2012 bmw maxi scooter

Hi Jan, op jou vraag wat het verschil tussen max tpm van vario's is heb ik eigenlijk niet genoteerd... Zo makkelijk als ik ben heb ik gewoon de J-costa gemonteerd en verder met een glimlach op mijn gezicht gaan rijden..
 
Heb geïnformeerd naar de Dr pully Hit koppeling en deze is weer beschikbaar voor uitlevering in 2018.
Even afwachten maar, kan hem wel bestellen maar dan komt er € 150,- aan extra kosten bij...

Heb nu maar een Spruitstuk besteld van Malossi en alvast de "witte" Malossi clutch veer.

@Jan, misschien is het al behandeld in het forum maar zijn er nog speciale dingen om rekening mee te houden voor het vervangen van het spruitstuk? Lijkt mij vrij makkelijk op het eerste gezicht...

GR. Fabian
 
Ik weet niet wat je bedoelt met spruitstuk.
Gasklephuis die ook wel eens onderhanden wordt genomen zal je wel niet bedoelen?
En nee er is eerder niemand zo ver ik weet mee bezig geweest. Dus lezen we graag terug wat je hebt gekocht etc.

Mvg. Jan
 
Ja sorry ik bedoel de Malossi Manifold ter vervanging van de OEM katalisator.

Zie wel foto's staan in de post op pagina 76 van de OEM katalisator, ziet eruit als 4x boutjes losdraaien + lambasonde en einddemper loshalen.
 
Ok dan, denk dat het idd. vrij makkelijk te doen is.
Heb je nog intresse in aanhaalkoppels laat het me dan weten, dan zal ik kijken of ik wat tijd kan vinden om ze even op te zoeken.
Denk zelf dat de aanhaalkoppels aan cilinderzijde geen kwaad kunnen om juist op moment te zetten.

Mvg. Jan
 
Ja dat is een goeie, als je de aanhaalmomenten kan vinden graag. Mocht er daar toevallig bij staan om wat voor soort boutjes het gaat (inbus of Torx) dan hoor ik het ook graag.
Verder niet echt haast mee, uitlevering van het manifold staat nu op 11 december...

Bedankt alvast, gr Fabian
 
Zo dan, ik heb even een custom pdf setje voor je gemaakt :)

Uitleg t.b.v. Uitbouwen Spruitstuk aka: Manifolt aka: Collector

Uitlaatspruitstuk uitbouwen BMW 600 Sport:

• 1- Kuipzijdeel rechtsboven uitbouwen

• 2- Treeplankopzetstuk rechtsvoor uitbouwen

• 3- Treeplankopzetstuk rechts uitbouwen

• 4- Kuipdeel rechtsvoor uitbouwen

• 5- CVT-afdekking verwijderen

• 6- Treeplank rechtsachter uitbouwen

• 7- Treeplank rechts uitbouwen

• 8- Luchtgeleider voor radiateur uitbouwen

• 9- Radiateur losmaken en laten zaken


Hoofdwerkzaamheden:

• 10- Uilaatdemper/spruitstuk uitbouwen

Heb de custom PDF's (hierboven) zoals gebruikelijk op de MF server ge-upload want dat loopt super mooi!
"Open, Download & Go" :Y


Opmerking:
Ik heb je nog niet gehoord over de lambda emulator of had je die al in huis?
Volgens mij kan je die wel gebruiken als je een catloos spruitstuk monteert :?
Ik vermoed dat de "TC Unit °2 controller" met artikel nr. 5515721 van Malossi dan wel volstaat die kost rond de 100 euro. En anders kijk je het eerst zonder even aan.

Had je trouwens ook al een race luchtfilter er in zitten om de boel te complimenteren?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Fabian,

Ik heb zelf vorige week de Malossi/Arrow cat vervanger geplaatst onder die van mij, was inderdaad zoals Jan al aangeeft nog wel een werkje om alle kappen aan de rechterzijde los te halen maar is goed te doen, ikzelf had nog niet echt sleutel ervaring aan Scooters/Motoren maar is mij ook gelukt :-)

Ikzelf had alleen geen "speciale" twaalftands/meertands dopsleutel om het spruitstuk los te draaien van het blok, die heb ik dus ffe geleend bij een Auto monteur.

Ik hoop ook komend weekeinde als het hier is een keer droog weer is om een filmpje te kunnen maken van het systeem want het maakt wel een pak meer geluid dan bv een sportdemper zonder db killer maar ik vind het zelf wel een erg gaaf geluid.. niet te schel en toch een supersporttief geluid.

Grt,
Stephan
 
Ikzelf had alleen geen "speciale" twaalftands/meertands dopsleutel om het spruitstuk los te draaien van het blok, die heb ik dus ffe geleend bij een Auto monteur.

Goed dat je dit even aankaart.
Je bedoelt meer als waarschijnlijk de moeren die ik hieronder op screenshot heb omcirkelt.

image.php


Het geval wil dat mijn BMW DVD altijd netjes melding via icoontjes geeft op het moment dat er speciaal gereedschap dient te worden gebruikt.
Ik krijg dan als ik op het gereedschap icoontje click netjes het stuk gereedschap te zien met de daarbij behorende bestelcode.
Helaas is het zo dat in dit specifieke geval ik geen melding heb gehad van 'speciaal gereedschap'.
Ik had het er anders beslist direct al bij vermeld, want ik wil altijd proberen alles zo duidelijk en compleet mogelijk over te brengen.

Anderzijds zouden we ons ook heel goed kunnen afvragen of een 12kant dop wel echt onder het kopje 'speciaal gereedschap' valt, ik heb het in iedergeval niet in mijn assortiment maar dat zegt niks.
BMW maakt er immers ook geen melding van dat het om 'speciaal gereedschap' gaat terwijl ze dat normaliter in de DVD steevast wel doen als dat daadwerkelijk zo is.

BMW vindt het in iedergeval kennelijk telkens weer ontzettend leuk om niet 100% gangbaar gereedschap etc. te gebruiken dit komt op mij vaak over als een soort van pesterij.
Ook in dit geval slaat het helemaal nergens op om zulke 12 kant moeren te gebruiken, dat doen de andere scooter merken gelukkig meestal niet.



De BMW DVD geeft ons netjes de info dat het om M7 moeren gaat
met een aanhaalkoppel van 14 N-m.

Hierbij weten we dus zeker dat het M7 moeren betreffen.
Ga je vervolgens googlen op 12 kant dop dan kom je b.v. de volgende url tegen

BGS 10628 4048769016838 -Tools2Go

Je kunt aan de rechter bovenkant op de url van tools2go aangeven welke maat je wil hebben, maar nu weet ik niet precies welke dop-maat bij M7 hoort, dat zou heel goed de 11mm. dop kunnen zijn maar weet dit dus niet 100% zeker want soms is het ook wel eens 12mm. etc. etc.
Zelf heb ik deze tabel even er op na geslagen, maar ben er alsnog niet helemaal zeker van.

@ Nul10
S.V.P. de dop dus niet bestellen als je niet zeker weet om welke dop-maat het gaat, het kan in sommige gevallen namelijk een afwijkende maat zijn van wat in de regel wordt gekoppeld aan een bepaalde maatvoering en M7 is op zich al een vreemde niet gangbare maat omdat M6 en M8 er vlak naast zitten.
M7 gekoppeld aan dop-maat 11 is dus een grote kanshebber maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
@WebEngine
Dat klopt inderdaad Jan, die moeren bedoel ik inderdaad zijn inderdaad M7 moeren.. nu weet ik ook zo snel niet meer welke maat dopsleutel ik had gebruikt maar ik dacht ook dat het 11mm betrof..

Ja BMW gebruikt voor veel delen op deze Motorscooter vreemde maten qua moeren etc. Zal wel met het premium gevoel te maken hebben ;-)

Grt,
Stephan
 
Hi Jan,

Super bedankt voor de uitgebreide informatie met voor de mannen de plaatjes erbij :}
Had in eerste instantie niet verwacht dat er nog zoveel losgehaald dient te worden om er goed bij het uitlaatspruitstuk te kunnen komen, maar met deze info moet het geen probleem zijn.

Wat betreft de lambda emulator, heb ik niet bij stilgestaan. Zal eerst zonder proberen maar mocht het beter zijn om de "TC Unit °2 controller" in te bouwen dan komt hij er zeker op..

Verder heb ik er een K&N inleg/ insteek filter gemonteerd.


@StephanGP goeie tip! Heb even op mijn werk gekeken en we hebben deze twaalftandsdoppen liggen in de verschillende maten :)
Heb jij trouwens nog iets met je lambda emulator gedaan?

Ben nu ook wel zeer nieuwsgierig naar het geluid :]

Gr Fabian
 
Geen dank,
ha ha ja geluidje geeft wel een extraatje en zeker als je ook zoals in jou geval er een sportvario in hebt zitten, dan gaat het beestje wel even extra hard brullen als je even flink optrekt

Het kan in sommige gevallen ook een beetje extra stank opleveren bij koude start zonder cat maar dat is meestal binnen de minuut voorbij.

Mocht hij rot lopen dan idd. maar een "TC Unit °2 controller" er in, die Malossi van 100 euro is vrij makelijk te plaatsen.
Maar als het gelijk al goed loopt is het ook prima zonder.

Voor de rest gaat het jou wel lukken, en het lijkt veel maar dat komt omdat elke stap afzonderlijk wordt uitgelegd, en sommige stappen zijn eigenlijk vrij snel uit te voeren.
Al met al best een leuk klusje.

Succes gewenst
 
Hallo
Heb ook een bmw moto scooter
Nu is mijn vraag kunnen of beter nog
Be staan faar zijkoffers voor heb er eens een afbeelding van gezien maar die vind ik niet meer terug
 
Welkom op MF *O*

De googel hit zou kunnen zijn:

• BMW C 650 GT, side cases, panniers, zijkoffers

• BMW C 650 Sport, side cases, panniers, zijkoffers

• BMW C 600 Sport, side cases, panniers, zijkoffers

De hit uitkomst is niet al te best |(

Givi side soft cases of de niet al te fraaie hard cases

Soft
4lU18IzlgW1CTzK.jpg


Hard: GIVI E21 Cruiser Zijkoffers
bmw-c-650-gt-givi-pare-brise-bulle-support-top-case-protege-mains-deflecteurs-givi_zps73advt44.png


Het had leuk geweest als een merk als b.v. Hepco & Becker en consorte een mooi hard setje had gehad, maar helaas, u bent overgeleverd aan de Givi soft cases die er nog wel redelijk goed uitzien of anders 'neem het me a.u.b. niet kwalijk' :X de belachelijk ogende Givi E21 Cruiser Zijkoffers :Z

Montage voorbeeld in PDF voor de BMW C 600 Sport met het Givi TE5105 rek
t.b.v. van de soft cases b.v. de 3D600 Easylock zadeltassen.
>>> PDF: klikerdeklik

Random Webshop Voorbeeld van 3D600 Easylock zijtassen

Givi TE5105 rek op de Sport
attachment.php


Givi TE5105 rek op de Sport
attachment.php


TE5105 rek
3c4a410717980e1a09714ad1a737f5c7.jpg


3D600 Easylock zijtassen
635bdd1eba8fc5c109ca7512fcbb5c24.jpg


3D600 Easylock zijtassen
07c4173ee8c2481ff63a97555073971f.jpg




Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
@nul10 Hoi Fabian,

Hierbij het filmpje van het geluid met de Arrow demper zonder DB Killer en de Catvervanger van Malossi/Arrow. Het geluid komt niet zo goed over via opname met de telefoon maar zoals je kunt horen klinkt het niet meer als een Motorscooter :-)

https://vimeo.com/245717957


Overigens rijdt het perfect met de originele Lambda sonde erin.

Grt,
Stephan
 
Hi Stephan,

Dat klinkt helemaal niet slecht, klink heel goed eigenlijk!
Ik verwacht volgende week de catvervanger binnen te krijgen maar aangezien de weersomstandigheden heb ik tijd genoeg om het er rustig onder te bouwen.

Weet jij misschien of er nieuwe uitlaatpakkingen bijzitten of hergebruik je gewoon de orginele oude pakkingen?

Bedoel dan de pakkingen met nummer 3 op de tekening aangeduid.

image.php


Gr Fabian
 
@nul10

Hoi Fabian,

Ja klinkt zeker goed in het echt, helaas heb ik ook nog weinig tijd gehad om ervan te genieten. ik heb de scoot inmiddels al in de winterslaap gezet :-) ik rijd hem alleen maar voor de fun dus nadat ik een week geleden op de snelweg vol in de hagel reed met rukwinden in de zij was ik er klaarmee voor dit seizoen :-(

Hopelijk rond eind Februari/Maart weer rijden.

Ik heb de originele pakkingen hergebruikt, ze zaten namelijk niet bij de catvervanger, maar het zijn metalen pakkingen dus ik heb ze gewoon goed gereinigt en weer gebruikt.

Grt,
Stephan
 
Zo de catvervanger inmiddels ontvangen en gelijk er maar onder gezet.
Even gestart dat ding en sjesus wat een geluid! Zodra het een keertje beter weer is ff proefrondje rijden. Bevalt het geluid niet kan ik altijd nog de demper in de akra zetten.

Wat betreft de 12 kant moeren hier heb je een 10 mm 12 kant dop voor nodig.

ff fotootje...

full
 
Mooi man, ik had zelf denk ik de moertjes gelijk vervangen voor een paar normale, niet dat het nog 10X uit elkaar hoeft maar gewoon omdat het kan ;)

Tja sport vario, katloos en Db killer eruit is koren op de molen voor het toch al rauwe geluid bij dit type motors.
Meer als waarschijnlijk zal de Db killer er uit eindelijk wel in gaan.
Heb zelf net een dé-cat actie uitgevoerd op de collector van een Honda X-ADV, foto's staan in het X-ADV topic.
Met het er uit halen van de katalysator vermoed ik dat er in positieve zin een stuk minder weerstand optreed.

Mvg. Jan
 
Hallo, mijn naam is Guy en heb een 650 Gt aangekocht : model 03/2017 met 3880 km op de teller. Zijn er zaken waar ik moet op letten. Graag verneem ik wat info rond deze scooter.
Hoe laat ik de batterij of sluit ik deze aan (druppellader)
 
welkom en veel geluk met de BMW gewenst.

Na 2014 heeft BMW softwarematig iets dusdanig aangepast dat zelfs de originele canbus lader van BMW het niet schijnt te doen via board-stopcontact.
Ji heb er dus kennelijk een van na 2014?

Enige remedie die dacht ik overbleef is door een kabel-setje rechtstreeks op de accu aan te sluiten en die dan ergens weg te moffelen zodat je niet telkens het hele zij-scherm er af hoeft te halen om de druppellader aan te sluiten.

begin anders even te lezen vanaf de url hieronder mogelijk wordt uiteindelijk e.a. je duidelijk... ik weet niet meer precies waar het definitieve antwoord staat maar het is voornamelijk een discussie tussen mij en Theo en die zal wel ergens eindigen met een mogelijke oplossing

rocketheo in "2012 bmw maxi scooter"

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Wel dat dacht ik ook te doen, rechtstreeks aansluiten aan de batterij, heb ik ook bij de auto zo gedaan en die heeft ook cambus systeem, en dat werkt perfect.
 
Hallo,
Weet iemand waar je onderdelen kunt bestellen (kopen) die niet via een oficiele dealer gaan (BMW 650 GT) 2016-2017
Alle onderdelen, (van motor tot karosserie onderdelen)
Goed om te weten, indien er aangekocht moeten worden.
 
Ongeveer 30 pagina's terug door mij eens beschreven.

WebEngine in "2012 bmw maxi scooter"

Het werkt als volgt:

Ga eerst naar de site hieronder: (OEM nummer van onderdeel ophalen) en zoek aldaar je onderdeel op.
Doel hiervan is om het OEM nummer te achterhalen want op de site waar je uiteindelijk gaat kopen hebben ze geen 'fiches' of ook wel 'exploded-view' genaamd, dus blijft het zeer lastig of beter gezegd vrijwel onmogelijk om je onderdeel op een fatsoenlijke manier rap te achterhalen.

OEM nummer van onderdeel ophalen
MAX BMW Motorcycles - Brookfield, CT, South Windsor, CT, Brunswick, NY, and North Hampton, NH - Offering New & Used Motorcycles near Dover, Danbury, Schenectady, and Hatford

Selecteer boven aan de pagina je categorie van het onderdeel wat je graag wil hebben.
Voorbeeld:
Ik heb een V-snaar nodig voor mijn BMW
Ik kies dan voor categorie: "24-transmission"
Ik kies vervolgens CVT belt want die wil ik graag hebben.
Na op het plaatje van de CVT belt te hebben geklikt
zie je het OEM artikel nummer onder aan het plaatje staan.
In dit geval is het OEM nr: "24 82 7 729 767 DRIVE BELT FOR CVT"
Kopieer nu met je muis het gehele OEM nr. 24 82 7 729 767

Ga dan vervolgens hieronder via url naar 'kfm-motorraeder'
en plak het OEM nummer in het 'search kader'.
Klik op enter en je onderdeel met prijs komt te voorschijn.

OEM parts uiteindelijk bestellen
BMW Bike parts - KFM-Motorräder

Verzendkosten vanaf Duitsland naar NL. bedragen 12 euro.
Naar Be mogelijk een paar euro meer?

Vraag
Waarom kopen bij kfm-motorraeder.de :?

Antwoord
Omdat dit in de meeste gevallen de goedkoopste is, en alle OEM onderdelen kan leveren.

Opmerking
Wel een beetje vreemd van 'kfm-motorraeder.de' om geen 'exploded-views' op hun site te hebben, want dan hoef je niet telkens via een omweg je artikel OEM nummer te achterhalen.
Voor de rest,
kijk en vergelijk, dan kom je regelmatig bij 'kfm-motorraeder.de' uit.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan