NX 650 , XR650L Kleppen stellen

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Hallo, ik ben de kleppen aan het stellen van de dominator.

Volgens het WPHB kan ik de 2 inlaten + 1 linkse uitlaatklep stellen op het dode punt.
Echter de rechter uitlaat klep moet ik anders stellen omwille van de autodecompressieklep.

Dit beschrijft het WPHB.

"Special care must be taken when measuring valve clearance at the right-hand exhaust valve. THe Half-decompressor slightly lifts the right hand exhaust valve when the crankshaft position is before compression TDC.
Therefore it is necessary to position the crankshaft where there is no valve lift in order to obtain the correct clearance."

Hoe gaat dit dan in zijn werk?

Of stel ik die gewoon gelijk met de andere kleppen?
 
een klein stukje verder draaien na het tdc.
je kunt controleren of je niet te ver draait door de speling op de andere klep nogmaals te meten. als die ineens kleiner is, dan zit je te ver.
 
Je kunt ook op het stelpunt de krukas een aantal malen heel snel een klein beetje vooruit en achteruit draaien, dan hoor je op gegeven moment een tik, en dan weet je dat de aut. kleplichter er vanaf is.
 
bedankt voor de reacties.

Ik heb ze zo even gesteld. Is een project en het motorblok is er onder uit. Dus afwachten maar.

Ik heb hem gekocht met een tik in het blok. bij het demonteren was de nokkenas ingesleten alsook de tuimelaars. Waarschijnlijk te weinig olie denk ik.. Nu zit er een kleppendeksel en een nokkenas van een XR600 op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan