Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Heb zelf ook mijn hele topic weer eens herlezen. Eigenlijk best een hoop geprutst aan die ouwe Yammies. Van die SR heb ik nog steeds nooit meer wat vernomen. Destijds verkocht aan een Belg en uitgevoerd. Was een lastig besluit, de vw camper had ff de nodige €€ nodig. Altijd benieuwd geweest hoe die geworden zou zijn...
 
Heb zelf ook mijn hele topic weer eens herlezen. Eigenlijk best een hoop geprutst aan die ouwe Yammies. Van die SR heb ik nog steeds nooit meer wat vernomen. Destijds verkocht aan een Belg en uitgevoerd. Was een lastig besluit, de vw camper had ff de nodige €€ nodig. Altijd benieuwd geweest hoe die geworden zou zijn...

Ik heb zelf een stuk of 4-5 verhaallijnen onder oma’s beheer staan hier, sinds 2007 geloof ik. Het spitten in je topic op engelse xs400 site heeft me weer geholpen, goede vervanger voor mijn XS400 mechanische spanningsregelaar gevonden in Duitsland, de “USB” electronische versie. Tnx !
 
Laatst bewerkt:
Is dat die spanningsregelaar en gelijkrichter in 1?
Mooi spul. Kan die alleen voor mijn RD niet vinden...
 
Is dat die spanningsregelaar en gelijkrichter in 1?
Mooi spul. Kan die alleen voor mijn RD niet vinden...

Nee, dit is alleen de regelaar. Ik heb alles onder mijn zitje gebouwd, en die 0.5 ohm weerstand staat me wat te dicht warm te stoken onder mijn polyester. Dit was de goedkope oplossing. De electrex RR38 is de gecombineerde versie, kan in ieder geval op de XS400 die ik heb, met de juiste regeling van via de coil, maar dan tik je gelijk 98 euri af. Je kunt eens kijken op de site van electrex voor de RD. Ik heb nog diverse andere universele types gevonden die allemaal ingepast kunnen worden, mits je wat handig met stekkers verbouwen bent. Ik ken de RD electrisch niet, is regelaar en gelijkrichter vergelijkbaar met XS ? Veel van die universele combi{s zijn gewoon te gebruiken, mits je even in de schemas duikt en de match kunt maken met vaste magneet of coil systeem. Ik zit ook aan de Hertog Jan dus zal het een andere keer wel duidelijker uit proberen te leggen....
 
Electrex RR98 voor Yamaha: RD350LC, RD350N, RD350F, RD350YPVS
Electrex RR49 voor Yamaha: RD250A, RD250B, RD350A, RD350B, YR5, YDS7

Edit... ik zie dat je een RD400hebt.....
Dan heb je deze al gevonden
Electrex RR400 of RR14
 
Laatst bewerkt:
Had ik idd al een voorbij zien komen deze regelaar. Maar had gezocht naar een combi met de gelijkrichter. Op de RD zit zo’n kleine elektronische gelijkrichter. Is ook te vinden op de xs400 met elektronische ontsteking (usa). Onder de zekeringenkast zie je mijn spanningsregelaar. Economy cycles verkoopt zo’n combi wel zie ik nu. 109 dollar.
Ben na de ervaring met de xs400 wel een groot fan van elektronische ontsteking i.p.v. contactpunten. Die ga ik er tzt gelijk opzetten....
full


Net als een setje gepolijste JL expansiepijpen :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Gister de harde schijf nog eens doorzocht naar de SR foto’s zoals hij er op moment van verkoop bijstond. Moet eerlijk bekennen dat ik deze kleur nu niet meer zo snel zou kiezen. Geel stond m toch ook wel prima ;)
Als iemand de gouden tip heeft om meerdere afbeeldingen in 1 bericht via de MF server te plaatsen hou ik mee aanbevolen.
full
 
Tenslotte
full


Met terugwerkende kracht diep respect voor JerryT die de zeer strakke lijnen heeft weten te creëren. En Ramon/hawkgt natuurlijk voor het topzitje. En Marcel/MVL voor het spuitwerk. En Hertog Jan :P 8-)
 
Laatst bewerkt:
En dit is de reden dat de SR het veld moest ruimen. De bus bleek na aankoop toch wat krokanter te zijn dan gedacht resulterende in een totaalrestauratie. Maar die is muv een setje chromen bumpers ook af en inmiddels de vaste vakantievriend *O*
full


Ok ok, vanaf nu weer RD400 what the clock hits :Y
 
Laatst bewerkt:
Thanx!
En RG, onderschat het belang van kleppen niet he. Je rikketik is dan wel een tweetakt maar hij doet het niet zonder kleppen 8-)
full
 

Hornix checkt spaarvarken :P

Van alle expansiepijpen die ik gezien heb springen deze gepolijst rvs exemplaren van JL er imho ver bovenuit :9~ :9~ :9~
 
Klinken ook lekker,zelf onder mijn RG500 ook JL pijpen gemonteerd,mooi spul en
heel wat beter van kwaliteit dan bijvoorbeeld Jolly Moto die onder je kont vandaan roesten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan