Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan je focussen op een diagram van een fabrikant, maar iedere gebruiker van de 70's zal zeggen dat ze voelbaar meer grip hebben op een natte ondergrond. Dit is makkelijk te constateren omdat mijn tractiecontrole geen overuren hoeft te maken, wat met de TA's wel het geval was. Mijn ervaring is zeer positief na drie sets TA's te hebben versleten. Ik was wat huiverig voor minder grip op droog, maar in bocht 4 reed ik de stepjes al aan de grond, zoveel vertrouwen en grip. Voor mij is de TKC 70 de band voor een allroad.
 
Mijn tractiecontrole schiet zelden in actie, er zal wellicht een klein verschil in rijstijl zijn. :)

Hoeveel km kwam jij toe met je TA's? En nu met je TKC's? Zit daar ook verschil op?


Ik vind die TKC 70 er vooral beter uitzien dan de TA's, zeker onder een stevige allroad.
Wellicht wordt het m'n volgende setje, normaal gezien net voor onze reis volgende zomer.
 
Ik heb nog maar 4000 km gereden met de AT, dus geen idee hoelang de 70's nog mee gaan. :? Onder de 800GS gingen de Trail Attacks's +/- 12000 mee en onder de 1200GSA wat korter.




Zit ik nou serieus over banden te ouwehoeren?
full


Ik rij slechts een nederige africatwin 750 rd07a, maar de tkc70 banden zijn super !!!
Ongepaste nederigheid, je hebt waarschijnlijk de meeste lol versus geïnvesteerde euro's in dit topic. ;)
 
Ik heb nog maar 4000 km gereden met de AT, dus geen idee hoelang de 70's nog mee gaan. :?

Je hebt de 70's nog niet onder de GS gehad?

Dus die vergelijking van uw tractiecontrole... zou dus ook een beetje afhankelijk van de motor kunnen zijn. :P


Soit... ik ga wel eens voor die TKC's en heb toch een flauw vermoeden dat ik volgend jaar moet komen melden dat ik alvast geen verschil merk.

:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog maar 4000 km gereden met de AT

Chris toch.....,

Ik zou haast zeggen: Dat heb je toch knap gedaan jongen, 4.000 km. sinds medio april. _O-

Maarre, MrsTenCats, die niet met pensioen is en nog volop werkt(!) naast een normaal sociaal leven, heeft sinds 21 april dit jaar al 18.664 probleemloze kilometers op de teller gezet van haar 2017 BMW R1200GS LC Triple Black.

Dus waar gaat het fout? En hoe kun je nu met goed fatsoen bandenadvies geven terwijl je eigenlijk zelf maar zo weinig rijdt :?

Maar serieus, ik heb zelf wegens een groot gebrek aan offroad ambitie tot op heden geen TKC's rond de wielen gehad maar wel de Anakee3 (slecht), de Continental Trail Attack (matig), de Bridgestone A40 (redelijk) en de Metzeler Tourance Next (goed) waarvan de laatste mij dus het best bevalt. Bij een volgende wissel zou een keer een setje Pirelli Scorpion2 de eer te beurt vallen maar zoals bekend staat mijn BMW R1200GS LC Triple Black nu te koop bij MP Almere, wachtend op een volgende eigenaar.

Mijn volgende brommer krijgt ook géén TKC's, maar da's normaal.
 
eerste kilometers zitten erop met de scorpion trails's, eerste indrukken zijn goed, stuurt beter (niet lichter) en veel stabieler in de bocht, ondanks natte wegdek geen glijders gehad, ook niet op witte strepen.

kan niet wachten om ze eens goed uit te proberen :]
 
Ik heb de tkc70 2 jr onder de kle gehad. Heb er bijna 9000km mee gereden en meestal in slecht weer.
Ik deel de mening van Detox dat de 70 vooral uitblinkt op nat wegdek.
Verder zijn ze ook zeer slijtvast maar mogelijk ook omdat je met een kle niet echt de straatstenen eruit trekt.

De kle heeft overigens een nieuwe eigenaar..
 
Ik ben bijna ook toe aan nieuwe banden. Mijn Anakee3's hebben inmiddels ruim 16k km. (saaie snelweg kilometers)

Of TKC 70 of de PR5 (die in jan uitkomen)

De TKC70 voel je wel, er zitten iets meer trillingen in het stuur en sturen iets minder precies is, maar de grip is prima. En de PR5 zou een prima wegband moeten zijn. En als ik dan eens een gravel paadje neem zal het ook wel gaan zeker...
 
En als ik dan eens een gravel paadje neem zal het ook wel gaan zeker...


Zo lang het gravel blijft... en zelfs aangereden zand als het droog is lukt met een 100% wegband...

M'n vrouw moet volgende zomer ook mee door het natuurpark Bardenas Reales met haar PR4's...


Allroad banden doen volgens mij niet meer dan wegbanden, maar 't ding moet een naam hebben he.

Zo lang je geen modder of losse zand gaat opzoeken kan je met om het even welke band uit de voeten eens je het asfalt verlaat. Mijn gedacht.
 
Laatst bewerkt:
Allroad banden hebben vooral een sterker karkas, dat bestand is tegen offroad omstandigheden.

Pure wegbanden rij je kapot op slechte ondergrond, omdat de inwendige structuur er niet tegen bestand is.

Daarom zie je ook vaak een procentuele verhouding weg/offroad à la 90/10 aangegeven voor bepaalde banden.
 
GSA vs TKC70 - circa 8000km en dan zijn ze aan vervanging toe... dwz. met mijn/onze rijstijl.
 
Laatst bewerkt:
Die ene foto heb ik ook gemaakt:

Het afscheid.

full



Alleen heb ik de nieuwe voorlopig nog niet. ;(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan