Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
De/montage Hyperpro achter veer vervenging.
Toen onderin bij de scharnier link de 2 moeren los gedraaid. De 2 bouten er nog niet uit getikt.
Achterwiel ondersteund, de ruimte tussen bovenkant band en onderkant zitting
opgevul met een voetbal, ja lederen kick. Paste precies, en een klein blokje hout onder
de uiteinde van de hugger gedaan. Anders zekte de hugger naar beneden.
Voorzichteg de bouten eruit getikt met af en toe het achterwiel iets bewegen om
wat speling te krijgen op de bouten..Boten 2 zijn er nu uit.

Om de bovenste bout eruit te kunnen trekken moest ook de hele linker gedeelte van de kappen eraf.
Nu met iets meer ruimte de bout eruit getrokken en de veer kwam naar beneden, Dank zwaartekracht.

De conramoeren los gedraaid van de [Standaard] spiraal, Paarse Hyperpro veer erop en de 2 moeren er weer op gedraaid.

Morgen weer verder met de veer te monteren, 2 link zijplaatjes erop. aandraaien en dan alle zij beplatingen er weer op klikken en vast draaien.

Ligt dus eigenlijk voor op schema en heeft toch aardig wat arbeidsloon bespaard tov het laten doen.

Ps; had her en daar gebeld om te vragen welke motorzaak een pers had om de veer in te drukken tot bij de 5e mtorzaak {Motorcross Aad] in Bleiswijk een jong ventje zei dat dat niet nodig was daar vv veren meestal even lang zijn. En dat je dus alleen de 2 moeren hoeft los te draaien. Topgozertje.

Dus deze info wilde ik ff delen. Groet.
Ik gekeken en idd hij had gelijk. Dus was makkelijk zelf te doen. Yess!
 
Avond, hier wat foto's van de Hyperpro veer en link systeem.


full

full

full
 
Vervolg montage veer, Vanmorgen de veer gemonteerd.
Alle bouten vh link systeem vast gedraaid en alvast de linker zij kappen er op geklikt/geschroeft.

Alleen met testen de motor een paar x hard ingeveerd, en nu blijkt dat de 2 wartels om de Hyperpro veer strakker te zetten nog aan aantal slagen aan gedraaid moet worden. Ik til de aan de 2 passagiers beugels de achterkant een kleine anderhalve cm loos omhoog.
Maar de veer zit er al op. Maar via de rechterkant kan je door een gat bij de 2 wartels nog komen gelukkig.
Daar voor moet ik dan weer wel de shock sock eraf halen, Maar dat lukt ook nog wel via de onderkant.

Word weer vervolgd. Groet.
 
Hier een trotse eigenaar sinds een aantal dagen van een, nc700s!
Met nog maar 8k op de teller. Compleet leovince uitlaat systeem, wat een heerlijk geluid *O*

Rij omgeving Alkmaar, meer rijders in deze omgeving?
 
Welkom Veldkamp bij de club.
Goede keus gemaakt. Zekers.Als jij een Complete heb dan heb jij dus ook de cat vervangings pijp erop zitten. Vandaar dat mooie geluid. Heb jij een schakel of een dct??
Veel veilige km s ermee.
 
Klopt, dat heb ik! Van voor tot achter leovince
Zeker een goede keus, gelijk is mij het zuinige verbruik opgevallen. Ik rij een schakel.
Zal ook even een foto er bij posten.
full
 
Ja, heb je hem toevallig te koop zien staan? Ik heb alle stickers verwijderd!


Ja klopt, zag hem al een tijdje staan, Vroeg er ook niet te veel voor. Zeker
niet met al die accessoires erop. :t
Geniet er van :] en allen jammer dat het seizoen afgelopen is.
Maar deze laatste maanden wel goed om wat af te dingen!!
 
Ja, heb je hem toevallig te koop zien staan? Ik heb alle stickers verwijderd!


Ja klopt, zag hem al een tijdje staan, Vroeg er ook niet te veel voor. Zeker
niet met al die accessoires erop. :t
Geniet er van :] en allen jammer dat het seizoen afgelopen is.
Maar deze laatste maanden wel goed om wat af te dingen!!
Ja klopt, zag hem al een tijdje staan, Vroeg er ook niet te veel voor. Zeker
niet met al die accessoires erop. :t
Geniet er van :] en allen jammer dat het seizoen afgelopen is.
Maar deze laatste maanden wel goed om wat af te dingen!!
Ja inderdaad, zitten aardig wat opties op. Hopen op een zachte winter en een vroege zomer!
 
Ik denk dat ik morgen op een droog moment (tussen 12.00 en 15.00 hier) nog even een rondje ga rijden. Het zou maar zo kunnen dat ze gaan pekel strooien iets later in de week als het 2 graden gaat vriezen. Als er pekel ligt komen mij lievelingen niet meer buiten.
 
Ik was afgelopen donderdag nog onderweg... was qua temperatuur ook goed te doen, alleen een beetje nat.

Nu staat de X vrij smerig in de garage en ik denk dat die dit jaar ook niet meer naar buiten komt :-D
 
Ik denk dat ik morgen op een droog moment (tussen 12.00 en 15.00 hier) nog even een rondje ga rijden. Het zou maar zo kunnen dat ze gaan pekel strooien iets later in de week als het 2 graden gaat vriezen. Als er pekel ligt komen mij lievelingen niet meer buiten.
Van die rit is niks meer gekomen, bij ons hebben ze van di op woe nacht gestrooid.... :(
 
Gezien het mijn enige vervoersmiddel is (naast de fiets of het OV) zal ik gewoon door rijden.... (was ik toch wel van plan, OV is 1,5 uur enkele reis woon-werk terwijl met de motor ongeveer 25 minuten is.)
 
Gezien het mijn enige vervoersmiddel is (naast de fiets of het OV) zal ik gewoon door rijden.... (was ik toch wel van plan, OV is 1,5 uur enkele reis woon-werk terwijl met de motor ongeveer 25 minuten is.)


Ik rijd ook gewoon door hoor, motor uit jan '15 en nu ~60k erop gereden. moet zeggen dat de pekel niet veel doet bij de brommert
 
Gezien het mijn enige vervoersmiddel is (naast de fiets of het OV) zal ik gewoon door rijden.... (was ik toch wel van plan, OV is 1,5 uur enkele reis woon-werk terwijl met de motor ongeveer 25 minuten is.)
Hier het zelfde. Ov 1.5 uur, auto 45min zonder file. Motor 25min en in de parkeer garage parkeren droog maar niet warm, tocht daar lekker door dus motor is zo weer droog.
 
Bij mij is het:
OV: rijd om het uur, dan ben ik ofwel een uur te vroeg of een uur te laat, en moet ik 10 minuten stappen.

Auto: 45 minuten + 15min om een parkeerplaats te zoeken

Motor: 30 minuten, geparkeerd voor de deur.

Keuze is snel gemaakt, sneeuw of niet.
 
Bij mij is het:
OV: rijd om het uur, dan ben ik ofwel een uur te vroeg of een uur te laat, en moet ik 10 minuten stappen.

Auto: 45 minuten + 15min om een parkeerplaats te zoeken

Motor: 30 minuten, geparkeerd voor de deur.

Keuze is snel gemaakt, sneeuw of niet.

En zo is het en niet anders ;)
 
Ik kan me er ook nog niet toe zetten om met de auto tegaan😎.
Rij lekker door de winter en na 95.000 km rijdt mijn nc700x uit 2012 nog als nieuw.

Ik ga zoiezo tot de 100.000km😉.
 
Hier een nieuw forumlid en gebruiker van een NC750X uit 2014 die gebruikt wordt voor woon-werkverkeer naar Schiphol... Elke dag 120km tuffen op de NC. Het was wel een beetje fris vanochtend gezien de halve centimeter ijs op de helm en de rest van de motor ;)
Maar verder ben ik zeer tevreden met het motortje, het scheelt toch gauw een half uur aan reistijd per dag. Ik rijd in mijn vrije tijd heel Europa in de rondte op mijn Goldwing, vandaar de benaming 'motortje' voor de NC .
Bij elkaar toch al snel tussen de 35000 en 40000 km op twee wielen per jaar..........
 
Wie o wie heeft een Honda orriginele sheed of hoe noem je zoiets waar de alle bv bevestiging klemmetjes en boutjes opstaan????
Ben namelijk vanmiddag met de zijkappen te monteren zo'n klemmetje kwijt van de helm bak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waar die is Joost mag het weten!!!!!! kutzooi. Anders hak al klaar gewees.

Maar goed, vanmiddag de Hyperpro veer nog aangedraaid via de zijkant en met een schroevendraaiert de 2 bovenste wartelmoeren aan gedraaid. Shock sock er weer omheen geklittebandt en de tyrap van de sock aangetrokken.
Toen weer de rechter zijkap erop gez en vast gedraaid en de rechter helmbak kap erop tot ik tot de conclusie kwam dat dus 1 zon klem klippie met aan de achterkant schroefdraad '6mm weg was.
Ja en toen had ik stagnatie...........
Maar in ieder geval is het mijn toch zelf gelukt met de veer verwisselen en di heeft mijn toch nogmaals weer geld bespaard. Die zit nog in de knip dus die kan ik weer uitgeven aan bv
val protector doppen van R&G. Kosten namelijk 245 uuro!!!!!!!! Maar dan hebbie wel mooi spul
en kwaliteit.

Is nu dus voor en achter gehyperproot voor;
Voor 165 voor de spiralen en montage 65 uuro [Alphen aan de Rijn.]
Achter veer spiraal 50 uuro. [2e hands nieuw, ''ongebruikt''! met zelf montage]
Tesamen dus; 280 uuro. Dat vink nog redelijk meevallen.

Vanavond dus de ruggetje rust geven. Ciou



Maar als ie om zou vallen omdat ik hem ff niet houd [Rug] dan kost het meer aan radiateur ,helmbakkap, hendel enz
 
Hier een nieuw forumlid en gebruiker van een NC750X uit 2014 die gebruikt wordt voor woon-werkverkeer naar Schiphol... Elke dag 120km tuffen op de NC. Het was wel een beetje fris vanochtend gezien de halve centimeter ijs op de helm en de rest van de motor ;)
Maar verder ben ik zeer tevreden met het motortje, het scheelt toch gauw een half uur aan reistijd per dag. Ik rijd in mijn vrije tijd heel Europa in de rondte op mijn Goldwing, vandaar de benaming 'motortje' voor de NC .
Bij elkaar toch al snel tussen de 35000 en 40000 km op twee wielen per jaar..........


Welkom Glimwas bij dit nc forum. Weer een nc rijdert erbij. Gaat lekker zo. :t
Tis idd een heerlijk motortje vergeleken bij de Goldwing. :]
Jij rijd er dus door weer en wind mee, top man. Kan
ie wel tegen met al dat plastic. en wat vaker met koud water afspoelen.
Wielen ff inspuiten met Scottoiler, dat kan je overal opspuiten en leg een laag op alles
Zodat de pekel er geen grip op hebt.

Veel veilige km ermee en houd hem recht op deze dagen. _O-
 
Hier een nieuw forumlid en gebruiker van een NC750X uit 2014 die gebruikt wordt voor woon-werkverkeer naar Schiphol... Elke dag 120km tuffen op de NC. Het was wel een beetje fris vanochtend gezien de halve centimeter ijs op de helm en de rest van de motor ;)
Maar verder ben ik zeer tevreden met het motortje, het scheelt toch gauw een half uur aan reistijd per dag. Ik rijd in mijn vrije tijd heel Europa in de rondte op mijn Goldwing, vandaar de benaming 'motortje' voor de NC .
Bij elkaar toch al snel tussen de 35000 en 40000 km op twee wielen per jaar..........

Welkom, nc is een leuke fiets voor we en ritjes. Veel plezier met de bike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan