Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Is het aangrijppunt van de koppeling te verstellen bij een 2e gen rsv?
Hij grijpt echt op de laatste millimeter pas aan en twijfel of die wel helemaal los komt.
Olie is ververst voor Motul 5100 15w50.
Heb ergens gelezen dat opnieuw ontluchten van de koppelingsleiding ook een oplossing kan zijn.
Iemand ervaring of tips?
 
Laatst bewerkt:
Jongens vraagje:

Momenteel staat er op mijn RSV1000R Akra slip-ons.

Ik ben in de markt voor een akra-bochtenset.

Weet iemand of de akra-slipons te gebruiken zijn op een akra-bochtenset of betreffen dit dan weer een ander type dempers??

Indien iemand zo een Akrapovic bochtenset in de aanbieding heeft dan hoor ik het graag.
 
Zo! De spulletjes voor mijn winter projectje druppelen langzaam binnen.

- Remleidingen voor radiale klauwen (thx Birdboy!) :}
- RSV4 2015 Sachs voorvork (nieuw!) *O*
- Brembo Monoblocks van een RSV4 })

37878719264_a32bf057be_b.jpg


37878719794_90574eb687_b.jpg


Ik zoek nog een 51mm kroonplaat van een RSV1000R en bijbehorende clip-ons.
Als iemand nog iets heeft liggen, let me know ;)

Als alles af is zal ik even een verkoop topic maken, want ga dan gelijk weer even mijn schuur opruimen. Heb dan o.a. het volgende liggen;

- RSV1000R achterbrug (gemodificeerd)
- Kroonplaat RSV4 (51mm, nieuw!)
- PowerCommander V
- Axiale voorvork
- 53mm RSV1000R kroonplaat
- Originele remleidingen
- 53mm clipons RSV1000R
 
Laatst bewerkt:
Jongens vraagje:

Momenteel staat er op mijn RSV1000R Akra slip-ons.

Ik ben in de markt voor een akra-bochtenset.

Weet iemand of de akra-slipons te gebruiken zijn op een akra-bochtenset of betreffen dit dan weer een ander type dempers??

Indien iemand zo een Akrapovic bochtenset in de aanbieding heeft dan hoor ik het graag.

Ik ben hier ook wel benieuwd naar! Mijn gevoel zegt dat die Akrapovic EVO dempers een dikkere diameter hebben. (meestal rond de 60mm). Die slipons zijn denk ik wat smaller.
 
Juist. Je kan de linkpipes aanpassen van een gen1 akr systeem. Of pajic linkpipes laten maken. Anders verkopen en een andere set :p
 
Maar waarom wil je graag volledig systeem. Qua prestaties scheelt het bijna niks. Tenzij je een evo6 vind. Maar die zijn erg schaars.
 
Hoi mannu
Ikheb een set wielen liggen van een
RSV 1000r. 2004

Weet iemand van jullie op welke modellen deze wielen passen?


Alvast bedankt


Gr Jorgosssssss
 
Samenvatting:

Slip-ons: ~55mm inlet van demper
EVO1: Full system met 60mm inlet
EVO6: Full system met 65mm inlet.

Maw, je slipons op standaard systeem gaan niet passen op een Akra bochtenset ;)


Bedankt, ik had zo al een vermoeden.

Die 65mm is waar de vermogenwinst zit waarschijnlijk.

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat extra vermogen.

Kom van een fireblade naar een Rsv1000r en mis toch wat punch om eerlijk te zijn.

Mss map1 ingeladen? Geen idee...zou hem eigenlijk eens naar Goes moeten brengen met dit filmpje als inspiratie.

 
Maar waarom wil je graag volledig systeem. Qua prestaties scheelt het bijna niks. Tenzij je een evo6 vind. Maar die zijn erg schaars.


Ben van plan de motor naar Goes te brengen. Dacht met volledig systeem en pc wat vermogen te kunnen winnen.

Ga eens kijken om de tandwielverhouding mss wat aan te passen...
 
Bedankt, ik had zo al een vermoeden.

Die 65mm is waar de vermogenwinst zit waarschijnlijk.

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat extra vermogen.

Kom van een fireblade naar een Rsv1000r en mis toch wat punch om eerlijk te zijn.

Mss map1 ingeladen? Geen idee...zou hem eigenlijk eens naar Goes moeten brengen met dit filmpje als inspiratie.


Je zou ook nog kunnen googelen naar big bore kits. Ik weet dat er mensen zijn die de RSV naar 1100 cc hebben gebracht, dat brengt je denk ik meer dan een andere uitlaat (is meestal max 10pk)

Of een RSV4 kopen ;-)
 
Ben van plan de motor naar Goes te brengen. Dacht met volledig systeem en pc wat vermogen te kunnen winnen.

Ga eens kijken om de tandwielverhouding mss wat aan te passen...

Tandwielverhouding aanpassen op de RSV is zeker een goed idee, maar puur vermogen win je er natuurlijk niet mee.
 
Hallo,

Gister en vandaag druk bezig geweest om het een en ander klaar te maken voor de aankomende circuitdagen.
Probeer de motor vandaag te starten. Maar de brandstofpomp slaat niet aan bij het aanzetten van het contact. Geen foutmelding op het dashboard. De motor is wat vochtig.
Laatste keer door de wasstraat had ik wel een foutmelding. EFI. Maar toen was het starten en lopen.
Het enigste wat ik er aan gedaan heb is de achterrem ontlucht, kentekenplaat verwijderd. Niks elektronisch.
Iemand een idee?


Alvast bedankt!


EDIT: Gevonden! Zekeringen gesmolten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Gister en vandaag druk bezig geweest om het een en ander klaar te maken voor de aankomende circuitdagen.
Probeer de motor vandaag te starten. Maar de brandstofpomp slaat niet aan bij het aanzetten van het contact. Geen foutmelding op het dashboard. De motor is wat vochtig.
Laatste keer door de wasstraat had ik wel een foutmelding. EFI. Maar toen was het starten en lopen.
Het enigste wat ik er aan gedaan heb is de achterrem ontlucht, kentekenplaat verwijderd. Niks elektronisch.
Iemand een idee?


Alvast bedankt!


EDIT: Gevonden! Zekeringen gesmolten.

Goed dat je het gevonden hebt.

Trouwens goed om te weten, ook voor alle andere RSV rijders, de brandstofpomp gaat vrijwel nooit stuk. Als hij een keer niet pompt ligt het hoogstwaarschijnlijk ergens anders aan (zoals nu een zekering). Deze pomp is een relatief simpel en betrouwbaar onderdeel. Wat veel mensen niet weten is dat dezelfde of een vergelijkbare pomp in heel veel andere voertuigen gebruikt (vooral auto's) wordt. Ik heb helaas van mijn pomp na vervangen brandstoffilter een nippel afgebroken door de slang te strak vast te draaien. Na wat zoekwerk kwam ik er dus achter dat het een vrij universele pomp is. Nu zit er eentje van een Suzuki Alto uit 99 in van de sloop en die werkte altijd perfect.

Dus wanneer je brandstofpomp het ogenschijnlijk niet doet zal dit hoogstwaarschijnlijk niet aan de pomp zelf liggen en anders is er geen man overboord. Laat je niet voor de gek houden en veel te veel voor een originele Aprilia pomp te betalen.
 
Dag mannen.
Ik heb op de RSV in hoogte verstelbare clip ons zitten . Ik wil deze eraf ivm circuit gebruik. Iemand nog een setje orgineel voor een showa vork liggen? Ruilen mag ook.
full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan