Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Dit: Sella pass , Sellajoch, op bepaalde tijden afgesloten voor brandstofmotoren.
Alleen E-buzzers mogen er over.

Sperrung am Sellajoch

ik stel voor om ASAP nog even over alle leuke passen te rijden, nu mag het nog.

Edit: wellicht apart draadje in Reizen en Touren doen?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren op tv een stukje over geluidsoverlast door vliegtuigen. Daar vertelde iemand dat je in een stiltegebied eerder geluidsoverlast ervaart vergeleken met de stad. Omdat je in de stad toch al meer geluid hebt en dan valt het minder op. Op zich zit daar wel iets in dacht ik.

Als het zo hard is dat het pijn aan je oren doet en/of gehoorbeschadiging kan opleveren is natuurlijk iets anders, maar dan moet je het wel heel erg bont maken en er dicht op zitten.


Was vorige week op Texel moest bukken voor een F16 kon helaas zijn kentekenplaat niet zien.

 
Gemeengoed in Duitsland: (ten zuid-oosten van Freiburg)
PLsnVKe.jpg


Mooie route uitgezocht voor mijn laatste rondje van de 10 daagse motorvakantie, helaas was het een zaterdag.
 
Tsja, gisteren weer (op gepaste wijze/versnelling) door het bewuste dijkengebied gereden, er staan talloze woningen letterlijk AAN de dijk met hun achtertuin +-20 meter van het wegdek.

Ik kan me voorstellen dat die hinder ondervinden, maar tegelijk denk ik ook weer "wat had je verwacht? ". Dat valt in de categorie "naast Assen circuit/Schiphol landingsbaan gaan wonen".


We hebben weer eens een goede crisis nodig, dan heeft men de tijd/aandacht weer nodig voor andere zaken :+
 
Tsja, gisteren weer (op gepaste wijze/versnelling) door het bewuste dijkengebied gereden, er staan talloze woningen letterlijk AAN de dijk met hun achtertuin +-20 meter van het wegdek.

Ik kan me voorstellen dat die hinder ondervinden, maar tegelijk denk ik ook weer "wat had je verwacht? ". Dat valt in de categorie "naast Assen circuit/Schiphol landingsbaan gaan wonen".


We hebben weer eens een goede crisis nodig, dan heeft men de tijd/aandacht weer nodig voor andere zaken
:+


Ebola zijn gang laten gaan.
 
Tsja, gisteren weer (op gepaste wijze/versnelling) door het bewuste dijkengebied gereden, er staan talloze woningen letterlijk AAN de dijk met hun achtertuin +-20 meter van het wegdek.

Ik kan me voorstellen dat die hinder ondervinden, maar tegelijk denk ik ook weer "wat had je verwacht? ". Dat valt in de categorie "naast Assen circuit/Schiphol landingsbaan gaan wonen".

Vind jouw zicht op deze "situatie" wel grappig. Nu vanaf de andere kant gezien:

Ik ben opgegroeit onderaan een dijk. 15meter voortuin en daar staat het rijtje huizen. Dat is beetje de standaard bij dijkhuizen. Als kind rende ik altijd naar de dijk om te zwaaien naar de motoren als die voorbijkwamen en nu rijd ik zelf.

Maar die huisjes zijn gebouwt in 1940, de scheuren van het bombardement op Rotterdam zitten in de muren, en ze zijn niet voorzien van dubbelglas.
Als er dan een dikke Harley voorbij komt staan de ramen te trillen. En door dat enkele glas wordt het geluid nu ook niet echt tegengehouden.

Ja die Harley's zullen vast en zeker ook over de dijken gereden hebben in 1940 maar om nu te zeggen: Dat valt in de categorie "naast Assen circuit/Schiphol landingsbaan gaan wonen" _O-

Wellicht als ze de huisjes na 1945 gebouwd hadden, dat ze ze wel volledig geisoleerd hadden en voorzien van dubbele beglazing aangezien ze toen wisten hoe de bommenwerpers klonken.......

(ik kan trouwens genieten van motorgeluiden maar kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen dit idee deelt ;) )
 
Vind jouw zicht op deze "situatie" wel grappig. Nu vanaf de andere kant gezien:

Ik ben opgegroeit onderaan een dijk. 15meter voortuin en daar staat het rijtje huizen. Dat is beetje de standaard bij dijkhuizen. Als kind rende ik altijd naar de dijk om te zwaaien naar de motoren als die voorbijkwamen en nu rijd ik zelf.

Maar die huisjes zijn gebouwt in 1940, de scheuren van het bombardement op Rotterdam zitten in de muren, en ze zijn niet voorzien van dubbelglas.
Als er dan een dikke Harley voorbij komt staan de ramen te trillen. En door dat enkele glas wordt het geluid nu ook niet echt tegengehouden.

Ja die Harley's zullen vast en zeker ook over de dijken gereden hebben in 1940 maar om nu te zeggen: Dat valt in de categorie "naast Assen circuit/Schiphol landingsbaan gaan wonen" _O-

Wellicht als ze de huisjes na 1945 gebouwd hadden, dat ze ze wel volledig geisoleerd hadden en voorzien van dubbele beglazing aangezien ze toen wisten hoe de bommenwerpers klonken.......

(ik kan trouwens genieten van motorgeluiden maar kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen dit idee deelt ;) )


Sorry dat ik het zo zeg, maar ik onderhoud mijn eigen huis goed, ik zorg dus voor isolatie die je kan verwachten van een huis van deze tijd, heeft me niet te lang geleden nog een aantal duizendjes gekost......
Jij vraagt nu begrip van andere omdat jij dat dus niet wilt doen.

Ik zou zeggen, laat dubbele beglazing plaatsen, leg een geïsoleerd dak op je huis, als je de hoek hebt laat dan de spouwmuur isoleren, zet vervolgens nog eens hoge coniferen in je tuin als geluidsscherm, en ga daarna pas klagen bij de gemeente.

Je moet niet de verantwoordelijkheid van je slecht onderhouden huis bij de gemeente en de mede weggebruikers neerleggen.
 
Gemeengoed in Duitsland: (ten zuid-oosten van Freiburg)
[afbeelding]

Mooie route uitgezocht voor mijn laatste rondje van de 10 daagse motorvakantie, helaas was het een zaterdag.
Gisteren in Duitsland geweest, regio Monschau - national Eifel park. Ook enkele van die borden gezien.

Ben je rondgereden?

Ik heb er hopen Nederlanders, Belgen EN duitsers gewoon zien passeren!
 
Gisteren in Duitsland geweest, regio Monschau - national Eifel park. Ook enkele van die borden gezien.

Ben je rondgereden?

Ik heb er hopen Nederlanders, Belgen EN duitsers gewoon zien passeren!

Nee, heb gewoon zelf de motor bestuurd. Dat bedoel je toch :+

Maar ben deze weg niet ingegaan (nouja, 100 meter omdat ik daar veilig kon keren)
Was de laatste dag van de vakantie dus had geen zin om het risico te nemen. Ik had al de mooiste wegen gehad en deze weg wilde ik alleen omdat ik wat tijd over had terwijl ik op mijn lift aan het wachten was. (Als motorrijden moet je dus iets van 15km omrijden in het weekend omdat je er niet in mag)

Jouw post in een ander topic was trouwens de aanleiding om deze foto hier te plaatsen
 
Ja oma, opzouten.....



31 oktober is inmiddels gepasseerd; de einddatum van de "pilot".
afgelopen weekend echter stonden de borden er nog gewoon, dus maar ff met de gemeente Lopik gebeld. "Ah, goed dat u daar aan denkt, wij zullen het aan de betrokken ambtenaren doorgeven".

nou, fingers crossed voor komend weekend!

En de MAG? Die zou gaan procedren? Nooit meer wat van gehoord.
Links lullen, rechts vullen denk ik dan maar.. |(
 
Laatst bewerkt:
Wat is het hier allemaal huilie, huilie met in het weekend NIET rijden over de Lekdijk.

Je gaat gewoon op een andere dag!
Paar weken terug was ik door-de-weeks vrij.
Ik heb toen de hele Betuwe (bijna letterlijk) rondgereden over zo veel mogelijk dijken met zondagsrust. Meestal 'in' de Betuwe, maar vaak ook aan de 'overkant'. Een enkele keer met een pontje, maar ook een mooi terras niet overgeslagen.
Heerlijk rustig en hartstikke mooi. Ik heb er van genoten! :]
 
Totdat men ook gedurende de week die "gevaarlijke, overlast veroorzakende motorrijders" gaat weren. En niet alleen in Lopik, maar overal. Omdat men er in Lopik ook mee weg kwam...

Dan ook niet klagen van "ich habe es nicht gewusst" he? :-)
 
Laatst bewerkt:
Kom er amper in het weekend, maar de laatste keer kwam ik de hele weg geen motoren tegen... TODAT ik dat verbod binnen reed* _O-

*allegedly
 
En.............. heeft de gemeente Lopik de borden verwijderd? Nadat ze er op gewezen zijn dat de pilot waarvoor deze borden ooit geplaatst zijn per 31 oktober jl is afgelopen?




Is de paus een moslim?




post-5787-0-72211100-1510324957.jpg




nou dacht, ik rij ff naar het gemeentehuis om te informeren..

post-5787-0-81296200-1510325048.jpg


Tja, die is om 12:00 al dicht. dus maar ff een email gestuurd met vraag om opheldering...
 
Laatst bewerkt:
FWIW

Dinsdag belde een ambtenaar mij nav mijn schriftelijk verzoek/klacht. Ja inderdaad, die borden hadden al weg moeten zijn. Gaan we zsm doen.

Fast forward naar vandaag, ze staan er nog hoor.... Silly me, zsm is natuurlijk zsm... :-)

Fijn weekend!

(Twas wat fris op de motor vandaag...)
 
Maar , respect voor je inzet :}
en de kou vond ik wel meevallen :t
 
Vrijdag mail gekregen dat ze maandag weggehaald gingen worden. En verdomd, ze zijn weg..

Benieuwd naar de uitslag straks van de evaluatie; of het de kosten en over 1 kam scheren van alle motorrijders waard was..
 
Terug
Bovenaan Onderaan