Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

@kawakappie:
Wil je Dirk Evers terugbellen?
Gaat over het opboren van de cilinders, hij vind het wat prijzig als hij het laat doen.
Net mijn cilinder kop ook daar gebracht...
 
Ik heb nog twee gebruikte werkplaatshandboeken liggen voor geinteresseerden:

full


Duitstalig en

full


Engelstalig.

15 euro + vzk per stuk.
Ik heb er nog veel meer maar die heb ik bij de gewone advertenties gezet.
 
Hoe is het met de Zeds?
Die van mij staat onder een doek in de garage, maar is nog niet in winterslaap.
Als er nog een keer een mooie dag aankomt even goed wassen, goed droogrijden, en daarna met de wieltjes van de grond, de tank tot de rand vol en de accu eruit in winterslaap.....
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het met de Zeds?
Die van mij staat onder een doek in de garage, maar is nog niet in winterslaap.
Als er nog een keer een mooie dag aankomt even goed wassen, goed droogrijden, en daarna met de wieltjes van de grond, de tank tot de rand vol en de accu eruit in winterslaap.....
De Zed krijgt een Verwen beurtje.
Cilinderkop word gereinigd, krijgt nieuwe klepseals en alle schroefdraad gaatjes worden nagekeken en zo nodig voorzien van helicoils.
Cilinder en cilinderkop worden opnieuw zwart gespoten. Kleppen worden gesteld, hier en daar worden nog wat frame onderdelen gespoten met 2k lak. En ze krijgt een nieuwe uitlaat. De Marving 4/1 racing.
Wat een verwennerij... *O*
 
De Zed krijgt een Verwen beurtje.
Cilinderkop word gereinigd, krijgt nieuwe klepseals
( ... )
Ja , ik kreeg al zo'n voorgevoel gezien eerdere posts, en als ik me goed herinner ook in andere Z topics. Mooi. Je gaat hem niet weg doen dus. *O*
Succes, ben benieuwd hoe ie wordt (al zal optisch alleen de mooie zwarte laag echt opvallen).
En die uitlaat natuurlijk...
 
Laatst bewerkt:
Ja , ik kreeg al zo'n voorgevoel gezien eerdere posts, en als ik me goed herinner ook in andere Z topics. Mooi. Je gaat hem niet weg doen dus. *O*
Succes, ben benieuwd hoe ie wordt (al zal optisch alleen de mooie zwarte laag echt opvallen).
En die uitlaat natuurlijk...
Klopt! Hij gaat toch nog niet weg, voorlopig. We moeten van t voorjaar toch nog een keertje samen een stukje sturen toch?/ :]
 
Hoe is het met de Zeds?
Die van mij staat onder een doek in de garage, maar is nog niet in winterslaap.
Als er nog een keer een mooie dag aankomt even goed wassen, goed droogrijden, en daarna met de wieltjes van de grond, de tank tot de rand vol en de accu eruit in winterslaap.....

Neen hoor,niks onder een doekje,gewoon lekker doorrijden totdat het niet meer kan.
Kwas van de week boodschappen aan het doen tussen de regenbuien door en werd nog gekiekt door een van de maten.
"Caught in the act" zal ik maar zeggen,maar het wordt nu zeker tijd voor wat warmere kleding.
Ben wel benieuwd hoe het weer volgende week is op de weg naar Soest...........enne tot ziens dan daar............

full
 
Ja, staat er niet bij hè.
Dan neem ik aan de normale openingstijden van het museum ( ... ? )
Ik weet nog niet welke dag ik ga. Er schijnen zich 5000 (!) mensen te hebben opgegeven.
 
Eigenlijk beide geen Z1000, maar toch. De moeder en de zoon dan maar ;)
Nette prijzen (en munteenheid) !
Toen een kapitaal want een litertje benzine koste nog geen twee 2 piek.
Daar klaagde men al over .....
full

Bijzonder eigenlijk dat Kawa in haar eigen advertentie een verbouwde Z1 heeft neergezet.
De 4-4 hebben ze waarschijnlijk in de oud ijzerbak gemikt. '(
 
Laatst bewerkt:
tja zo erg is dat toch ook niet? is alleen ter illustratie dat een 10 jaar oude motor nog steeds een superbike is

heb je toevallig ook die 'gratis race-kalender'? :+
 
tja zo erg is dat toch ook niet? is alleen ter illustratie dat een 10 jaar oude motor nog steeds een superbike is
heb je toevallig ook die 'gratis race-kalender'? :+
Niet erg, wel opvallend van een officiële Kawa-advertentie. Maar prima verder.,. De kalender heb ik helaas niet. -O-
 
Ik wil de liefhebbers van origineel niet achterover laten kukelen en daarvoor alvast mijn excuses aanbieden.
Onderstaande beelden kunnen als schokkend worden ervaren maar tijdens het doorbladeren van mijn oude magazins kwam ik onderstaande tegen.
Van mij hoeft het niet zo origineel allemaal namelijk })

full


full


1170cc en geschatte 170 pk dmv een blower.

Ik hou wel van een stukje huisvlijt :+
 
Ja kende ik al.
Bijzonder bouwwerk, maar om nou te zeggen dat ik er heel warm van wordt. ...
Echt mooi, in de pure betekenis van het woord (zeg: esthetisch) is het niet toch?
Zulke riemen horen om de loopwielen van een stoommachine. ;)
 
Van 10 standaard elr's op een rij wordt ik dan niet meer warm. Ondanks dat ik het een mooi fiets vind.

Staat er nou één tussen die er uitziet als boven...

Maar goed da's mijn gebrek, kan niks origineel laten :P
 
En als je dat toch allerlei artikelen uit de oude doos aan het toveren en plaatsen bent in het Z650 , Z1 en GSX-F topic ook nog iets voor in het Z1000 topic.
Bijgaand de test van de Z1000J zoals die in 1981 in Moto73 is verschenen.
Dropbox - Z1000J_Test_1981.pdf
De slotzin is moordend voor de toenmalige concurrentie. *O*
Veel leesplezier!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan