Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Vraagje...
misschien wel ergens aan het overwegen om mijn huidige Afrcia Twin weg te doen, en te gaan voor een veel jongere fiets, om wat minder te moeten sleutelen, en wat meer te rijden...
Nu zag ik op internet een mooie CB sf f2 staan van 2002 met 36.000km voor 2600€... mits meerprijs ook nog een setje tank-zij-tassen en topkoffer. de motor zal voor zowat vanalles gebruikt worden, woon-werk verkeer af en toe, kleine tot grote ritjes, en soms zelfs eens een reisje. Is deze moto daarvoor geschikt? dingen waar ik eventueel moet op letten?
Alvast bedankt!
 
Ik ben met de sevenfifty op 14 dagen (waarvan 2-3 rustdagen), schotland rond gereden.
Volgeladen met kampeergerief,van camping naar camping, 4000km in totaal...
Het enige wat mij toen parten speelde was de vering die niet meer voldeed.
Die is nadien vervangen door hyperpro vering voor & achter, en da's een wereld van verschil.

Ik heb zelf eigenlijk weinig problemen ondervonden met de sevenfifty, enkel de originele uitlaat is bij mij momenteel vrij krokant. Dus die zou ik grondig controleren aan de collector.

Enkel DUO + bagage + vlot rijgedrag is niet echt een gezonde combinatie.
 
Met duo is idd minder,solo een fijne fiets ik heb altijd moeite om af te stappen(niet fysiek maar ik wil niet)rij rustig 300km zonder te stoppen.
 
Is er iemand die nog een origineel onberispelijk stuur heeft liggen voor de SF ? of zijn die nog nieuw te koop ?
Ik hoor het graag....
 
Aluminium stuurtjes doen het ook goed, zijn ook nog in veel kleuren te leveren.
Bijkomend voordeel; miet roest gevoelig!
 
Aluminium stuurtjes doen het ook goed, zijn ook nog in veel kleuren te leveren.
Bijkomend voordeel; miet roest gevoelig!

Idd dat is een voordeel, heb vandaag mn "nieuwe" CB opgehaald, zit een alu stuur op alleen ik wil graag hetzelfde qua vorm als de ori, dat zit lekker rechtop :-) Misschien zijn risers een betere optie ..
 
Ik zat nog eens te lezen in het intro verhaal van dit forum maarre mijn SF is van 2005 en dus klopt het niet dat ze maar tot 2003 zijn gebouwd ....:-)
 
Laatst bewerkt:
Beste seven fifty rijders,

Iemand nog een setje (of enkel een rechter) voetsteuntje liggen ter overname?

Dank is groot!
 
Ja ja Ik heb er nog 1.

Goeden avond Heren!

Ik heb zowaar nog wat onderdelen in uitstekende staat. Zadel, spiegels, koplamp en nog wat dingetjes.

Laat maar horen als je nog iets nodig hebt.

Gr


Is er iemand die nog een origineel onberispelijk stuur heeft liggen voor de SF ? of zijn die nog nieuw te koop ?
Ik hoor het graag....
 
Hallo medestrijders en oma,

Ik heb voor de vrouw van de zomer een sevenfifty voor weinig opgedoken. De rede dat ie zo goedkoop was is dat er wat werk aan zat en niet moeders mooiste was. Maar nu ben ik opzoek naar een voorpootje voor links want de keering is daar gaan lekken en daar blijkt de binnenpoot te zijn beschadigd. Zijn er toevallig misschien pootjes van een ander honda model die misschien passen.

En ik ben nog opzoek naar een voorste stuk van de uitlaat want daar zit een rol lasdraad aan.

Alvast bedankt,
 
Hallo Baliekluiver,

Wat voor type CB heb je, met enkele schijf of een dubbele schijf.
Als je een enkele schijf voorin hebt, heb ik nog wel een vorkpoot voor je staan!
 
Vraagje: ik ben op zoek naar een niet al te dure no nonsense motor en aangezien ik een Honda verleden heb (vfr750, 3x cbr600, 2x Hornet 600 en een cb1) blijf ik een beetje binnen Honda zoeken en is de cb750f2 in mijn straatje gekomen.

Nu lees ik op reviews dat hij eigenlijk wat tegen valt door het zware gewicht, matige vering en slechte remmen.

Hoe staan jullie hier in? Ik ben geen sportieve rijder en zal hem vooral voor tourritjes en misschien een keer een circuit dagje. Het uiterlijk vind ik top, en de betrouwbaarheid staat hij volgens mij ook goed te boek.

En als laatste, hoe staat het met resonanties/trillingen? Bij de CBR en Hornet had je tussen de 6000 en 8000 toeren vrij irritante trillingen.
 
Ja ja Ik heb er nog 1.

Goeden avond Heren!

Ik heb zowaar nog wat onderdelen in uitstekende staat. Zadel, spiegels, koplamp en nog wat dingetjes.

Laat maar horen als je nog iets nodig hebt.

Gr
weer te lang weggeweest dus zie dit nu pas, zadel heb ik wel interesse in :)
 
Hallo medestrijders en oma,

Ik heb voor de vrouw van de zomer een sevenfifty voor weinig opgedoken. De rede dat ie zo goedkoop was is dat er wat werk aan zat en niet moeders mooiste was. Maar nu ben ik opzoek naar een voorpootje voor links want de keering is daar gaan lekken en daar blijkt de binnenpoot te zijn beschadigd. Zijn er toevallig misschien pootjes van een ander honda model die misschien passen.

En ik ben nog opzoek naar een voorste stuk van de uitlaat want daar zit een rol lasdraad aan.

Alvast bedankt,

Van een pootje ben ik inmiddels voorzien.

Nu nog opzoek naar een uitlaat vanaf het blok tot achteren. De oude is wat dicht gestort met lasdraad en wat ijzer
 
[...]


Van een pootje ben ik inmiddels voorzien.

Nu nog opzoek naar een uitlaat vanaf het blok tot achteren. De oude is wat dicht gestort met lasdraad en wat ijzer~[/quote]


Uitlaat op te halen omgeving Wevelgem in West-vlaanderen :) Niet rot, maar gaat nooit geen schoonheidswedstrijd meer winnen...
 
Van een pootje ben ik inmiddels voorzien.

Nu nog opzoek naar een uitlaat vanaf het blok tot achteren. De oude is wat dicht gestort met lasdraad en wat ijzer\


Uitlaat op te halen omgeving Wevelgem in West-vlaanderen :) Niet rot, maar gaat nooit geen schoonheidswedstrijd meer winnen...[/quote]

Bedankt voor je aanbod maar ik wacht toch even af voor wat meer in de buurt. Zo vaak zit ik niet in die hoek ;)
 
Owkei, geen probleem.

Voor de liefhebbers, ook nog taartschep, zadel, achterlicht en achtervering beschikbaar, origineel stuur en komplamp. Dit alles in een NIET nieuwe staat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan