Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het enige wat rottig is van regen is dat ik mijn pak te drogen kan hangen. Misschien eens kijken voor zo een regen overall.
Ja dat vind ik dus ook. Regenpak heb ik, maatjes is gewoon meer gedoe.
Uiteindelijk nog steeds zeer de moeite om de motor te pakken, maar toch....
 
Even in het kader van doorrijden en Regen..

ik heb de indruk dat filefilteren beter gaat met mn KNALGELE regenjas.
(ik zet tzt wel een opm in het gele-hesjes-folklore-topic - dat moet niet te ver wegzakken.. hehehe)

Trouwens vandaag, Zondag, ook Heeerlijk gereden, niet eens veel zondagsrijders....
En Wel Prachtig rijweer eh (zvan Zld naar DHg, geen files).
 
Hier ook een knalfluorgeel regenoverall.
Merk: Rev'itt ( of hoe je het ook schrijft )
Ideaal en knetterswaterdicht.
Ik val door dat fluorgeel in elk geval wel goed op.
En daar doen we het voor.
Vr gr
 
Het enige wat rottig is van regen is dat ik mijn pak te drogen kan hangen. Misschien eens kijken voor zo een regen overall.
Goretex-laminaat: ietsiepietsie duurder dan doorsnee cordura met zo'n membraan erin, maar je wordt nooit meer nat (ook geen natte klauwen na het tanken), de jas/broek neemt geen water op (wordt dus ook niet loodzwaar en klam) en heeft een minimale droogtijd.

In een land waar op jaarbasis gemiddeld tussen de 700 tot 800 mm regen valt is dat helemaal geen gekke investering... :)

Komen jullie nu allemaal uit de kast? :-P
Gele jassen/vesten/overalls/vlaggen/vaandels etc... tja, na anderhalf jaar onderweg op de huidige FJR sta ik er versteld van wat de inmiddels standaard led-verlichting voor uitwerking heeft, in vergelijking met de halogeenpitjes die er voorheen in zaten: verkeer wijkt als water voor Mozes _O-

full
 
Goed om te weten!
Net dit weekend een LED lamp in Mn koplamp laten zetten. We gaan het morgen beleven!
 
Ik heb nieuwe laarzen besteld; WATERDICHT!
Hoop dat ze snel binnenkomen. Had ze willen hebben voor morgen.
 
Dat werkt wel, maar niet omdat er meer gewicht op de voorband komt. Die lussen werken doordat er een magnetisch veld op wordt gewekt als je een stuk ijzer langs een spoel beweegt waar spanning op staat. De sterkte van dat veld wordt bepaald door de snelheid en de hoeveelheid ijzer.

Een motor heeft minder ijzer dan een auto en om hetzelfde magnetische veld op te wekken moet je dus sneller bewegen. Met de motor is het dus verstandig om met een redelijke snelheid over die lus te rijden en pas vlak voor de streep te remmen. Als je dat doet zul je zelden meemaken dat een verkeerslicht je niet detecteert. Als je langzaam aan komt rollen gebeurt dat vaker.

Klopt, heeft niets met gewicht te maken.

En inderdaad over de lusranden heen rijden, het veld is het gevoeligst op de randen, dus zoals MBM zegt niet midden door de lus rijden.
Met de Jiffy breng je het metaal dichter naar de grond, zal vast helpen maar pas op dat je niet op je plaat gaat.
Alhoewel de lus dan beter werkt wanneer je erover heen glijd _O-
 
Ik rij gewoon in zwart verder. Geen fluo voor mij, ze zien mij toch niet rijden.
Enige wat reflecteert zijn mijn wielstriping en de stripes op mijn helm en jas.
Voor de rest moeten ze maar uitzoeken waar het geluid vandaan komt :')
 
full


Licht in het donker of toch geel. De meesten van deze motoren hebben Led, er zijn er nog een paar die dat niet hebben, zoals de meest rechter, de derde van rechts o.a.

De foto is van gistermiddag op de Lekdijk.
 
Dat is wel een interessante foto. Het geel springt eruit om 3 redenen:
1. Het is een nieuwe jas die nog fel is gekleurd.
2. De motor waar de bestuurder opzit heeft geen groot windscherm.
3. De achtergrond is donker gekleurd.

Punt 3. is heel erg situatiespecifiek, tegen een lichte achtergrond zal juist donker beter opvallen.

Punt 2. geldt met name voor veel doorrijders, die hebben vaak motoren met een flinke kuip en dan valt die heel jas niet op. En punt 1. geldt ook, als je veel rijdt is dat geel in no-time vaal geworden en valt veel minder op.

Als je zoveel mogelijk kans wilt om op te vallen kun je beter een witte of gele helm opzetten, die steekt wel boven je ruit uit.
 
Hihi,
Ik zat eerst voornamelijk naar de koplampen te kijken.
Die meest rechtse zijn inderdaad een stuk minder fel. Ik ben me er echt nu pas bewust van wat voor verschil het maakt, om beter te zien, én beter GEzien te worden.
Tja, ik ben en blijf echt voor geel, hoe opvallender hoe beter. Maar deze discussie hebben we al gehad geloof ik.

Was het te doen op de weg? De koekblikken hadden het zwaar op mijn stuk, ik was verassend snel tussen de stilstaande meute heen.
 
[afbeelding]

Licht in het donker of toch geel. De meesten van deze motoren hebben Led, er zijn er nog een paar die dat niet hebben, zoals de meest rechter, de derde van rechts o.a.

De foto is van gistermiddag op de Lekdijk.

[reclame]
Deze foto misstaat ook niet in dit topic! *O*
[/reclame]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan