Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Die nieuwe Milano is geïnspireerd op deze uit de jaren '70, de 3½ Sport. (Eerste en meest begeerde model met de grote Grimeca trommelrem in het voorwiel).

th-1b.jpg

(Deze is trouwens te koop).
 
Laatst bewerkt:
Wat vind ik 'm lelijk :o
moto-morini-2018-live-eicma-02.jpg


Word hier nog steeds veeeeel blijer van
15707574386_402793ddb6_b.jpg


Nog wat piccies voor de geinteresseerden, nieuwe draadboom erin:
Helaas moest de airbox er toch af....
38239870141_165d3fe36b_b.jpg


Ook achter uitlaten etc. eraf om overal goed bij te kunnen
26463417729_de039125a4_b.jpg


Dynamobedrading weer eens kaduuk
38331692616_bc3e837d4b_b.jpg


Probeer het nu eens met oversize silikonenkabel
38386506251_d5013938e1_b.jpg


Nieuwe permanent 12v bedrading, voor handvatverwarming, stopkontakt en alarm
26610647409_bca09d133b_b.jpg


En vanaf startrelais nieuwe geschakelde bedrading naar voor en achter getrokken, voor
garmin, motogadget extra teller en schakeldraad alarm
26610648439_36fec9d4f7_b.jpg

(ja, daar hangt een injector - hang m'n gasklephuizen kompleet met gaskabel mbv een tiewrap aan het stuur, ben lui)

Airbox er weer opvechten ;)
26610648889_f36f1453d8_b.jpg


Boeltje weer aansluiten
26610647789_4daaea5239_b.jpg


26610647219_1e6d83c809_b.jpg


Uitlaten en kontje (nog los) er weer op - vanavond verder ;)
Moet achter nog stekker achterlicht vervangen en voor nog doorschakeling stadslicht -_> dagrijlampjes maken.
38331692016_25fba098b2_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oh ja - ben nu echte monteur. Vanochtend achterruitje van deze gesteld:

26610643879_bb04f11aa2_b.jpg


Daar mogen alleen de echte aankomen :+
 
Oh ja - die met die mooie italiaanse naam ;)

Ok, 2 dompers dan - maar ik bedoel deze lomperik:
moto-morini-9-12-2007-1.jpg


hoewel, je moet ergens dat 91/2 embleem kwijt, natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Oh die domper, ja idd. Ik heb er nog een te koop! _O-
Dit is best een leuke motor. De nieuwe modellen verkopen vlgs mij amper dat blijkt hier ook. Niemand heeft er eentje daar kan de fabrikant vlgs mij niet op draaien. Of er zit veel geld achter wat blijkbaar niet echt nodig is of ze krijgen heel veel subsidie oid om de fabriek open te houden?
Of... Weet iemand hier of ik het niet giga verkeerd heb qua 💭 gedachte?
 
Dit is best een leuke motor. De nieuwe modellen verkopen vlgs mij amper dat blijkt hier ook. Niemand heeft er eentje daar kan de fabrikant vlgs mij niet op draaien. Of er zit veel geld achter wat blijkbaar niet echt nodig is of ze krijgen heel veel subsidie oid om de fabriek open te houden?
Of... Weet iemand hier of ik het niet giga verkeerd heb qua 💭 gedachte?


Qua ontwikkeling gebeurt er niet zoveel, dit zijn 'gewoon weer' 1200's, iets echt nieuws is er niet. Qua onderdelen en personeel zal het aan kosten wel meevallen, in die wereld althans, dus denk dat ze met wat ze verkopen net rondkomen.
 
Ik vind dit soort dashboardjes vooral mooi op supersports, maar op 'retro' motoren zie ik toch liever zoiets:

Ja echte tellers zijn ook mooier, maar om een ouderwets dashboardje te projecteren vind ik dan wel weer leuk gevonden. Het schijnt dat je kleuren e.d. allemaal kan aanpassen, zou ik eindelijk eens die felbegeerde witte Veglia kunnen hebben :p
 
Kan je toch gewoon printen :+
Ziffernblattveglia.jpg


ps kabelboom update: alles doet 't :t - behalve m'n remlicht :(
 
Laatst bewerkt:
Oe.. lekkere retro naked van Honda; nieuwe CB1000R met Fireblade blok (145pk), enkelzijdige swingarm, gedrongen bouw, mooie eenvoudige/strakke lijnen zonder poespas (Moto Morini, kijken we even mee ;) )

full
 
Oe.. lekkere retro naked van Honda; nieuwe CB1000R met Fireblade blok (145pk), enkelzijdige swingarm, gedrongen bouw, mooie eenvoudige/strakke lijnen zonder poespas (Moto Morini, kijken we even mee ;) )

[afbeelding]
Niet mooi, ik vond het concept veel mooier de Honda TT 300 Racer.
 
Niet mooi, ik vond het concept veel mooier de Honda TT 300 Racer.

Is ook een mooi ding die TT300, maar met een paar aanpassingen (mooi uitlaatje > wiel vrij), kentekenplaathouder op het achterwiel weg, etc) zie ik die CB1000R wel zitten.
 
Sinds vandaag eigenaar Moto Morini Corsaro 🤩
Bij deze nogmaals dank aan “downsider” die met me mee gegaan was om modificaties te controleren.
 
Sinds vandaag eigenaar Moto Morini Corsaro 🤩
Bij deze nogmaals dank aan “downsider” die met me mee gegaan was om modificaties te controleren.


Mooi :t
Graag gedaan :)
ik hoop dat je er veel plezier mee hebt :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan