Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk ding die BMW C400x, eindelijk weer een lichtere motorscooter bij BMW. Ik heb hem meteen vergeleken met de SH300, en valt me op dat ze in relatie tot elkaars gewicht evenveel vermogen hebben. Ook is de top van de bmw maar 139km/h, en heeft hij kleinere wielen. Verder zal het rijwiel gedeelte en de luxe/duurzaamheid de doorslag moeten geven. Vind het wel een stoer ding, ben benieuwd naar de prijs. Gok op €8400,- :?

Tuurlijk is het leuk ding. Mooi, doordacht en van allerlei snufjes voorzien. In het filmpje zie je zelfs de bagageruimte naar het achterwiel zakken. Of was dat iets anders? Veel van die zaken heb ik niet nodig, daarom blijf ik op mijn SH rijden tot de betrouwbaarheid te wensen overlaat. verder zie ik geen directe reden om iets anders te kopen. Daarom heb ik er een nieuw gereedschapje voor de Honda bij: een vliegwieltrekker. Op de draaibank gemaakt met M33 X 1.5 inwendige schroefdraad. Van RVS, omdat ie waarschijnlijk nooit gebruikt zal worden.
Mocht dat wel zo zijn, is ie over langere tijd niet verroest. Dus geen andere scooter/motor binnen afzienbare tijd voor Kees Vetje. Al zien die SH's er als nieuw type steeds mooier uit.
 
Waardeloos filmpje! Normaal zitten er mooie meisjes op de tweewielers tijdens de EICMA. Die meisjes zien er dan wel weer ongelikt uit.

Het is de bedoeling dat je warm wordt van de SH300, niet van de meisjes. En dat is in dit filmpje gelukt, want ik zag eindelijk bij het nieuwe model zwarte velgen! :9~
 
Hahahaha speciaal voor Kees Vetje,ga er maar even voorzitten;


Btw de Nieuwe SH is zeer geslaagd.

vwb het spuiten wil ik gewoon eens kijken wat het word.
 
Hè hè, wat jammer. Dit filmpje duurt maar 13 minuten. Beetje kort.

Velgen spuiten over de originele lak heen is geen probleem als de temperatuur van de velgen en de omgeving goed is. Laat de verflaag onverwachts los, kan je daarna altijd nog stralen en coaten.

Ik heb makkelijk praten. Stralen is mogelijk op mijn werk, de buurman doet in poedercoating. Gelukkig niet nodig, mijn velgen zijn al zwart.
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha speciaal voor Kees Vetje,ga er maar even voorzitten;


Btw de Nieuwe SH is zeer geslaagd.

vwb het spuiten wil ik gewoon eens kijken wat het word.

Was na een paar minuten het filmpje al zat, geen motor te zien! ;) _O-
 
Laatst bewerkt:
Als hij In Belgie onder de pakweg 7000€ kan blijven heeft hij een kans anders lijkt het me op voorhand een doodgeboren kind.

Ik ga morgen naar BMW en zal eens raad vragen aan de verkoper. Als ik meer weet weten jullie het ook.

Grtjs
 
Zoals beloofd nog een laatste update.

Ik heb meerdere testritten achter de kiezen waaronder ook met een BMW C650 scooter en dat vond ik simpelweg een grote teleurstelling. Straffer nog. Ik zou de SH300 niet snel geruild hebben voor een andere scooter. Bewijst dat het een steengoede scooter is de SH300

Echter heb ik wel mijn gading terug gevonden in de BMW R Nine T pure. Zoals gesteld rij ik een 3000km per jaar of misschien het dubbele maar alleen maar puur plezier en recreatief.

Aan allen nog veel veilige SH300 km’s gewenst!

Groeten Wimper
 
Goede keuze Wim, vind het ook een mooie motor.
Soms denk ik nog wel eens aan de 1200 GSA die ik voor mijn SH had.
Deze heeft dezelfde motor als jouw Nine T en daar is niets mis mee.

De SH stuurt echter zo gemakkelijk en kan bovendien vlot mee met het verkeer.
Bovendien kom ik bijna nooit op de snelweg.
Daarom wil ik niet meer terug naar een "echte" motor, waarvoor de SH volgens mij een evenwaardig alternatief is.
 
Goede keuze Wim, vind het ook een mooie motor.
Soms denk ik nog wel eens aan de 1200 GSA die ik voor mijn SH had.
Deze heeft dezelfde motor als jouw Nine T en daar is niets mis mee.

