. ;(
Dus na 10 jaar op zoek gaan naar een vervanger. Het voordeel is dat de verzekering gaat uitkeren, al koop je daar natuurlijk geen andere voor, maar alles is meegenomen!
Of het weer een Fut wordt, ik denk het niet. Na 10 jaar toch eens iets anders denk ik. Maar ik zeg niet vaak nooit. ;)

Ik heb nog wel een kofferset liggen. Zeker niet in mint condition en in één slot is de sleutel afgebroken (slot gaat nog wel gewoon open en dicht)
Bij interesse hoor ik het wel, geen idee wat ik ervoor moet vragen en hoor het wel.....

nbhpycnwntmvt.jpg

ifyxvu3mjcgwn.jpg

4osphvakguory.jpg

pmyvjo4fg5un3.jpg

lrjoibtdqp4lt.jpg

bri7exxvfk3nl.jpg
 
Helaas net vernomen dat m'n Fut economisch overleden is. ;(
Dus na 10 jaar op zoek gaan naar een vervanger. Het voordeel is dat de verzekering gaat uitkeren, al koop je daar natuurlijk geen andere voor, maar alles is meegenomen!
Of het weer een Fut wordt, ik denk het niet. Na 10 jaar toch eens iets anders denk ik. Maar ik zeg niet vaak nooit. ;)

Ik heb nog wel een kofferset liggen. Zeker niet in mint condition en in één slot is de sleutel afgebroken (slot gaat nog wel gewoon open en dicht)
Bij interesse hoor ik het wel, geen idee wat ik ervoor moet vragen en hoor het wel.....

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze zal je best snel kwijt zijn , er zijn ook genoeg voor achter knipper kapjes !
 
Ik heb nog wel een kofferset liggen. Zeker niet in mint condition en in één slot is de sleutel afgebroken (slot gaat nog wel gewoon open en dicht)
Bij interesse hoor ik het wel, geen idee wat ik ervoor moet vragen en hoor het wel.....

De koffers zijn inmiddels verkocht.
 
@Robbas;Is de motor nu eigendom van de verzekeraar? Ga je meer delen verkopen? Groot deel van de kuip en andere zaken worden veel gezocht dus je kunt eventueel er nog wat geld uit halen. Kijk ook eens anders bij de Futura facebook group dan krijg je wat breder pibliek
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ontdekte ik dat de tank was leeggelekt... Het leek me waarschijnlijk dat dit te maken had met dat ik de tank en de brandstofpompplaat had vervangen. Hoewel het geheel daarna nog best een tijd dicht is geweest ontdekte ik drie dingen:
1. De gebruikte olie en benzinebestendige vloeibare pakking is niet volledig benzinebestendig.
2. Een draadje van de pompunit zat deel tussen de plaat en de tank, waardoor de afdichting volledig afhing van de extra vloeibare pakking.
3. In het extra doorzichtige slangetje waarmee ik al eens de twee extra gaten via de onderzijde had verbonden als backup bij het lekken van het beruchte slangetje in de tank, zat benzine. De slang in de tank zelf leek op het eerste gezicht redelijk oke te zijn, maar bij het minste beetje kracht brak die finaal af. Dus, nogmaals: VERVANG DAT STOMME DING OF STOP DIE GATEN DICHT! Anders was mijn motor ook een keer in een offer aan de motorgoden veranderd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan