VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand met een Sabre hier die mij kan vertellen of de kleine lcd 'gear & error indicator' snachts ook (goed) verlicht hoort te zijn?

Er valt bij mij nu alleen een beetje strooilicht overheen van de tellers dus ik zie er geen bal van. Probeer dan constant door te schakelen vanuit de OD.

Ik heb de vraag even uitgezet op het amerikaanse V4 forum.

Ik vermoed dat de LCD geen eigen backlight heeft, althans, volgens het schema gaat er geen bruin/witte draad naar de module. (Bruin/wit is normaal de draadkleur voor de tellerverlichting)
 
Iemand met een Sabre hier die mij kan vertellen of de kleine lcd 'gear & error indicator' snachts ook (goed) verlicht hoort te zijn?

Er valt bij mij nu alleen een beetje strooilicht overheen van de tellers dus ik zie er geen bal van. Probeer dan constant door te schakelen vanuit de OD.
Lampje kapot? Mijn LCD licht flink op.
 
Lampje kapot? Mijn LCD licht flink op.
oke duidelijk, dan klopt er dus iets niet. Ik weet namelijk niet beter dan dat het niet/nauwelijks leesbaar is. De lcd's aan de zijkant zijn wel leesbaar, maar niet echt bepaald fel.

Dacht altijd dat het aan mijn donkere vizier lag, maar nu de heldere erin zit is het nog steeds niet echt leesbaar.

@ Dutchy, backlight lijkt me ook niet idd, maar op het schema kon ik er geen apart lampje voor ontdekken. Mocht je nog iets te weten komen, dan hoor ik dat ook graag. Thx voor de moeite iig.

Dan haal ik het dashboard komende wintermaanden een keer uit elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb een lekke radiateurslang van de vf1000r. Weet iemand of dit te repareren is? Of heeft iemand een exemplaar in de aanbieding. Is de lange slag van de pomp naar de onderste radiateur aan de linkerkant.
 
Iemand een idee waar ik een nieuw rubbertje over het nulstel knopje van een tellerset kan vinden?
 
@ Dutchy, backlight lijkt me ook niet idd, maar op het schema kon ik er geen apart lampje voor ontdekken. Mocht je nog iets te weten komen, dan hoor ik dat ook graag. Thx voor de moeite iig.

Dan haal ik het dashboard komende wintermaanden een keer uit elkaar.

Volgens het amerikaanse forum een separaat lampje. Is geen fitting lampje, maar meer een mini buislampje aan draadjes gesoldeerd.
 
Hallo, ik heb een lekke radiateurslang van de vf1000r. Weet iemand of dit te repareren is? Of heeft iemand een exemplaar in de aanbieding. Is de lange slag van de pomp naar de onderste radiateur aan de linkerkant.

Al bij CMSNL gekeken wat ze daar kosten? Of informeren bij de lokale Honda dealer. Anders zou ik Ebay en Marktplaats in de gaten houden :)
 
Deze aangeschaft.....
full


Bijna uit elkaar voor frame poedercoaten... achterspatterd mist een stuk? Is een "nieuwe" besteld.
full


"Olie"? af laten lopen. Bovenlaag bruinig, onder laag betongrijs...??
Zat zeker een halve liter teveel olie in en heb het filter nog niet eens los.
Zou dat water of koelvloeistof zijn vermengd met olie?
full
 
Deze aangeschaft.....
[afbeelding]

Bijna uit elkaar voor frame poedercoaten... achterspatterd mist een stuk? Is een "nieuwe" besteld.
[afbeelding]

"Olie"? af laten lopen. Bovenlaag bruinig, onder laag betongrijs...??
Zat zeker een halve liter teveel olie in en heb het filter nog niet eens los.
Zou dat water of koelvloeistof zijn vermengd met olie?
[afbeelding]

Als het maar geen ijzerslijpsel is ?...... :N
 
Dan maar eerst kijken of blok goed is,voordat ik de rest aanpak en er goed geld aan uit geef. '(
 
goededag mijn naam is Robert, ik heb mij voorgesteld in de beginpagina. Ik ben bezig met een sabre v45 en vroeg me af of iemand weet waarom de voorbochten dubbelwandig zijn uitgevoerd ? is dat alleen esthetisch? er zit ook een gaatje bij de kop dus er loopt wel gas door, iemand een id?
 
De voorste pijpen zitten in de rijwind en verder van de collector af dan de achterste. Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen dienen als isolatie van warmte, extra demping en bescherming van de binnenste pijpen oid.

Ik heb 1 pijp waar ik de buitenkant vanaf heb geslepen omdat die helemaal verrot was. Ik heb een 'tijdelijk' uitlaatsysteem in elkaar gebakken die er nog altijd onder zit.

@Vampiremax, hopelijk heeft dat blok niet teveel km's moeten maken met die substantie.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad zijn de bochten vanwege de looks dubbelwandig uitgevoerd. Bij enkele bochten kleuren ze snel blauw, als zijnde aan het verbranden..
 
"Olie"? af laten lopen. Bovenlaag bruinig, onder laag betongrijs...??
Zat zeker een halve liter teveel olie in en heb het filter nog niet eens los.
Zou dat water of koelvloeistof zijn vermengd met olie?

Water en olie willen normaal niet mengen, en olie drijft op water, dus zou het even laten staan.. Benzine/residu is lichter dan olie en is meestal terug te vinden boven op de olie.
Als een V4 benzine doorlaat op de vlotternaalden, zakt het de cilinders in en komt het via die weg in het carter.. Kan dus ook nog een benzine residu zijn..

Achterspattert heb ik hier nog wel een aantal van liggen. Zowel korte als originele lange versie..
 
Zo ziet de olie pan er van binnen uit....
Oliezeefje was vrij van metaalsplinters...
full

Oliefilter....
full


Ik wil het blok doorspoelen met diesel. Kan dat vermengt worden met een goedkope olie, oliefilter en dan 10 minuten laten lopen? Of is er een andere manier?

Dutchy, bedankt voor je aanbod voor een achterspatterd... Heb er al 1 besteld op Ebay.de.
Ik hou je onder de toets als ik nog iets nodig heb of goede raad.
 
Zo ziet de olie pan er van binnen uit....
Oliezeefje was vrij van metaalsplinters...
[afbeelding]
Oliefilter....
[afbeelding]



Ik wil het blok doorspoelen met diesel. Kan dat vermengt worden met een goedkope olie, oliefilter en dan 10 minuten laten lopen? Of is er een andere manier?

Dutchy, bedankt voor je aanbod voor een achterspatterd... Heb er al 1 besteld op Ebay.de.
Ik hou je onder de toets als ik nog iets nodig heb of goede raad.

Aan je oliefilter te zien lijkt het toch of je olie is vermengt met koelvloeistof oid. '(
 
Ik heb dit gevonden op het net: Kroonoil Flushing Oil 20W20 - Motor Spoelolie.
Zou dit HET middel zijn?

Flushing Oil 20W20 - Motor Spoelolie

Flushing Oil 20W-20 is een effectieve single-grade spoelolie van hoge kwaliteit. Door de gunstige viscositeitskeuze, in combinatie met hoogwaardige solvent geraffineerde basisoliën en speciaal geselecteerde detergerende en dispergerende additieven, is Flushing Oil een uiterst effectieve spoelolie. Door deze juiste keuze van grondstoffen zijn de volgende unieke eigenschappen zijn verkregen:
  • Hoog dispergerend en detergerend vermogen.
  • Door de hoge reinigende werking, zullen de prestaties van de motor toenemen (gedeeltelijk herstel compressieverhouding)
  • Werkt ook bij lage temperaturen effectief.
  • Een sterk anti-slijtage-, anti-corrosie- en anti-schuim vermogen.
  • Een grote weerstand tegen oxidatie.
  • Uitstekende mengbaarheid met zowel multigrade minerale als ook (vol)synthetische motoroliën.
  • Absoluut neutraal ten opzichte van (oude) pakkingen en keringen. Lekkage gevaar is dan ook niet aan de orde.
  • Een goed vochtopnemend en neutraliserend vermogen.
Gebruiksaanwijzing:
* Gebruik Flushing Oil circa 20 - 30 minuten alleen tijdens stationair draaien (liefst bij warme motor)
* Tap vervolgens Flushing Oil af, vernieuw het oliefilter en vul de motor voor de beste resultaten met een Kroon-Oil (vol) synthetische motorolie.
 
Laatst bewerkt:
of forten oid. erzijn idd speciale spullen voor.


Vraag is wat het is wat dit veroorzaakt heeft. Tis of water/koelvloeistof of benzine
 
Ik zou action olie pakken en dat goed warm laten worden weer iets laten afkoelen. Aftappen en beoordelen.

Het verschil tussen benzine en (koel)water zou je moeten kunnen ruiken of proeven ;)

db
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan