TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe kaart europa staat klaar zo te zien en kan men dus updaten via Mydrive Connect.
Ben ze dus aan het installeren :)
 
Laatst bewerkt:
De verbinding tussen MyDrive op mn telefoon en de Rider werkt niet. Alle instellingen staan goed, maar ik kan geen bestemmingen naar het systeem verzenden. Althans, ik kan ze wel verzenden, maar ze komen niet aan op de Rider.
 
De verbinding tussen MyDrive op mn telefoon en de Rider werkt niet. Alle instellingen staan goed, maar ik kan geen bestemmingen naar het systeem verzenden. Althans, ik kan ze wel verzenden, maar ze komen niet aan op de Rider.

Als alles goed is dan moet het werken })

op de tt ff mydrive stoppen en weer aan melden helpt mij wel :?
 
Hier heb ik ongeveer hetzelfde:

Ik maak een route in mydrive op de tablet en wil deze naar mijn rider 450 zetten. ik heb de rider verbonden met internet via mijn telefoon (iphone)
maar ik kan de route niet niet op mijn rider zichtbaar krijgen via mijn tablet.

Doe ik dit via de myrider site op de vaste pc lukt het wel. Daar kan ik de routes zien in my routes. (op de tablet zie ik de route trouwens ook in my routes) Maar op de PC kan ik schakelaartje omhalen bij "synchroniseer deze route als een track op mijn systemen"
Op de tablet zie ik deze mogelijkheid niet. Op mijn telefoon zie ik die melding ook komen......en ook daar lukt het wel om de route naar de rider te krijgen.

Wofg4uGl.png


alleen via mijn tablet lukt dat dus niet. Voor de duidelijkheid. Ik heb niet de app gestart op de tablet maar gewoon via de webpagina van mydrive. Op safari maar ook via chrome geen succes.....
komt dit omdat mijn tablet via wifi verbonden is met internet en niet via een simkaart?

wellicht een oud probleem maar ik heb het nog niet kunnen vinden......

volgens filmpje van mr GPS zou dit wel moeten kunnen:
filmpje

alleen wordt hier niet vermeld of tablet verbonden is met wifi of met simkaartje.

ik hoop dat jullie iets weten!!! Ik zou nl graag met de tablet mee op reis routes onderweg maken en naar de rider sturen!!!
 
Laatst bewerkt:
@Pepijnwk
Heb je je browser van je tablet in desktopversie gezet ?
hoe doe je dat?

ik heb een ipad dit zie ik :
cLTTsDTl.jpg


hier kan ik de routes niet aanklikken.....

ik weet niet of dat dan deskptopversie is...

maar ik heb geen mogelijkheden om iets met de routes te doen. zowel in chrome als safari op de ipad wil dat niet...
 
Laatst bewerkt:
Wie kan mij helpen, ik ehb een TomTom400 en een Cardo Packtalk.

Als je je TT koppelt aan je telefoon via Bluetooth kan je met je TT door je telefoonboek bladeren en nummers bellen, je moet dan wel natuurlijk ook een headset gebruiken.

Met je Packtalk kan je ook je telefoon koppelen en dan kan je gebeld worden en muziek van je telefoon luisteren.
En je TT koppel je ook tegelijketijd met je PT zodat je je navigatie hoort...

Maar kan je een verbinding maken met je PT en je TT en je mobiel, zodat je beide kan doen, dus muziek luisteren vanaf je mobiel en nummers kan zoeken op je TT uit je mobiel om te bellen?

Probleem is denk ik dat je mobiel maar 1 Bluetooth verbinding kan hebben, dus PT of TT en daarnast nog Bleutooth tethering met je TT voor flitsers en vertragingen en je PT 2 bluettoth verbindingen kan hebben.

Ik denk dat Mr. GPS wel meer weet hiervan...antwoorden van andere zijn natuurlijk ook welkom!!!
 
maar ik heb geen mogelijkheden om iets met de routes te doen. zowel in chrome als safari op de ipad wil dat niet...
Ik heb hetzelfde op mijn iPad2 in combinatie met MyRouteApp.
Zowel op IOS als Chrome werkt MyRouteApp bij mij niet.

Met MyDrive ben ik in een eerder stadium tegen het feit aangelopen dat menu items alleen zichtbaar waren in FireFox, dit op een (bedrijfs) HP laptop met Windows 7 Pro. Werkt dus niet met IE of Chrome.
Met de iPad weet ik zo even niet maar volgens mij werkt dat ook niet.

Ik heb speciaal een kleine 8" Windows tablet gekocht.
Daar kun je alles op installeren, zelfs BaseCamp. En werkt alles net als op een PC. Gebruik van een muis is dan wel een heel handige feature.
 
Ik zou dit soort zaken toch zeker in de help-pagina's/Forums van TomTom en MyRouteApp plaatsen.
 
Wie kan mij helpen, ik ehb een TomTom400 en een Cardo Packtalk.

Als je je TT koppelt aan je telefoon via Bluetooth kan je met je TT door je telefoonboek bladeren en nummers bellen, je moet dan wel natuurlijk ook een headset gebruiken.

Met je Packtalk kan je ook je telefoon koppelen en dan kan je gebeld worden en muziek van je telefoon luisteren.
En je TT koppel je ook tegelijketijd met je PT zodat je je navigatie hoort...

Maar kan je een verbinding maken met je PT en je TT en je mobiel, zodat je beide kan doen, dus muziek luisteren vanaf je mobiel en nummers kan zoeken op je TT uit je mobiel om te bellen?

Probleem is denk ik dat je mobiel maar 1 Bluetooth verbinding kan hebben, dus PT of TT en daarnast nog Bleutooth tethering met je TT voor flitsers en vertragingen en je PT 2 bluettoth verbindingen kan hebben.

Ik denk dat Mr. GPS wel meer weet hiervan...antwoorden van andere zijn natuurlijk ook welkom!!!
Nee,

Je koppelt je telefoon voor de telefoonfuncties of aan de PT of aan de Rider. Daarnaast koppel je de telefoon ook al voor de data aan de Rider. Dan ben je volgens mij door de bluetooth mogelijkheden heen. Je muziek gaat volgens mij over hetzelfde bluetooth kanaal als de telefoonfuncties.

Als het wel kan, zal het vast per telefoon verschillen. Daarnaast is het ook nog eens vragen om problemen.

Er zijn genoeg problemen om de Bluetooth theteringfunctie stabiel te houden (paginaś vol mee geschreven op deze en diverse andere fora's). Daarnaast kom ik met enige regelmaat tegen dat de Rider moeite heeft om het telefoonboek van je telefoon te lezen. En als je dan ook nog eens een derde verbinding wil maken. Zal het mij niet verbazen als onderweg de boel vaker niet dan wel naar behoren werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde op mijn iPad2 in combinatie met MyRouteApp.
Zowel op IOS als Chrome werkt MyRouteApp bij mij niet.

Met MyDrive ben ik in een eerder stadium tegen het feit aangelopen dat menu items alleen zichtbaar waren in FireFox, dit op een (bedrijfs) HP laptop met Windows 7 Pro. Werkt dus niet met IE of Chrome.
Met de iPad weet ik zo even niet maar volgens mij werkt dat ook niet.

Ik heb speciaal een kleine 8" Windows tablet gekocht.
Daar kun je alles op installeren, zelfs BaseCamp. En werkt alles net als op een PC. Gebruik van een muis is dan wel een heel handige feature.
Het gekke is dat het via mijn telefoon (iPhone 6s plus) wel lukt!!
Vandaar dat in dacht aan de sim kaart..... Maar ik ga wel met MR M mee dat internet is internet. Maar ik vind het wel gek!
Edit: ik heb het net op een meer recente iPad geprobeerd met iOS 11.0.3 en daar gaat het prima mee! Als ik het echter met mijn eigen iPad 2 doe wil het niet! Die heeft iOS versie 9.3.5. Daar ligt het probleem denk ik! Wel balen moet ik een ander tablet aan gaan schaffen.........of toch maar gewoon dan via de telefoon. Dat werkt ook maar is alleen kleiner.....
 
Laatst bewerkt:
Dan zal het daar zeker aan liggen.
Ik werk nog met IOS 7 op mijn iPad2

Bij MyRouteApp had ik mijn probleem wel aangemeld maar ze konden het niet reproduceren.

Maar eindelijk iemand gevonden die de laatste beschikbare update voor de iPad2 geinstalleerd heeft.
Ik houd die update al tijden tegen omdat ik bang ben dat mijn iPad onwerkbaar traag wordt, of dat ik al mijn foto's en Apps kwijt ben.
Dan zou ik eerst alles moeten backuppen, wat eigenlijk standaard procedure moet zijn maar waar ik nu geen zin in heb.

Dus hoe bevalt jou de IOS 9.3 op je iPad 2 ?
Nooit problemen mee gehad, of nog tips ?

Als je dan toch een andere tablet wilt kopen, waarom dan geen Windows tablet ?
Die zijn relatief goedkoop, en zeker veel goedkoper dan een iPad.
Je kunt je bestanden/ route bestanden vrij opslaan.
Bovendien werken alle Applicaties als BaseCamp en volledige Webpagina's als MyDrive en MuRouteApp er feilloos op.
Een Bluetooth muis eraan en je kunt veel handiger werken op een tablet.
Sowiso om met te motor mee te nemen werkt een Windows tablet perfect.
 
Laatst bewerkt:
Dan zal het daar zeker aan liggen.
Ik werk nog met IOS 7 op mijn iPad2

Dus hoe bevalt jou de IOS 9.3 op je iPad 2 ?
Nooit problemen mee gehad, of nog tips ?

Als je dan toch een andere tablet wilt kopen, waarom dan geen Windows tablet ?

9.3 werkt prima geen problemen gehad.( is volgens mij al tijden op 9.3)
Ander tablet kan idd prima een windows tablet zijn oid. Het zal speciaal voor de routes zijn.
wel kostbaar zo:
je koopt een tomtom rider vervolgens moet er een tablet bij en vervolgens ook nog een BT headset etc etc....
gaat aardig in de papieren lopen.
maar goed ik zal me er eens in gaan verdiepen. Maar ben off topic geraakt.... terug naar de Rider
 
Laatst bewerkt:
Nee,

Je koppelt je telefoon voor de telefoonfuncties of aan de PT of aan de Rider. Daarnaast koppel je de telefoon ook al voor de data aan de Rider. Dan ben je volgens mij door de bluetooth mogelijkheden heen. Je muziek gaat volgens mij over hetzelfde bluetooth kanaal als de telefoonfuncties.

Als het wel kan, zal het vast per telefoon verschillen. Daarnaast is het ook nog eens vragen om problemen.

Er zijn genoeg problemen om de Bluetooth theteringfunctie stabiel te houden (paginaś vol mee geschreven op deze en diverse andere fora's). Daarnaast kom ik met enige regelmaat tegen dat de Rider moeite heeft om het telefoonboek van je telefoon te lezen. En als je dan ook nog eens een derde verbinding wil maken. Zal het mij niet verbazen als onderweg de boel vaker niet dan wel naar behoren werkt.

Ok dank je wel, precies wat ik dacht....
 
Volgens mij heeft Hans V geen Apple tablet.

Gelukkig niet ;)

Dan ben je volgens mij door de bluetooth mogelijkheden heen. Je muziek gaat volgens mij over hetzelfde bluetooth kanaal als de telefoonfuncties.

Nope. Telefoon gaat over de zgn HFP (Handsfree Profile), muziek over A2DP (audio streaming).

Per headset verschillend hoe de verschillende protocollen geactiveerd worden. Voor A2DP is er meestal een andere toetsencombinatie dan voor handsfree. Zoek in je handleiding eens naar A2DP of 'audio protocol' oid.
Wat je wilt moet volgens mij wel kunnen.
 
Zal het mij niet verbazen als onderweg de boel vaker niet dan wel naar behoren werkt.

Da's inderdaad wel een dingetje, want de combi van zaken waar wij Bluetooth voor op de motor gebruiken zit echt wel op of over de grenzen van waar BT überhaupt voor bedoeld is. Het advies om te focussen op de toepassing die het belangrijkst voor je is is heel verstandig. En pas daarna kijken wat er nog meer kan. Levert dan vervolgens conflicten dan weet je tenminste waar de oorzaak zit.

Voor een stap terug naar de 'oude situatie' kan het zinvol zijn zowel rider als ontvanger een reset te geven.
 
Ik kom nog even terug iop het gebruik van een trablet voor het maken van een route met mydrive:
een route uit myroutes verzenden naar de rider kan met de recente ios versie wel.
Wat mij echter niet lukt is een route maken met de mydrive (website) op de ipad.
Knap waardeloos! niet met de nieuwe ipad als met de oude niet :(

misschien toch met een ander tablet proberen. Met windows tablet lukt het wel?
ik ben benieuwd want zoals gezegd dat wil ik graag net als Hans op terras op gemak route maken en uploaden!
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor. Al doe ik dat liever in MyRouteApp. Maar beide werken op een W10 Tablet.
 
Mijn terras-actie was met een Android. Meen kort daarna vernomen te hebben dat het met de Ipad browser-afhankelijk is. Maar weet niet welke browser wel/niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan