Yamaha T-max 530 model 2017

Het ene potje huidcreme is ook duurder dan het andere. Kiest ze dan ook de goedkoopste?

Hoor je wel vaker, wel geld over voor een dure crème maar de benzine is te duur :)
Al zijn niet alle vrouwen zo :)
 
hahaha Mojave...das een goeie

ik vroeg me af of iedereen nog steeds gelukkig is met zijn T max en niemand problemen ??

ikzelf heb een beschermrubbertje ( over de boutjes) van het elektrisch scherm langs de binnenkant verloren, opgemerkt tijdens het poetsen, vermits ik het scherm heel veel gebruik is dat waarschijnlijk de oorzaak, een nieuwe erop en een klein beetje lijm eraan en zal er niet meer direct afkomen, met de andere gelijk ook gedaan
Voor de rest geen klachten, dat ding rijd als een klok...zaaaaalig
Danny :)
 
Ja zeker wel, zeer gelukkig, geen moment spijt gehad van deze aankoop. Nu langzaam voor de winter klaarmaken, want wij rijden zo lang mogelijk door. Dus schoonmaken en de metalen delen inspuiten tegen corrosie en roest. De handvat en zadel verwarming uitproberen, haha zal wel goed komen
gr Rob
 
ACF50 is men ook goed over te spreken.

Ik spoot het gewoon in met WD40 maar dat vervliegt ook weer snel.

Sommigen gebruiken vaseline.

Alles wat vettig is dat is altijd beter dan droog.

Afspuiten met warm water activeert juist pekel. En hoge druk is riskant dan spuit je alle vuil op plekken waar je niet meer bijkomt en je spuit het vet op plekken weg wat je niet wilt zoals lagers. Hoge druk kan wel op plaatsen zoals achterbrug maar zet de nippel nooit bij schernierpunten lagers etc. Voor de zekerheid beter de tuinslang.

Onderaan de streep is mijn ervaring dat motoren en scooters eigenlijk niet geschikt zijn om door de pekel te rijden. Met de auto heb je daar tegenwoordig toch veel minder last van. In het verleden was dat ook anders met roest, maar tegenwoordig zijn auto's er beter tegen bestand maar motorfietsen niet.
 
Laatst bewerkt:
Wat me verbaast is hoe weinig motorfietsen of motorscooters ik zie op de weg tijdens mijn woon-werk ritten.
De files groeien gestaag door, maar het gros verkiest toch liever een warme droge auto en dan filerijden boven een tweewieler.
Wellicht zal het ermee te maken hebben dat tweewielers inderdaad slechter tegen winterse condities kunnen.
Vr gr
 
dat motoren en scooters niet bedoelt zijn voor pekel is helder, maar wat als je elke dag naar het centrum van Amsterdam moet voor je werk, 4 a 5 dagen per week en het openbaar vervoer niet de juiste aansluitingen heeft, ja dan is de keuze snel gemaakt, goed onderhoud plegen, elke week even alles nalopen en elke maand wat sparen zodat je elke twee jaar een nieuwe kan aanschaffen
 
Of je koopt mijn Kymco Downtown 300i uit 2013 met 35k op de klok voor 1750 euro voor de wintermaanden en houdt je mooie en dure t-max voor het zomerseizoen :)

full
 
Laatst bewerkt:
haha, echt niet het lukt me al jaren om de winter door te rijden en de motor/scooter te onderhouden dus dat gaat nu ook wel lukken
 
Als je hem elke twee jaar weg doet dat houdt jij wel uit ja :)
Dan moet er alleen wel steeds iets bijbetaald worden natuurlijk, maar dat is persoonlijke keuze. Als je geen gezeur wilt geef ik je gelijk.
 
Hoi @Mojave, klopt wel iets bijbetalen, maar we zitten in de positie dat wel elke maand wat opzij kunnen zetten en daar betalen we het onderhoud en de aanschaf van.
Ja je dient er wat voor over te hebben als je elke twee jaar wil wisselen, maar dan zit er meestal rond de 20.000 km op dus dan ontvang je over het algemeen nog een mooie prijs, plus dat ik de verkoper in kwestie al sinds 1977 ken, dus de goede band is er ook
 
Hoi Danny, ja maar ach het indicatieding ging nu branden, dus maar even regelen, mede ook mocht het slecht weer gaan worden
 
Misschien een idee: mocht iemand iets opmerkelijks ondervinden bij een service-beurt, meldt het svp op dit forum. Kunnen we ons voordeel bij doen.
 
Gaan we doen, 1ste is dat het lampje Oil bij ons ging branden bij bijna 7000 km, terwijl de 1ste beurt pas bij 10.000 zou zijn. was trouwens nog genoeg olie aanwezig in de scoot
 
Onderhoudsbeurt zojuist gehad, geen bijzonderheden 60 euro, olie en oliefilter vervangen.
Verder prima in orde
 
Ondertussen 8500 km en bij ongeveer 7500 een andere vario gestoken van malossi!
Het verschil is enorm, zeker van 0 tot 100km,zou het iedereen aanbevelen want in standaarduitvoering kon hij me toch niet echt bekoren,zal die vario ook wel gewoon worden na een tijd maar toch prettig als het ding toch goed vooruit gaat!
 
Ik nog niet ...zit net over de 4000 km en nu de winter eraan komt zal hij een winterslaapje gaan doen...ben een goedweer rijder. :z :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan