JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

met die zelf bouw van die kokker balk , ook zelf een druklager op fabrieken kijkt mij,
en ook vet op het draad doen voor meer kracht , het beste is 20x2 of 20x1.5 bouwt en moer
en de koker balk eventueel hier er daar versterken

slaan tegen het tandwiel ? lijkt mij geen goed plan ,kan er onder spanning zo een stuk
af knapen denk ik , heel voorzichtig op de kop van de trekker slaan als hij op spanning staat dan kan zijn
dat hij schrikt, maar zelfs dat kan gevolg hebben voor de krukas/ lagers en zo,
het beste is een zware eigen bouw trekker met druk lager, :)
 
Laatst bewerkt:
Gister met een knappe kukko het tandwiel los gekregen, zat toch aardig vast..

Meteen de keerring eruit gehaald, was weinig aan te zien qua droogtescheurtjes of beschadigingen..
Die keerring is de enige die afdichting verzorgd tussen het carter en bak toch?
 
Gister met een knappe kukko het tandwiel los gekregen, zat toch aardig vast..

Meteen de keerring eruit gehaald, was weinig aan te zien qua droogtescheurtjes of beschadigingen..
Die keerring is de enige die afdichting verzorgd tussen het carter en bak toch?
Tussen carter en bak - ja
 
Gister met een knappe kukko het tandwiel los gekregen, zat toch aardig vast..

Meteen de keerring eruit gehaald, was weinig aan te zien qua droogtescheurtjes of beschadigingen..
Die keerring is de enige die afdichting verzorgd tussen het carter en bak toch?
Afdichting tussen carter en bak bestaat deels ook uit de pakking tussen de blokhelften. Zul je natuurlijk ook wel weten.
 
Soojo schreef op 22 mei 2017 @ 22:49:

Is dat dat arme ding waar ook Worldbeater al van gescheiden is? ;(
Arm. :?
Ik had hem graag terug gehad voor hetzelfde geld.. helaas wegens scheiding geen stalling.
Zoontje vraagt er al vijf, zes jaar later nog vaak om. :')

full


(Maar heeft vorige maand eindelijk zijn debuut achterop gemaakt)
 
Goeie morgen,
Ik wil wat onderdelen gaan bestellen maar de webshop waar ik het normaal doe (jawashop.com) heeft niet alles. Heb nu een andere webshop gevonden die wel alles heeft nl: Motoren of Motoren.sk
Iemand bekend met deze winkel? Reaktie mag ook per PB .

Thanks

Gr. Sander
 
Ja, het duurde 3 mnd voordat ik de delen had..
Heeft Ost2rad misschien alles wat je zoekt? Of jawateile.de?
 
Goeie morgen,
Ik wil wat onderdelen gaan bestellen maar de webshop waar ik het normaal doe (jawashop.com) heeft niet alles. Heb nu een andere webshop gevonden die wel alles heeft nl: Motoren of Motoren.sk
Iemand bekend met deze winkel? Reaktie mag ook per PB .

Thanks
Gr. Sander
Ja, positieve ervaringen. Heb de mensen ook ontmoet in Chotusice. Zijn vriendelijk en vakkundig.

En als ze iets niet hebben, bestel ik bij Jawaparts.com in Tsjechië.
 
Laatst bewerkt:
Hm verdeelde meningen dus.
Het nadeel van mijn "eigen" shop is dat ze het tandwiel wat ik zoek niet hebben, nl 17 tands.
Ik weet niet of dat de standaard is voor een 640 maar ik kan het niet vinden endeze zit er bij mij op.

Gr. Sander
 
Ik heb onlangs m'n transmissieolie ververst. Er zat veel te dun spul in. Nu heb ik sporadisch bij het op laten komen van de koppeling dat deze in een keer vol aangrijpt terwijl de hendel dus nog niet volledig uit is. Het is een 638 blok, hebben jullie al een keer zoiets meegemaakt?
 
Zondag bestelling geplaatst bij jawaparts. Maandag betaald en het is dinsdag verzonden.
Nog even wachten tot het aankomt maar tot zover ging het voorspoedig.

Gr. Sander
 
Ik heb onlangs m'n transmissieolie ververst. Er zat veel te dun spul in. Nu heb ik sporadisch bij het op laten komen van de koppeling dat deze in een keer vol aangrijpt terwijl de hendel dus nog niet volledig uit is. Het is een 638 blok, hebben jullie al een keer zoiets meegemaakt?
Ja, hoeft niet aan de olie te liggen,
Wel aan de
1- rubber ring van de koppeling--> vervangen(voor een beter exemplaar)
2- losgelopen centrale moer van de koppeling waardoor de korf is uitgeslagen.--> nwe korf monteren en centrale moer met loctite vastzetten.

Voor olie gebruik ik de 15W40 van de action.
 
raar héél raar
634 motorblok standaard zuigers en cilinders
standaard maat zuigers is 58mm
nieuwe zuigerveren in de cilinders hebben een veel te grote slotspeling méér dan 1mm
moet tussen de 0,2 en o,8 mm zijn
dus zou je denken cilinder te ver uitgesleten en dus laten uitboren
maar stel ik mijn schuifmaat in op 58mm krijg ik deze niet in de cilinders
de zuigers gemeten deze meten 57,5mm
hoe raar is dat
toch maar eens professioneel laten opmeten want dit klopt langs geen kanten
 
raar héél raar
634 motorblok standaard zuigers en cilinders
standaard maat zuigers is 58mm
nieuwe zuigerveren in de cilinders hebben een veel te grote slotspeling méér dan 1mm
moet tussen de 0,2 en o,8 mm zijn
dus zou je denken cilinder te ver uitgesleten en dus laten uitboren
maar stel ik mijn schuifmaat in op 58mm krijg ik deze niet in de cilinders
de zuigers gemeten deze meten 57,5mm
hoe raar is dat
toch maar eens professioneel laten opmeten want dit klopt langs geen kanten
Ik heb ze meestal een ietsiepietsie te groot, zodat ik ze iets bij moet vijlen met een zoetvijltje om de oede slotspeling te krijgen. Wat je wel zelf kunt doen, is zo'n zuigerveer voorzichtig zonder zuiger in de cylinder schuiven, en kijken of hij overal in alle posities netjes aansluit op de cilinderwand (licht erachter houden). Dan weet je dat de cylinder niet ovaal is geworden. Je kunt zo ook controleren of de slotspeling in de hele cylinder hetzelfde is.
Maar op laten meten bij een professional kan zeker geen kwaad. Bij twijfel laat ik dat ook doen. Heeft me nog nooit wat gekost. De cilinders van één van mijn 634's bleken daarbij niet meer zuiver haaks op de voet te staan.
 
goede tip om de ovaliteit na te kijken
Ik heb ze meestal een ietsiepietsie te groot, zodat ik ze iets bij moet vijlen met een zoetvijltje om de oede slotspeling te krijgen. Wat je wel zelf kunt doen, is zo'n zuigerveer voorzichtig zonder zuiger in de cylinder schuiven, en kijken of hij overal in alle posities netjes aansluit op de cilinderwand (licht erachter houden). Dan weet je dat de cylinder niet ovaal is geworden. Je kunt zo ook controleren of de slotspeling in de hele cylinder hetzelfde is.
Maar op laten meten bij een professional kan zeker geen kwaad. Bij twijfel laat ik dat ook doen. Heeft me nog nooit wat gekost. De cilinders van één van mijn 634's bleken daarbij niet meer zuiver haaks op de voet te staan.
 
raar héél raar
634 motorblok standaard zuigers en cilinders
standaard maat zuigers is 58mm
nieuwe zuigerveren in de cilinders hebben een veel te grote slotspeling méér dan 1mm
moet tussen de 0,2 en o,8 mm zijn
dus zou je denken cilinder te ver uitgesleten en dus laten uitboren
maar stel ik mijn schuifmaat in op 58mm krijg ik deze niet in de cilinders
de zuigers gemeten deze meten 57,5mm
hoe raar is dat
toch maar eens professioneel laten opmeten want dit klopt langs geen kanten
Een schuifmaat is natuurlijk ongeschikt. Boven meet je op de rug en onder zitten de hoonsporen nog in de cilinder. Je moet echt een tweepunts binnenmeter hebben om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Of meet je de slotspeling ook helemaal bovenin of onder de spoelpoorten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan