Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

3.
full
 
Ruud
Ik stel voor dat je een nieuw topic opent om dit werk voor het nageslacht te archiveren.
Dit is geen kroegpraat maar echt sleutelwerk
Ook al staan de wielen niet zo uitgelijnd als bij de meeste zijspannen, ik kan me niet voorstellen dat iemand er bezwaar tegen heeft om dit hier te kunnen volgen
 
Juist.
Ik lees hier heel graag over, het is een soort missing link tussen een Trabant en een zijspan.
Laat ik nou alletwee (nouja, bijna dan) hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ruud
Ik stel voor dat je een nieuw topic opent om dit werk voor het nageslacht te archiveren.
Dit is geen kroegpraat maar echt sleutelwerk
Ook al staan de wielen niet zo uitgelijnd als bij de meeste zijspannen, ik kan me niet voorstellen dat iemand er bezwaar tegen heeft om dit hier te kunnen volgen

+1
 
Ik durfde het al niet te opperen
Ruud
Ik stel voor dat je een nieuw topic opent om dit werk voor het nageslacht te archiveren.
Dit is geen kroegpraat maar echt sleutelwerk
Ook al staan de wielen niet zo uitgelijnd als bij de meeste zijspannen, ik kan me niet voorstellen dat iemand er bezwaar tegen heeft om dit hier te kunnen volgen
 
Het was wel mijn intentie om een nieuw topic te openen. Wat mij tegen hield was het feit dat het bewuste orgel geen zijspan is. Wel drie wielen, maar toch. Zal ik het dan maar opzetten onder "Achterspan" Dat dekt de lading wellicht een beetje. Net genoeg om met de echte zijspannen mee te mogen doen, en tegelijkertijd duidend op een familielid dat niet op de voorgrond mag treden in het fijnbesnaarde zijspanland. Wel aangedreven door een echte motorfiets krachtbron.

Ja hier kan ik mee leven.
Pratend over zijspannen is er immers niemand die een span met automotor geen hartelijk welkom zou heten.

Doet zich nog één technisch probleempje voor. Technisch in de zin van forum technisch. Wanneer ik nu met een nieuw topic begin dan wordt het een verhaal zonder kop, want die zit met diverse postst in het 'café'.
Hoe doe ik dat? Kan ik (of iemand die wel slim is) die posts verplaatsen naar een nieuw topic?

Om af te trappen ga ik nu een nieuw topic openen.
 
Doet zich nog één technisch probleempje voor. Technisch in de zin van forum technisch. Wanneer ik nu met een nieuw topic begin dan wordt het een verhaal zonder kop, want die zit met diverse postst in het 'café'.
Hoe doe ik dat? Kan ik (of iemand die wel slim is) die posts verplaatsen naar een nieuw topic?

Om af te trappen ga ik nu een nieuw topic openen.
Volgens mij hebben de moderators daar wel een oplossing voor. Maar dan moeten die daar wel op geattendeerd worden, die hebben aan ons sub-forum niet zo heel veel omkijken omdat we hier nu eenmaal niet elke dag elkaar virtueel de hersens inslaan.
Ik heb weleens iets gehoord van "op het driehoekje klikken" maar het fijne weet ik daar niet van.
 
Je kunt ook 2 keer motorforum naast elkaar openen en zelf een voor een kopieren.

Links door oude topic scrollen en je bericht met pennetje openen. Je kunt dan tekst inclusief foto-linkjes knippen.
En rechts in je nieuwe topic op reageren klikken en in lege tekst vak je bericht plakken.


Als bovenstaande als brabbeltaal klinkt dan zou ik er niet aan beginnen en gewoon lekker een of twee recente foto's posten en vanaf daar lekker verder gaan. ;)
 
Het was wel mijn intentie om een nieuw topic te openen. Wat mij tegen hield was het feit dat het bewuste orgel geen zijspan is. Wel drie wielen, maar toch. Zal ik het dan maar opzetten onder "Achterspan" Dat dekt de lading wellicht een beetje. Net genoeg om met de echte zijspannen mee te mogen doen, en tegelijkertijd duidend op een familielid dat niet op de voorgrond mag treden in het fijnbesnaarde zijspanland. Wel aangedreven door een echte motorfiets krachtbron.


Om af te trappen ga ik nu een nieuw topic openen.

Lijkt mij volkomen legaal, de omschrijving op de homepage laat ruimte voldoende.

full


Trixo heeft tenslotte ook een driewieler. Zolang er geen Rewaco trikes en MP3 scooters komen heb ik er niets op tegen.
 
Kan ik met een Zeus mezelf dus aanmelden hier?
Hier noemen we dat wel een zijspan al denk te wetgever er anders over?
En er was een tijd dat Peugeot ook motors bouwde...... das wel even geleden!
 
Kan ik met een Zeus mezelf dus aanmelden hier?
Hier noemen we dat wel een zijspan al denk te wetgever er anders over?
En er was een tijd dat Peugeot ook motors bouwde...... das wel even geleden!
Een Zeus is voor de wet ook een zijspan hoor. Iemand hier had ook zo'n gevaarte maar die hebben we weten te genezen.
 
Hehe, ik ben eindelijk weer thuis.
Even een tripje op en neer naar de UK gehad. Veel te hard gewerkt, geen tijd gehad om te genieten van het waanzinnig mooie gebied waar ik zat (peak district) dus heel fijn om weer thuis te zijn.
En dus lekker aan een biertje.
 
.... en MP3 scooters komen heb ik er niets op tegen.

Mag er aan een MP3 scooter een zijspan geknoopt worden??? Ik heb de vraag wel eens gehad of het technisch mogelijk is. Tuurlijk, alles kan. Maar mag het ook? Ten eerste is een MP3 (of soortgelijk) geen L3e voertuig..
Lijkt een leuke discussie met de RDW op te gaan leveren.....
 
Mag er aan een MP3 scooter een zijspan geknoopt worden??? Ik heb de vraag wel eens gehad of het technisch mogelijk is. Tuurlijk, alles kan. Maar mag het ook? Ten eerste is een MP3 (of soortgelijk) geen L3e voertuig..
Lijkt een leuke discussie met de RDW op te gaan leveren.....

smaken verschillen maar het lijkt mij geen gezicht.
 
Ezs heeft eens een span uitgevonden om aan een scooter te zetten.
Het gaat dan over een klein licht ding.
Of dat nog steeds in verkoop is?

Een swenker zou meer op zijn plaats zijn naast een mp3
 
Ik denk dat de discussie kort kan zijn:

zijspanwagen: voertuig, al dan niet afneembaar verbonden aan de zijkant van een fiets, bromfiets of motorfiets;

En een motorfiets is:
~
motorfiets: voertuig van de voertuigcategorie L met de voertuigclassificatie L3e of L4e, niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid of gehandicaptenvoertuig; in ieder geval wordt als motorfiets aangemerkt een voertuig dat blijkens het kentekenregister een motorfiets is;{/quote]

Een MP3:
driewielig motorrijtuig: voertuig van de voertuigcategorie L met de voertuigclassificatie L5e of L7e, niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid of gehandicaptenvoertuig; in ieder geval wordt als driewielig motorrijtuig aangemerkt een voertuig dat blijkens het kentekenregister een driewielig motorrijtuig is;
Kansloos dus.
Zo zie je dat onze overheid zich ook om de goede smaak bekommerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan