BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Ook een mooi exemplaar aldaar!

Zelfde probleem hier... daar ik inmiddels (tijdelijk) 30km van mijn motoropslagplaats vandaan woon... sinds de zomervakantie niet meer gereden. Daarnaast ook wel te druk met werk, studie enz enz enz..

Ik hou de motor wel aan, vanaf komend voorjaar willen we echt wel weer wat meer kilometers maken! Vriendin heeft haar eigen F800R dus samen valt er nog ruim voldoende te sturen :)

Hopelijk dat we de motoren voor het echt winter wordt nog even voorzien van sop en wash zodat ie met enige bescherming terug de schuur in gaat.

Heb ,m toch laatst alsnog te koop gezet en inmiddels ook al 3 x een bod van 5000 afgewezen... :/
Twijfel blijft toch aan me knagen :Y

https://www.speurders.nl/overzicht/...527073.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=boxercup
 
Laatst bewerkt:
Heb ,m toch laatst alsnog te koop gezet en inmiddels ook al 3 x een bod van 5000 afgewezen... :/
Twijfel blijft toch aan me knagen :Y

https://www.speurders.nl/overzicht/...527073.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=boxercup

Ga je spijt van krijgen ;-) Mooie motor die de vraagprijs meer dan waard is.

Vraagje: Zie dat je de motor voorzien heb van de upgrades die ik ook nog eens wil inplannen (rapidbike, induct): Weet jij hoe/waar de winst in je koppel- en (top-)vermogen zat nadat je hem met deze updates hebt laten afstellen?
 
Ga je spijt van krijgen ;-) Mooie motor die de vraagprijs meer dan waard is.


Vraagje: Zie dat je de motor voorzien heb van de upgrades die ik ook nog eens wil inplannen (rapidbike, induct): Weet jij hoe/waar de winst in je koppel- en (top-)vermogen zat nadat je hem met deze updates hebt laten afstellen?

Ik weet....daarom blijf ik halstarrig 6k vragen :P

Winst zit ,m vooral in de prachtige loop vanaf stationair naar vol gas. Ding trekt gevoelsmatig zeker net zo hard als mijn 1200 GS en loopt eigenlijk in 1 streep door naar 220+

Maar er zit dan ook een groot luchtfilter op en grote toevoerbuis icm uitlaat zonder kat 8-)

Heb geen run van voor en na, om echt het verschil te meten, zoals Beemerracer eerder al aangaf, maar vorig jaar bij Ten Cate drukte de S rond de 100 pk aan het a.wiel en rond de 115 nm bij 5000 rpm
Vrijwel zonder deukje in koppelkromme en mooie af ratio...zal de grafiek eens opsnorren
 
Laatst bewerkt:
Heb ,m toch laatst alsnog te koop gezet en inmiddels ook al 3 x een bod van 5000 afgewezen... :/
Twijfel blijft toch aan me knagen :Y

https://www.speurders.nl/overzicht/...527073.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=boxercup
Is natuurlijk wel een 13 jaar oude motor met meer als 50000 km op de teller..... en verder vragen kan je het natuurlijk altijd.... of je het krijgt is een vraag O-)

Rij trouwens in ongeveer dezelfde set up :
bcSo3KXaW7pRwTxs4HE4hHBuzCPmIE7z2k6Ts3cMziRuNkN9VoB9rHmxowEpFa_s3wJEbuyLAeiYby4npvaWybrocYKVqGtXhRjLe3R-Gn2y5BLy2YJ-21juvf3baTN2kBVhOVZlOc_4yqfu0Q8O1Ge4jk2REfCUhKaF2YwTJH6gT0T6Qu9MESoARm2c3ATiFn3x7mRoPAGqfghzMsa7l2aypeg30nQOQMXbWHbAKe4_w47HH1FDh3Db2-lWAvNtMJXqusHsSNLT1X3J4jMQjqKMFaLXuCOoW4FlxE2H9EkiuXXaEVcErsFfxIFYZrxl6JqsDFBfTiyqOkezdCS0yABg6P--p0pSBqR0kv1wGcpp0_t8MkpeDoFZ8VWJjbPzEyMtGkJ5vVybJZ8pbEWnkTTzc2cePIik_twk5YxXD64kIFSlhCMRV51ggC2m36x0S1AIQXRK3E9-XObabICOC_cW52fZ84lz8ZzPJ1wzTbTVp9gxrU447UWvFhpIZEqmvE6eEAxBtZBXI9cnqIRHEzaXxxQ4cua5GoxdOgCzGaDo2D6Sa5gMyDVRurAq4dhese2MMzBa2EZFIiVPnLkBqhXBIG7VAEnPhYPbXc40_cuJMHAGDlgyywTNmnR2HoGZRSpW91bWsnoMSUD1WnWVn0ksBee3Ad6y0Mk=w768-h411-no

Deze meting was bij 100K + , staat nu ondertussen meer als 150K op en de motor loopt nog steeds al een zonnetje, je kan er dus gewoon zelf nog even mee doorrijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanuit gaande dat Tovami graag verwachtingen overtreft zal mijn 100 pk aan het wiel redelijk prima zijn :)
En als er geen echte liefhebber komt,,blijft ie nog ff...ook al rij ik maar 1 of 2 x een tank leeg per jaar
 
Iemand hier toevallig zijn seat cover verloren @ wesselerbrinklaan in Enschede?
Staat een post op de Motorrijder @ Facebook, heeft iemand hem gevonden
 
Laatst bewerkt:
Wegwezen Oma.....

Goedemorgen boxers! Mijn naam is Michel, en sinds afgelopen vrijdag in
het bezit van een R1100S uit 2002.Ik ben de afgelopen 2 weken óók nog
bezig geweest met het sportboxer-topic door te worstelen! :]
 
Wegwezen Oma.....

Goedemorgen boxers! Mijn naam is Michel, en sinds afgelopen vrijdag in
het bezit van een R1100S uit 2002.Ik ben de afgelopen 2 weken óók nog
bezig geweest met het sportboxer-topic door te worstelen! :]
Van harte welkom, goede keus, veel plezier gewenst.

Laatste tijd stil omdat de meesten waarschijnlijk op stal staan..
De meesten, maar niet allemaal :]
 
Laatst bewerkt:
Ook goeden dag vanaf mijn kant , want ook ik heb pas een r1100s gekocht ;)
Ik rij er nu 1.5 maand mee, en dus 2000 km er al op zitten, als woon werk.

Hiervoor ree ik cbr600f.

Mijn r1100s heeft nu 60.000 gelopen, en komt uit 2001.
 
Weer twee nieuwe rijders, welkom Michel en Wil :]

Hier weinig kilometers aan deze kant. Ben herstellende van een hernia, kost ff tijd. Heb nu mijn zadel weggebracht naar Viking Seats in Dedemsvaart. Aardige kerel trouwens met hart voor zijn vak. Daar wordt ' ie helemaal naar wens opnieuw opgebouwd, en hoger gemaakt. Heb lange benen en zit op mijn Wunderlich sportzadel toch wel een beetje opgevouwen voor lange ritten. Ik post tzt wel een resultaatje *D
 
Wegwezen Oma.....

Goedemorgen boxers! Mijn naam is Michel, en sinds afgelopen vrijdag in
het bezit van een R1100S uit 2002.Ik ben de afgelopen 2 weken óók nog
bezig geweest met het sportboxer-topic door te worstelen! :]


Haha, herkenbaar, heb vóór de aanschaf van mijn S (in 2013) ook alle boxertopics doorgelezen, erg leerzaam en je kunt door tips van anderen beter voorbereid het model kopen.

Heb ik nu ook gedaan voor mijn andere bimmer (e46 zes-in-lijn). Eerst flink ingelezen en de 'bekende kwaaltjes' en aandachtspunten achterhalen. Daarna: zaterdag gekocht. Wel 'n vierwieler, maarrrr, net als mijn S-je ook zwart en achterwielaandrijving *O* Ben even weer als 'n kind zo blij...
 
Welkom nieuwelingen :W
Weer twee nieuwe rijders, welkom Michel en Wil :]

Hier weinig kilometers aan deze kant. Ben herstellende van een hernia, kost ff tijd. Heb nu mijn zadel weggebracht naar Viking Seats in Dedemsvaart. Aardige kerel trouwens met hart voor zijn vak. Daar wordt ' ie helemaal naar wens opnieuw opgebouwd, en hoger gemaakt. Heb lange benen en zit op mijn Wunderlich sportzadel toch wel een beetje opgevouwen voor lange ritten. Ik post tzt wel een resultaatje *D
Oi hernia das balen man sterkte met herstel

Haha, herkenbaar, heb vóór de aanschaf van mijn S (in 2013) ook alle boxertopics doorgelezen, erg leerzaam en je kunt door tips van anderen beter voorbereid het model kopen.

Heb ik nu ook gedaan voor mijn andere bimmer (e46 zes-in-lijn). Eerst flink ingelezen en de 'bekende kwaaltjes' en aandachtspunten achterhalen. Daarna: zaterdag gekocht. Wel 'n vierwieler, maarrrr, net als mijn S-je ook zwart en achterwielaandrijving *O* Ben even weer als 'n kind zo blij...
Is je bejaarde (peugeot was het toch) naar de eeuwige jachtvelden nu ? Als ik het mij goed herinner stonden daar aardig wat kilometertjes op
 
Thanks Daniel. Peugeot staat nu op 420k en volgens de mannen van Klokje Rond krijg ik dat blok niet af. Super betrouwbaar ding. Maar het werd tijd voor een goede, lederen (sport)stoel. Zodoende kom je al gauw uit bij ‘n bimmer, goed excuus toch O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik moet nog steeds wennen aan de knipperlichten.... :X Al meerdere keren op de snelweg
getoeterd naar medeweggebruikers, net vóór of ná het inhalen! _O-
 
Ik moet nog steeds wennen aan de knipperlichten.... :X Al meerdere keren op de snelweg
getoeterd naar medeweggebruikers, net vóór of ná het inhalen! _O-

Ja, ik vind het een stuk minder dan het bekende enkele knopje op het linker handvat.
Zo ook met de toeter, ik moet altijd effe kijken waar die ook al weer zit (anders druk ik op de richtingaanwijzer) terwijl je een toeter vaak in situaties gebruikt waarbij je je blik helemaal niet van de weg af wil halen...
 
Ja, ik vind het een stuk minder dan het bekende enkele knopje op het linker handvat.
Is gewoon een kwestie van gewenning, ik heb juist het omgekeerd, rij veel op de BMW, moet weer wennen als ik op bv mijn Tuono stap, met de (in jullie ogen)"normale" bediening.

Maar ja, we zijn Nederlanders, altijd wel wat te zeiken, het is toch nooit goed 8-)
 
Is gewoon een kwestie van gewenning, ik heb juist het omgekeerd, rij veel op de BMW, moet weer wennen als ik op bv mijn Tuono stap, met de (in jullie ogen)"normale" bediening.

Maar ja, we zijn Nederlanders, altijd wel wat te zeiken, het is toch nooit goed 8-)

Ik heb eergister een rondje gereden op mijn ' sneeuw fiets ' da's een cbr600f, en dat toen telkens te kutten met mn richting aanwijzer, gister toch weer op de BMW gereden, en toen zat ik bij het inhalen opeens te toeteren naar de wagen die ik inhaalde.

Doe mij maar de BMW methode, vind ik fijner, alleen af en toe op een andere fiets maakt het wel wat 'lastig'
 
Heeft iemand "toevallig" nog een lange reactiestang van 385mm liggen? Ik wil van de
mijne (365mm) af... Eventueel ruilen? Ik kom nét met mijn voeten op de grond! _O-
 
Standaard versie kost maar rond dertig euro. Een korte kun je voor 2 x zoveel verkopen via mp :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan