Racen op een oude GSXR (86 t/m 00)

De racekuip is binnen :+

vandaag een beginnetje gemaakt met monteren en bestickeren .
de pasvorm was niet zo heel best maargoed.
omdat ik altijd gek was van de rally lancia`s
heb ik besloten hem in martini te bestickeren

hij is nog niet klaar ,vd week ga ik er mee verder

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Goed bezig :t

De mijne staat ook weer klaar voor 2017 *D Zag dat jij ook GSXR1000 voorpoten erin hebt zitten :9

full
 
Laatst bewerkt:
Beste forumleden,

Momenteel ben ik bezig met het opbouwen van mijn gsx-r 600 (2000). Vorig seizoen heb ik een aantal circuitdagen rondgereden met 4 gezuigerde tokico remklauwen. Ook heb ik een set 6 gezuigerde nissin remklauwen tot mijn beschikking. Nu is de vraag, wat raden jullie aan/ wat zijn jullie ervaringen?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
6 zuiger MET radiale pomp :+ Rem je iedereen er uit :)
Ff serieus gewoon 4 zuiger met gesinterde blokjes.
Ik heb 3 jaar met de 6 zuigerklauwen gereden en heb nu de oude 4 zuigerklauwen er op gezet en vraag me nog steeds af hoe ik uberhaupt heb kunnen overleven met die 6 zuiger :X
 
6 zuiger MET radiale pomp :+ Rem je iedereen er uit :)
Ff serieus gewoon 4 zuiger met gesinterde blokjes.
Ik heb 3 jaar met de 6 zuigerklauwen gereden en heb nu de oude 4 zuigerklauwen er op gezet en vraag me nog steeds af hoe ik uberhaupt heb kunnen overleven met die 6 zuiger :X


Remmen is pure angst Arie :+
 
Conclusie: 4 zuigers met gesinterde blokken, en een radiale pomp?
Iemand nog een goed advies voor een radiale rempomp? (geen Brembo RCS pomp, maar iets in een goedkopere categorie).
 
Conclusie: 4 zuigers met gesinterde blokken, en een radiale pomp?
Voor de K1-2-3 wel :Y

Tenzij je alles ombouwt naar de radiale klauwen dan is er nog meer mogelijk ! :t
Iemand nog een goed advies voor een radiale rempomp? (geen Brembo RCS pomp, maar iets in een goedkopere categorie).


Braking Wave heeft ook een 19mm rempomp.

Nu in de aanbieding op Ebay heb er zelf 2 stuks op de div brommers zitten.Moet wel toegeven een andere motor van mij heeft de BREMBO CS19mm en je merkt wel een kwaliteitsverschil.

Wil je goedkoop en toch een redelijke kwaliteit dan is de Braking wel iets.Verzendkosten via die Italiaan Ebay zijn meen ik 17 euro.

http://www.ebay.de/itm/BRAKING-LEVA...FRONT-BRAKE-/181216453300?hash=item2a3157a2b4

En de Nederlandse site.

https://www.braking.nl/default/mc9601?avds=true&motorproducts_type_ids=
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een goed advies voor een radiale rempomp? (geen Brembo RCS pomp, maar iets in een goedkopere categorie).

En een rempomp van een originele motor? van bijvoorbeeld een sloop motor oid.?
 
ik rij met n radiale pomp van nissin. niets speciaals, remt goed.
Met wat softere remmen kan je gewoon keihard knijpen en soms rem je wat te weinig af, maar dan neem je de bocht wat sneller.
 
ik rij met n radiale pomp van nissin. niets speciaals, remt goed.
Met wat softere remmen kan je gewoon keihard knijpen en soms rem je wat te weinig af, maar dan neem je de bocht wat sneller.

Goed pompje,hang er nog eens starre hendels aan zoals,bv, deze : Lange Hendels - Racekuip

en je hebt een knoeper hard vooranker :P,werkt echt.(race er al enkele jaren mee en is niet zo "elastisch"als de originele hendel)

Ik heb een flauw vermoeden dat ook de koppelingshendel van de gsxr 600/750 vanaf K4 past :)

Heb dit spul,weer, net besteld voor een daytona 675,moet zeggen,mooi spul voor de centen :o
 
Laatst bewerkt:
Sinds gisteren ben ik eigenaar van een 1997 GSX-R600 SRAD door de vorige eigenaar is deze omgebouwd van staat- naar straatlegale circuitmotor. Er zit al van alles op en aan, hij heeft ruim 50.000 km gelopen waarvan toch wel veel circuitkilometers, maar hij is uiterlijk in heel goede staat. Iemand ervaring met de levensduur van deze blokjes?

Modificaties: 1G aangepaste vering (recent geserviced), brembo hoofdremcilinder, leovince uitlaat, afgesteld door Hoegee, laptimer, stuuruitslagbegrenzers, valbescherming, LSL stuurdemper.

Volgend seizoen eens wat dagen boeken en kijken hoe die het doet!
full
 
Het vermoeden is dat een van de vorige eigenaren al een nieuwe naks heeft geplaatst. Een handmatige zie ik niet zo zitten, in verband met het handmatige aspect. Om hem correct te spannen moet het kleppendeksel toch open? Hoe vaak moet je dat controleren?
 
Het vermoeden is dat een van de vorige eigenaren al een nieuwe naks heeft geplaatst. Een handmatige zie ik niet zo zitten, in verband met het handmatige aspect. Om hem correct te spannen moet het kleppendeksel toch open? Hoe vaak moet je dat controleren?


Doen wat coyo schreef vervang de NAKS door een APE handmatige.

Alle SRAD originele NAKsen klappen kapot.
 
Het probleem is dat ik mezelf ken en dat ik niet van plan ben om heel regelmatig (nooit :+) het kleppendeksel zal openen om de spanning te controleren. Hoe vaak doen jullie dat?
 
Het probleem is dat ik mezelf ken en dat ik niet van plan ben om heel regelmatig (nooit :+) het kleppendeksel zal openen om de spanning te controleren. Hoe vaak doen jullie dat?


Je bent lui :+

Weet van iemand dat hij er 20.000km mee reed.Het mooie van een handmatige is dat zogauw je iets hoort rammelen dan is hij toe aan een hernieuwde afstelling.

Je hebt btw ook een nieuwe pakking nodig dus vergeet die niet mocht je alsnog een APE naks plaatsen?

Kan je het zelf niet dan ff een goede monteer deze laten monteren want de ketting te vast / te strak zetten kost je een half nieuw motorblok.

De NAKS spanner zit bij een SRAD lager en khutter *D :P


 
Laatst bewerkt:
Ik ga er in het nieuwe seizoen eerst eens een dagje mee het circuit op, daarna moeten de kleppen gesteld worden en dan laat ik ook gelijk de naks doen.
 
Nog een actieve GSXR SRAD rijder hier. Sinds Juli begonnen met circuitrijden op mijn volledig standaard GSXR 600 uit 98. Sindsdien al op Zolder, Zandvoort, Assen en Lelystad geweest.

full
 
En omdat virus heeft toegeslagen heb ik Willem zijn oude GSXR 750 '99 gekocht. De 600 gaat er uiteindelijk uit. Momenteel ben ik de 750 aan het klaar maken voor het nieuwe seizoen. Hij staat er nu ongeveer zo bij. Heb er een paar dagen geleden nog een Brembo RCS 19 rempomp opgezet en frisse Brembo M4 remklauwen.

Een Healtech quickshifter is besteld en de power commander moet nog geinstalleerd worden en afgesteld. De kuipenset wordt ook nog aangepakt. Daarna ben ik redelijk tevreden denk ik. Ik post hier af en toe wel een update-je.
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi :W

Om te voorkomen dat dit een srad only topic blijft meldt ik mij hier ook even.

Ik rijdt circuitdagen met een 750w uit 1995.
Heb de motor gekocht om mee op de weg te rijden maar de stickers lieten los en was niet netjes meer. Dus een srad erbij gehaald.

De circuitkuipen heb ik van sebimoto en heb nog flink werk gehad om die passend te krijgen, de zit was helemaal een drama en die was ook te breed voor mij, dus rijdt met originele kont.

Op dit moment is de motor voorzien van het volgende:
Yoshimura alu demper (heb nog een carbon yoshi liggen)
Pt tuning 19mm radiale rempomp
Brembo koppelings hendel
Ebc hh blokken
Stalen remleidingen
Gear indicator
Tandwielen -1 voor en +3 achter
K8 schokbreker
Pirelli corsa rosso banden
Circuit voorkuip en originele kont zelf metallic blauw gespoten

XIXQdy.jpg


Zit alleen nog te twijfelen over de voorpoten, reviseren of een nieuwe voorkant met radiale klauwen.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf ding Tony! Die zie je niet meer zovaak.

Misschien ook maar een K8 voorpotenset er in? Dan kun je er ook mooi radiale klauwen op zetten. Wel zo fijn!
 
Ze zijn in ieder geval al UPSD. Zitten er standaard al cartridges in die vorkpoten? Zo ja, dan een service+reshim+goede afstelling. Als je een tweedehands set uit van tien jaar geleden koopt, zou ik hem sowieso al een klein beetje geven.
 
Ik ben trouwens nu 2 weken terug van 4 dagen Almeria met de SRAD. Voor het eerst met deze het circuit op. Het was een erg mooie ervaring om op een onbekende baan bij mooi weer lekker een paar dagen te sturen. Voor het eerst ook gereden met de Brembo rempomp icm Brembo m4 radiale klauwen. Dat is wel echt een waanzinnig verschil met de setup die ik had op mijn SRAD 600 (stalen leidingen met een gsxr 1000 k8 rempomp).

Hierbij een aantal rondjes Almeria vanaf mijn 750 :)

 
Terug
Bovenaan Onderaan