Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Ik zal deze week even voor je zoeken in mijn voorraad.
Er ligt nog een bak vol met blokdelen dus wie weet...
 
Oké.Wat polijsten doet wonderen op deze schuurvondsten.Geen probleem hoor, ik heb trouwens mijn biezensetje eindelijk binnen, het werd niks met die amerikaanse site, heb ze nu binnen via Classic motorcycles decals2 uit engeland. Heb al een afspraak gemaakt met Fzrene hier, dan word het spuitwerk gedaan, en ga ik in de kerstvakantie verder met de Z.

Fijne avond,Coert.
 
Oké.Wat polijsten doet wonderen op deze schuurvondsten.Geen probleem hoor, ik heb trouwens mijn biezensetje eindelijk binnen, het werd niks met die amerikaanse site, heb ze nu binnen via Classic motorcycles decals2 uit engeland. Heb al een afspraak gemaakt met Fzrene hier, dan word het spuitwerk gedaan, en ga ik in de kerstvakantie verder met de Z.

Fijne avond,Coert.

Hi Coert,

Bedankt voor het zoeken voor mij maar die van mij is nu nog beter dan die van jou.

Biezen voor onze Z650 hebben we ook uit Engeland, de zelfde firma en zijn prima.
De biezen van het kontje zijn zoals origineel gedeeld op het kontje maar omdat ze wat dikker zijn heb ik ze over elkaar geplakt en bij de "overlapping" met een scalpelmesje doorgesneden zodat ze tegen elkaar heen liggen ipv over elkaar (niet makkelijk maar als ze nog "nat" zijn, kan je ze ze tegen elkaar leggen).

Laat de biesjes, als je ze "nat" plakt minimaal 48 uur drogen voordat de blanke lak er over gaat anders krijg je er "bobbeltjes" (luchtblaasjes) onder.

Succes en ben benieuwd naar het resultaat :Y
 
Ik zal deze week even voor je zoeken in mijn voorraad.
Er ligt nog een bak vol met blokdelen dus wie weet...


Hi Wyb,

Ben heel benieuwd :Y

Origineel niet meer verkrijgbaar en replica´s heb ik alleen in Japan gevonden voor slechts 185€ :(
Dus als je een heel nette hebt wil ik er best wat voor betalen :?
 
Hoi Marcel,
Ik ben eventjes met Belgom-alu bezig geweest, en inderdaad, er zitten wat meer krasjes op dan ik dacht helaas.
Hij zal idd niet aan jouw standaard kunnen voldoen, maar geeft niet.
Zo ziet ie er nu, na 15 min poetsen uit:
full

Ik heb met Fzrene het er al over gehad, dat overlappen van de biesjes achter, ik wil dat ze netjes aansluiten, en dat doet ie ook! Zal het vermelden met hem dat ie ze 2 dagen laat drogen voor ie de blanke lak er overheen spuit, bedankt voor de tip!
Deze kleur word ie, Candy super red:
full

Groetjes en een fijne zondag!
Coert :t
 
Hoi Marcel,
Ik ben eventjes met Belgom-alu bezig geweest, en inderdaad, er zitten wat meer krasjes op dan ik dacht helaas.
Hij zal idd niet aan jouw standaard kunnen voldoen, maar geeft niet.
Zo ziet ie er nu, na 15 min poetsen uit:
[afbeelding]
Ik heb met Fzrene het er al over gehad, dat overlappen van de biesjes achter, ik wil dat ze netjes aansluiten, en dat doet ie ook! Zal het vermelden met hem dat ie ze 2 dagen laat drogen voor ie de blanke lak er overheen spuit, bedankt voor de tip!
Deze kleur word ie, Candy super red:
[afbeelding]
Groetjes en een fijne zondag!
Coert :t

Hi Coert,
Bedankt voor het poetsen maar ik hoef ´m niet :+

Candy Tone Red is ook leuk en weer eens wat anders dan het eeuwige groen (hoewel die van ons dat wel is :} )

Mijn eerste was blauw toen ik ´m kocht maar had helaas een deuk in de tank en heb ´m grijs met een eigen disign laten spuiten volgens eigen idee. Helaas kreeg ik ´m terug met een design dat volgens de spuiter veel mooier was :r :r :r
 
Laatst bewerkt:
@Court.
Ik denk (vrees) dat we een beetje oude zakken beginnen te worden ....

Inmiddels de Moto73 van 1-4-1977 gevonden met de eerste test van de allereerste Z650 *O*.
Ook die zal ik even inscannen en tzt hier posten.

Voor wat betreft de moderne motoren (alhoewel, 18 jaar oud vinden een hele hoop jonkies ook al bejaard, stel verwende nesten ;) vooraankondigingen en eerste tests van onze SV's.
Ik zal die in een topic dat jij ook volgt zetten, om het een beetje on-topic te houden. ;)

Oude folders en modellenoverzichboekies van de japanners van eind 80 tot begin '00.. Leuk daar weer eens door te bladeren. Ook de eerste test uit het introductiejaar (1988) van de GSX600F, waarvan ik er 3 heb gehad terug gevonden.

We worden oud ...
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je helemaal gelijk in, soms praat ik met jongere collega's, die weten niet eens wat een Z650 is, behalve het nieuwe type dan....
Dat vreselijke ding wat op een bidsprinkhaan lijkt.

Maar: old-school never dies!
Zelf heb ik helaas al mijn oude motorbladen, van '81 tot en met '91 weg gegooid, tijdens een van mijn vele verhuizingen, sukkel die ik was. Weekblad Motor was ik op geabonneerd toen.

Ik heb later wel een hele collectie van een vriend gekregen, die wou ze weggooien, maar dat zijn weekbladen Motor van '58 tot ongeveer '74, maar ze liggen door elkaar in een kast.

Als ik tijd heb ga ik eens kijken wat ik kan vinden erin, helaas heb ik geen scanner,maar kan natuurlijk wel foto's met mijn phone maken als ik wat leuks vind Roger.

Bedankt alvast,en ik ga ook mijn kast eens uitpluizen,ook ik moet genoeg hebben!

:t
 
Hi Wyb,

Ben heel benieuwd :Y

Origineel niet meer verkrijgbaar en replica´s heb ik alleen in Japan gevonden voor slechts 185€ :(
Dus als je een heel nette hebt wil ik er best wat voor betalen :?

Sorry, zit er helaas niet meer bij. Succes met verder zoeken
 
@Court.
Ik denk (vrees) dat we een beetje oude zakken beginnen te worden ....

Inmiddels de Moto73 van 1-4-1977 gevonden met de eerste test van de allereerste Z650 *O*.
Ook die zal ik even inscannen en tzt hier posten.

Voor wat betreft de moderne motoren (alhoewel, 18 jaar oud vinden een hele hoop jonkies ook al bejaard, stel verwende nesten ;) vooraankondigingen en eerste tests van onze SV's.
Ik zal die in een topic dat jij ook volgt zetten, om het een beetje on-topic te houden. ;)

Oude folders en modellenoverzichboekies van de japanners van eind 80 tot begin '00.. Leuk daar weer eens door te bladeren. Ook de eerste test uit het introductiejaar (1988) van de GSX600F, waarvan ik er 3 heb gehad terug gevonden.

We worden oud ...

Eerste test van de Z650 zou leuk zijn hier :}
In 1979 kocht ik mijn eerste 4-takt Kawa, een Z650 B2.
Was een schade fiets met redelijk weinig schade.
Was toen nèt begonnen te werken in een motorzaak in Amersfoort (Ton van Heugten Motors).

Één van mijn eerste opdrachten was een schaderapport te maken van deze fiets en de eigenaar had al aangegeven dat het een verzekeringsgeval was (in zijn voordeel) en de fiets niet meer wilde hebben. Hij wilde een nieuwe van de verzekering.
Motorfiets dus economisch "Totall-loss" geschreven met een restwaarde van 1750 gulden.

Voor dat geld heb ik ´m dus gekocht :+

Beschadigd was, wat echt vervangen moest worden:

Uitlaat rechts
Voetsteun rechts
Rempedaal
Stuur
Remhevel
Handvat rechts
Binnenpoot van de voorvork rechts
Voorspatbord
Knipperlicht rechts voor
Voorwiel (even krom gespaakt voor de verzekerings expert)
Nieuwe tank (zat een deukje in van het knipperlicht)

Werktijd voor de reparatie en wat kleine zaken als voorvorkkeerring en olie etc.

Uitlaat moest toch een 4 in 1 worden.
Stuur moest ook wat anders worden.
Binnenpoot onder de pers recht gemaakt (dat ging toen nog)
Voorwiel weer recht gespaakt
Voorspatbord Z900 (past 1 op 1)
Knipperlicht en voetsteun hadden we voldoende gebruikt liggen
En het deukje in de tank heeft nog meerdere KM´s meegemaakt :+

Ik had dus voor weinig een Z650 met slechts 7300km op de teller. :} :}
 
Leuk die verhalen van vroeger Marcel, ik ben ondertussen ook in mijn oude bladen aan het zoeken.
Ik heb heel wat oude bladen uit de jaren eind '60 tot '77.
Maar had er al jaren niet meer naar omgekeken, heb al veel leuke dingen gevonden ondertussen, maar ben nog lang niet klaar...
Heb al wel iets gepost in het Z1 900 topic, en ga nu wat posten in het Kawa-superbikes topic.

Morgen volgt er wel wat meer, heb zoveel leuks ontdekt...

Met dank aan Roger, die bracht me op het idee. :t
 
Bedankt voor het plaatsen Roger, zeker de introductie *O*

Die kleur word de mijne ook, die is op kenteken van 79, maar eigenlijk is het een B1 kwam ik achter met frame en bloknummers. Remklauw ook voor de poten en zo..

Groet, Coert :t
 
Ja, die kleur had ik al gezien op een fot een stukkie omhoog. Zeker mooi!!
 
Laatst bewerkt:
Normaal niet maar ik heb mijn eigen z al een poosje terug de deur uit gedaan en die van de vrouw gaat ook weg...

Dus wie er nog 1 zoekt....
 
Vanavond heb ik eindelijk een net achterspatbord, compleet met achterlicht en knipperlichten gevonden, is naar me onderweg. Helemaal roestvrij, en zonder deuken. *D
full

Mist wel het reflectortje, maar dat vind ik nog wel, ergens.
*O*
 
*O* voor het nieuwe seizoen even reflectortje scoren dan

dat kenteken zit slechts 5 cijfers achter die van mij :o
 
:) Kenteken is van een 79er Z650 zag ik op de RDW site, ik ben er echt blij mee, zijn best wel moeilijk te vinden en vanavond zag ik hem op MP.
Ben er op af gevlogen als een vlieg op de stront, ;)
Reflectortje ga ik even naar op zoek, dan is ie compleet. Misschien dat Willem van Classickawaparts er wel eentje kan leveren.
*O*
 
Laatst bewerkt:
Die zal vast ook wel op de beurs staan, binnenkort in Houten is er weer een, 16 en 17 december, mocht je in de buurt zijn :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan