Oldskool GSXR topic deeltje 40

Hallo gsxr rijders,

Is er iemand as maandag op zolder en heeft nog een originele demper liggen voor de gsxr uit 1997?
Woonachtig in de buurt van Goes zou ook mooi zijn.

Model SRAD? Daar heb ik een stuk of 10 originele dempers voor liggen...
 
Model SRAD? Daar heb ik een stuk of 10 originele dempers voor liggen...
Kijk aan.
In de buurt van Goes of maandag op zolder?
full


Edit: Noord Brabant zie ik..
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend de tijd gevonden om eens flink het blokje in te duiken en het een en ander te controleren/uit te sluiten.

Heb het volgende geconstateerd:

- Alle klepspelingen zijn in spec, meeste zitten precies tussen de minimum- en maximumwaardes in

- De onderste motorbevestigingsbout aan de linkerkant van het blok zat helemaal los en was ook flink krom, wellicht dat dit de trillingen bij 7-9000 rpm verklaart?

- Omdat de klepspelingen allemaal in spec waren, vond ik het zonde om de cams te demonteren om de timing chain volgens het handboek te kunnen meten (het meten van 20 links, gemeten tot de 21e link).

15noaix.jpg


Ik heb daarom 11,5 links gemeten tussen de sprockets en deze waarde verdubbeld. Ik kwam zo op ongeveer 146,6mm uit. Dus dit moet goed zijn(?).

- Het viel me hierbij op dat de ketting tussen de sprockets behoorlijk veel speling had (zie filmpje). Toen ik later de motor op TDC had gezet was deze speling minder, maar een slag verder stond deze b.v. weer los.

- Een van de bouten van de uitlaat bij cilinder 2 was afgebroken, dus wellicht lekte de uitlaat ook. Heb het restant er gelukkig wel weer heelhuids uit gekregen.

- Aan de spanner is niet veel raars te zien, op wat hele minimale slijtage bij een paar tandjes na. Ik kan de veer echter wel gemakkelijk met mijn vingers induwen.
300crbp.jpg


Ik hoop dat iemand me kan vertellen waar ik het best naar kan kijken. Ik ga nu eerst de carbs schoonmaken en deze hierna synchroniseren, maar monteer de spanner liever niet terug voordat ik zeker weet dat deze goed is.

Nog een sidenote, ik vond een topic op Gixxer.com dat de aandrijving van de dynamo ook herrie kan maken bij dit type, voornamelijk bij de 1100's. Is de fix beschreven in het volgende topic ook van toepassing op de 750's? Ik heb bij het demonteren van de dynamo slechts een open lager zien zitten, maar geen rubberen bus hierin ofzo?

http://www.gixxer.com/forums/16-water-cooled-gixxers/299546-alternator-drive-bushing-fix.html
qq39na.jpg

(foto uit dit topic, gaat om de messing bus die erin gedrukt zit)

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!

Dirk Jan
 
Laatst bewerkt:
hey guys, ik ben in het bezit van een gsxr 750 van 1998, heeft er iemand toevallig een uitlaatsysteem liggen voor deze motor ? Titanium als er nog zijn maar anderen mogen ook aangeboden worden. Alvast bedankt.
 
Even kijken: Heeft iemand nog een schakelstang liggen voor een W en heeft er iemand ervaring met de Factory Pro kitjes?

Ik zie dat ze er drie hebben voor de 38 Mikuni. stage 1 normaal, stage 1 met titanium naalden en stage 3 met titanium naalden.
Op de site van FP en op OSS? lees ik dat de stage 3 het zelfde is als stage 1 maar dan met titanium naalden. Maar waarom zou je het dan stage 3 noemen?
 
Laatst bewerkt:
Bij Dynojet is het zo dat ''stage 1'' alleen het kitje is. ''Stage 3'' is het kitje en gebruik in combinatie met een 4-1 uitlaatsysteem en open filters. Is bij Factory Pro ook het geval geloof ik.

Let er wel op... dat je bij Factory pro te maken hebt met USA producten. Ze maken ook setjes voor Californië modellen en daar kan je de mist mee ingaan.

Bijv de set voor een 91 1100. ALLE uitvoeringen zijn met 40mm carburateurs, CA is met 36mm carburateurs. Dus dan zou je denken een setje te kopen voor je 91 1100 maar heb je er alsnog niks aan.
 
Duidelijk, nu even afwachten wanneer het juiste kitje voor de juiste prijs voorbij komt.

Het verschil zit hem voornamelijk in de verzendkosten: tot 44 dollar als ik titanium naalden wil.
 
Nog een sidenote, ik vond een topic op Gixxer.com dat de aandrijving van de dynamo ook herrie kan maken bij dit type, voornamelijk bij de 1100's. Is de fix beschreven in het volgende topic ook van toepassing op de 750's? Ik heb bij het demonteren van de dynamo slechts een open lager zien zitten, maar geen rubberen bus hierin ofzo?

http://www.gixxer.com/forums/16-water-cooled-gixxers/299546-alternator-drive-bushing-fix.html
[afbeelding]
(foto uit dit topic, gaat om de messing bus die erin gedrukt zit)

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!

Dirk Jan


Geld volgens mij voor de watergekoelde.... 8-)
 
Ik heb trouwens een Gsxr 750 w uitlaat liggen,
2 zelfs dacht ik bj 94 met zo een schuin plaatje
Mogen weg -
Bij interesse pb

Zal zeker niet stormloop op zijn...

Maar kan er altijd yoshimurastikker op zetten ...
 
oliekoel > waterkoel :W :W :W


neeeee chief 88-92 for me!

Dit is spul wat ik ooit meegekregen had, bij bulk aankoop.
Liggen/lagen er voor “toekomstige doelen”
Waar ik nooit aan toe kom, zie het ook somber in qua tijd en ruimte dus moet in mijn lijstjes gaan schrappen.

En mag ook snel weg om plaats te maken

Ook heb ik een gsxrw 750 kont ook uit 94
Mag ook tegen een fatsoenlijk bod weg
Staat vaker op Mp (complete kont panelen incl lampie)
Ik vraag de helft van de waarde alleen dat waterspul kom je niet vanaf :+
 
Ik heb al een jaar een compleet waterkoker achterframe, kont met licht+stekkers en seat cover liggen en raak t aan de straatstenen niet kwijt _O-
sommige dingen blijf je idd maar mee zitten .... heb wel eens iets een keer of 3 te koop gehad en geen enkele reactie . paar maandjes later wordt er zowat om geruzied haha
 
Ook maar ff hier posten: sinds vorige week ben ik eigenaar van een GSX-R600 SRAD uit '97 door de vorige eigenaar met veel liefde behandeld en omgebouwd naar straatlegale circuitmotor. Er zit van alles op en aan en ik ga hem gebruiken als budgetracer voor het komende seizoen aangezien ik niet meer met m'n straatfietsen het circuit op wil.

Modificaties: 1G aangepaste vering (recent geserviced), brembo hoofdremcilinder, leovince uitlaat, afgesteld door Hoegee, laptimer, stuuruitslagbegrenzers, valbescherming, LSL stuurdemper, race-kettingset.

Volgend seizoen eens wat dagen boeken en kijken hoe die het doet!
full
 
Laatst bewerkt:
Ook maar ff hier posten: sinds vorige week ben ik eigenaar van een GSX-R600 SRAD uit '97 door de vorige eigenaar met veel liefde behandeld en omgebouwd naar straatlegale circuitmotor. Er zit van alles op en aan en ik ga hem gebruiken als budgetracer voor het komende seizoen aangezien ik niet meer met m'n straatfietsen het circuit op wil.

Modificaties: 1G aangepaste vering (recent geserviced), brembo hoofdremcilinder, leovince uitlaat, afgesteld door Hoegee, laptimer, stuuruitslagbegrenzers, valbescherming, LSL stuurdemper, race-kettingset.

Volgend seizoen eens wat dagen boeken en kijken hoe die het doet![afbeelding]

Nice! Misschien kom ik je wel tegen ergens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan