Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Zeker niet Paul, kijk maar op de lijst _O-

Dat tafeltje is met 4cm verlaagd en staat nu steeds waterpas :t
Dus als ik die muurlamp buiten heb opgehangen en wat zand onder die wiebelende tegel heb gegooid ga ik je bellen en daarna plakrubber onder de tafelpootjes doen :P
 
Laatst bewerkt:
Zadel uiteen gehaald en dat valt toch best tegen. Pas 40 jaar oud tssss :N
De randen zijn stevig verroest en heel dun. Breekt zo af. Geen goede basis helaas. En dat terwijl ik een zeer fraaie bodem heb liggen van een mij onbekende RD.....
Iemand een idee waar deze pan van is?
De ploaties:







 
Laatst bewerkt:
Kan je het niet schuren en in de epoxy zetten of een nieuwe rand er aan lassen?
Het heeft weinig tehouden dus heel stevig hoeft het niet.
 
Ik zeg ga voor geel.... al vind ik blauw dus ook erg gail.... rood ook wel ergens... maar geel is wel echt des kenny roberts dussssss. Zadeltje zou ik ook proberen te redden/lassen. Stuur maar op, geen garantie maar wil best proberen er wat van te maken. Ben ik ook weer eens actief met oud ijzer.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Oma, ook in de winterslaap?
De zadelpan is bij Ronald op bezoek geweest en zijn kundig oog besloot dat laswerk niet nodig is. Heb de pan weer retour gekregen en 'm daarna ff goed met de schuurmuis te grazen genomen. Ligt nu ingepakt binnen om nieuwe roest tegen te gaan. Bij betere temperaturen kijk ik wel weer verder. Oftewel een update van niks _O- _O-

Wel van de week een leuk achterlicht/ktp houdertje binnengekregen van mijn favoriete afhaalchinees. Soort Lucasreplica maar dan de kleine variant. Even gepast en dit gaat fraai staan op de achterspatter :t

 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag eens gekeken wat er eigenlijk onder die hoes in de schuur te vinden was. Het bleek een RD400 *D *O*

En zoals het hoort maar gelijk begonnen met wat zeer belangrijke klusjes. oa de knipperlichten monteren ;) Op de beugel van het achterspatbord horen ze eigenlijk te zitten. Vind dat niet echt fraai dus met wat beugeltjes zijn ze nu verhuisd richting schokbreker. Ik ga die knipperpunten van de spatbordbeugel flexen voor de opgeruimde look en dan ga ik 'm als uitprobeersel zilver/alu spuiten. Want het blijft een lelijke beugel met grof laswerk. Als iemand ideeën heeft die niets met lassen of pijp buigen te maken hebben hou ik me aanbevolen...



Verder gegaan met de polyester zadelpan van Gijs Vijs. Had nog wat rubber trillingsdempers liggen (met zo'n draadeindje bdz eraan gevulkaniseerd). Aan 1 kant dat eraf gezaagd en ik heb nu vier mooie afsteunrubbers voor de pan. Hang en sluitwerk zit er op en met wat ringetjes de boel mooi uitgelijnd. Van de week alles er weer af en dan spuit ik de onderzijde zwart (oog wil ook wat). Daarna kan Hawk-ramon er een fraai zadel van maken.



Nog even gestoeid met de twee kettingschermen die ik heb liggen. Er zat bij de puzzel een rd400 scherm maar omdat ik een xs400 achterbrug erin heb past dat niet. Ophangpunt voor zit een cm of 3 verkeerd, loopt tegen schokbreker aan. Het XS400 exemplaar wat ik heb past uiteraard wel maar oei die is zo gruwelijk lomp dat ik verwacht dat rechterbochten een probleem gaan worden. Vond nog wel deze op een Duitse site. Beetje prijzig maar ach. Staat alleen wel als opmerking bij dat tie alleen past op een xs400 met trommel achter :? dat ga ik nog even navragen.



Tot slot de rempomp en koppelingshevel erop gezet en een Hertog Jan opengetrokken. was gelijk weer vertrouwd 8-)

 
Laatst bewerkt:
Dank aan photobucket voor deze strakke actie! Out of the blue zijn de foto's niet meer zichtbaar. Ze willen geld zien en niet zo weinig ook. 40 dollar per maand liefst om third party hosting mogelijk te maken. Gaan we niet doen -O-
 
Ik heb hetzelfde, alleen plaats ik mijn foto's hier zonder Photobucket. Maar op andere fora die die mogelijkheid niet hebben is alles weg, helaas....
En ik ga ook niet betalen, dus jammer dan. Denk dat het slechts een tijdelijke actie is van hun, maar evengoed succes met je RD!
:t
 
Apart,ik plaats mijn foto,s ook via photobucket en die staan er nog allemaal op.
 
Om foto's te hosten kan je ook imgur gebruiken, daar hoef je nog geen eens een account aan te maken als je alleen iets wilt posten.
 
Ik denk dat er een aardige golfbeweging gaat ontstaan en dat Imgur (die veel als alternatief wordt genoemd) het ook erg druk gaat krijgen. Veel mensen zullen hun afbeeldingen gaan verhuizen. Maar op dit moment heb ik daar ff geen trek in. Zal een flinke puzzel worden om de juiste foto bij het juiste verhaaltje te plaatsen.
 
En weer open. Was een beetje verbolgen over die photobucket actie maar las op een ander forum dat je ~original achter jpg moet tiepen en dat ze dan weer zichtbaar zijn. En zo geschiedde. Hoop dat het zo blijft, maar de foto's zijn voor nu weer zichtbaar. Ga ze in het vervolg via MF zelf plaatsen.
 
Dus ff kijken of het zo gaat lukken. Ramon heeft de zadelpan welke geheel belangeloos via Gijs Vijs in mijn bezit is gekomen tot een mooi zadel gemaakt. na drie van die kekke kleine cafezadels is dit best een flinke bank. Maar hij zit dan ook geweldig en 1 van de dochters kan gewoon mee achterop.

full
 
Yeah gelukt *O*

Shot van achter...
full


ehhh in liggende positie dus :P
 
Laatst bewerkt:
Ben nu bezig het alu achterspatbord te polijsten maar dat is er eentje van de lange adem. Heb er al aardig wat tijd inzitten maar de glans begint eindelijk te verschijnen *D
full


Randje oogt wat gehavend zie ik nu maar daar zit nog wat zwarte polijstrommel aan. O-)
 
Laatst bewerkt:
Onlangs een mooie 7/8 rempomp gevonden die helemaal naar het zin is met mooi rond reservoirtje. Bij Heiden Tuning een matching koppelingshevel gevonden. Het oude huisje vd hevel opnieuw gespoten en het oogt weer netjes zo.
full
 
full


Heb nu bij aliexpress wat zeer goedkope remleidingen besteld om even mee te stoeien. Kan dan de juiste lengte op de motor bepalen en de hoek van de banjo's en zo dan later voor het eggie laten maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan