ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Waarom de QS weg?
Lijkt me voor circuitgebruik juist prima.

:?

Ik heb altijd al de Intellishift QS van Translogic willen proberen. Na het sneuvelen van van mijn HM GP shifter heb ik deze voor een leuke prijs kunnen kopen, maar eigenlijk was de Translogic QS de gedroomde opvolger. Bovendien kon ik de QS van Translogic nu wel voor een acceptabele prijs kopen.
 
Ben benieuwd, want HM is een goede QS.

Het is inderdaad een solide QS. Mijn ervaringen met HM zijn zeer goed, maar ik wil een keer iets anders proberen. Ik verwacht dat de Translogic QS qua shifts vergelijkbaar is met de HM GP shifter.
 
Wat is er nog beter dan HM dan?
"Beter" weet ik niet.. Ik vermoed dat Translogic vergelijkbaar is met HM. Natuurlijk wel afhankelijk van welk type HM je dan vergelijkt.
Een Lite van HM is in de vergelijking met een Translogic Intellishift natuurlijk "slechter". De kwaliteit van de QS zit in de sensor en elektronica. Wat dat betreft zullen HM en Translogic (en vast andere gerenomeerde merken die ik nu even niet herinner..) vergelijkbaar zijn.
Vandaar dat ik wellicht over wil naar een andere QS (HM Plus, of Translogic Intellishift bijvoorbeeld) vanwege de grotere instelmogelijkheden en de zekerheid dat ik voor de ZX10 bak de cut-time "lang genoeg" kan maken en waar eventuele extra features inzitten zoals ramp-up/ramp-down zodat het schakelen soepeler gaat en zo niet-hokkig als mogelijk. Quickshifters zoals de Translogic Intellishift hebben dit soort features. De HM Lite niet. Dat is gewoon bam, ontsteking stoppen en na een vastgestelde tijd (niet instelbaar op de HM Lite) weer ontsteking laten gaan.
 
HM Plus bevalt mij iig goed. Ik moest 'm in het begin wel iets minder gevoelig zetten omdat 'ie bij het minste of het geringste hobbeltje al wilde gaan schakelen.

Even een p0rn0-plaatje:

23844394_1726073577427556_7817348072487013689_n.jpg
 
Wie kan mij vertellen hoe het zit met de kleur van de motorblokdeksels van de
'04-'05 modellen? Ik heb 2 blokken met zwarte koppelingsdeksels, maar als ik afbeeldingen zoek op google dan zie ik de meeste met de "goud kleurige" deksels. Heeft dit met het bouwjaar te maken of misschien met de geleverde kleur van de motorfiets zelf?

Gr. Bjorn
 
Wie kan mij vertellen hoe het zit met de kleur van de motorblokdeksels van de
'04-'05 modellen? Ik heb 2 blokken met zwarte koppelingsdeksels, maar als ik afbeeldingen zoek op google dan zie ik de meeste met de "goud kleurige" deksels. Heeft dit met het bouwjaar te maken of misschien met de geleverde kleur van de motorfiets zelf?

Gr. Bjorn

2004 en 2005 zijn allebei goudkleurig,heb ze allebei.
Istie niet van een 2006?
 
Laatst bewerkt:
De deksels aan de linkerkant van het blok en het kleppendeksel zijn wel de goud kleurige. Hmmmmm, ......gaat als de brandweer overigens, daar niet van.
Maar nu ben ik toch benieuwd van welk jaar deze blokken zijn.
 
Laatst bewerkt:
De deksels aan de linkerkant van het blok en het kleppendeksel zijn wel de goud kleurige. Hmmmmm, ......gaat als de brandweer overigens, daar niet van.
Maar nu ben ik toch benieuwd van welk jaar deze blokken zijn.

Kan je ook zien aan de blok ophanging 2004/05 hebben een andere ophanging dan 2006> model.

Heb je geen bescherm deksel over je blokdeksel zitten, die zijn vaak zwart.
 
Er zitten geen bescherm deksels over heen. Ik zal eens kijken of ik vanmiddag een foto hier kan plaatsen.
 
Zo op de foto lijkt het inderdaad gespoten, vooral het voorste kapje. In het het eggie zie je absoluut geen verschil met de lak/kleur van het blok. En wel raar dat het deksel op het andere blok ook gespoten is.... kan natuurlijk wel.
 
Laatst bewerkt:
Het afgelopen seizoen smaakt naar meer dus ik heb besloten om de ZX10R om te bouwen tot circuitmotor.

[afbeelding]

Via Marktplaats heb ik zeer nette circuitkuipen kunnen kopen. Ze zijn professioneel gespoten en er zit nog geen krasje op.

Vanwege de ombouw komen er een aantal onderdelen/accessoires vrij:

- Verhoogde Lsl clip-ons (prijs: € 150,-)
[afbeelding]


- Becker carbon zijpanelen (prijs: € 125,-)
[afbeelding]


- Brembo mechanische koppelingshouder (prijs € 150,-)
[afbeelding]


- Ergens halverwege december komt de HM plus quickshifter vrij (€ 350,-)
[afbeelding]

De quickshifter en de Brembo mechanische koppelingshouder zijn als nieuw. De carbon zijpanelen en de verhoogde clip-ons heb lichte gebruikerssporen. Er komt nog een verkooptopic. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel.

Die verhoogde clip-ons, hoe zit dat? Moet je ervoor je topkuip, remleidingen & kabels aanpassen?
 
Die verhoogde clip-ons, hoe zit dat? Moet je ervoor je topkuip, remleidingen & kabels aanpassen?

Ik heb de motor met deze clip-ons gekocht. De topkuip hoeft niet aangepast te worden. De remleidingen moet je mogelijk wel vervangen. Eventueel heb ik nog een setje (stalen)remleidingen liggen die in ieder geval te gebruiken zijn in combinatie met Nissin remklauwen. Voor zover ik weet zijn er verder geen aanpassingen noodzakelijk.

Voor op straat is het ideaal. Zelfs na lange ritten stap je nog fris van de motor. Het is dat ik de motor alleen nog op het circuit gebruik anders had ik ze niet vervangen.
 
Ik heb de motor met deze clip-ons gekocht. De topkuip hoeft niet aangepast te worden. De remleidingen moet je mogelijk wel vervangen. Eventueel heb ik nog een setje (stalen)remleidingen liggen die in ieder geval te gebruiken zijn in combinatie met Nissin remklauwen. Voor zover ik weet zijn er verder geen aanpassingen noodzakelijk.

Ik wil uiteraard geen party-pooper zijn :+ Maar: let wel ff op dat deze leidingen voor samenwerking met een (brembo) radiale rempomp zijn. Met de standaard rempomp (axiaal) is de aansluiting op een andere plek/hoek. jouw brembo pomp heeft de aansluiting naar beneden (banjo bout wijst naar de grond), met de standaard rempomp wijst de banjobout richting de tellerunit ongeveer.
Dit is eenvoudig op te lossen door er een radiaal/axiaal omzetter erbij te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de motor met deze clip-ons gekocht. De topkuip hoeft niet aangepast te worden. De remleidingen moet je mogelijk wel vervangen. Eventueel heb ik nog een setje (stalen)remleidingen liggen die in ieder geval te gebruiken zijn in combinatie met Nissin remklauwen. Voor zover ik weet zijn er verder geen aanpassingen noodzakelijk.

Voor op straat is het ideaal. Zelfs na lange ritten stap je nog fris van de motor. Het is dat ik de motor alleen nog op het circuit gebruik anders had ik ze niet vervangen.

En ik ben degene die de clip-ons destijds heeft gemonteerd :)

Gaskabels hoeven niet aangepast te worden. Remleidingen wel (heb destijds twee setjes op maat laten maken, 1 voor de originele Tokico klauwen, 1 voor de Nissin klauwen). Kuipwerk hoeft niet aangepast te worden, maar je kunt (zover ik mij herinner) niet iedere stand voor de clip-ons gebruiken omdat je anders de kuip wel aantikt. Clip-ons bieden een beduidend betere houding voor je polsen.
 
Heren, het volgende;

Ik had de '07 zx al een aardige periode niet gebruikt (iets met kouder weer enzo, ja ik ben een mooi weer rijder) en meende t apparaat vorige week even te moeten starten en warmdraaien.
Helaas bleek de accu nét te zwak om m aan te laten slaan (achterlijk 'licht aan' systeem ook!)
Een paar x ging ie rond en vervolgens begon er ergens een relais te rammelen en had ik een complete knipperende kerstboom op het dash..

Maar goed, zadeltje eraf en een dagje aan de acculader was voldoende om m weer fris en fruitig rond te laten gaan en aanslaan!
Tijdens het warmpruttelen direct even de prik over de accupolen gemeten...: daar mat ik een lelijk hoge 16,3 Volt!? Huh?
Geen verdere invloed van grootlicht of gasgeven, dus er werd wel afgeregeld volgens mij. Maar ruim 16V lijkt mij nogal aan stevige kant?

Spanningsregelaar aan zn eindje of iemand die andere ideeën heeft?

Grtz,fRank
 
Heren, het volgende;

Ik had de '07 zx al een aardige periode niet gebruikt (iets met kouder weer enzo, ja ik ben een mooi weer rijder) en meende t apparaat vorige week even te moeten starten en warmdraaien.
Helaas bleek de accu nét te zwak om m aan te laten slaan (achterlijk 'licht aan' systeem ook!)
Een paar x ging ie rond en vervolgens begon er ergens een relais te rammelen en had ik een complete knipperende kerstboom op het dash..

Maar goed, zadeltje eraf en een dagje aan de acculader was voldoende om m weer fris en fruitig rond te laten gaan en aanslaan!
Tijdens het warmpruttelen direct even de prik over de accupolen gemeten...: daar mat ik een lelijk hoge 16,3 Volt!? Huh?
Geen verdere invloed van grootlicht of gasgeven, dus er werd wel afgeregeld volgens mij. Maar ruim 16V lijkt mij nogal aan stevige kant?

Spanningsregelaar aan zn eindje of iemand die andere ideeën heeft?

Grtz,fRank

denk idd regelaar naar zijn grootje en wellicht accu maar dat weet je na het wisselen van de regelaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan