Andere uitlaat op xj6

xx-momo-xx

MF'er
18 aug 2014
166
0
Ik zou graag voor mijn XJ6 een andere uitlaat kopen daar kan ik al niet zoveel voor vinden :).

Ik kwam de Leovince underbody tegen die ik wel mooi vind, echter is hij in Nederland niet zo makkelijk te kopen. Ik zag op Ebay een aantal linkjes waar uit Italië komen en ook ietsje goedkoper zijn. Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met dergelijke bestellingen op Ebay. Gaat toch wel om een flink bedrag (700 euro), waardoor ik twijfel of het handig is zoiets via Ebay te kopen O-) .
 
Ah oke, ik had ergens gelezen dat het solderen van de draden van een lamdasonde niet goed zou zijn en ook lastig zou gaan. Maar als ik het zo hoor kan dit kan dus gewoon?
 
Laatst bewerkt:
Ah oke, ik had ergens gelezen dat het solderen van de draden van een lamdasonde niet goed zou zijn en ook lastig zou gaan. Maar als ik het zo hoor kan dit kan dus gewoon?
Ik kan geen reden bedenken waarom maar misschien dat ik iets over het hoofd zie?
Tenzij het iets met temperatuur te maken heeft. Maar daarom ook de kabel niet direct na de sonde verlengen maar een stuk verder.
 
Dan heb ik mij waarschijnlijk verkeerd geïnformeerd. Maar vertel dan eens waarom die kabels niet verlengd mogen worden, want daar ben ik heel benieuwd naar. Ik laat het soldeergedeelte dan even achterwege...

*edit vertel toch maar waarom dat niet gesoldeerd of gekrompen mag worden, want daar ben ik ook wel benieuwd naar.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, de meningen zijn wat verdeeld merk ik :)

Weet iemand of er toevallig ook zo'n passende verlengingskabel voor mijn motor te koop is? Via Google al wat geprobeerd maar kan het niet echt vinden.
 
Ik ben ook wel benieuwd. Uit de datasheet van Bosch maak ik namelijk op dat je ze niet af moet knippen bij het demonteren omdat je misschien teveel af knipt.
En het niet mogen solderen is naar mijn idee dat dat zorgt voor een breekbare verbinding, waardoor de krimpverbinding over blijft.

Ik sta open voor andere inzichten.
 
Ik weet niet precies hoe zo'n sensor werkt maar als dat ding met een zeer klein spanningsverschil meet is de kabelverbinding erg belangrijk. Zo werkt een thermokoppel met 2 verschillende metalen op elkaar die een kleine spanning opwekken als de temperatuur toeneemt.
Een soldeerverbinding bestaat uit verschillende metalen en de verbinding zelf is dan ook al een soort van thermokoppel. Een niet geschikte verbinding kan dan al voor een grote afwijking zorgen in het meetresultaat. Ik sluit niet uit dat die sensor hetzelfde probleem kent.
 
Ik weet niet precies hoe zo'n sensor werkt maar als dat ding met een zeer klein spanningsverschil meet is de kabelverbinding erg belangrijk. Zo werkt een thermokoppel met 2 verschillende metalen op elkaar die een kleine spanning opwekken als de temperatuur toeneemt.
Een soldeerverbinding bestaat uit verschillende metalen en de verbinding zelf is dan ook al een soort van thermokoppel. Een niet geschikte verbinding kan dan al voor een grote afwijking zorgen in het meetresultaat. Ik sluit niet uit dat die sensor hetzelfde probleem kent.
Welke invloed zouden soldeerverbindingen dan hebben op een printplaat? Ik denk dat de invloed van een soldeerverbinding minimaal tot onbestaande is.
 
Welke invloed zouden soldeerverbindingen dan hebben op een printplaat? Ik denk dat de invloed van een soldeerverbinding minimaal tot onbestaande is.
2 metalen op elkaar wekt een spanning op. deze spanning is maar klein maar daar waar er lage spanningen staan is dat kleine beetje soms van grote invloed. Wat jij daarvan denkt heeft helaas geen invloed hierop.
 
Het lijkt mij sterk dat een lambdasonde gevoeliger is als een microprocessor, die toch ook door middel van solderingen verbonden is, maar het zou inderdaad zomaar kunnen.
dat komt omdat je er te weinig van weet.
Een microprocessor werkt met logische waardes. Alles onder 0.8 volt is een 0, alles boven zo'n 3 volt is een 1. Een verschil van een paar millivolt heeft hier geen enkel effect op. Dat is het voordeel van digitaal. De lambdasensor heeft niks met digitaal te maken.
 
Laat het mij anders stellen, komt het uitlezen van de waardes van een lambdasonde echt aan op verschillen van millivolts voor een goede werking? En is dat ook de werkelijke reden waarom je de kabels niet mag verlengen, al dan niet door een soldeerverbinding?

*edit
Nee, je kunt me veel wijsmaken, maar een soldeerverbinding die een spanning oplevert, daar geloof ik niet in.
 
Laatst bewerkt:
Dus dat een third party een ‘degelijke’ oplossing biedt bewijst dat ik klinkklare onzin verkoop..:? Het bewijst het juist.

https://www.boschautoparts.com/documents/101512/0/0/d13b7eae-8b50-44e2-9760-097c038d335a

Lees de eerste twee regels maar eens.

Oh ja, ik schijn er voor geleerd te hebben.. :W

nou dat had ik nou nooit verwacht dat Bosch alleen maar zijn eigen producten geschikt vindt met zijn eigen stekker...
Normaal zeggen ze er echt wel bij dat je ook als alternatief de 50% goedkopere soldeerverbindingen van de concurrent kunt gebruiken...
Je mag er dan voor geleerd hebben, nu de praktijk..
Ik breng heel wat autootjes door de APK, en als ik een auto heb met emissie problemen, en de lambda geeft een verkeerde waarde door, dan ga ik naar een sloop, loop naar de bak met lambdasondes met een gelijk aantal draden, roep dat ik er een heb gevonden, knip de stekkers er af, knijp een paar AMP verbinders er om, laat de auto even stationaire lopen, en hoppa juiste waarde op mijn uitlaatgasanalyse....
(psst ze doen je graag geloven dat het niet kan, maar als je nooit niets probeert, kom je er nooit achter of ze gelijk hebben
 
Laat het mij anders stellen, komt het uitlezen van de waardes van een lambdasonde echt aan op verschillen van millivolts voor een goede werking? En is dat ook de werkelijke reden waarom je de kabels niet mag verlengen, al dan niet door een soldeerverbinding?

*edit
Nee, je kunt me veel wijsmaken, maar een soldeerverbinding die een spanning oplevert, daar geloof ik niet in.
Kijk eens naar de werking van een thermokoppel.
Thermokoppel - Wikipedia
 
Dus dat een third party een ‘degelijke’ oplossing biedt bewijst dat ik klinkklare onzin verkoop..:? Het bewijst het juist.

https://www.boschautoparts.com/documents/101512/0/0/d13b7eae-8b50-44e2-9760-097c038d335a

Lees de eerste twee regels maar eens.

Oh ja, ik schijn er voor geleerd te hebben.. :W

En kijk eens op pagina 2.
Ze maken daar dan alleen een verbinding met een stekker.

En VDV heeft wat thermokoppels wel gelijk.
Die mag je niet inkorten.

0 graden is 0 mv en 100gr is 4,096 mv
Dan is een goede verbinding dus best belangrijk.
En bij een PT100 heb je 3 of 4 aders om de extra weerstand van de lengte van de kabels te compenseren.
Ondanks dat je het met 2 aders ook zou kunnen doen als je maar kort bij zit met de omvormer
 
Terug
Bovenaan Onderaan