De SH stuurt echter zo gemakkelijk en kan bovendien vlot mee met het verkeer.
Bovendien kom ik bijna nooit op de snelweg.
Daarom wil ik niet meer terug naar een "echte" motor, waarvoor de SH volgens mij een evenwaardig alternatief is.

Kan het niet genoeg herhalen...... de SH300 was de beste motorscooter die ik gehad heb en dat zijn er ondertussen wel wat.
De reden van verandering is gewoon dat ik graag eens verander. 😊

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik merk dat meer sh300 bezitters overstappen op een bmw 1200 type motor, moet ik toch eens een proefrit maken!
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi.
Jij schrijft.........Ik merk dat meer sh300 bezitters overstappen op een bmw 1200 type motor
Over welk type BMW motoren heb je het dan?
DE RT's of de GS'een?
Vr Gr
 
Wimper - ik overweeg juist zo'n BMW C650 aan te schaffen voor hier in Los Angeles, omdat ik ook op de snelwegen uit de voeten wil kunnen komen. Anders zou ik het wel bij de SH houden. Wat was je het meeste tegen gevallen?
 
Ik vind de SH qua rijden juist ideaal voor op de snelweg, vooral als je zoals ik in de randstad woont en je voornamelijk tussen de files doorrijdt.
Het enige dat ik in dit verband echt vervelend vind is de beperkte actieradius door de kleine tank.
Als je dan een keer een langere rit gaat maken en je kunt een keer gasgeven, dan sta je na 180 km alweer bij de pomp.
 
Mijn SH houdt het wel 235 km uit op een tank, maar gaat ook niet echt harder dan 120 en de highways hier in California zijn wel een beetje 'scary' dus die extra power van de BMW (of een andere, zwaardere) scooter spreekt me wel aan.
 
Ik heb destijds bij de aanschaf ook gelet op snelweggebruik en kwam tot de conclusie dat 400 cc het minimum is. Op de linkerbaan is een beetje snelheidsmarge veiliger c.q. prettig voor mijn gemoedsrust. Als ik daar met het verkeer meerijd staat mijn teller al op 140 km/u. Met een flinke tegenwind zit ik dan al bijna aan topsnelheid. De gemiddelde witte bus (en zeker elke leasebak) is sneller.
 
Ik merk dat meer sh300 bezitters overstappen op een bmw 1200 type motor, moet ik toch eens een proefrit maken!

Nee, eerder andersom. Ik heb 10.000den kilometers afgelegd op een BMW K1200LT en heb nu de SH300 voor stad, kleine afstanden en vakantiedoeleinden. Ik zou niet anders meer willen.
Deze BMW is een prachtige toermotor voor de lange afstanden maar met file rijden kom je al gauw in de problemen door de breedte en het gewicht.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad en dat kan ik alleen maar beamen.
Heb zelf een R1200RT en een Xmax250LS.
De Beamer gebruik ik voor de lange ritten met duo en de scootert voor woon-werk.
Op deze manier de ideale combo.
Om dagelijks met een dikke boxer tussen de files door te rijden is een stuk lastiger kan ik zeggen dan met een scooter.
Vr gr
 
Mijn SH houdt het wel 235 km uit op een tank, maar gaat ook niet echt harder dan 120 en de highways hier in California zijn wel een beetje 'scary' dus die extra power van de BMW (of een andere, zwaardere) scooter spreekt me wel aan.
Ga je ook wel eens buiten LA op stap met de scooter of motor?
 
Ik vind de SH qua rijden juist ideaal voor op de snelweg, vooral als je zoals ik in de randstad woont en je voornamelijk tussen de files doorrijdt.
Het enige dat ik in dit verband echt vervelend vind is de beperkte actieradius door de kleine tank.
Als je dan een keer een langere rit gaat maken en je kunt een keer gasgeven, dan sta je na 180 km alweer bij de pomp.

Die tankinhoud is idd wel een probleem. Binnenkort moet ik een ritje van 150km maken, en dat haalt mijne niet eens op één tank. Bij 140km moet ik alweer tanken. Positieve noot: erger dan dit wordt het niet.
 
Laatst bewerkt:
Het verbruik van de nieuwe sh
de mijne is nu 1,5jaar oud en heeft 10.000km op de teller
voor woonwerk 18 heen en 18 terug zomers 30 km en nu het wat kouder is 28 km op 1 liter
en hier zit van alles bij zelfs een stuk snelweg
toeren ja schrik niet dan is zelfs 35 km per liter mogelijk
heb al 1 keer pas na 287 km getankt en er ging precies 8,6 liter in dus net niet leeg (9,2 is de inhoud)
en nee ik duw hem niet zelf en rij ook niet over het fietspad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan