KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuw motorpak gehaald vandaag. Uit de Powerwear catalogus 2018, de KTM Alpinestars Managua GTX techair (airbag voorbereid) met Gore-Tex laminaat. Nooit meer langdurig met een nat kruis op de motor of met een uitlekkend pak in een wegrestaurant. Tenminste dat is de verwachting. Nu maar zien of al die mooie beloftes ook bewaarheid worden. Vind hem in elk geval wel mooi, en hij zit perfect. *O*
full
 
Mooi!
Kost dat?
Ik heb goretex in mijn klim pak, daadwerkelijk 100% waterdicht, en na 4 jaar dagelijks rijden nog steeds zeer goede staat. Wel duur :)
Ik besloot te kopen omdat die ktm jassen altijd zo lek als een mandje waren, fijn dat ze nu wel voor kwaliteit kiezen!
Lees graag je review tzt
 
Laatst bewerkt:
Mooi!
Kost dat?
Ik heb goretex in mijn klim pak, daadwerkelijk 100% waterdicht, en na 4 jaar dagelijks rijden nog steeds zeer goede staat. Wel duur :)
Ik besloot te kopen omdat die ktm jassen altijd zo lek als een mandje waren, fijn dat ze nu wel voor kwaliteit kiezen!
Lees graag je review tzt
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Nou ja, valt nog wel mee hoor, vergeleken met KLIM. Jas kost 850 euro, en broek iets van 650, maar kreeg er 10% af, dus het hele setje voor ruim 1300 euro.

Heb hiervoor een Revit pak met uitneembare z-liner gehad, altijd lek, altijd druipen, matige afwerking, drukknopen die loslaten etc. Dit Alpinestars pak is echt wel van een ander niveau. Maar goed, eerst maar eens een tijd in gebruik hebben, en dan zal ik nog wel een keer mijn ervaringen delen.

Heb trouwens nog wel even gekeken wat zo’n airbag nou kost, maar dat werd me echt te gortig. Iets van 1800 euro voor alleen de airbag, en dan tweejaarlijks een servicebeurt van 200 euro, en als ie gevuld moet worden na een valpartij ben je weer 500 euro lichter. Dan doe ik het wel gewoon met een CE2 rugbescherming.
 
Nieuw motorpak gehaald vandaag. Uit de Powerwear catalogus 2018, de KTM Alpinestars Managua GTX techair (airbag voorbereid) met Gore-Tex laminaat. Nooit meer langdurig met een nat kruis op de motor of met een uitlekkend pak in een wegrestaurant. Tenminste dat is de verwachting. Nu maar zien of al die mooie beloftes ook bewaarheid worden. Vind hem in elk geval wel mooi, en hij zit perfect. *O*
[afbeelding]


Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Mooie combinatie :Y
 
Revit sucks inderdaad en kostte ook uiteindelijk meer dan € 1.200 , nadat alle protectoren gekocht waren.

Na een week losten reeds een paar stiknaden, maar ik kreeg geen nieuwe broek... werd gewoon gerepareerd....

Nooit meer... ik hou dus jouw pak in gedachten, want is nog mooi, ook !
 
Als iemand nog een nieuwe steun van Touratech zoekt met bijpassende houder voor TomTom?
PM me maar! Gewoon nieuw en koste totaal 190,-! Mag weg met korting!! Past op 1050 - 1090 - 1190
 
Revit sucks inderdaad en kostte ook uiteindelijk meer dan € 1.200 , nadat alle protectoren gekocht waren.

Na een week losten reeds een paar stiknaden, maar ik kreeg geen nieuwe broek... werd gewoon gerepareerd....

Nooit meer... ik hou dus jouw pak in gedachten, want is nog mooi, ook !

Dat is nog wel een dingetje, die protectoren. Je verwacht van een pak in deze klasse dat er alleen maar CE2 protectoren in zitten. Bijna alles ok in dit Alpinestars pak, maar de standaard rugprotector was zo’n zacht schuimrubberen CE1 dingetje. Die heb ik meteen vervangen door het CE2 exemplaar dat ik destijds meteen bij mijn Revit pak kocht. Nou kost zo’n CE2 rugprotector ook weer niet de halve wereld (ik meen 39 euro of zoiets) maar ik had het bij een pak met een adviesprijs van ruim 1500 euro toch wel verwacht dat het er af fabriek in zou zitten.

Overigens had ik bij mijn Revit pak (Sand 2, kwam destijds heel goed uit de reviews) dezelfde ervaringen. Wanneer er iets aan mankeerde (broek lek in het kruis, bijna alle drukknopen van de z-liner losgelaten) leverde de motorzaak goede service en was heel voorkomend, maar de fabrikant/importeur meende het gewoon te kunnen repareren. Met als gevolg dat ik niet snel daarna met precies dezelfde problemen zat. Op den duur had ik geen zin meer om mijn pak weer weken kwijt te zijn, dus ik deed het er maar mee. Lijkt me niet heel bevorderlijk voor de reputatie van Revit, dit soort verhalen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het Revit Neptune pak, zowat het topmodel.

Zelfs de heupprotectoren waren gewoon een stukje schuimrubber.

Het pak is nu een jaar oud, wordt niet eens dagelijks gedragen, en ziet er reeds rafelig uit...

Tezamen met de lamentabele service na verkoop, maakt dit voor mij de miskoop van het jaar uit.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw motorpak gehaald vandaag. Uit de Powerwear catalogus 2018, de KTM Alpinestars Managua GTX techair (airbag voorbereid) met Gore-Tex laminaat. Nooit meer langdurig met een nat kruis op de motor of met een uitlekkend pak in een wegrestaurant. Tenminste dat is de verwachting. Nu maar zien of al die mooie beloftes ook bewaarheid worden. Vind hem in elk geval wel mooi, en hij zit perfect. *O*
[afbeelding]

Strakke outfit hoor!! :t

Ik heb een Rukka pak met gore-tex laminaat (stretch ook nog) en idd nooit meer druipen en geen loodzwaar pak om je heen bij regen.Welke vaak de volgende dag nog nog nat en zwaar is. Het kost een paar knaken maar dan hebbie ook wat!! En als je er een jaar of 10 meedoet is de prijs ook wel te overzien.

En je rijdt en kijkt eens omhoog en denkt: oh, het regent en dan gewoon doortuffen, terwijl de rest zich in een regenpak staat te wurmen of zijn waterdichte voering erin moet ritsen...hou op schei uit.

Been there done that!!
 
Oh en bij mij zitten er D3O protectoren in, welke er vrij makkelijk uit te halen zijn. Zomerjack van het zelfde merk gekocht en die kan je dan als klein pakketje zonder protectoren meenemen op lange reizen.

Bij heel warme dagen ff protectoren over zetten naar zomerjack en klaar is klara en lekker luchtig rijden. Heb dan zelfs een goede rugprotector in mijn zomerjack.
 
Nieuw motorpak gehaald vandaag. Uit de Powerwear catalogus 2018, de KTM Alpinestars Managua GTX techair (airbag voorbereid) met Gore-Tex laminaat. Nooit meer langdurig met een nat kruis op de motor of met een uitlekkend pak in een wegrestaurant. Tenminste dat is de verwachting. Nu maar zien of al die mooie beloftes ook bewaarheid worden. Vind hem in elk geval wel mooi, en hij zit perfect. *O*
[afbeelding]

Ga je geen spijt van krijgen.
Ik rij al 8 jaar met een Dane Proshell Goretex pak rond, en nog steeds droog. Zeker als je wel eens kampeert is het ideaal spul, is zo droog na een bui.
Dat met die protectoren is wel een dingetje...maar daar hebben meerdere merken 'last' van. Ik weet niet of er ook borstprotectoren in passen? Bij mijn Alpinestars zomerjas is de bevestiging daarvan wat knullig, dus had ik afgelopen vakantie regelmatig wat extra rugprotectie..... :P
 
Laatst bewerkt:
Ga je geen spijt van krijgen.
Ik rij al 8 jaar met een Dane Proshell Goretex pak rond, en nog steeds droog. Zeker als je wel eens kampeert is het ideaal spul, is zo droog na een bui.
Dat met die protectoren is wel een dingetje...maar daar hebben meerdere merken 'last' van. Ik weet niet of er ook borstprotectoren in passen? Bij mijn Alpinestars zomerjas is de bevestiging daarvan wat knullig, dus had ik afgelopen vakantie regelmatig wat extra rugprotectie..... :P
Ik had het nog niet eens gezien/gemerkt, maar die zitten er inderdaad gewoon standaard in. :) Weliswaar van die tamelijk zachte, geperforeerde CE1 protectoren (van hetzelfde spul dat ook op de rug zat), maar toch, het zit erin. Kan ik altijd nog een paar CE2 protectoren inzetten natuurlijk (als ik de jas dan nog aankan, want die zijn doorgaans wel wat dikker).
 
Ik had het nog niet eens gezien/gemerkt, maar die zitten er inderdaad gewoon standaard in. :) Weliswaar van die tamelijk zachte, geperforeerde CE1 protectoren (van hetzelfde spul dat ook op de rug zat), maar toch, het zit erin. Kan ik altijd nog een paar CE2 protectoren inzetten natuurlijk (als ik de jas dan nog aankan, want die zijn doorgaans wel wat dikker).

Die schuimrubberen zooi doet niet veel kwa bescherming, dus gaat er bij mij gelijk uit voor fatsoenlijke protectoren. Overigens denk ik dat alleen rugbeschermers level2 zijn, borst/elleboog/schouder is allemaal level1 (google effe EN1621)
 
Die schuimrubberen zooi doet niet veel kwa bescherming, dus gaat er bij mij gelijk uit voor fatsoenlijke protectoren. Overigens denk ik dat alleen rugbeschermers level2 zijn, borst/elleboog/schouder is allemaal level1 (google effe EN1621)
Je hebt gelijk. In de gebruikersinformatie bij het pak staat inderdaad dat de protectoren voldoen aan de CE norm EN1621-1:2012. Nu zijn er in die recentere normering 2 niveaus opgenomen, en mijn protectoren vallen dan wel weer in niveau 2 (binnen de CE1 norm). Volgens de code op mijn knie- (zie foto) elleboog- en schouderprotectoren geven ze gemiddeld minder dan 16 kN door. Een CE 2 protector moet gemiddeld onder de 9 kN blijven, met een maximum van 12 kN bij een enkele impact.
Niet heel transparant, de manier waarop dit wordt gecommuniceerd en uitgelegd in de marketing van motorpakken.
full
 
Dusss KTM mannen.. waarschijnlijk zijn jullie bevooroordeeld, maar toch, het volgende: ik kan wel zeggen dat ik een kilometervreter ben. Hoe verder hoe beter, retourtje Noordkaap, even Finland in, weekendje Normandië in de winter, dat soort dingen. Op het moment heb ik een Z1000SX, in twee jaar van 8000 naar 33.000km gereden (plezier km's, geen woonwerk): 0,0 storingen, op een kapotte accu na. Daar houd ik van. Zeker nadat ik een Tuono gehad heb, waar altijd wat aan mis was. Daar durfde ik gewoon niet mee te reizen, dus weg ermee.

Maar nu, mijn droommotor: de KTM 1190/1290 Adventure. Bizar bruut ding, die naadloos bij mijn wensen aansluit. Maar ik zit met één ding in m'n maag: de betrouwbaarheid. Ik hoor er diverse verhalen over. Zo betrouwbaar als een Japanner wordt het waarschijnlijk niet, maar wat kan ik ongeveer verwachten?
 
De 1290 SAS is nog heel nieuw, maar er zijn al wel wat recall-dingetjes...

Ik heb er op mijn tweede adres in een paar maanden bijna 6.000 km op gezet, zonder enig probleem behalve dan een slechte afwerking bij aflevering door de Belgische dealer... maar dat is geen fout van de motor.


Ik heb de indruk dat de betrouwbaarheid van KTM de jongste jaren er met sprongen op vooruit is gegaan (omgekeerde beweging van bij BMW -O- ).

Japanse betrouwbaarheid zal wel een ijdel streefdoel blijven, vrees ik... .
 
Nieuw motorpak gehaald vandaag. Uit de Powerwear catalogus 2018, de KTM Alpinestars Managua GTX techair (airbag voorbereid) met Gore-Tex laminaat. Nooit meer langdurig met een nat kruis op de motor of met een uitlekkend pak in een wegrestaurant. Tenminste dat is de verwachting. Nu maar zien of al die mooie beloftes ook bewaarheid worden. Vind hem in elk geval wel mooi, en hij zit perfect. *O*
[afbeelding]

Idd een heel mooi pak. gelamineerd gore-tex is het meest praktisch maar zomers toch wel warmer als een Z liner. Ik heb een jaar terug dit pak gekocht: http://www.stadler-bekleidung.de/product-detail-3-layer-en/jacke-track-pro.html. Kwaliteit is idd erg duur, maar gaat ook jaren zonder ergenissen mee.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk. In de gebruikersinformatie bij het pak staat inderdaad dat de protectoren voldoen aan de CE norm EN1621-1:2012. Nu zijn er in die recentere normering 2 niveaus opgenomen, en mijn protectoren vallen dan wel weer in niveau 2 (binnen de CE1 norm). Volgens de code op mijn knie- (zie foto) elleboog- en schouderprotectoren geven ze gemiddeld minder dan 16 kN door. Een CE 2 protector moet gemiddeld onder de 9 kN blijven, met een maximum van 12 kN bij een enkele impact.
Niet heel transparant, de manier waarop dit wordt gecommuniceerd en uitgelegd in de marketing van motorpakken.
[afbeelding]



Zit zo'n pak eigenlijk wel strak genoeg dat bijvoorbeeld elleboog protectoren op hun plek blijven zitten als je valt?
 
Zit zo'n pak eigenlijk wel strak genoeg dat bijvoorbeeld elleboog protectoren op hun plek blijven zitten als je valt?
Je kunt hem redelijk strak aansnoeren met de riempjes, maar het valt niet helemaal uit te sluiten dat bv de mouwen iets verdraaien als je over de weg schuift. Maar dan hebben de protectoren al wel de hardste klap opgevangen (hoop ik).
 
Je kunt hem redelijk strak aansnoeren met de riempjes, maar het valt niet helemaal uit te sluiten dat bv de mouwen iets verdraaien als je over de weg schuift. Maar dan hebben de protectoren al wel de hardste klap opgevangen (hoop ik).

Beter te hopen dat het niet getest wordt. 😎😎

Zelf rij ik met een losse rugprotector los van de jas.
Deze blijft zeker op vaste plek tijdens val (ervaring mee).
 
Het wordt waarschijnlijk wel een 1190... bankrekeningtechnisch gezien...

van de zomer gesproken met een rijschool waarvan de instructeurs met 1190's rijden.
Meen dat ze nu aan de 90dkm zaten (2 a 3 jaar) en waren goed tevreden.

Zelf met de 1290 onder garantie nieuwe remschijven gehad.
Verder nog niet veel in de 22 dkm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan