De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Ik moet flink wat kilometer maken geloof ik om in de huidige top tien te blijven. Wat een kilometerstanden komen hier voorbij, zeg!
 
yfuAuhU.jpg

uTwL0Ew.jpg
 
Mijn ervaring,
Heb mijn K1200S 2005 na 3 jaar weggedaan met 90K op de teller, na nwe versnellingsbak bij 60 k (€ 2500,-- eigen rekening) en 3x een koppelingshuis (2x eigen kosten 1x garantie) was ik het zat en heb ik weer een oudere bewezen betrouwbare R gekocht.

Vergeet ik nog ff de nieuwe radiator die na 2 1/2 jaar was weg-gerot (door de pekel) a 900,-- . Deze rot zo snel omdat deze slecht geplaatst is, hangt erg laag in de kuip precies in de spray van het voorwiel.
Zo haal je de 2 ton ook wel, zolang je er maar geld in blijft pompen.

Terwijl de oudere K100-1100 het volgens mij juist goed doen qua onderhoud.

Welke R heb je gekocht?
 
M'n NX250 heeft naar schatting/ruwe berekening ca. 140.000 gelopen en gaat nog prima, vind ik niet slecht voor een 250je. Het is niet nauwkeurig, omdat ik al jaren met een fietsteller rond rij die maar tot 1999 gaat. Ik heb een beetje uitgerekend hoeveel werkdagen ik er mee gereden heb en dan kom ik op ca. die km stand uit.
 
Laatst bewerkt:
Zo haal je de 2 ton ook wel, zolang je er maar geld in blijft pompen.

Terwijl de oudere K100-1100 het volgens mij juist goed doen qua onderhoud.

Welke R heb je gekocht?
Een R1100S uit 2004, met servo ABS, deze unit geeft wel eens problemen, maar die heb ik nog niet gehad, wel op tijd de remolie gewisseld, ook in de unit.
Verder geen grote reparaties gehad, een keer de koppeling, remslangen vervangen door teflon/RVS, verder standaard onderhoud.
De motor is zelfs een beetje aangepast, open uitlaat (geheel systeem) ander inlaataanzuig, grote K&N en dat allemaal goed laten afstellen met een rapidbikemodul. Motor loopt super.

K serie kan ik ook beamen, heb mijn K100RS met 160K+ aan mijn broertje "verkocht" en die rijd idd ook nog steeds zonder problemen rond :Y
 
Waar precies het omslagpunt ligt weet ik niet. Als ik de verhalen mag geloven komen recente BMW's niet zo goed uit de verf qua storingen en onderhoudskosten. Dan heb je het wel over de R1200 modellen. Let wel, ik heb er zelf nooit eentje gehad maar ik schrik wel eens van de onderhoudskosten en aan de oude BMW's konden veel sleutelaars thuis veel zelf doen. Dat wordt wel steeds lastiger.

Het wordt inderdaad lastiger, vooral omdat er ook steeds meer aan een motorfiets kapot kan gaan...

Al denk ik dat de huidige generatie motorblokken zeker even goed of beter zijn. Op tijd olie verversen, bougietjes etc kan je nog steeds allemaal zelf...
 
Zijn er hier nog die zo een beetje bezeten zijn en alle uitgaven/km-standen bijhouden?

Ik noteer de stand wel altijd op 1 januari, gewoon om te kunnen zien hoeveel ik het jaar gereden heb. Niet dat dit enig nut heeft, maar ik vind het gewoon leuk om te weten. Verder hou ik het bij in verband met het onderhoud, zodat ik weet wanneer ik wat heb gedaan.
 
Had ik 4 jaar geleden mijn BMW K1200S niet weer weggedaan, zou ik nu tussen de 190.000 en 200.000km gezeten hebben ... :')

Edit:
Btw, als ik in mijn excel files kijk (ja, ik houd alles bij tot op de km en tot op de 0.01€), dan zie ik dat ik binnen een 700km ongeveer wel met al mijn motoren aan 200.000km rijervaring kom *D

Niet meegeteld echter, een huur/leen motor op de Filipijnen waarmee ik om en bij de 1.400km afgelegd heb.

Zijn er hier nog die zo een beetje bezeten zijn en alle uitgaven/km-standen bijhouden?
ja, maar dan niet in Excel, maar in een app. Fuelio voor Android. Prima ding :)
 
Ik hou het bij in een prehistorisch Excelbestand:

[afbeelding]

:+
Als je maar weet wat de waardes zijn is dat ook een goede manier, en het houd je brein scherper dan met de moderne technologie :+
ja, maar dan niet in Excel, maar in een app. Fuelio voor Android. Prima ding :)
Ik gebruik naast excel ook FuelLog, heel tevreden van. :t

[afbeelding]
Hmmm ... lijkt interessant, die apps ... moet ik later maar eens bekijken :t
 
WAUW!
Ik ben helemaal onder de indruk van deze km standen.
Ik heb sinds april 13000 km op mijn Yamaha diversion gezet. Ben ik heel trots op hahah.
De stand is nu 48000. Als ik dit zo zie, kan ik nog wel even vooruit met mijn fiets :)
 
Voor de auto niet, de motor wel. Ongeveer 120 K km, vanaf 0 km op mijn XRV AT'98 alles gedocumenteerd, verbruik en onderhoud / onderdelen kosten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het enige dat ik doe is elk jaar op 31 december de km-standen van mijn motoren in een spreadsheet zetten. Zo kan ik zien wat ik een beetje per jaar rijd.
 
Moment van de dag...

full


in Maart 2014 kocht ik deze TDM met 36111km op de teller. Nu iets minder dan 4 jaar en 64000km later dus de Ton gepasseerd.
 
Op 1 januari: 122.360 km.
Staat weer genoteerd!

(Was daar niet ‘n draadje van. Dat iedereen ff z’n stand in het nieuwe jaar kwijt kon?)

Hopelijk komend jaar weer wat meer rijden :t
 
Vandaag de 80.000km bereikt
full

Bedoeling is dat deze bij 99.999km gereset wordt, zodat ik er weer verder mee door kan.
Maar ... dan zal ze op dat punt toch een wreed groot onderhoud en poetsbeurt moeten ondergaan :X

Vandaag dus ook al onderhoud gedaan ... wat een smerig fietske :$
Bij de 99.999 stand zal, als blijkt dat ze nog minstens een vol jaartje mee kan (a 32.000km/jaar) ook nieuwe balhoofdlagers in komen. De ketting/tandwielenset zal wellicht ook vervangen dienen te worden, dus reden genoeg om ze vooraan EN achteraan tot een ver stadium te demonteren en alles afzonderlijk goed te reinigen.

Tegen dan moet ik wel zien dat ik thuis een grotere werkplek voor elkaar krijg, en al mijn gereedschap eens goed organiseer. Want dat zijn twee dingen die het sleutelen vele malen aangenamer maken.
Momenteel ontbreekt het mij daar nogal aan -O-

5000 km in exact 8 weken, oftewel 56 dagen, = gemiddeld 89,285142857km per dag.
Komt neer op 32.589 km per (niet)schrikkeljaar.
Mijn gemiddelde is een beetje gedaald.
Laatste 5.000km in 60 dagen = 83,333333333km/dag, oftewel 30.416km/jaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan