*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

En het resultaat na serieus poetsen:

full


Dus het glimmen gaat niet meer lukken.
 
@pivo: Het zijn ribbels. Geen idee waarom je ribbels op een tandwiel wil, maar dat maakt het poetsen extra moeilijk.

full

Er zat trouwens droog bruin vuil tussen de rubberen afdichting en het lager van het voorwiel.
Blijkbaar dicht dat rubber toch niet zo goed. Waarschijnlijk is het lager nog wel OK.

Trouwens, best wel spannend in het donker door de regen op de motor tussen de file door.
En je wordt er drijfnat van. Mijn dikke winterhandschoenen hebben waarschijnlijk dagen nodig om weer droog te worden.
 
Ik begon net weer op gang te komen met mijn ZX-9R project maar ik moet het tijdelijk onderbreken.

Ik heb via MF een motor gekocht voor de winter maanden: http://www.motor-forum.nl/motorshop...Kawasaki-ZX-6R/Nette-Kawasaki-zx-6r-2009.html

Staat inmiddels hier in huis :9 en ziet er verder prima uit. Nu eerst nieuwe banden.
En er zijn tijdens de 48k nooit kleppen gesteld :X daarom dit weekend eens kijken of ik dit zelf kan of dat de motor naar Molenaar moet.
En vervolgens helemaal insprayen met ACF-50 tegen de pekel.

Dus tot over een paar weken :j
 
Ik begon net weer op gang te komen met mijn ZX-9R project maar ik moet het tijdelijk onderbreken.

Ik heb via MF een motor gekocht voor de winter maanden: http://www.motor-forum.nl/motorshop...Kawasaki-ZX-6R/Nette-Kawasaki-zx-6r-2009.html

Staat inmiddels hier in huis :9 en ziet er verder prima uit. Nu eerst nieuwe banden.
En er zijn tijdens de 48k nooit kleppen gesteld :X daarom dit weekend eens kijken of ik dit zelf kan of dat de motor naar Molenaar moet.
En vervolgens helemaal insprayen met ACF-50 tegen de pekel.

Dus tot over een paar weken :j

Goed bezig mooie kleur😁 zeker nog lekker nieuw👍
 
Ik begon net weer op gang te komen met mijn ZX-9R project maar ik moet het tijdelijk onderbreken.

Ik heb via MF een motor gekocht voor de winter maanden: http://www.motor-forum.nl/motorshop...Kawasaki-ZX-6R/Nette-Kawasaki-zx-6r-2009.html

Staat inmiddels hier in huis :9 en ziet er verder prima uit. Nu eerst nieuwe banden.
En er zijn tijdens de 48k nooit kleppen gesteld :X daarom dit weekend eens kijken of ik dit zelf kan of dat de motor naar Molenaar moet.
En vervolgens helemaal insprayen met ACF-50 tegen de pekel.

Dus tot over een paar weken :j


Kleppen stellen is idd geen overbodige luxe dan, al meen ik dat dergelijke modellen om de 24 of 36 gesteld mogen worden ipv om de 12 ?
 
Is er een manier om te bepalen of je kleppen moet stellen (zonder het blok open te maken)? Van mijn "9" weet ik niet wanneer dat voor de laatste keer is gebeurd...
 
Ik begon net weer op gang te komen met mijn ZX-9R project maar ik moet het tijdelijk onderbreken.

Ik heb via MF een motor gekocht voor de winter maanden: http://www.motor-forum.nl/motorshop...Kawasaki-ZX-6R/Nette-Kawasaki-zx-6r-2009.html

Staat inmiddels hier in huis :9 en ziet er verder prima uit. Nu eerst nieuwe banden.
En er zijn tijdens de 48k nooit kleppen gesteld :X daarom dit weekend eens kijken of ik dit zelf kan of dat de motor naar Molenaar moet.
En vervolgens helemaal insprayen met ACF-50 tegen de pekel.

Dus tot over een paar weken :j

M'n 9 staat ook te koop bij molenaar is dat niks voor je ;) perfect onderhouden door hun al die jaren. En ben er altijd super zuinig op geweest. Heeft bijna nooit een regendruppel gezien.
 
@ZXRH88: Kleppen stellen bij deze 6 is om de 42k, dus zit er nog niet extreem overheen.

ZO ! 42 k zelfs. dan valt het idd heel erg mee.

Is er een manier om te bepalen of je kleppen moet stellen (zonder het blok open te maken)? Van mijn "9" weet ik niet wanneer dat voor de laatste keer is gebeurd...


Er zijn mensen die het een beetje kunnen inschatten aan de manier waarop je motor loopt maar zekerheid is er alleen zodra er gemeten word !
Persoonlijk vind ik het iets wat je gewoon moet doen als het onbekend is, kosten vallen opzich nog aardig mee hoor als niet alles gesteld meot worden
 
Inderdaad nogal een saaie boel hier :P

Iemand nog een motogerelateerd sint kado gehad ? Ik niet.. dus heb ik mezelf maar een set nieuwe rem en koppelingshendels kado gedaan en zo n mooi verlicht kawasaki led bord.
 
Ik heb helemaal niks gehad van de Sint ;(

Nog wel lekker warme winter handschoenen gekocht *D

Vraagje; vandaag de ZX-6R opgehaald van het kleppenstellen en het rapport opgevraagd.
Bleek dat bijna alle uitlaat kleppen op 0,18mm stonden terwijl het handboek 0,24 - 0,31 als grenswaarden opgeeft.
Weet iemand of dit erg is?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helemaal niks gehad van de Sint ;(

Nog wel lekker warme winter handschoenen gekocht *D

Vraagje; vandaag de ZX-6R opgehaald van het kleppenstellen en het rapport opgevraagd.
Bleek dat bijna alle uitlaat kleppen op 0,18mm stonden terwijl het handboek 0,24 - 0,31 als grenswaarden opgeeft.
Weet iemand of dit erg is?

Te strak is nooit goed maar als je op tijd bent kan het niet zo veel kwaad. Ik citeer een monteur van molenaar. Bij m'n 9 stonden ze destijds ook bijna allemaal te strak .
 
Ik heb helemaal niks gehad van de Sint ;(

Nog wel lekker warme winter handschoenen gekocht *D

Vraagje; vandaag de ZX-6R opgehaald van het kleppenstellen en het rapport opgevraagd.
Bleek dat bijna alle uitlaat kleppen op 0,18mm stonden terwijl het handboek 0,24 - 0,31 als grenswaarden opgeeft.
Weet iemand of dit erg is?


Winterhandschoenen is wel fijn met dit weer ;)

Poe dat is idd wel erg krap ! Meteen laten bij stellen
 
De kleppen van de 6 zijn van de week gesteld door Molenaar. Vandaag op deze 6 tussen de auto's door naar het werk. Rijdt serieus goed.
Maar zat mij wel af te vragen of die strakke kleppen nadelige gevolgen heeft. Het blok is de afgelopen 48600 km nooit open geweest dus weet niet hoe lang deze al te strak stonden.

Anyway, back on topic

full


Kawasaki lak kwaliteit :')
 
De kleppen van de 6 zijn van de week gesteld door Molenaar. Vandaag op deze 6 tussen de auto's door naar het werk. Rijdt serieus goed.
Maar zat mij wel af te vragen of die strakke kleppen nadelige gevolgen heeft. Het blok is de afgelopen 48600 km nooit open geweest dus weet niet hoe lang deze al te strak stonden.

Anyway, back on topic

[afbeelding]

Kawasaki lak kwaliteit :')

Dan heeft de vorige eigenaar qua onderhoud steken laten vallen '( Onderhoud is behoud.
 
Laatst bewerkt:
th7HLYY.jpg


Ik zag dat er dringend behoefte was aan nieuwe leden; reden om mijzelf voor te stellen
Jan, 55 jaar oud en naast de ZX9R in het bezit van een TDM900. De ZX9 heb ik vorig jaar overgekocht van iemand die hem als 1e motor toch wel wat te bruut vond. De motor had een schuifschade aan de zijkant. Afgelopen seizoen (behalve voorremolie en blokken)weinig aan gedaan. Afgelopen maand ketting, tandwielen en olie vervangen, k&n filter gemonteerd, lekke voorvorkkering (en olie) vervangen. Op mijn wensenlijstje staan nog stalen remleidingen.
Gezien de km.stand (32000) de investering nog dubbel en dwars waard.
Eigenlijk ben ik altijd een 2-cilinder rijder geweest maar het vermogen van de ZX is wel erg verslavend moet ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Ik zag dat er dringend behoefte was aan nieuwe leden; reden om mijzelf voor te stellen
Jan, 55 jaar oud en naast de ZX9R in het bezit van een TDM900. De ZX9 heb ik vorig jaar overgekocht van iemand die hem als 1e motor toch wel wat te bruut vond. De motor had een schuifschade aan de zijkant. Afgelopen seizoen (behalve voorremolie en blokken)weinig aan gedaan. Afgelopen maand ketting, tandwielen en olie vervangen, k&n filter gemonteerd, lekke voorvorkkering (en olie) vervangen. Op mijn wensenlijstje staan nog stalen remleidingen.
Gezien de km.stand (32000) de investering nog dubbel en dwars waard.
Eigenlijk ben ik altijd een 2-cilinder rijder geweest maar het vermogen van de ZX is wel erg verslavend moet ik zeggen.
Welkom Jan :W
Grappig dat iemand het vermogen te bruut vond (ook als eerste motor). Ik vond hem juist heel soepel het vermogen afgeven. Dus als je de gashendel niet tegen de stuit gooit, reed hij heerlijk rustig :).
Veel plezier met je 9 :Y.
 
Ik heb hem als eerste motor :) Juist omdat die afgifte zo soepel en geleidelijk gaat en ivm mn lengte.

Jan , je hebt in ieder geval 2 heel verschillende 900 cc motoren tot je beschikking
 
Terug
Bovenaan Onderaan