Motovlog?

Heerlijk al die gasten die twaap volgen en beweren dat t niet om t vrouwtje met een lekkere kont op een motor gaat... Ik open net even haar youtube pagina. Zo goed als iedere thumbnail is een kont of een heel strak broekje met een naveltruitje te zien. Meh dan ben ik al klaar. Aandachttrekkerij. Zo bijzonder is de content niet.
Ben je in de klas ook zo'n zuurpruim :X
 
Uiteindelijk alsnog de Hawkeye Firefly 8s besteld samen met 2 backup batterijen & dual charger, BT remote, anti-fog inserts en een Sony ECMCS3 microfoon + adapter. Mede door een andere review die ik heb gelezen waar deze toch wel beter uit de verf komt.
Wellicht dat het ook te maken heeft met hoe de post production gedaan wordt waardoor deze eventuele motion sickness teweegbrengt bij mij. Ik ga het zelf wel ondervinden.

En anders zal ik maar gewoon misselijkmakende filmpjes moeten uploaden :')

Ik heb uiteindelijk niet voor de ThiEYE T5e gekozen omdat bij de ThiEYE T5e weinig accessoires zit inbegrepen, batterij gaat minder lang mee dan de FireFly 8s en de externe microfoon aansluiting niet goed werkt. Daar moet je dan eerst een stukje behuizing uitsnijden om de microfoon er goed in te krijgen en dat vind ik zonde/onnodig werk. Bovendien is het een 2.5mm jack ipv 3.5mm dus dan heb je alsnog een adapter nodig.
Verder doet die het ook erg slecht in low light
 
Laatst bewerkt:
Hoe voorkomen jullie dat de camera gaat trillen.

Ik heb een Gopro 4 Silver waar best leuke 1080p beelden mee gemaakt kunnen worden maar op de motor is het een drama. Alleen maar vibraties waar door het beeld gewoon heel slecht is.
 
Hoe voorkomen jullie dat de camera gaat trillen.

Ik heb een Gopro 4 Silver waar best leuke 1080p beelden mee gemaakt kunnen worden maar op de motor is het een drama. Alleen maar vibraties waar door het beeld gewoon heel slecht is.
GoPro 4 heeft geloof ik geen stabilisatie?
Er worden wel verschillende YouTube filmpjes & sites op google gevonden die claimen dat je het in de nabewerking zou kunnen fixen met bepaalde programma's
 
Hoe voorkomen jullie dat de camera gaat trillen.

Ik heb een Gopro 4 Silver waar best leuke 1080p beelden mee gemaakt kunnen worden maar op de motor is het een drama. Alleen maar vibraties waar door het beeld gewoon heel slecht is.


Plaatsing van de camera doet heel veel.

Bij me kawasaki kon ik de camera op veel meer plekken plaatsen, dan ik nu kan met de honda.
Deze motor zelf vibreert ook meer.

Sweetspot vinden kan bij sommige lastig zijn ja.
 
Heerlijk al die gasten die twaap volgen en beweren dat t niet om t vrouwtje met een lekkere kont op een motor gaat... Ik open net even haar youtube pagina. Zo goed als iedere thumbnail is een kont of een heel strak broekje met een naveltruitje te zien. Meh dan ben ik al klaar. Aandachttrekkerij. Zo bijzonder is de content niet.

waar maak je je druk om, als mensen dat zeggen kan ik niks anders dan lachen :-)

Ik volg haar om 2 redenen:
1 het is geen verkeerd beeld :-)
2 ze maakt ook video`s en dat vind ik leuk!

TWAAP, niet te veel die duiven van de dam jagen!
 
waar maak je je druk om, als mensen dat zeggen kan ik niks anders dan lachen :-)

Ik volg haar om 2 redenen:
1 het is geen verkeerd beeld :-)
2 ze maakt ook video`s en dat vind ik leuk!

TWAAP, niet te veel die duiven van de dam jagen!
Die beesten zijn er niet vanaf te krijgen joh! :') Helemaal tam geslagen!
 
Te drukke muziek voor een rustig filmpje. Ik heb hem niet af kunnen kijken want zonder geluid is hij saai maar met geluid zijn je beelden te langzaam in vergelijking met de muziek.
 
Beste forumleden,

Ik heb mijn eerste youtube filmpje gemaakt van de kawasaki show afgelopen zondag.

Hebben jullie trucs/tips voor mij?

https://youtu.be/jKme-OZMqDQ
Ik ben helemaal geen expert of wat dan ook, maar ik lees/kijk veel tips & trucs wat betreft YT filmpjes omdat ik ook mijn eigen kanaal wil gaan starten. Maar in ieder geval als kijker van het filmpje kan ik wel het volgende opmerken
(disclaimer: dit is mijn mening en dit zijn dus geen vaststaande feiten, wat je nuttig vindt kun je meenemen en als je het ergens niet mee eens bent moet je het vooral ook gelijk weer vergeten):

  • Intro aan de buitenkant van het gebouw duurt te lang; Weinig echt interessants te zien;
  • Het beeld is niet helemaal recht/vloeiend; Zou aanraden om te investeren in zo'n gimbal ding ofzo dat het in ieder geval rechtop blijft. Dit kijkt niet prettig
  • Besteed veels te veel tijd per motor; Een goede regel voor zulk soort filmpjes is maximaal 10 seconden, dan cut, volgende beeld. Het mag wel van dezelfde motor zijn maar pas dan een paar van die camera trucjes toe wat ze op TV ook doen. Dat ze van de zijkant langzaam pannen naar de motor toe of van boven naar beneden (of vice versa). Dit filmpje laat goed zien wat ik bedoel: https://www.youtube.com/watch?v=u-5-mMiUjSI
  • Liever geen tekst in het beeld plaatsen. Dit is echt heel persoonlijk, maar persoonlijk vind ik het vervelend om tekst te moeten lezen als ik een YT filmpje kijk; Model nummers enzo is wel prima maar een zinnetje in beeld zoals "..and then the most beautiful one" wil ik al weer wegklikken

Verder kan ik alleen nog als tips het volgende meegeven: bepaal je doel & het publiek van je filmpjes. Het doel van dit filmpje is mij een beetje onduidelijk, behalve dan het showen van de motoren. Maar dit kan je in principe ook gewoon op de kawasaki site op de foto's bekijken, dus heeft het filmpje op zich weinig toegevoegde waarde.
Wat wil je ermee bereiken?

En verder als laatste, zoals al is gezegd: muziek keuze is erg belangrijk. Het moet niet zomaar een liedje zijn omdat jij die leuk vindt, het moet passen in de sfeer of een sfeer kunnen creëren. Nu is het een mismatch en wordt dus als vervelend ervaren
 
Vind het idee van die sfeerbeelden wel leuk, maar de uitvoering is wel wat brak.

Steadygrip of gimbal zou véél malen beter zijn dat het wiebelige beeld.
Zeker geen softwarestabilisatie gebruiken, want dan is het nog brakker :')

Op Youtube (Chillhop Café 24/7 livestream) kan je goeie "copyright free" achtergrondmuziek vinden :)

En natuurlijk ook de cuts afstemmen op de muziek.
Tekstkeuze is ook belangrijk. Geen vreemde fonts gebruiken, maar gewoon een blokkig lettertype zoals Arial, Calibri, SegoeUI (gebruik ik) etc...

En zeker om het hélemaal cinematic te maken; de black bars! Krijg je zo die "film look" en heeft een "professioneel" overkomen van de video.
 
Hoe voorkomen jullie dat de camera gaat trillen.

Ik heb een Gopro 4 Silver waar best leuke 1080p beelden mee gemaakt kunnen worden maar op de motor is het een drama. Alleen maar vibraties waar door het beeld gewoon heel slecht is.

Op d'n helm plakken of in harnas op de borst is het enigste wat werkt bij de GoPro 4
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan