Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Valt wel mee als je bedenkt dat ook de vering is aangepast. Als je bij de huidige de vering wilt aanpassen met Yamaha/Ohlins dan ben je daarvoor al 2k kwijt. De koffers kosten standaard ook al bijna € 800, en de qs €500.

staat in geen verhouding..enigzins "appels met peren"

De vering is aangepast..op de GT versie..enigzins.
Maar dan wilt niet meer zeggen dan dat de voorheen "lege" linkse vorkpoot (er zit links uiteraard wel een veer...en een "loze / lege" cartridgehuls) nu wel gevuld is met een cartridge mbt de compressie instelling.
In feite wilt het niet veel meer zeggen dan dat Yamaha..of beter gezegd..Kayaba, waar al die vorken vandaan komen de linkse poot nu gevuld heeft met hetzelfde als wat er al in de rechtse poot aanwezig was...een cartridgehuls met daarin een spindle met daaraan vast een zuiger met shims erop.
Het blijft hoe dan ook, massa productie 'mag bij inkoop niks kosten" spul.
Waar op zich niks mis mee is want de fiets is voor hetgeen wat ie biedt en wat ie kost..nog steeds zeer scherp qua prijs. zeker ook getuige de verkoopaantallen heeft Yamaha bepaald geen ongelijk gekregen in het hele concept "MT09"

De shock is dezelfde gebleven..intern minimaal aangepast..met als extra dat de GT een hydraulische preload versteller heeft ..wat een dikke + is!

Dat is niet te vergelijken met een Ohlins upgrade en die ohlins upgrade kost je geen 2000 euro (ja..als je de duurste "voor een MT09 Tracer over the top" Nix 30 cartridge neemt wel)

Goede Ohlins upgrade + shock inclusief SKF sealkits en de vork écht fatsoendelijk gedaan zit net onder de 1000 inclusief de inbouw van alles.

PS..Het grote voordeel van aftermarket vering / shocks..als de fiets ooit verkocht wordt pak je de shock er weer onder uit , verkoopt m en hebt een deel van je centjes terug.
Er zijn heel veel MT09(Tracer|)s verkocht...en dat worden er alleen maar meer..er zal altijd markt zijn voor gebruikte kwaliteitsvering. Naar een standaard shock vraagt niemand

;)
 
Laatst bewerkt:
2.5K extra voor koffers, TFT scherm, cruise control en quick shifter. Nog iets vergeten? Vind het wel een beetje te veel.

ja , instelbare vork en een PA op de shock !

Op zich is dat alles voor 2.5k wel te rechtvaardigen (daar ga je het bij BMW niet voor krijgen)
maar gezien de prijs is het 20% meer dan de "gewone "tracer en dan is het idd..aan de "beetje te veel" kant.

Heb net de persmap even zitten doorlezen..
Naar mijn mening is de 2018 model Tracer..de inruil + bijleggen van een 2015/16/17 model niet waard.
De GT dan weer wel mits men bereid is dieper in de beurs te tasten, bedoel..het zijn toch toffe updates, maar of het de meerprijs waard is?


edit: voor mensen die de "redelijk bescheiden"persmap willen hebben zet ik de link even open>

BRS Suspension Works >press> 2018 MT09TRACER SP - Google Drive

:W
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de eerste grote toer gereden na de grote beurt van 40k.
Snijdt weer als een mes!
De wegen lagen er wel water- en modderglad bij op sommige momenten.
 
staat in geen verhouding..enigzins "appels met peren"

De vering is aangepast..op de GT versie..enigzins.
Maar dan wilt niet meer zeggen dan dat de voorheen "lege" linkse vorkpoot (er zit links uiteraard wel een veer...en een "loze / lege" cartridgehuls) nu wel gevuld is met een cartridge mbt de compressie instelling.
In feite wilt het niet veel meer zeggen dan dat Yamaha..of beter gezegd..Kayaba, waar al die vorken vandaan komen de linkse poot nu gevuld heeft met hetzelfde als wat er al in de rechtse poot aanwezig was...een cartridgehuls met daarin een spindle met daaraan vast een zuiger met shims erop.
Het blijft hoe dan ook, massa productie 'mag bij inkoop niks kosten" spul.
Waar op zich niks mis mee is want de fiets is voor hetgeen wat ie biedt en wat ie kost..nog steeds zeer scherp qua prijs. zeker ook getuige de verkoopaantallen heeft Yamaha bepaald geen ongelijk gekregen in het hele concept "MT09"

De shock is dezelfde gebleven..intern minimaal aangepast..met als extra dat de GT een hydraulische preload versteller heeft ..wat een dikke + is!

Dat is niet te vergelijken met een Ohlins upgrade en die ohlins upgrade kost je geen 2000 euro (ja..als je de duurste "voor een MT09 Tracer over the top" Nix 30 cartridge neemt wel)

Goede Ohlins upgrade + shock inclusief SKF sealkits en de vork écht fatsoendelijk gedaan zit net onder de 1000 inclusief de inbouw van alles.

PS..Het grote voordeel van aftermarket vering / shocks..als de fiets ooit verkocht wordt pak je de shock er weer onder uit , verkoopt m en hebt een deel van je centjes terug.
Er zijn heel veel MT09(Tracer|)s verkocht...en dat worden er alleen maar meer..er zal altijd markt zijn voor gebruikte kwaliteitsvering. Naar een standaard shock vraagt niemand

;)

Amen ;) 8-) :Y
 
Ik dacht mij te herinneren dat er hier mensen zijn met FJR koffers op hun Tracer.
Kan er iemand een foto tonen waarop te zien is hoe de onderste steunen er uit zien,als de koffers niet gemonteerd zijn?
 
Had ik ook voor gekeken, maar vind de originele koffers nogal aan de prijs...
Dan moet je nog dat extra houdertje bestellen (ik dacht in VS?)
 
Had ik ook voor gekeken, maar vind de originele koffers nogal aan de prijs...
Dan moet je nog dat extra houdertje bestellen (ik dacht in VS?)
Nieuw zijn ze inderdaad stevig geprijsd,maar ik heb een gebruikte set op de kop getikt aan een mooie prijs.
Ze komen zelfs van een Tracer,maar die steun onderaan is een zelfbouw exemplaar dat er zacht uitgedrukt niet echt mooi uit ziet.
Daarom zou ik graag eens een originele zien.
 
Foto van bevestiging op de FJR. Is geen los deeltje maar een geheel met framedeel waar ook de uitlaat en achterste steps aan zitten.
full
 
Foto van bevestiging op de FJR. Is geen los deeltje maar een geheel met framedeel waar ook de uitlaat en achterste steps aan zitten.
Mooi maar ik bedoelde de originele steun voor een Tracer,want alhoewel die niet verkocht worden in EU bestaan ze wel degelijk.
En volgens mij zijn er hier op het forum die ze op hun motor hebben.
 
Oh, deze bedoel je:
Die zijn voor een Tracer 700,die had ik al gezien,die verkopen ze hier wel gewoon bij Yamaha.

t Gaat om FJR koffers op een Tracer, toch? Zijn volgens mij geen originele Yamaha onderdelen voor. Je komt uit bij Cosmo (zonder rubbers), bij die Amerikaanse club of in Frankrijk:
RIGID BAGS FOR YAMAHA MT-09 TRACER
Ik heb zelf uiteindelijk Shad gekocht, dus YMMV.

Ik wist dat er in Frankrijk iemand was die ze maakte,maar wist niet wie en had er nooit foto's van gezien. :t

Yamaha maakt ze zeker en vast zelf ook,maar leveren ze niet in EU.
Na wat zoeken heb ik ze gevonden op de Amerikaanse Yamaha site: Het is wel de smalle uitvoering met 22l inhoud : ShopYamaha.com Global Affiliates
ShopYamaha.com Global Affiliates

Die zitten zo te zien mee vast aan het subframe,terwijl de andere achter de voetsteun aan de schetsplaats vast zitten.
Ik wil ze toch zelf maken,maar nu heb ik tenminste al een paar voorbeelden. :t
 
Laatst bewerkt:
De koffers die hier (GT) opzitten zijn de city uitvoering van de gewone fjr koffers.
De orginele Yamaha steun is een hele contructie die van voetsteun naar voetsteun loopt.
De nieuwe Tracer heeft deze niet, maar zo te zien, zijn de beugels direct op de voetsteun gemonteerd
Deze een tijdje terug zelf gemaakt.

full
 
Laatst bewerkt:
heb net mijn tracer 900

worden de achter koffers niet te smerig bij regenweer.
omdat ik vermoed dat het spatbord achteraan weinig water tegenhoud.
 
Ik dacht mij te herinneren dat er hier mensen zijn met FJR koffers op hun Tracer.
Kan er iemand een foto tonen waarop te zien is hoe de onderste steunen er uit zien,als de koffers niet gemonteerd zijn?

Even fotootje gemaakt van de steunen. Let even niet op de vuiligheid. Ik gebruik haar nog dagelijks. De steunen kun je overigens ook kopen bij topmoto in apeldoorn. Ze zijn wel vrij prijzig €199,95.

full


full
 
Jeetje, wat was hij toen nog in nieuwstaat zeg. Is nu wel iets anders na 46000km :X :X :X

Vooral de uitlaatbochten zien er nu iets anders uit...
 
Laatst bewerkt:
Jeetje, wat was hij toen nog in nieuwstaat zeg. Is nu wel iets anders na 46000km :X :X :X

Vooral de uitlaatbochten zien er nu iets anders uit...
:W Hallo buurman :+

Ik heb er nu 7000km opzitten sinds juni en daar worden ze niet schoner op.
Had van de week een lekke band, direct de standaard Dunflops vervangen voor Roadtec 01 van Metzeler.
 
Even fotootje gemaakt van de steunen. Let even niet op de vuiligheid. Ik gebruik haar nog dagelijks. De steunen kun je overigens ook kopen bij topmoto in apeldoorn. Ze zijn wel vrij prijzig €199,95.
Bedankt voor de foto. :t
Die prijs is inderdaad zeer stevig,ik ga zelf wel iets maken.

Ik blijf deze oplossing toch wel het moist vinden :)
Die koffers zijn inderdaad niet lelijk,maar ik wil niet dat er zo'n afschuwelijk rek aan mijn motor hangt als de koffers er af zijn.
En 95% van de tijd zal ik zonder koffers rijden,dan kan ik ook snel de onderste steunen nog verwijderen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan