Heavy Duties aluminium koffers

Sinds vorige week ook trotse bezitter van de koffers en valbeugels van Heavy Duties *O*
Dankzij de tips en ervaringen hier besloten ze te bestellen in Roemenië, denk dat er geen moment spijt van ga krijgen! Bedankt ;)
2rf4mj5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eh......39 of 48 liter. :+

39 liter = 450(b) x 220(d) x 420(h)
48 liter = 480(b) x 250(d) x 420(h)

Het rek is (buitenwerks) 60cm, dus bij 39 liter is de totale breedte achterop: 60 + (2 x 22) 44 = 104 cm breed.
Bij 48 liter wordt dat dan (2 x 25 ipv 2 x 22) 6cm breder.

Geldt alleen voor de 650 Twin.
 
Hmm dankje😎

Was bang dat de grote te breed zouden worden maar denk dat t wel mee valt.
En mocht ie wel vallen dan ligt ie Drie cm verder vd grond. :]
 
Laatst bewerkt:
even een vraagje, ik ben namelijk ook van plan een set HD 48 liters aan te schaffen voor mijn varadero, maar heb daar al een kofferrek van hepco en becker opzitten. welke standaard (buiten)maten (hxl) moet mijn rek hebben wil ik er de HD's goed op kunnen monteren? kan iemand mij even vertellen wat zij maten zijn? bvd!
 
Maakt niet uit; passen altijd. Zie mijn post hierboven voor de afmetingen van de koffers; dat moet minimaal het 'vierkantje' in je kofferrek bevatten.

Echter; je zult dan ook het (koffer)bevestingsysteem van H&B moeten aanschaffen, aangezien de diameter van de (door H&B) gebruikte buis veel smaller is dan de maat die Heavy Duties gebruikt (die is nl. 17.3/18 mm ipv de 16 of 15 mm van H&B). Of een bevestingsysteem van een ander merk, mits geschikt voor de diameter van een H&B-rek

Easy Fix kofferbevestigingsset

Mijn tip: koop er gewoon een Heavy Duties rek bij; die zijn vele malen sterker, en in combinatie met het Easy Fix bevestigingsyteem heb je een combinatie waarbij je tot maximaal 15 kg. per koffer mag belasten.
 
Hoi iedereen, vraagje: passen de koffers ook op eenbmw draagsysteem van een Bmw f800gs adventure? Langs de uitlaatkranen is de beugel bovenaan meer naar achteren geplaatst, om normaal een koffer met uitsparing voor de uitlaat te plaatsen. Thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan