XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker stil. Aardig gepimpt exemplaar hierboven. Mensen nog plannen voor de winter om aanpassingen te doen aan hun XJR? Ik zelf heb getwijfeld om mijn XJR en Tuono beide weg te doen en XSR900 te kopen. Inmiddels besloten om de XJR te houden. Verder naast regulier onderhoud, olie inclusief filter, luchtfilter schoonmaken en keertje nieuwe bougies, niet echt verdere plannen op dit moment.
 
Niet echt winterslaap, want motor blijft altijd rijklaar voor heel soms eens 'n tochtje. Is goed voor 'm. Verder lees ik wel altijd mee hier, want heb notificatie op dit topic actief staan.
 
Laatst bewerkt:
Wordt deze week weer 14 graden....

full
 
Zeker stil. Aardig gepimpt exemplaar hierboven. Mensen nog plannen voor de winter om aanpassingen te doen aan hun XJR? Ik zelf heb getwijfeld om mijn XJR en Tuono beide weg te doen en XSR900 te kopen. Inmiddels besloten om de XJR te houden. Verder naast regulier onderhoud, olie inclusief filter, luchtfilter schoonmaken en keertje nieuwe bougies, niet echt verdere plannen op dit moment.

Sinds het voorjaar een xjr uit 2007 aangeschaft....dit is dus de eerste winter periode dat ik de motor heb. In de winter rij ik meestal weinig omdat niet van koud en vies weer hou. Geen grote verbouwingen maar wel wat onderhoud en opknapt klusjes. Bougies (iridium), olie en filter....luchtfilter vond ik nog schoon. Wielen liggen inmiddels bij de poedercoater. Straks nieuwe wielagers,keeringen en nieuwe bandjes erop. Heb een nieuwe GPR uitlaat erop gezet (klinkt nu lekker rauw en zwaar, zoals in mijn visie een semi sportieve 1300 moet klinken). Nieuwe knippers voor en achter en een remlicht flikker relay gemonteerd. Kettingset doe ik denk ik volgend jaar, er zit wel iets van haakvorming in de tanden maar ik rij vrij weinig dus dat stel ik nog even uit (en ik kreeg het voorste tandwiel niet los🤐). Heb staalomvlochten rem en koppelingsslangen besteld die gaan er nog op. En ik heb pas een polijstmachine gekocht en dat is best verslavend moet ik zeggen. Vooral aluminium delen kan je tot bijna chroom glans polijsten, rem/koppeling handels, motor steuntjes etc. :9~ Het frame vertoond hier en daar wat kleine roest plekjes....ik denk dat ik deze met zwarte verf een kwastje netjes bij kan werken....ik ben niet zo'n fan van spuitbusverf en dat zwarte buizenframe is volgens mij goed te doen met een penseeltje. Misschien mijzelf nog eens verdiepen in een rapidbike module of powercomander...zou het leuk vinden wanneer ik dezelfde prestatie als de brommer van mijn vrouw eruit kan persen (gsx1400 met g-pack module).
 
Vandaag even gereden. Kon het niet laten en het was leuk :)
Nieuwe XJR gaat nu wel viezig de winter in.
Want het leek me dat schoonmaken met veel water nu meer kwaad dan goed doet.
 
Klopt.
Maar ik bedoelde dat het wegzetten van een bijna drooggereden motor die viezig is, beter is dan enthousiast met de tuinslang aan de gang en daarna kletsnat wegzetten.
 
Leuk hé,remlichtflikkerrelay.en veilig.
Monteer m wel zo dat als er weer een overijverige diender je sommeert om dit te verwijderen je alles weer werkend hebt.
😊
 
Klopt.
Maar ik bedoelde dat het wegzetten van een bijna drooggereden motor die viezig is, beter is dan enthousiast met de tuinslang aan de gang en daarna kletsnat wegzetten.
Hangt van het soort vuil af, maar een beetje herfst modder ben ik met je eens :)
[Me="vonketrekker"]heeft z'n motoren in 2014 voor het laatst gewassen O-)[/Me]
 
Ook aardig verbouwd maar niet mijn ding.
Ff wat anders nog mbt onderhoud. Tijdens ongeveer laatste ritje voor winterslaap werkte koppeling niet lekker meer. Deze keer niet slippen maar juist niet goed ontkoppelen als ik het goed omschrijf. Druk leek wel weg te vallen. Na paar keer knijpen werd het weer beter. Nu heb ik hier vaker gelezen over koppeling revisie (setjes). Zou dat het probleem kunnen verhelpen? Op het oog geen lekkage geconstateerd. En is dat redelijk zelf te doen? Ook voor iemand met beperkte technische gaven zeg maar.
 
Ook aardig verbouwd maar niet mijn ding.
Ff wat anders nog mbt onderhoud. Tijdens ongeveer laatste ritje voor winterslaap werkte koppeling niet lekker meer. Deze keer niet slippen maar juist niet goed ontkoppelen als ik het goed omschrijf. Druk leek wel weg te vallen. Na paar keer knijpen werd het weer beter. Nu heb ik hier vaker gelezen over koppeling revisie (setjes). Zou dat het probleem kunnen verhelpen? Op het oog geen lekkage geconstateerd. En is dat redelijk zelf te doen? Ook voor iemand met beperkte technische gaven zeg maar.

Zit er genoeg olie in je reservoir op het stuur ?
Nooit gemerkt dat er Olie lekte onder je motor ?
Effe voelen met je wijsvinger onder het kleine ronde dekseltje onder de dynamo
Als daar olie op zit kan je sleave in je blok lek zijn


full
 
Je koppelings cylinder zit er dus boven maar als ie lekt dan voel je dat onder dat ronde kapje wat eronder zit (Oliefilterdeksel)
 
Revisie setje zou ik het originele kopen
Imitaties zijn allemaal ellende ,Kun je na een paar maanden weer opnieuw beginnen
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan