Het grote BMW K1600 topic deel 2

Mmm.
Bij 7000km moest er bij bij 3/4 liter bij... lijkt dus op een liter per 10.000km. Ongeveer?

Mij eigen gedachte hierover is dat ik het helemaal niet erg vind dat er olie verbruikt wordt. Het punt is dat die olie er *wel* in moet zitten anders heb je een groter probleem dan olieverbruik.
 
Laatst bewerkt:
Zal het ook eens gaan bijhouden want anders gaat er dadelijk een lampje branden.

Vind alleen het oliepeilen wel een gedoe,want waar is die goeie ouwe tijd met gelijk kunnen peilen met de oliestok ipv de K1600 methode
 
Laatst bewerkt:
Zal het ook eens gaan bijhouden want anders gaat er dadelijk een lampje branden.

Vind alleen het oliepeilen wel een gedoe,want waar is die goeie ouwe tijd met gelijk kunnen peilen met de oliestok ipv de K1600 methode

Het is te doen. Maar ik kijk ook nooit. Pas als lampje gaat branden.
 
Ja er zit idd een peilstok in maar je moet eerst warmdraaien, dan wachten tot de fan aanslaat en dan nog een minuut wachten, motor uitzetten en weer een minuut wachten en daarna kan je peilen.
Doe je dit niet dan zit er zelfs geen olie aan de peilstok.(bij stilstand koude motor)

Bij mijn Blackbird peilde ik altijd voor een rit met koude motor, lekker simpel en nu moet ik het dus doen na een rit, maar als het een rit is van 1.200 km wat ik okk wel eens heb gedaan moet ik altijd olie bij mij hebben, die plek inneemt van mijn kleding etc.

Ik heb trouwens bij die Blackbird in de 40.000 km dat ik hem heb gehad nog nooit een druppel olie moeten bijvullen.
 
Laatst bewerkt:
Versnellingsbak stuk
Bij mij ging hij pas stuk na 5 jaar en ongeveer 55K. Hoe vaak het gebeurd heb ik geen echte informatie over, er zijn wel wat geruchten, bijvoorbeeld dat het bij de politie motoren een regelmatig probleem is.Ik denk dat het al een tijdje speelt bij de K1600. Opvallend was nu dat recent het onderdeel nummer van de as waar mijn motor op wacht is veranderd. Wat er volgens mijn dealer op kan duiden dat er een andere leverancier is. En waarom dat is kan je dan weer lekker over speculeren. ;)Ik ben natuurlijk helemaal niet blij met deze situatie (understatement), dus ik schrijf het graag van mij af. ;)
Nog maar eens een update hierover, want mijn K1600GT staat nog steeds stil bij de dealer. Inmiddels ruim een half jaar. Het laatste bericht was dat er half november een levering van 10 stuks uit de fabriek zou komen. Maar dat blijkt dus helaas niet het geval, en enig zicht op wanneer er wel geleverd gaat worden is er ook niet. Er staan inmiddels wereldwijd minstens 26 van deze assen in backorder heb ik begrepen. De fabrikant produceert alleen maar complete bakken die gebruikt worden voor nieuwe motoren. Ik begrijp niet hoe BMW zo om kan gaan met zijn bestaande klanten, en deze situatie zo lang laat duren...
 
Bij mijn Blackbird peilde ik altijd voor een rit met koude motor, lekker simpel en nu moet ik het dus doen na een rit, maar als het een rit is van 1.200 km wat ik okk wel eens heb gedaan moet ik altijd olie bij mij hebben, die plek inneemt van mijn kleding etc.

Mijn vorige was een 1100RT, die had een kijkglaasje, vond ik ook wel makkelijk.
 
Versnellingsbak stukNog maar eens een update hierover, want mijn K1600GT staat nog steeds stil bij de dealer. Inmiddels ruim een half jaar. Het laatste bericht was dat er half november een levering van 10 stuks uit de fabriek zou komen. Maar dat blijkt dus helaas niet het geval, en enig zicht op wanneer er wel geleverd gaat worden is er ook niet. Er staan inmiddels wereldwijd minstens 26 van deze assen in backorder heb ik begrepen. De fabrikant produceert alleen maar complete bakken die gebruikt worden voor nieuwe motoren. Ik begrijp niet hoe BMW zo om kan gaan met zijn bestaande klanten, en deze situatie zo lang laat duren...

Daar word je niet vrolijk van nee. Echt schandalig!!
En nu?
 
Daar word je niet vrolijk van nee. Echt schandalig!!
En nu?
Goede vraag... Geen idee.

Gerechtelijke stappen? Het lijkt mij dat ik daarmee ook niet sneller een gerepareerde motor ga krijgen. Er zitten ook te veel partijen tussen. Ik/mijn werkgever hebben een relatie met de motor dealer, die het bmw dealer schap is kwijtgeraakt een paar jaar geleden, en nu zijn bmw spullen bij een andere bevriende bmw dealer betrekt. Die doet zaken met bmw Nederland, die het weer van bmw Duitsland krijgt, die een probleem heeft met de fabrikant van de assen...
 
Is er niet een bedrijf, die,die assen ook kan maken, dan hoef je niet zo lang te wachten.
Ik denk niet dat bmw de specificaties van die as heeft vrij gegeven. Het lijkt mij ook niet een onderdeel dat je zo maar even kan kopiëren, zonder enorme kosten te maken.

Ik heb nog naar de dealer geopperd om er een as uit een schade motor (o.i.d.) in te zetten, maar daar willen ze (terecht) niet aan meewerken. De kwaliteit van zo'n as is niet duidelijk en zij zijn aansprakelijk als er wat mee gebeurd. Je wil het niet meemaken als je met 130(+) een vastloper van de bak krijgt. (De koppeling zit tussen de bak en motor, dus die in knijpen heeft op zo'n moment geen effect.)
 
Dit is toch schandalig dat het zo lang duurt.

Ik denk dat het BMW nederland zou sieren om jouw een voorstel te doen m.b.t. vervangende motor, want motor word alleen maar ouder zonder dat jij er gebruik van kan maken.

Volgens mij zijn producenten verplicht om vervangende onderdelen tot tenminste 10 jaar na stop van verkoop van het model voorradig te hebben of binnen een normale tijd te leveren.

Ik denk dat je hier toch een bepaalde vorm van consumentenbescherming hebt.
 
Dit is toch schandalig dat het zo lang duurt.

Ik denk dat het BMW nederland zou sieren om jouw een voorstel te doen m.b.t. vervangende motor, want motor word alleen maar ouder zonder dat jij er gebruik van kan maken.

Volgens mij zijn producenten verplicht om vervangende onderdelen tot tenminste 10 jaar na stop van verkoop van het model voorradig te hebben of binnen een normale tijd te leveren.

Ik denk dat je hier toch een bepaalde vorm van consumentenbescherming hebt.
Er is al genoeg met bmw Nederland gecommuniceerd, maar die doen praktisch gezien ook niets. Als ik bij een "echte" bmw dealer had gezeten, had ik waarschijnlijk een vervangende motor te huur aangeboden gekregen vanuit bmw nederland. Ik heb nu alleen een waarde bon van 100 euro gekregen (te besteden bij een bmw dealer aan bmw artikelen), waar ik nu dus ook niet veel aan heb...
 
Laatst bewerkt:
BMW Nederland doet geen zaken met particulieren.

Mijn motor had ik na de klapper in Frankrijk naar motor Houtrust gebracht om te laten repareren.
Dat werd een kwestie van 2,5 maand gezeik.
Dat ding is niet goed en werd bevestigd door een monteur, iets wat van tafel werd geveegd door de baas.
Ook had ik bij de laatste keer (5e keer terug) dat ik er was gevraagd om bij de schouwing te zijn met BMW NL.
Door de directie en after sales werd dit bevestigd en ik belde ze maandags nog op om extra te hameren op dat ik er bij wilde zijn.
Ja je word gebeld en ja je bent er bij.
Niet dus ze hebben mij niet gebeld om te mee te laten kijken en BMW NL zei dat er niks aan de motor zou zijn.
Ik belde om te vragen hoe en wat er gedaan was maar BMW NL zegt dan: wij doen geen zaken met particulieren of geven geen informatie.
Alles wat besproken is kan u met de dealer bespreken.

Ik ben in de maanden aangesproken door de monteurs.
Alle monteurs gaven mij gelijk en vonden deze situatie echt niet normaal.
De monteurs bij Houtrust zijn echt geweldig en hebben de motor perfect gemaakt volgens de werkorders die ze moesten aanhouden van hogerhand.
De dingen die ze zagen mochten ze niets mee doen.
Zelfs de expert had er geen woorden voor.

Dus wat mij betreft is dit niet de laatste BMW maar ik heb wel een ander beeld gekregen van BMW NL en nu Houtrust naar de klanten.
Uiteindelijk een deal gemaakt omdat ik na 2,5 maanden er klaar mee was en helaas prive/lichamelijk het erg slecht ging en ik geen kracht meer had.
Bij de huidige verzekering een rechtsbijstands genomen om dit in het vervolg te voorkomen.


Ik raad iedereen aan nooit acte van sessie te tekenen bij schade want dan ben je het overzicht kwijt.
Zoals bij deze schade stonden er onderdelen op de lijst die na de 1e keer niet op de motor zaten en 2 maanden later nog niet.
 
BMW Nederland doet geen zaken met particulieren.

Mijn motor had ik na de klapper in Frankrijk naar motor Houtrust gebracht om te laten repareren.
Dat werd een kwestie van 2,5 maand gezeik.
Dat ding is niet goed en werd bevestigd door een monteur, iets wat van tafel werd geveegd door de baas.
Ook had ik bij de laatste keer (5e keer terug) dat ik er was gevraagd om bij de schouwing te zijn met BMW NL.
Door de directie en after sales werd dit bevestigd en ik belde ze maandags nog op om extra te hameren op dat ik er bij wilde zijn.
Ja je word gebeld en ja je bent er bij.
Niet dus ze hebben mij niet gebeld om te mee te laten kijken en BMW NL zei dat er niks aan de motor zou zijn.
Ik belde om te vragen hoe en wat er gedaan was maar BMW NL zegt dan: wij doen geen zaken met particulieren of geven geen informatie.
Alles wat besproken is kan u met de dealer bespreken.

Ik ben in de maanden aangesproken door de monteurs.
Alle monteurs gaven mij gelijk en vonden deze situatie echt niet normaal.
De monteurs bij Houtrust zijn echt geweldig en hebben de motor perfect gemaakt volgens de werkorders die ze moesten aanhouden van hogerhand.
De dingen die ze zagen mochten ze niets mee doen.
Zelfs de expert had er geen woorden voor.

Dus wat mij betreft is dit niet de laatste BMW maar ik heb wel een ander beeld gekregen van BMW NL en nu Houtrust naar de klanten.
Uiteindelijk een deal gemaakt omdat ik na 2,5 maanden er klaar mee was en helaas prive/lichamelijk het erg slecht ging en ik geen kracht meer had.
Bij de huidige verzekering een rechtsbijstands genomen om dit in het vervolg te voorkomen.


Ik raad iedereen aan nooit acte van sessie te tekenen bij schade want dan ben je het overzicht kwijt.
Zoals bij deze schade stonden er onderdelen op de lijst die na de 1e keer niet op de motor zaten en 2 maanden later nog niet.

Jouw verhaal zet me wel aan het denken. Een BMW motor is vernuftig. Alleen erg duur om te rijden. En ik vind dat er best vaak wat technisch mis gaat bij BMW rijders om mij heen. Zelfs bij nieuwe motoren!!
Zelfde als met de olie, bmw zegt gewoon, we maken het blok pas open als het verbruik meer is dan 1liter op 1000 km.
 
Jouw verhaal zet me wel aan het denken. Een BMW motor is vernuftig. Alleen erg duur om te rijden. En ik vind dat er best vaak wat technisch mis gaat bij BMW rijders om mij heen. Zelfs bij nieuwe motoren!!
Zelfde als met de olie, bmw zegt gewoon, we maken het blok pas open als het verbruik meer is dan 1liter op 1000 km.

Ik heb hiervoor dik 8 jaar een R1200GSA 2008 gehad en daar had ik ook wat dingetjes aan, hier heb ik bijna 95000 km mee gereden.
Als ik dan kijk naar plezier en rijgenot dan kan ik niet anders zeggen dat het echt genieten was op die motor.
De vorige K16GT had ik 5 maanden en al dik 8000 km mee gereden en ook daarop elke dag met een smile.
Het mag wat kosten maar ik vind een stukje aftersales ook belangrijk.
Het gevoel krijgen dat je gewaardeerd word door de dealer.
Of de volgende een BMW word weet ik niet want met de huidige heb ik pas 600 km gereden en wil er nog wel een jaartje of 6 mee rijden.
Maar als de problemen komen dan word ie zo in geruild en ga ik eens ergens anders shoppen of weer terug naar een GSA.
 
Terug
Bovenaan Onderaan