ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

even een paar plaatjes om de boel wat op te vrolijke hier in deze grijze dagen!😁
full

full
full
 
Was best leuk gedaan door kawasaki bij het militair museum. Alleen Stefan gezien en nog een kawa-groene ZRX!

terugweg was wel een beetje afzien met dikke hagelbuien :')
 
Goedenavond allen,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een andere motor sinds ik mijn Fazer heb verkocht.
Aan het twijfelen geweest tussen een Speed Triple, XJR 1300 en een ZRX. Mijn aandacht werd toch steeds meer getrokken richting een ZRX en nu heb ik een afspraak gemaakt om er een te bekijken a.s. woensdag.
Het is een groene ZRX 1100 uit 1997. Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten v.w.b. dit model / bouwjaar?

Groeten,

Gerard
 
Goedenavond allen,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een andere motor sinds ik mijn Fazer heb verkocht.
Aan het twijfelen geweest tussen een Speed Triple, XJR 1300 en een ZRX. Mijn aandacht werd toch steeds meer getrokken richting een ZRX en nu heb ik een afspraak gemaakt om er een te bekijken a.s. woensdag.
Het is een groene ZRX 1100 uit 1997. Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten v.w.b. dit model / bouwjaar?

Groeten,

Gerard

Welke zrx is het? Link / Foto?
 
Goedenavond allen,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een andere motor sinds ik mijn Fazer heb verkocht.
Aan het twijfelen geweest tussen een Speed Triple, XJR 1300 en een ZRX. Mijn aandacht werd toch steeds meer getrokken richting een ZRX en nu heb ik een afspraak gemaakt om er een te bekijken a.s. woensdag.
Het is een groene ZRX 1100 uit 1997. Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten v.w.b. dit model / bouwjaar?

Groeten,

Gerard

Hoi Gerard
Je hebt een PBtje
 

Zoals gezegd kan dit geen 1997 model zijn qua kleurstelling. Of de delen van een '99 model zijn op een '97 model over gezet. De UPSD is een mooie feature. De blokspoiler vindt ik persoonlijk niet mooi. Maar dat is mijn mening. Qua bedrag is zeker niet gek als de kilometer stand juist is. Zoals bij alle motor geldt goed kijken naar eventuele schades en we zien je in 2018. de mijne staat nu lekker in de schuur en komt er voorlopig niet uit!
 
Dank voor je tips, zijn er motorisch nog belangrijke aspecten (lees zwakke punten) waar ik op moet letten? Ik heb net het kenteken gevraagd en hij is idd van 1997, in 2000 in Nederland op kenteken gezet en 9 eigenaren gehad (van dat laatste keek ik wel op).

Zoals gezegd kan dit geen 1997 model zijn qua kleurstelling. Of de delen van een '99 model zijn op een '97 model over gezet. De UPSD is een mooie feature. De blokspoiler vindt ik persoonlijk niet mooi. Maar dat is mijn mening. Qua bedrag is zeker niet gek als de kilometer stand juist is. Zoals bij alle motor geldt goed kijken naar eventuele schades en we zien je in 2018. de mijne staat nu lekker in de schuur en komt er voorlopig niet uit!
 
9 eigenaar is wel redelijk veel ja. Is het een origineel ingevoerde ZRX of een import? Op zich maakt het niet uit uiteraard alleen ik heb een beter gevoel bij een NL motor.

Ik heb ook een 1100 en mijn nokkenassen waren versleten bij iets van 40000 km. Is een zwak punt van de 1100. Komt niet bij alle 1100ers voor maar zou kunnen. Dit punt is uiteraard niet zo 1, 2, 3 te controleren. Echter wellicht kan de eigenaar hier iets over zeggen.

Waarom verkoopt de huidige eigenaar de ZRX zou ik wel willen weten.

Voor de rest geen specifieke zwakke punten. Er zijn blokken met meer dan 100.000 km.
 
De eigenaar kan helaas niets over deze motor vertellen, het is een particulier die deze motor op een oldtimer heeft ingeruild, hij weet niets van de historie. Dit en de 9 eigenaren hebben mij toch maar doen besluiten om deze afspraak te annuleren. Ik heb gelukkig geen haast met aanschaf.

9 eigenaar is wel redelijk veel ja. Is het een origineel ingevoerde ZRX of een import? Op zich maakt het niet uit uiteraard alleen ik heb een beter gevoel bij een NL motor.

Ik heb ook een 1100 en mijn nokkenassen waren versleten bij iets van 40000 km. Is een zwak punt van de 1100. Komt niet bij alle 1100ers voor maar zou kunnen. Dit punt is uiteraard niet zo 1, 2, 3 te controleren. Echter wellicht kan de eigenaar hier iets over zeggen.

Waarom verkoopt de huidige eigenaar de ZRX zou ik wel willen weten.

Voor de rest geen specifieke zwakke punten. Er zijn blokken met meer dan 100.000 km.
 
Vork lijkt ook korter dan origineel, hij oogt in het geheel een stuk onderuit gezakt. Als in, de vork is korter dus laten we achter ook wat zakken. Kan ook bedrog zijn door de bugspoiler :Y
 
Zoals gezegd kan dit geen 1997 model zijn qua kleurstelling. Of de delen van een '99 model zijn op een '97 model over gezet. De UPSD is een mooie feature. De blokspoiler vindt ik persoonlijk niet mooi. Maar dat is mijn mening. Qua bedrag is zeker niet gek als de kilometer stand juist is. Zoals bij alle motor geldt goed kijken naar eventuele schades en we zien je in 2018. de mijne staat nu lekker in de schuur en komt er voorlopig niet uit!

De mijne zou er wel uit willen, maar wordt van de week geamputeerd .
Dit voor een wat ander uiterlijk. :P
 
wat wordt er nu weer geamputeerd? :P

als de ombouw goed is gedaan en de motor loopt goed en is verder schadevrij, dan heb je er een goede koop aan. Vooral letten op schuifschade, deze blokken leggen snel het loodje als ze even op hun kant hebben gedraaid.

verder degelijke motoren, staat van onderhoud bepaald hoe lang ze meegaan.
 
wat wordt er nu weer geamputeerd? :P

als de ombouw goed is gedaan en de motor loopt goed en is verder schadevrij, dan heb je er een goede koop aan. Vooral letten op schuifschade, deze blokken leggen snel het loodje als ze even op hun kant hebben gedraaid.

verder degelijke motoren, staat van onderhoud bepaald hoe lang ze meegaan.

Veer ophanging aan de achterzijde. :X
Flex weer in het frame, houden we nog minder over.
Met andere woorden dit is vloeken in de kerk.
Maar ben weer lekker aan het knutselen. :W
 
Hoi Gerard,

Ik heb je een pb-tje gestuurd i.v.m. verkoop van mijn ZRX.
Kijk maar even of het iets voor je is.

Groeten uit Brabant,
Marcel
 
Zoals gezegd kan dit geen 1997 model zijn qua kleurstelling. Of de delen van een '99 model zijn op een '97 model over gezet. De UPSD is een mooie feature. De blokspoiler vindt ik persoonlijk niet mooi. Maar dat is mijn mening. Qua bedrag is zeker niet gek als de kilometer stand juist is. Zoals bij alle motor geldt goed kijken naar eventuele schades en we zien je in 2018. de mijne staat nu lekker in de schuur en komt er voorlopig niet uit!

De mijne zou er wel uit willen, maar wordt van de week geamputeerd .
Dit voor een wat ander uiterlijk. :P
*D
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan