Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap je verhaal wel hoor, maar na afloop bellen is een beetje met het zout komen als het ei op is.
Wat doe je als je op DAT moment voor zo'n stoplicht staat en je 4 rondjes afwacht en jij maar niet mag rijden.
Sorry, maar dan kies ik zelf wel een moment. Na afloop even bellen om te melden dat het stoplicht mij vergeten is, is nooit verkeerd natuurlijk. Ben wel benieuwd of er dan iets mee gedaan wordt.

Bellen als je aangekomen bent is niet meer nuttig voor de rit die je al gedaan hebt.
Maar voor de volgende keer dat je bij dat verkeerslicht staat zou het nuttig kunnen zijn. En voor andere motorrijders die daar nog zullen komen.

En er is al door meerdere mensen gereageerd dat men hier over het algemeen adequaat mee omgaat, dat is mijn mening overigens ook.





Haast had ik wel, maar zat gewoon met een persoonlijk dilemma. Wel of niet bewust door rood rijden.

Bewust door rood rijden is iig stukken veiliger als onbewust door rood rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Een vrouw achter het stuur bij een rood licht die net op groen sprong:
Ze was bezig met een tijdschriftje te lezen. Pas na een claxonnerende bestuurder ging het tijdschriftje al rijdend weg.

Sjeezus, gewoon van de weg plukken en rijbewijs levenslang intrekken. :(
 
Een vrouw achter het stuur bij een rood licht die net op groen sprong:
Ze was bezig met een tijdschriftje te lezen. Pas na een claxonnerende bestuurder ging het tijdschriftje al rijdend weg.

Sjeezus, gewoon van de weg plukken en rijbewijs tijdschriftje levenslang intrekken afnemen. :(
:+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een oude opa die dacht op een drafje nog even de straat over te rennen (typetje De Cock, lange beige regenjas en hoedje op, grijze haren eronderuit), net toen ik daar optrekkend aan kwam rijden. Hij staat op de stoep, kijkt me aan, ziet me optrekkend naderen op een meter of 30, 20 en rent zo de straat op. Was een 50-weg, denk dat ik zo tussen de 30 en de 40 zat in acceleratie.

Ik ben er niet trots op, maar ik kon een revbomb+claxon en een "opzouten ouwe!" niet onderdrukken. Dat was natuurlijk niet handig en ook niet heel galant, want daardoor verstijfde hij van schrik middenin mijn pad, waardoor ik alsnog moest uitwijken. Gelukkig alles goed gegaan, daarna boos verder gereden.

Een minuut later spijt gekregen, ik bedoel ik had ook gewoon niet boos kunnen worden en kunnen remmen en als ik eerlijk ben had dat gewoon zonder noodstop gekund, dan had 'ie gewoon door kunnen rennen. Ik dacht, toch nog even aanspreken op zijn vreemde manoeuvre en excuses maken voor het kabaal, maar ik kon 'm helaas niet meer terugvinden -O-

Oh well... Volgende keer nog beter gewoon mijn kalmte bewaren. Lukt me bijna altijd wel in dit soort situaties, weet niet wat er vandaag was.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een oude opa die dacht op een drafje nog even de straat over te rennen (typetje De Cock, lange beige regenjas en hoedje op, grijze haren eronderuit), net toen ik daar optrekkend aan kwam rijden. Hij staat op de stoep, kijkt me aan, ziet me optrekkend naderen op een meter of 30, 20 en rent zo de straat op. Was een 50-weg, denk dat ik zo tussen de 30 en de 40 zat in acceleratie.

Ik ben er niet trots op, maar ik kon een revbomb+claxon en een "opzouten ouwe!" niet onderdrukken. Dat was natuurlijk niet handig en ook niet heel galant, want daardoor verstijfde hij van schrik middenin mijn pad, waardoor ik alsnog moest uitwijken. Gelukkig alles goed gegaan, daarna boos verder gereden.

Een minuut later spijt gekregen, ik bedoel ik had ook gewoon niet boos kunnen worden en kunnen remmen en als ik eerlijk ben had dat gewoon zonder noodstop gekund, dan had 'ie gewoon door kunnen rennen. Ik dacht, toch nog even aanspreken op zijn vreemde manoeuvre en excuses maken voor het kabaal, maar ik kon 'm helaas niet meer terugvinden -O-

Oh well... Volgende keer nog beter gewoon mijn kalmte bewaren. Lukt me bijna altijd wel in dit soort situaties, weet niet wat er vandaag was.

Ietwat aan de late kant, maar je kwam tot inzicht! Ga zo door!
 
ha ha ha ha. Wat n actie Sadbunny. Ik snap wel waarom je zo handelde op instinct. En ook snap ik dat je later schrok van je actie. Is wel weer n droog verhaal geworden voor t forum.
 
Ietwat aan de late kant, maar je kwam tot inzicht! Ga zo door!

Ja, de goede voornemens komen er ook weer aan })

Laten mensen nu maar eens, ik ga eerder van huis weg, (bij woon-werk) rij rustiger en houd rekening met fouten (handelingen in het verkeer) van weggebruikers, die we allemaal wel eens maken, als goede voornemen nemen :Y

Maar zoals alle goede voornemens, zal deze waarschijnlijk de eerste zijn, die al op 1 januari zal sneuvelen :P
 
Laatst bewerkt:
_O-
Ja, de goede voornemens komen er ook weer aan })

Laten mensen nu maar eens, ik ga eerder van huis weg, (bij woon-werk) rij rustiger en houd rekening met fouten (handelingen in het verkeer) van weggebruikers, die we allemaal wel eens maken, als goede voornemen nemen :Y

Maar zoals alle goede voornemens, zal deze waarschijnlijk de eerste zijn, die al op 1 januari zal sneuvelen :P
_O-
 
Waaruit komt toch die behoefte van motorrijders voort om andere weggebruikers de les te lezen als ze een fout maken?

Stiekem allemaal spijt dat ze niet hebben gekozen voor een carrière als motoragent?

Hoewel, ik vraag me af in hoeverre de 'revbomb' daar als acceptabel waarschuwingssignaal wordt gezien... :')
 
Waaruit komt toch die behoefte van motorrijders voort om andere weggebruikers de les te lezen als ze een fout maken?

Stiekem allemaal spijt dat ze niet hebben gekozen voor een carrière als motoragent?

Hoewel, ik vraag me af in hoeverre de 'revbomb' daar als acceptabel waarschuwingssignaal wordt gezien... :')

Ik spreek voor mezelf, maar als motorrijder wordt je gewoon NOG meer geconfronteerd met de eventuele gevolgen van de fouten van andere weggebruikers. Plus, je wordt ten onrechte te vaak over het hoofd gezien. Dat roept bij bij veel irritatie op.

Of was je vraag retorisch en loop ik voor niks dit verhaal te houden? ;-p
 
Waaruit komt toch die behoefte van motorrijders voort om andere weggebruikers de les te lezen als ze een fout maken?

Stiekem allemaal spijt dat ze niet hebben gekozen voor een carrière als motoragent?

Hoewel, ik vraag me af in hoeverre de 'revbomb' daar als acceptabel waarschuwingssignaal wordt gezien... :')


Het zijn niet alleen de motorrijders hoor, blikkers kunnen er ook wat van. Men kan de fouten van een ander niet accepteren.
 
Laatst bewerkt:
Sommige dingen zijn zo dom en structureel dat kan je niet onder een fout plaatsen. Het is vaak heel goed duidelijk wanneer iets wel of niet per ongeluk gaat. Ik ben niet foutloos en leer van mijn fouten en ga altijd op pad met een gezonde risico calculatie. Het zou fijn zijn als meer mensen dit nastreven.
 
Gisteren een Duitse toeriste, die zo de auto aan de kant van een N weg zet, vlak voor mij de weg over rent en op de rand van de weg de Beulakker bij Giethoorn zo nodig moest fotograferen. Terwijl het verkeer langsraast. Het scheelde niet veel of ze had een nekslag van mijn spiegel gehad. Ik kon geen kant op met het bestelblik. Tegenliggers maakten uitwijken onmogelijk. Maar de natte berm inlopen ho maa. |(
 
Gisteren een Duitse toeriste, die zo de auto aan de kant van een N weg zet, vlak voor mij de weg over rent en op de rand van de weg de Beulakker bij Giethoorn zo nodig moest fotograferen. Terwijl het verkeer langsraast. Het scheelde niet veel of ze had een nekslag van mijn spiegel gehad. Ik kon geen kant op met het bestelblik. Tegenliggers maakten uitwijken onmogelijk. Maar de natte berm inlopen ho maa. |(

Waarschijnlijk geïnspireerd door Duitse wegwerkers/medewerkers van de Streckencontrole. Die steken op hun dooie akkertje de snelweg over. De eerste keer dat je zoiets ziet terwijl je met 180 komt aanzeilen, schrik je je helemaal de pleuris :o
 
Ja weten jullie, normaal gesproken ben ik juist altijd trots als ik in een lastige situatie gewoon relaxt ben gebleven en "deel van de oplossing" ben geweest in plaats van "deel van het probleem". Klinkt misschien cliché maar ik meen het. En dat lukt eigenlijk ook altijd, daarom heb ik ook veel minder van die conflictsituaties met andere weggebruikers. Het is ook gewoon een keuze om het als conflict te zien, weet je, in plaats van als een ongelukkige samenloop van omstandigheden en momentjes van onoplettendheid.

Daarom zeg ik ook, ik weet niet waarom ik revbomb/claxon/schreeuw deed. Het was nergens voor nodig en ik schaam me ervoor en ik doe dat ook vrijwel nooit.
 
Ja weten jullie, normaal gesproken ben ik juist altijd trots als ik in een lastige situatie gewoon relaxt ben gebleven en "deel van de oplossing" ben geweest in plaats van "deel van het probleem". Klinkt misschien cliché maar ik meen het. En dat lukt eigenlijk ook altijd, daarom heb ik ook veel minder van die conflictsituaties met andere weggebruikers. Het is ook gewoon een keuze om het als conflict te zien, weet je, in plaats van als een ongelukkige samenloop van omstandigheden en momentjes van onoplettendheid.

Daarom zeg ik ook, ik weet niet waarom ik revbomb/claxon/schreeuw deed. Het was nergens voor nodig en ik schaam me ervoor en ik doe dat ook vrijwel nooit.

Ach, misschien niet 'netjes' maar ook niet raar..
Misschien schrok je van deze onverwachte acties en was dit je automatische reactie, of misschien was je moe/had je een rotdag/ zat je met je ex in je kop.
Dit soort dingen gebeuen nou eenmaal.
Laat het nou maar liggen.. ;)
 
Melden bij gemeente/MAG.

Dat werkt ook niet. Ik heb ook zo'n verkeerslicht op mijn dagelijks woon-werk route dat niet op motorrijders reageert. Gemeld bij gemeente en bij MAG.
De gemeente reageerde nergens op. De MAG stuurde me bericht dat het volgens de gemeente opgelost zou zijn; mooi niet dus.
Na twee jaar heb ik heb het maar opgegeven. Als er geen auto hulp biedt rij ik er steevast door rood (overzichtelijke kruising en geen flitspaal).
 
Net lampje laten vervangen op mijn diversion. Kon €93 aftikken..
maar, dan heb ik wel LED verlichting!
 
Door rood (na stoppen en goed kijken) doe ik ook dagelijks op m’n woon/werk route .. en afgelopen week gesnapt door de marechaussee, die me toch echt een boete hebben gegeven. Ik kan in bezwaar gaan na ontvangst boete kreeg ik te horen nadat ik had uitgelegd dat ik daar dagelijks (als er geen auto in de buurt is die het verkeerslicht op groen laat kleuren) bewust door rood rij.
Bij een ander verkeerslicht die mij eerst ook niet registreerde red ik het nu met uitgekapte jiffy om deze op groen te krijgen.
Beide gemeld bij de MAG, maar geen verbetering gemerkt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan