Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

De reden dat ik alles los had gehaald was omdat ik zondag onderuit gegaan was op de baan en mijn stuur een beetje scheef stond. Nu heb ik alles weer gemonteerd en zie ik dat de rechterkant toch een flinke klap gekregen heeft, deze staat ten opzichte van links een stuk naar onder gebogen.

Heeft iemand er ervaring mee om dit weer recht te buigen, of is een ander stuur beter? Zo ja, welk stuur zou hier goed op passen?

[~[url="https://i.imgur.com/l2tIciz.jpg"]afbeelding~][/URL]

Het lijkt wel een fietsstuur man... Op mijn 2010 SMR zit af fabriek een Magura fatbar. Die kunnen tegen een stootje, of 100... :+
 
Die Fatbar ziet er ook wel gelikt uit zeg! Het schoot mij toevallig te binnen dat ik nog een doos met reserveonderdelen heb, daar zat ook nog een stuur in. Dus heb er gewoon een andere opgezet en deze gaat bij het schroot :)

Ik was ook al even aan het kijken naar een andere stuur, maar de echte mooie zijn veelal 28 mm in diameter. Dat gaat helaas niet passen of wel? Want dat zit je natuurlijk ook met alle schakelaars :)
 
Die Fatbar ziet er ook wel gelikt uit zeg! Het schoot mij toevallig te binnen dat ik nog een doos met reserveonderdelen heb, daar zat ook nog een stuur in. Dus heb er gewoon een andere opgezet en deze gaat bij het schroot :)

Ik was ook al even aan het kijken naar een andere stuur, maar de echte mooie zijn veelal 28 mm in diameter. Dat gaat helaas niet passen of wel? Want dat zit je natuurlijk ook met alle schakelaars :)

alleen het deel bij de stuurklemmen is 28.6mm ter plaatse van de schakelaars/handvaten is het allemaal dezelfde diameter :)
Je hebt alleen andere stuurklemmen nodig, of verloop stukjes van 22 naar 28.6mm
 
Welke olie gebruiken jullie?

Als ik in het werkplaatshandboek kijk staat er voor een SMR510 uit 2006 dat er AGIP 10w60 in moet.
De olie die ik erbij heb gekregen van de vorige eigenaar was castrol 10w50.
Die vertelde er ook bij dat voor intensief gebruik (competatief) er liever 10w60 in moet omdat de olie anders de olie te dun wordt, en de oliefilm nietmeer goed is (flitspuntsmering).
Kan het dan kwaad dat er 10w50 in zit, ookal zegt het werkplaatshandboek dat het 10w60 moet zijn?

Mvg,

Koen
 
Ik heb via het werk een 60 liter van Putoline 10W50 offroad kunnen kopen voor 7 euro de liter, origineel gaat er inderdaad 10W60 in, maar als je ook op Amerikaanse fora's leest, dan kan de 10W50 net zo goed.
 
Op de site van Putoline geven ze aan dat er de offroad 10W50 in moet, dat is dan dezelfde als wat ik uit vat heb :)

Ik kon ook een vat van 205 liter krijgen en dan was het zelfs 6.50 de liter, maar ja.. Zie dat maar eens te verdelen met 4 man, dan heb je een flinke voorraad thuis staan :+
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier enig idee wat een 630 uit 2010 waard is? Motor heeft net 7000km gereden en is eigenlijk niet van nieuw te onderscheiden en heeft alle mogelijke opties en zojuist onderhoud gehad.

Prijzen in Duitsland (vaak iets goedkoper):
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...hNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING
Wanneer ik dit zo bekijk, is mijn motor beter uitgevoerd dan alle andere 630's die op mobile.de staan.

Zit te twijfelen om hem weg te doen..
 
Bedankt voor de reactie's. Zal ik even binnenkort wat castrol 10w50 bestellen. Vanuit brommertijd nooit veel gedoe gehad met castrol 2takt olie. Dus dan voor de huskie ook maar castrol.
 
Goeiemorgen,
Origineel zitten er C clipjes bij de zuigerpen, zou het erg zijn als je deze vervangt door dubbele G clipjes? Vind het altijd zon rot karwei om die C clipjes erin te krijgen.

Mvg Koen
 
Vandaag mijn 630 op de testbank gehad, erg tevreden mee:
20171125_153801.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt mannen!

Even een andere vraag, ik wil nog een momentsleutel kopen.
Welke specs kunnen jullie adverseren? 20 tot 210 Nm of heb k aan 10 tot 120Nm genoeg?
 
Ik weet dat ik het misschien beter vooraf had kunnen vragen, maar heeft iemand recent nog iets besteld bij www.husqyparts.com (Bon Motoren). Gisteravond een kleine bestelling geplaatst, maar de website is volgens mij al lange tijd niet bijgewerkt.
 
Ik heb er een tijdje geleden wat besteld, en betaalt met paypal. Ik kreeg geen reactie op de bestelling of mail, dus via paypal het geld terug gehaald.
 
Gister de andere demper op de 510 gezet die ik van de vorige eigenaar erbij had gekregen.
Dit zou volgens hem een enduro demper moeten zijn oid. Zit in ieder geval geen DB killer meer in.
Nu weet ik dat een paar klapjes uit de uitlaat geen kwaad kunnen, maar er kwamen best wel vlammetjes uit. Nu ben ik bang dat de ontsteking een paar krukgraden te laat staat, waardoor er explosie plaatsvind nadat de uitlaatklep al gedeeltelijk open is of open gaat.
Heeft iemand hier misschien wat info over?
Lijkt mij overigens dat de 'gloeiende stukjes' gewoon roet oid is wat in de uitlaat was opgebouwd?
2psgf84.jpg
 
Bedankt mannen!

Even een andere vraag, ik wil nog een momentsleutel kopen.
Welke specs kunnen jullie adverseren? 20 tot 210 Nm of heb k aan 10 tot 120Nm genoeg?


10 tot 120 NM is meer dan voldoende,
wielmoeren/bouten van je auto zitten vaak tussen de 80 - 120 NM en dat zit goed vast ;)
ik heb zelf een bereik van 40 tot 150 NM, dit is eigenlijk iets te grof want bougies vallen buiten het bereik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan