Laptop (15 inch) meenemen

Ik hoor dat vaker hierzo, maar nog nooit een bron hiervoor gezien. Een snelle google actie levert mij ook niks op. Het enige onderzoek dat ik ken is een N=1 onderzoek, waar ik met rugzak en al op mijn plaat ben gegaan, en die rugzak het minste probleem was, ondanks dat er dingen als een broodtrommel in zaten.
Jij wil graag een onderzoek waarbij 100 mensen met, en 100 mensen zonder rugzak van de motor vallen bij verschillende snelheden?
 
Jij wil graag een onderzoek waarbij 100 mensen met, en 100 mensen zonder rugzak van de motor vallen bij verschillende snelheden?

Bijvoorbeeld. Maar je zou ook kunnen denken aan een onderzoek waarbij ze niet expres mensen van hun motor af kegelen. :+

Op dit moment wordt er wat geroepen wat helemaal niet onderzocht is. Nu zijn we aan het roepen over onderbuikgevoelens. Een gedegen onderzoek zou voor mij reden zijn om eens te gaan kijken naar een alternatief (als het echt zo gevaarlijk blijkt te zijn als dat mensen hier soms denken).
 
Ik draag ook al jaren een rugzak, met vaak een laptop erin. Heb ooit, lang geleden, eens een hele mooie Kensington rugzak van mijn baas gehad met laptopvak (geschikt voor 17") en een verstelbaar plastic "richel" achterop waarmee je hem beter op je rug kunt laten leunen, en dan komt er ook nog ventilatie onder zonder dat 'ie gaat stuiteren. Prima tas. Groot, zeker, maar goed, ik heb dan ook een grote brede rug en brede, stevige schouders dus zo'n tas moet echt wel zwaar beladen zijn als ik het vijf minuten nadat ik opgestapt ben überhaupt nog merk.

Ondertussen rijd ik een FJR met een gigantische GIVI topkoffer en daar past met gemak een hele laptoptas in, dus dat doe ik nu meestal (als ik 'm überhaupt nog nodig heb). Want niets op je rug is natuurlijk altijd beter dan wel wat op je rug, dus als je de mogelijkheid hebt...

Als we uitgaan van een SSD en een goed display is eigenlijk het enige bewegende onderdeel waar een moderne laptop nog last van zou kunnen krijgen bij schudden/trillen een CPU fan. En dat is over het algemeen makkelijk te vervangen.
 
Ik wilde ook nooit een rugzak/tas hebben, maar sinds ik die van XLMOTO heb, wil ik niet anders. Deze vind ik persoonlijk echt fijn.

Aan de kant die tegen je rug zit, is licht gebogen naar de natuurlijke houding van je rug, waardoor je ook nog eens beter gaat zitten op de motor. Deze drukt je alsware naar de juiste houding. Daarbij straps aan de voorkant, waarmee je hem goed vast op je rug kan zetten, dus hij gaat niet hangen in de bochten.

Ik heb er nog niet met een laptop in gereden, maar wel redelijk volgepropt. Het verschuift gewoon niet op je rug tijdens het rijden.

Er past een 15 inch laptop in, mocht ik er ooit een mee moeten nemen, dan kan die er gewoon in. En hij is waterdicht !! De harde schaal aan de buiten kant kan meebuigen, waardoor je bij impact,(wat hopelijk nooit zal gebeuren), de krachten over een groter oppervlakte wordt verdeeld.
Alleen jammer dat de banden redelijk snel kapot gingen, al deden ze ook niet moeilijk over een refund daarvan :)
 
Ik vervoer al ca. 20 jaar een laptop op de motor, eerst in een topkoffer en de laatste 12 jaar in een zijkoffer. De laptop zit behoorlijk strak in een laptoptas, die weer behoorlijk strak in de zijkoffer past. Nog nooit problemen gehad.
 
Hanzzzz bedoelt dat je een kleinere laptop mee neemt en dat je die aan een los groot beeldscherm koppelt. Dat grote scherm laat je staan.
Doe ik ook. Ik heb een 10" laptop. Ideaal.

Ja, dat is een van de opties. Ben bang gezien dat ze dan het beeldscherm gaan jatten. Ik krijg de indruk dat je baas een kofferset gaat vergoeden. *D
 
Bijvoorbeeld. Maar je zou ook kunnen denken aan een onderzoek waarbij ze niet expres mensen van hun motor af kegelen. :+

Op dit moment wordt er wat geroepen wat helemaal niet onderzocht is. Nu zijn we aan het roepen over onderbuikgevoelens. Een gedegen onderzoek zou voor mij reden zijn om eens te gaan kijken naar een alternatief (als het echt zo gevaarlijk blijkt te zijn als dat mensen hier soms denken).
Tijdens het offroaden heb ik ook vaak spullen in een rugzak, eten, drinken en klein gereedschap. Dat zie ik ook om me heen. Regelmatig zelf gevallen en anderen zien vallen, maar nog nooit problemen door de rugzak meegemaakt.
 
Ik heb vrijwel dezelfde vraag gesteld een paar maandjes geleden, voor ik mijn huidige motor kocht. Ik ben gegaan voor een topkoffer omdat dit voor woon-werk echt ontzettend fijn is.

Ik heb ook altijd een regenpak bij me (gaat gebeuren dat je het weer anders doet dan voorspeld) en een broek om te dragen op kantoor. M'n laptop heb ik vervolgens in een sleeve en tas. Al dit zacht spul rondom m'n laptop en hij houdt nu 7 maanden prima vol.
 
Voor mij is het antwoord heel makkelijk. Snel een GIVI-koffer erop!

Gewoon een grote koffer achterop. Wel 2 probleempjes: Het ziet er niet uit en het zwaartepunt gaat naar achter/ omhoog. Vwb de looks is dat meer een probleem voor anderen. Koffer zit achter je, dus je ziet er zelf helemaal niks van. Zwaartepunt-verplaatsing is bij de ene motor erger dan bij de andere. Bij mezelf merk ik er weinig van. Zelfs in de vakantie (ver) boven de aangegeven max belasting, is het nauwelijks merkbaar.

Voordeel van de GIVI-koffer. In alle gevallen waterdicht, dat is bij mij al vaak genoeg bewezen. Natte zooi heb je dus niet bij aankomst. Je kan je helm, evt 2 helmen er in kwijt. (48l) Het regenpak, extra handschoenen, evt je gewone schoenen, losse spulletjes, kettingslot, alles past erin. En DROOG!

In de zomer een dagje naar het strand. De hele mik-mak erin. Bij aankomst stop je al je motor-spullen, je textielpak incl helm in de koffer. Daarna lekker genieten van de zee zonder je te hoeven bekommeren om je helm en de andere motor-zooi.

Gister nog een toertocht gemaakt met veel weggetjes met blad en blubber. Koffer erop en regenspullen mee. Nee, het was goed weer: Uiteindelijk niet nodig gehad. Aan de onderzijde koffer zat wat modder. Thuis met doekje in 2 tellen weer netjes. Een stoffen tas zal niet zo snel droog zijn en op termijn wordt die toch smoezelig.

Een koffer komt er bij een volgende motor zeker weer op............... :]

O ja, die lap-top die past erin zonder problemen!! :t
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat is een van de opties. Ben bang gezien dat ze dan het beeldscherm gaan jatten. Ik krijg de indruk dat je baas een kofferset gaat vergoeden. *D

Vertel dat maar tegen mijn baas, hij vergoedt niks :P . Overigens hebben we al een extra beeldscherm, maar wij werken dan ook met 2 beeldschermen.

Voor mij is het antwoord heel makkelijk. Snel een GIVI-koffer erop!

Gewoon een grote koffer achterop. Wel 2 probleempjes: Het ziet er niet uit en het zwaartepunt gaat naar achter/ omhoog. Vwb de looks is dat meer een probleem voor anderen. Koffer zit achter je, dus je ziet er zelf helemaal niks van. Zwaartepunt-verplaatsing is bij de ene motor erger dan bij de andere. Bij mezelf merk ik er weinig van. Zelfs in de vakantie (ver) boven de aangegeven max belasting, is het nauwelijks merkbaar.

Voordeel van de GIVI-koffer. In alle gevallen waterdicht, dat is bij mij al vaak genoeg bewezen. Natte zooi heb je dus niet bij aankomst. Je kan je helm, evt 2 helmen er in kwijt. (48l) Het regenpak, extra handschoenen, evt je gewone schoenen, losse spulletjes, kettingslot, alles past erin. En DROOG!

In de zomer een dagje naar het strand. De hele mik-mak erin. Bij aankomst stop je al je motor-spullen, je textielpak incl helm in de koffer. Daarna lekker genieten van de zee zonder je te hoeven bekommeren om je helm en de andere motor-zooi.

Gister nog een toertocht gemaakt met veel weggetjes met blad en blubber. Koffer erop en regenspullen mee. Nee, het was goed weer: Uiteindelijk niet nodig gehad. Aan de onderzijde koffer zat wat modder. Thuis met doekje in 2 tellen weer netjes. Een stoffen tas zal niet zo snel droog zijn en op termijn wordt die toch smoezelig.

Een koffer komt er bij een volgende motor zeker weer op............... :]

O ja, die lap-top die past erin zonder problemen!! :t


Haha ik denk dat je zo voor Givi kan werken. Je verkoopt het goed ;).
 
Woonwerkverkeer is voor mij tegenwoordig meestal te voet maar ik heb jarenlang mijn 15"laptop meegenomen op de motor. Die zit in een laptoprugzak en gaat op de Transalp in de Givi topkoffer en op de GS in de zijkoffer. Dat past, hoewel de rugzak die ik nu heb aan de grote kant is, met mijn vorige rugzak pastte het beter, nu is het even friemelen.

In al die jaren heeft mijn laptop het overleeft, ook in de tijd toen ik nog laptops zonder SSD had.
 
Jij wil graag een onderzoek waarbij 100 mensen met, en 100 mensen zonder rugzak van de motor vallen bij verschillende snelheden?

Ik denk niet dat een rugzak per definitie gevaarlijk is. Als je met een laptop valt, heb je een plat vlak waar je op landt en die alleen de druk verdeelt.
Heb je daarentegen je pumps met stilettohakken in je rugzak, dan wordt het een ander verhaal...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat een rugzak per definitie gevaarlijk is. Als je met een laptop valt, heb je een plat vlak waar je op landt en die alleen de druk verdeelt.

Dat hangt er vooral vanaf hoe dik die laptop is. Als het een laptop van een paar cm dik is dan kan op de rand ervan vallen tot vervelend rugletsel leiden. Waarbij dan ook het formaat van de laptop meetelt. Hoe groter hoe beter, zeker met een kleine laptop is de kans groter dat je op de rand valt die dan precies op een ruggewervel zit.

Persoonlijk vind ik het gewoon niet lekker rijden met een rugzak en dat is de reden dat ik het niet doe. Rugzakken zijn voor mij al snel te klein, en als die dan ook nog over mijn motorjas voelt is dat verre van comfortabel.
 
Ik tij regelmatig woon werk met een 15 nog wat laptop in een moto detail rugzak. Is een motor rugtas speciaal voor een laptop.

Bevalt redelijk.

Ik ben nog niet gestorven door te vallen met deze rugtas. Ik ben er tot dusver ook nog niet mee gevallen.

Ik heb de banden dusdanig afgesteld dat de rugtas meer op het zadel leunt dan aan mijn schouders. Persoonlijk bevalt mij dat beter.

db
 
Laatst bewerkt:
Topkoffer en klaar.
Zeker met woonwerkverkeer is een rugzak (vind ik) ronduit irritant en oncomfortabel.
 
Topkoffer en klaar.
Zeker met woonwerkverkeer is een rugzak (vind ik) ronduit irritant en oncomfortabel.
Jij zegt hetzelfde als ik. Ietsje minder woorden!

Ook heb je gelijk rugzak niet fijn. Nee, ik wil absoluut niks op mijn rug hebben.
Niet voor het gevaar maar dat ik het zeer onprettig vind. :N

Met vakantie doe ik wel eens boodschappen op de motor met een rugzakje.
Daar ben ik dan na een paar km al helemaal klaar mee! ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dan geen laptop om mee te nemen, maar neem wel elke werkdag broodtrommel, 1,5l waterfles, diverse klein spul, veiligheidsschoenen, bedrijfsjas en kettingspray mee. Dat past allemaal precies in de 47l topkoffer van Givi. Op het werk verruil ik de motorjas, laarzen en motorbroek voor rugzak, bedrijfsjas en veiligheidsschoenen en dat is wel iets proppen, zeker omdat mijn Gerbings met snoer ook nog in moeten maar het past.
 
Niemand kent verhalen van letsel door laptop..
Een kennis van me maakte een lowsider met een telefoon in zijn zak en brak daardoor twee ribben. De iPhone bleef heel, dat dan weer wel.

Het is net als met helmen, val je niet, dan heb je hem niet nodig... :+
 
Ik ben gevallen met rugzak op mijn rug en had nergens last van.

Dus ja... wat zegt het nu allemaal?

Heb je pech breek je jouw rug ook zonder rugzak. Heb je mazzel breek je helemaal niets terwijl je met jouw teenslippers reed.
 
Laatst bewerkt:
Rij eigenlijk nooit met rugtas,niet nodig. Laptop, zelfs de 17 inch van mijn zoon,gaat onder het zadel (x-city),en ik heb een kleine beautycase,niet mooi,wel praktisch.

En stiletto hakken,tsja,die neem ik nooit mee :X :X
 
Gewoon een Givi topkoffer.

Daar zit soms het volgende in:
- Laptop 15" of 17" (Groter kan ook nog gemakkelijk.)
- 0 tot 3 ordners (Afhankelijk van mijn stemming.)
- een stapeltje dossier.
- een schrijfmap.
- een brooddoos maatje weeshuis
- een paar nette schoenen. (Zodat ik niet met mijn motorlaarzen de gehele dag door kantoor loop.)
- Dagelijkse backup tape
- etc. etc.
 
Alle zooi + laptop in rugzak, rugzak in topkoffer.
Op locatie rugzakje uit de koffer halen en meenemen. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan