Hornet start niet meer na lekke benzine leiding

d12345v

Rookie
19 nov 2017
3
0
Hallo allemaal

Dit is mijn eerste post op het forum, ik heb niet heel veel technische kennis en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een Hornet cb600f uit 2002.

Het begon nadat ik de bougies had vervangen. Door het afhalen van de tank is de benzine slang beschadigt, vervolgens tijdens het starten (wat op dit punt nog lukte ) lekte er benzine uit het eerste stuk van de slang. Deze slang is vervangen en er is voldoende benzine (5 liter) in de tank gegaan en vervolgens startte de motor niet meer.

De accu maakt het juiste geluid alleen, het geluid dat je gas kan geven blijft weg. Ik heb de accu geladen en deze zit vol op 13 volt.

Wat zou het kunnen zijn?
 
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het allemaal zelf gedaan, daarom hoop ik het zo op te lossen aan gezien die nu thuis staat en de dicht bijzijnde motorzaak 10 km verder zit.

De benzine kraan staat open ik heb het ook geprobeerd op reserve en dit heeft ook geen effect.

Er zitten bij de benzine kraan twee slangen een dikke(benzine) en een dunne.
Die zijn onmogelijk om te draaien dus ik verwacht dat dit wel goed zit.

Iemand heeft me verteld dat er misschien nog lucht in de slang zit waardoor de benzine niet bij het blok komt. Nu heb ik vanmiddag gekeken en die slang loopt omhoog waardoor de lucht dus boven aan zit tegen het blok aan. Nu weet ik alleen niet of het zo werkt dat daar lucht kan blijven zitten
 
Iemand heeft me verteld dat er misschien nog lucht in de slang zit waardoor de benzine niet bij het blok komt. Nu heb ik vanmiddag gekeken en die slang loopt omhoog waardoor de lucht dus boven aan zit tegen het blok aan. Nu weet ik alleen niet of het zo werkt dat daar lucht kan blijven zitten

Theoretisch zou dat best kunnen, heeft dat ding een benzine pomp? Is 2002 een carburateur fiets of injectie?
Als ie een pomp heeft, draait die pomp ook wel?

Haal anders de tank eraf, zorg dat die kleine slang dicht is aan het uiteinde, en sluit een benzine reservoir oid op die slang aan, en start m dan eens.
Ik gebruik als reservoirtje vaak een injectiespuit van 60ml, die past zo op de slang. Je moet alleen zorgen dat ie spuit rechtop blijft staan. (het binnenwerk van die spuit haal ik er uiteraard uit zodat je een open reservoirtje over houdt).
 
Het dunne slangetje is de vacuum aansluiting.
Zit deze aan de andere kant wel aangesloten? En zo ja waar op?
Even stevig aan het dunne slangetje zuigen zorgt er ook voor dat de benzine naar de carbs stroomt btw. Wel als deze alleen aangesloten is op de benzinekraan.
 
controleer ook eens of je niet per ongeluk een stekkertje hebt losgerukt, bij de bobine of zo.
Het lijkt mij nl sterk dat je , na je werkzaamheden, in de brandstof moet zoeken.
Eerder bij je uitgevoerde werkzaamheden, bougie kabels niet verwisseld b.v.?
 
Terug
Bovenaan Onderaan