KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb afgelopen zomer mijn z1000sx ingeruild voor een Adventure 1190 r.
Het rijdt totaal anders.
Een 2 pitter leeft veel meer: gromt, blaft en bokt (heel af en toe )
Bij korte bochten heb je soms de koppeling nodig.
Iets wat bij de kawa niet nodig is.
De Ktm is ook een heel stuk hoger.
kijk even of dit wel kan met je beenlengte.
 
Dank, ik ben om *D O-)


Dan zou ik voor R-versie gaan met het 21 inch voorwiel.
In het onverhard zeker een plus en op het asfalt geen enkel probleem.

Grommen en blaffen doet ie zeker.
Alleen het bokken komt mij niet bekend voor omdat ik met een iets groter achtertandwiel rij :]

full
 
Dan zou ik voor R-versie gaan met het 21 inch voorwiel.
In het onverhard zeker een plus en op het asfalt geen enkel probleem.

Grommen en blaffen doet ie zeker.
Alleen het bokken komt mij niet bekend voor omdat ik met een iets groter achtertandwiel rij :]

[afbeelding]
Mwah.. een R voor die paar keer per jaar onverhard? Kan met de normale geloof ik ook prima plus de R mist ook de semi actieve vering. Hij is wel bruter om te zien ja.
 
Ik heb afgelopen zomer mijn z1000sx ingeruild voor een Adventure 1190 r.
Het rijdt totaal anders.
Een 2 pitter leeft veel meer: gromt, blaft en bokt (heel af en toe )
Bij korte bochten heb je soms de koppeling nodig.
Iets wat bij de kawa niet nodig is.
De Ktm is ook een heel stuk hoger.
kijk even of dit wel kan met je beenlengte.
Weet het, heb Tuono gereden en zei toen nooit meer een viercilinder te willen ;)

Lengte zit wel goed, ben 1.90. Ga zo naar Goedhart proefrijden op een 1190 Adv *D
 
Heeft iemand al eens de tandwielverhoudingen aangepast op de 1190ADV ?

En zo ja, hoe zijn de ervaringen daar mee ?
tnx
Kami
 
Effe een rondje off-road in Markelo op je KTM 1190-R :]
Lijkt zo makkelijk als je dit ziet. Fantastische machine beheersing.


full
 
Ik heb een 1190 uit 2014. Mijn ervaringen zijn.
Niet starten, nieuwe startmotor.
Nieuwe remschijven voor, garantie. Nu weer nodig. Geen garantie.
Nieuwe radiator, garantie. Nu weer een nieuwe radiator, weer een gaatje, geen garantie. Er is een verbeterde versie voor de 1190.
Er staat nu 57k op de teller. Ik ben er nog wel blij mee. Ik hoop dat ik je iets geholpen hebt.
 
Ik heb een 1190 uit 2014. Mijn ervaringen zijn.
Niet starten, nieuwe startmotor.
Nieuwe remschijven voor, garantie. Nu weer nodig. Geen garantie.
Nieuwe radiator, garantie. Nu weer een nieuwe radiator, weer een gaatje, geen garantie. Er is een verbeterde versie voor de 1190.
Er staat nu 57k op de teller. Ik ben er nog wel blij mee. Ik hoop dat ik je iets geholpen hebt.

Hoe uit zich dat gaatje in de radiator ?

Ik heb een 1290 SAS van 2017 en bij hogere snelheden krijg ik wat spatten op mijn helmvizier. Maar ik zie niks druppelen...
 
Staat ‘m goed, die oranje valbeugels (ik heb ze ook meteen op mijn nieuwe 1090 laten zetten). Ik zeg doen! *O*
Maar vertel eens wat meer over je ervaring/de proefrit.


De oranje valbeugels staan inderdaad een stuk beter dan de standaard grijze kappen.

Ik moet zeggen dat ik over de eerste proefrit op de standaard 1190 ook niet bepaald heel enthousiast was.
Waarschijnlijk omdat ik op dat moment op de Hypermotard SP reed en dat is echt een gooi en smijt fietsje.
Dan voelt zo'n 1190 ietwat lomp en minder pittig aan mede door al die ingeschakelde electronica.
 
Ik zeg doen! *O*
Maar vertel eens wat meer over je ervaring/de proefrit.
Met een beetje mazzel staat hij binnenkort in m'n schuur. Ben beetje aan het onderhandelen nu, inruil etc. is beetje mager vergeleken met andere zaken. Verwacht morgen mailtje terug. Proefrit was erg motiverend zeg maar. Voelde me als king of the road erop.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 1190 uit 2014. Mijn ervaringen zijn.
Niet starten, nieuwe startmotor.
Nieuwe remschijven voor, garantie. Nu weer nodig. Geen garantie.
Nieuwe radiator, garantie. Nu weer een nieuwe radiator, weer een gaatje, geen garantie. Er is een verbeterde versie voor de 1190.
Er staat nu 57k op de teller. Ik ben er nog wel blij mee. Ik hoop dat ik je iets geholpen hebt.
Dat klinkt klote! Maar je zegt er is een verbeterde versie voor de 1190. Hopelijk zit deze dan op de 2017 die ik op het oog heb ;) Daarnaast zit er nog 1,5 jaar fabrieksgarantie op, dat maakt het iets draaglijker.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan