Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Hallo

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de kit (of iets vergelijkbaars) uit onderstaande link?

https://www.speedmotoco.com/Gs450-gs425-gs400-Mikuni-vm30-kit-carburetor-mikun-p/gs-vm30kit.htm

Ik ben namelijk met de afstelling van mijn GS450 begonnen maar dat verloopt, zoals verwacht, niet echt vlot. Sproeiers vinden was al een hele opgave, maar afstellen blijkt quasi onmogelijk door de wispelturigheid van de motor.

Om deze reden zou ik graag de originele BS34 (CV) carbu's willen vervangen door exemplaren zonder membranen. Ook omdat ik geen luchtfilterbox meer heb en CV carbu's daar nogal gevoelig aan zouden zijn met zijwind e.d.

Zo vond ik de kit uit bovenstaande link en tevens informatie over de mogelijkheden om VM32 carbu's te gebruiken. Daarvoor zouden dan Yamaha XS650 inlaatrubbers nodig zijn, enkel de hartafstand van de boutgaten zouden lichtjes moeten aangepast worden.

Ik kan me wel voorstellen dan de overschakeling van 34mm carbu's naar 30mm (of 32mm) een prestatieverlies met zich meebrengt, maar daar kan ik wel mee leven :Y
 
Ik heb nieuwe brandstofslang gekocht, maar loop tegen een probleempje aan: aan de kant van de benzinekraan past de slang goed om de nipple heen, hij zit goed klem en hij kan niet lekken. Aan de kant van de carburateurs kan ik de slang echter zonder enige moeite op de nipple duwen en er weer af halen. Er lekt dan ook behoorlijk wat benzine als ik de kraan opendraai.

Uit de tekening op cmsnl begrijp ik dat er nog een ringetje als slangenklem om de slang moet bij de carburateurs, maar dat is toch alleen als zekering dat ie minder snel losschiet? Zo'n klemmetje zorgt er toch niet voor dat de aansluiting niet lekt?

Met andere woorden, moet ik weer naar de winkel voor een kleinere benzineslang (met het risico dat ie dus aan de kant van de benzinekraan niet past) of mis ik iets?

Foto van beide aansluitingen, links die van de benzinekraan en rechts die van de carbs:

t08Wc85.jpg
 
Ik heb nieuwe brandstofslang gekocht, maar loop tegen een probleempje aan: aan de kant van de benzinekraan past de slang goed om de nipple heen, hij zit goed klem en hij kan niet lekken. Aan de kant van de carburateurs kan ik de slang echter zonder enige moeite op de nipple duwen en er weer af halen. Er lekt dan ook behoorlijk wat benzine als ik de kraan opendraai.

Uit de tekening op cmsnl begrijp ik dat er nog een ringetje als slangenklem om de slang moet bij de carburateurs, maar dat is toch alleen als zekering dat ie minder snel losschiet? Zo'n klemmetje zorgt er toch niet voor dat de aansluiting niet lekt?

Met andere woorden, moet ik weer naar de winkel voor een kleinere benzineslang (met het risico dat ie dus aan de kant van de benzinekraan niet past) of mis ik iets?

Foto van beide aansluitingen, links die van de benzinekraan en rechts die van de carbs:

[afbeelding]

Ideaal gezien moet de slang al aardig knellen van zichzelf en is de klem een soort van extra zekerheid.
Maar zeker met aftermarket slangen is dat maar de vraag ;) Ik zou in dit geval een slang nemen die al goed klemt aan de carb.zijde (wel graag een klemmetje daar) en bij de kraan als de slang er echt niet op te krijgen is warm maken dan gaat het meestal wel, lukt het dan nog niet maak ik het warm en prop er iets taps in zodat het uiteinde uitrekt, daarna gelijk op de kraan monteren!
 
Nou ik mag weer mee doe hier hoor. :+

GSX1100ET, best aardige staat, originele lak en zo, maar nog niet helemaal afgebouwd na uit elkaar gehaald te zijn door de vorige eigenaar.
full
 
*O* Mooie 1100, indien je die gaat overspuiten moeten wij eerst even praten :+ als in ruilen. ;)
Heb tanks en zijkapjes genoeg maar weinig in dezelfde kleur.

Maar hee *O* :t

Beugel op Guiliari seat :? Ook bijzonder..
 
Laatst bewerkt:
Het is de bedoeling om deze redelijk origineel te houden, (hij is het nu al niet helemaal) ik heb al twee motoren met dikke banden en turbo's...
Ik ga hem ook niet overspuiten, vind dit een mooie kleur en striping, misschien wat plekjes laten bijwerken als dat kan moet er t.z.t. mee langs de spuiter.

Ben nu druk bezig de motor rijdend te maken, dagje gesleuteld en geïnventariseerd wat ik nodig heb en twee flinke bestellingen geplaatst!

Als er nog iemand een origineel zadel heeft liggen hou ik me aanbevolen, kan ik wisselen tussen de Giuliari en de originele als er iemand achterop durft. :X _O-

full
 
Origineel zadel heb ik liggen, tenminste, ik denk dat ie origineel is. Ik kan er voorlopig even niet bij maar zodra ik een plaatje kan schieten laat ik het weten. Helemaal fris is ie niet meer trouwens.

Stom toevallig vandaag in een kringloopwinkel een setje originele Suzuki dempers van een 1100 uit '93 voor een paar tientjes gescoord. Ik had ze al op mijn '80 GSX1100 zitten en ze klinken heerlijk. Ik heb de set uit de kringloop niet nodig maar kon ze niet laten liggen. Dus als er interesse voor is laat maar weten, ze zijn erg netjes en erg goedkoop.
 
Origineel zadel heb ik liggen, tenminste, ik denk dat ie origineel is. Ik kan er voorlopig even niet bij maar zodra ik een plaatje kan schieten laat ik het weten. Helemaal fris is ie niet meer trouwens.

Stom toevallig vandaag in een kringloopwinkel een setje originele Suzuki dempers van een 1100 uit '93 voor een paar tientjes gescoord. Ik had ze al op mijn '80 GSX1100 zitten en ze klinken heerlijk. Ik heb de set uit de kringloop niet nodig maar kon ze niet laten liggen. Dus als er interesse voor is laat maar weten, ze zijn erg netjes en erg goedkoop.

Pim, vriend! :t

Wanneer moet ik je helpen herinneren?
 
Het is de bedoeling om deze redelijk origineel te houden, (hij is het nu al niet helemaal) ik heb al twee motoren met dikke banden en turbo's...
Ik ga hem ook niet overspuiten, vind dit een mooie kleur en striping, misschien wat plekjes laten bijwerken als dat kan moet er t.z.t. mee langs de spuiter.

Ben nu druk bezig de motor rijdend te maken, dagje gesleuteld en geïnventariseerd wat ik nodig heb en twee flinke bestellingen geplaatst!

Als er nog iemand een origineel zadel heeft liggen hou ik me aanbevolen, kan ik wisselen tussen de Giuliari en de originele als er iemand achterop durft. :X _O-

[afbeelding]

mooi dat je hem origineel houdt ( vind ik moeilijk, ik wil overal dikke wielen inbouwen :X ) , zou het zonde vinden om de originele kleur te gaan overspuiten, maar is prima zo :t

Veel originele zadels zijn volgens mij doorgerot, vooral bij de haakjes waar de bekleding aangehaakt word.
Ik heb geprobeerd te lassen maar teveel hitte ingebracht waardoor hele bodem is kromgetrokken :/
 
Hey

In de werkplaats zijn we bezig om een projectbike te bouwen. Daarvoor hebben we in de onderdelenstapel een setje tellers gevonden van een GS450e van 1988 wat we willen gaan gebruiken.
Echter de grote vraag is wat nu precies de wielomtrek is van de gs450e zodat we weten of het wel gaat werken.

Tot nu toe kan google ons nog niet echt helpen.
Weet iemand hier toevallig wat de omtrek is van de voorband?

Alvast bedankt!
 
Hey

In de werkplaats zijn we bezig om een projectbike te bouwen. Daarvoor hebben we in de onderdelenstapel een setje tellers gevonden van een GS450e van 1988 wat we willen gaan gebruiken.
Echter de grote vraag is wat nu precies de wielomtrek is van de gs450e zodat we weten of het wel gaat werken.

Tot nu toe kan google ons nog niet echt helpen.
Weet iemand hier toevallig wat de omtrek is van de voorband?

Alvast bedankt!

Streepje op de band, streepje op de vloer, complete omwenteling naar voren rijden en de afstand meten.
 
Wiel of band is inderdaad niet aanwezig.
Als ik google vind ik wel dat het 18 inch wielen zijn, maar bandenmaat kan ik alleen de breedte van vinden (3.00)
Leuke puzzel _O-
 
Ik heb in mijn GS450L 18 inch wielen gemonteerd, het voorwiel is eigenlijk van een GSX250E en daar ligt nu een 3.00x18 band op.

360.jpg


Daar kan ik wel de omtrek eens van nameten als je daar wat aan hebt?
 
Zijn de velgen dezelfde maat als de originele, en daarmee de band ook?
Als alles nagenoeg dezelfde maten heeft zou ik daar graag de omtrek van weten!

Alvast bedankt!
 
De hoogte staat niet vermeld op de band of in datasheets. Ik denk dat er in banden met deze maatanduiding (bvb 3.00x18) slechts één hoogte per maat bestaat, maar zeker weet ik dat niet...

Ik heb destijds gewoon de maten die origineel op deze velgen horen opgezocht en daarmee de banden besteld. Toen vond ik ook geen hoogte's enkel breedte en diameter. Tijdens het zoeken naar banden moest ik ook nooit een hoogte ingeven.

3.00x18 vooraan (GSX25E velg)
3.50x18 achteraan (GSX400F velg)

Mocht iemand hierover meer weten zal het hier wel verschijnen vermoed ik. Morgen zal ik de omtrek van mijn wiel eens nameten en hier posten, dan heb je alvast een indicatie ;)
 
photoshoppen hadden ze in de jaren 80 nog niet echt onder de knie...

full



Ik heb een stapel motor jaargangen uit de jaren 80 overgenomen, leesplezier tot volgend jaar *O*
Hoop oude advertenties,reviews van gs en gsx types, waaronder bovenstaande :')
 
Gaaf zeg!

De mijne heeft net voor het eerst even geluid gemaakt, puur op remreiniger direct de inlaatpoort in, spuugde gelijk een hoop kleine rommel de dempers uit, vermoed dat daar een beestje in heeft gewoond. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan