TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoor. Al doe ik dat liever in MyRouteApp. Maar beide werken op een W10 Tablet.

Mijn terras-actie was met een Android. Meen kort daarna vernomen te hebben dat het met de Ipad browser-afhankelijk is. Maar weet niet welke browser wel/niet.



Dank! voor de reacties!
ik heb het oude bericht nog eens nagezocht en destijds gaf je aan dat het kon op de ipad met de chrome browser. Dat lukt mij nu echter niet meer...... Althans niet met de ipads die ik hier heb liggen. Ik ga nog even doorzoeken maar ga anders even speuren voor een goedkope tablet. Ik zag ze al beneden de 100 euro....
 
Laatst bewerkt:
Soms krijg je als je naar een website op je iPad gaat onderin een linkje “desktop versie” oid. Let daar eens goed op. En meldt het bij TomTom. Wellicht is er een workaroud of lossen ze het snel op.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig niet ;)Nope. Telefoon gaat over de zgn HFP (Handsfree Profile), muziek over A2DP (audio streaming).

Per headset verschillend hoe de verschillende protocollen geactiveerd worden. Voor A2DP is er meestal een andere toetsencombinatie dan voor handsfree. Zoek in je handleiding eens naar A2DP of 'audio protocol' oid.
Wat je wilt moet volgens mij wel kunnen.

Toch twijfel ik of het kan, omdat je mobiel gewone Bluetooth verbinding kan hebben dus of tt of packtalk en een Bluetooth tethering verbinding kan hebben dus data met tt.

Eigenlijk zou je mobiel dus ook (net als de PT) dual bluetooth moeten hebben.

In het menu van TT krijg ik nu (even uit mijn hoofd);
Telefoon niet verbonden
Headset verbonden
Dataverbinding verbonden
 
Soms krijg je als je naar een website op je iPad gaat onderin een linkje “desktop Verduin” oid. Let daar eens goed op. En meldt het bij TomTom. Wellicht is er een workaroud of lossen ze het snel op.
desktop verduin?

of bedoel je desktop versie? maar ook dat zie ik niet bij tomtomdrive..
 
Toch twijfel ik of het kan

Dat mag. Maar wellicht toch even de handleiding van je headset erbij pakken en gewoon uitproberen?

Soms krijg je als je naar een website op je iPad gaat onderin een linkje “desktop Verduin” oid.

Dat klinkt als de naam van een computer in het lokale netwerk. Heeft vermoedelijk niets met TT te maken.

ik heb het oude bericht nog eens nagezocht en destijds gaf je aan dat het kon op de ipad met de chrome browser.

Klopt; staat me ook bij. Maar dat is al weer even geleden en de wereld staat niet stil. Apple heeft de gewoonte een heleboel zaken 'op slot' te zetten. Enerzijds vanwege veiligheid, anderzijds vanuit commerciële overwegingen. En dat is vermoedelijk waar je nu tegenaan loopt en waardoor MyDrive Web niet dezelfde opties heeft op de Ipad. Onder windows en Android werkt het prima; althans: op de tablet. Op de telefoon lukt het me met de webapp niet: daarvoor is het scherm te klein.

ECHTER: er is goed nieuws!

De Mydrive App is weer geupdate en het is nu mogelijk een 'thrill route' rechtstreeks in de app te maken en via de cloud over te zetten naar je toestel. Het is een beetje puzzelen hoe het moet, maar het is zeker geen rocketscience. Ik heb getest op zowel Android tablet als telefoon, en beiden werkt prima.
Ook de TomTom Roadtrips zijn aan de app toegevoegd.

Om je op weg te helpen:
- tik op de ronde knop linksboven, kies 'plan route'
- tik op het auto'tje; kies motor en 'spannendste'; druk op de terug-pijl
- druk een seconde op het scherm en stel startpunt in; zelfde voor bestemming en evt tussenpunten
- pas evt de bochtigheid aa
- druk op het pijltje rechtsonder; kies 'slap op, geef een naam en zet de sync-knop aan..

Je kunt in de route zelfs de 'benoemde via's' aangeven (bijv 'lunch'), zoals dat sinds de laatste firmware ook met Mydrive Web kan.

Overigens ligt het niet voor de hand dit op de telefoon te doen; de schermgrootte is immers vergelijkbaar met je toestel. Op de tablet werkt het daarentegen uitstekend.

Ik zal hierover binnenkort een video'tje toevoegen aan de cursus 'Toeren met de TomTom'.
 
Sorry voor de autocorrect.

Ik bedoelde idd “desktop versie” of Full version, of iets van die strekking.

Ik zou het sowieso bij de makers melden. Daar zal ook de oplossing vandaan moeten/kunnen komen.
 
Ik bedoelde idd “desktop versie” of Full version, of iets van die strekking.

Ach so. Klopt, als je met de browser op telefoon of tablet naar MyDrive gaat stelt TT voor om de app te openen ipv de browserversie (desktop versie). Tot dusverre moest je dan echt kiezen voor die desktopversie; in de app kon je namelijk geen routes plannen.

Kon... want inmiddels kan het dus wel. Heb net een video'tje gemaakt waarin ik dat laat zien. Zal hier ff een linkje plaatsen zodra online.
 
Dit werkt inderdaad heel prima met de mydrive app!!!! Hier ben ik erg blij mee!
Nu is mijn telefoon een halve tablet dus daar lukt het goed mee!

en net geprobeerd op mijn oude ipad 2 en het werkt ook!!

super blij mee! :]

Dank voor het bericht. Ook filmpje even bekeken en ditwas weer erg informatief. Wel gelachen om de route! Die had beter "Zooitje in de Ardennen" kunnen heten :+
 
Laatst bewerkt:
Wel gelachen om de route! Die had beter "Zooitje in de Ardennen" kunnen heten :+

Yep, dat krijg je als je 'live on tape' opneemt.

Als je dan op één aspect geconcentreerd bent en het snel wilt laten zien neemt je net even niet de tijd om het overzicht te behouden. Dit effect ontstond doordat viapunten tussen start en eindpunt geplaatst worden. Maar doordat het een rondrit is is het eindpunt eigenlijk het middenpunt.

Wat ik had moeten doen is dat lunchpunt nog even ónder het eindpunt slepen (want dat kan). Dan zou de route wel 'rond' gelopen hebben.
 
Volgens mij kan je in de MyDrive App geen routes weggooien/deleten. Correct?
Bij 'Plaatsen' kan dat wel.
 
Routes die door derden (MyRouteApp) via MyDrive naar de Rider zijn gekopieerd, zijn via MyDrive niet te verwijderen. Routes die handmatig direct via MyDrive in je Rider gezet zijn, zijn wel via MyDrive te verwijderen.
 
Ik heb het over iets anders.
De MyDrive app op je telefoon. Daar krijg je ook in Mijn Routes de lijst van het web en uiteraard nieuw gemaakte routes. Ik had een test route gemaakt, die komt netjes indel ijst. Maar kan hem niet verwijderen op mijn tel. Dat moet ik dan via het web doen (PC-browser).
 
Heb van de week een TomTom Go 5200 over genomen, voor gebruik in mijn auto. Zo een met ingebouwde Sim kaart en WiFi.
Die ingebouwde Sim werkt ideaal. Geen verbinding meer nodig met m'n telefoon om de verkeers informatie binnen te halen.

Zou wel goed zijn als ze dat bij de Riders ook zo zouden gaan doen.

(Wie weet hebben ze zoiets al in voorbereiding maar wachten ze eerst af totdat de markt weer verzadigd is na de huidige verkoopimpuls sinds de lancering van de 450.
Dan kunnen ze weer een nieuwe markt creëren met die Sim)
 
Laatst bewerkt:
mee eens. elke extra verbinding is vragen om problemen. gelijk kan die data TT helpen bij verkeersinfo en weet ik wat :?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het er mee eens dat het makkelijker is en heb het met TT ook wel gehad over een 'Rider 4500' (die extra 0 duidt op de ingebouwde SIM).

TomTom geeeft echter aan dat die modellen ca 100 euro duurder zijn dan de toestellen zonder SIM en dat ze verwachten dat qua motornavigatie daar te weinig vraag naar zal zijn. Met het verdwijnen van de roaming is de ingebouwde SIM ook verhoudingsgewijs wel erg duur..

Als gezegd: mee eens dat het makkelijk is, maar ik heb het via de BT tethering toch ook wel prima werkend; zeker nu ik een appje hebt geinstalleerd waarmee de Tethering automatisch aan gaat/blijft na her-inschakelen Bluetooth. Daarmee is een 'hoop ellende' opgelost. ;)
 
Ik heb wel eens gevraagd hoe dat werkt, die ingebouwde SIM. Maar ook TT forum geen antwoord.
Erg duur, hoezo?

Waarom dan niet een SIM kaart slot? Neem je een tweede Sim kaart.

Maar goed, met de internet gebonden services blijft het lastig. Te veel gevallen waar het niet goed werkt of onbetrouwbaar is. Met name die onbetrouwbaarheid speelt de gebruiker partner. 'Soms wel en soms niet' is killing.
 
'Soms wel en soms niet' is killing.

Klopt. Maar we kunnen die klacht wel blijven herhalen; het is misschien handiger om in oplossingen te denken. Uitgaand van mijn ervaring (ook in klantcontact) zit het probleem in het gros van de gevallen in de BT tethering.

En tsja: waarom geen SIM slot? Geen idee. ik weet wel dat ik het zelf handiger vind als TT er meteen een simmetje inzet in plaats dat ik daarvoor apart moet gaan shoppen. Een extern toegankelijk SIM slot vergt ook aanpassing van de behuizing en extra kwetsbaarheid irt vocht.

Laat onverlet dat ook ik het mooi zou vinden als er een 4500 zou zijn. Die mag dan, in mijn ogen, ca. 50 euro duurder zijn.
 
DAnk, maar waarom deze opmerking:

"Met het verdwijnen van de roaming is de ingebouwde SIM ook verhoudingsgewijs wel erg duur.. "

Dat snap ik dus niet ;)

EDIT: Je bedoelt 100 euro extra, terwijl je dat aan roaming waarschijnlijk niet op kunt maken.
Ik dacht dat wellicht TT je extra laat betalen als je in het buitenland bent...

Maar die geintegreerde kaart is dus wereldwijd gratis te gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Buiten de aanschaf van die ingebouwde sim, heb je verder geen extra kosten. Dat maakt het ook een No-Worries optie
 
EDIT: Je bedoelt 100 euro extra, terwijl je dat aan roaming waarschijnlijk niet op kunt maken.

Right. Tot deze zomer waren je roaming kosten toch wat hoger en was je toch een gering bedrag kwijt aan data-verkeer. Zeker als je er van uitgaat dat je je toestel, zeg, vijf jaar gebruikt en veel in het buitenland komt telt dat aardig op. Nu de roaming verdwenen is en de kosten uit je nationale bundel komen is dat voordeel verdwenen.
Omgekeerd: nu de roaming verdwenen is zou je verwachten dat die SIM voor TT qua inkoop ook goedkoper is en dus mag dat prijsverschil wat lager...

Maar het is relatieve bijzaak. Ik weet dat veel mensen in het buitenland de roaming uitzetten vanwege angst voor hoge kosten. Voor de traffic data was die angst niet terecht, maar het voordeel van SIM is dat je je er helemaal niet meer mee hoeft bezig te houden.
Overigens weet ik eerlijk gezegd niet of die SIM in de hele wereld werkt. Maar heel spannend is zelfs dat niet.

Hoe dan ook: voorlopig heeft de Rider geen SIM dus we zullen het met BT moeten doen.
 
Bij de XX00 series werkt het in alle gebieden waar kaartdekking is. Welke services er werkelijk aangeboden worden en hoe die daar werken, is een ander verhaal.
 
Right. Tot deze zomer waren je roaming kosten toch wat hoger en was je toch een gering bedrag kwijt aan data-verkeer. Zeker als je er van uitgaat dat je je toestel, zeg, vijf jaar gebruikt en veel in het buitenland komt telt dat aardig op. Nu de roaming verdwenen is en de kosten uit je nationale bundel komen is dat voordeel verdwenen.
Omgekeerd: nu de roaming verdwenen is zou je verwachten dat die SIM voor TT qua inkoop ook goedkoper is en dus mag dat prijsverschil wat lager... .
Verhoudingsgewijs zeggen ze he.
Omdat de Roaming weggevallen is zijn mensen makkelijker geneigd hun databundel te delen via BT thetering, dan dat ze bereid zijn €100 extra te betalen voor een toestel met ingebouwde SIM.
Maar gemak heeft nu eenmaal een prijskaartje. (lees hier ook: besparen van ergernis)

Ik vrees dat ze gelijk hebben over die marktvraag.
Ik denk dat de meesten in eerste instantie toch voor een toestel zonder ingebouwde Sim gaan.
En sommigen zullen daar dan achteraf spijt van hebben maar om daar dan weer een ander toestel voor aan te schaffen..., gebeurt niet.

Aan de andere kant zou TT daarmee wel een sterke troef in handen hebben in hun concurrentie strijd met Garmin.
Al lijkt het er wel op dat ze die strijd in NL toch al aan het winnen zijn. Maar hoe is dat elders Hans ?


Die Go 5200 heeft wereld dekking (met te downloaden kaarten dan).
Ik veronderstel dat dat ook voor de services geldt.
Al moeten we wel realiseren dat die in NL, door het hoge TT aandeel op de weg, een stuk accurater zullen zijn dan elders op de wereld.
Vodafone werkt immers ook wereldwijd, al ligt het er wel aan wat voor samenwerkings contract ze samen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan