XS400 flat tracker project

Preview op het zitje.... mooi als een plan uitkomt. De bekleding trekt de lijn weer helemaal recht.

full
 
Wat heb je hier trouwens op de bok staan ?? Ik zie wel een Ace Café onderlegger hangen *O* *O*

Met mn caferacer in London geweest bij het ace café.
Toeval hangt daar een tasje van.
Het ding op de bok is een van mn projecten geweest. De gts waarbij ik ook gruwelijk druk ben geweest met de kabelboom.
 
Ik heb me helemaal suf gesoldeerd, maar de kabelboom is af. Alle nieuwe stekkertjes gesoldeerd, beter dan vastknijpen. Het middenstuk is helemaal leeg met uitzondering van het rempotje en de gelijkrichter. Hele klus, want alles zit ergens anders nu. De knipper auto-off functie is verwijderd, 1 doorverbinding moeten maken op de connectir van die unit.
Led knippers werken, en het cockpitje is alive. Inc het minimalistische oliedruk ledje.
full
 
Zicht op de nieuwe accubak onder het zitje. Nog wat dingen fatsoeneren, maar alles heeft zijn plek gevonden. De mechanische spanningsregelaar zit net voor de accu, net als het startrelais.
full
 
Twee vliegen in 1 klap: oplossing voor mijn knippers achter, en het afdichten van die afgeslepen frame eindbuizen. Uit oude troep deze twee busjes met m6 geknutseld. Die passen precies in die eindbuizen.
full
 
De foto is wat onscherp, maar het is denk ik wel duidelijk wat de bedoeling is. Aan de binnenkant vastgepikt. Hier komen alu ogen met een m6 draadstuk op. En daar kunnen mijn knippers weer in. Komt net onder het zitje uit. Piccies komen nog wel.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me helemaal suf gesoldeerd, maar de kabelboom is af. Alle nieuwe stekkertjes gesoldeerd, beter dan vastknijpen.
Al eens eerder gereden met een gesoldeerde kabelboom? Ik wel, en helemaal zot geworden geworden van kabeltjes die van de stekkertjes afbraken. Door het solderen wordt het eerste stukje kabel waar de stekker aan vast zit stijf en kan heel slecht tegen trillen. Misschien dat het bij jou meevalt maar bij mij komt er geen soldeerbout meer in de buurt van een kabelboom.

Verder complimenten voor je werk, wordt heel mooi. Volg het met veel belangstelling.
 
Laatst bewerkt:
Al eens eerder gereden met een gesoldeerde kabelboom? Ik wel, en helemaal zot geworden geworden van kabeltjes die van de stekkertjes afbraken. Door het solderen wordt het eerste stukje kabel waar de stekker aan vast zit stijf en kan heel slecht tegen trillen. Misschien dat het bij jou meevalt maar bij mij komt er geen soldeerbout meer in de buurt van een kabelboom.

Verder complimenten voor je werk, wordt heel mooi. Volg het met veel belangstelling.
Ik rij al bijna 6000 km. met een gesoldeerde kabelboom, en tot nu toe gelukkig zonder problemen.
 
Al eens eerder gereden met een gesoldeerde kabelboom? Ik wel, en helemaal zot geworden geworden van kabeltjes die van de stekkertjes afbraken. Door het solderen wordt het eerste stukje kabel waar de stekker aan vast zit stijf en kan heel slecht tegen trillen. Misschien dat het bij jou meevalt maar bij mij komt er geen soldeerbout meer in de buurt van een kabelboom.

Verder complimenten voor je werk, wordt heel mooi. Volg het met veel belangstelling.

Fair Point Leo. Eigenlijk nooit bij stilgestaan. Ik heb meerdere gesoldeerde kabelbomen gebruikt, eignelijk nooit een probleem mee gehad. Wel Led verlichting (uit china...) waar intern soldeerpunten loskomen.

En bedankt voor de complimenten, leuk dat mensen meekijken. More to come!
 
Kwaliteit van je soldeerkunsten telt ook mee. Als je nette verbindingen maakt zonder gesmeer en geklodder met tin, kun je best heel goed resultaat bereiken en gaat het niet zomaar kapot
 
Een goeie krimptang met degelijke stekkers (Rick Donkers heeft heel mooi en goed spul) is toch wel erg fijn.
Ik gebruik niet anders meer. Solderen blijft af en toe ook nog nodig maar dan is het origineel ook gesoldeerd.
Voordeel is dat het er allemaal ook nog origineel uit ziet.
 
Dit was de bedoeling, zit netjes, en zo hebben die doodlopende framebuizen nog een functie.
Let niet op kale plekken of blank metaal, als alles zit en past gaat de boel weer uit elkaar en gaat de spuitert eroverheen.
Nog wat kabeltjes voor achterlicht en knipperlichten aanpassen, en dan is de nummerplaat ophanging aan de beurt.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch maar gekozen voor de meer street-legal uitvoering, toen ik die reflector in de rommelbak tegenkwam.
De tank en het zitje zijn het spuitcircuit in, ik kan een hoop zelf, maar dat laat ik aan Cees over.

Alles klaar om het blok eruit te lepelen komend weekend.

Cu,
John
full
 
Laatst bewerkt:
Zo, het blok is eruit gelepeld. Dit is nog steeds een zwaar ding om de werkbank te tillen (alleen), maar een stuk handelbaarder dan de laatse die ik zelf op de werkbank tilde, blok van een 900 Bol d’Or.....
Verse blokken polijst pasta zijn onderweg, pakkingen, zuigerveren en klepseals liggen klaar.

full
 
Laatst bewerkt:
De achterbrug uitgebouwd. De bussen en as zien er nog erg netjes uit, netjes in het vet ook. Geen speling, vers vet erin, daar doen we verder niks aan.

Alle overbodige beugels weggeslepen, en voorbereidingen voor het oplassen van de beugeltjes voor mijn achterspatbord. Mijn zitje is aan de onderkant afgedekt met een alu plaat, daar zit alle electra. Het middenstuk blijft nu netjes leeg, en nu heb ik de ruimte voor een spattert die direct op de achterbrug zit. Dan kan ik met iets kleiners toe. Dit is de voorkant van een FZR1000 voorspatbord.
full
 
Laatst bewerkt:
Zoiets dus.

Het lijkt hier een heel paas-ei, maar als je dit ingebouwd ziet, valt het netjes weg, hij valt net achter de schuine framebuis van het middenstuk. De kleur wordt zwart, maar dat komt pas na het uitzagen van het stuk waar de ketting nog ruimte nodig heeft.

Grtz
John
full
 
Beugeltjes opgelast voor het spatbord en de torsiestang, spuitbusjes primer, glanzend zwart en blank voor het spatbordje, en hammerite glanzend voor de brug zelf. Tadaaa.
Blijft hobby spuiterij kwaliteit, maar zit er voor dit strak genoeg op.

De uitsparing voor de ketting komt nog.

full
 
.... en ondertussen.... 8km verdop in Brabant .... daar is de professional bezig ....
Onder de 4 lagen lak kwam ook nog een vette plamuurpuist uit een grote deuk. En ook de schroefplaten van het logo moesten weggewerkt worden.

full
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Cees, daar kan ik met mijn spuitbusjes en handschuur manier niet aan tippen ! Profi !!
full
 
Laatst bewerkt:
Het zijn ook de kleine details die het hem doen.... Hard en gescheurd rubber vervangen door twee lagen krimpkous, geleider voor de + kabel van de startmotor.

full
 
Ben ik de enige die nog ouderwets pakkingen “klopt” ? Dit is een relatief kleintje. Aftekenen, boutjes door de gaten en even tikken. Dan met holpijpjes de gaten erinslaan. Boutjes erdoorheen en met een vieze vinger de binnenrand aandrukken. Vervolgens met het kromme ouderwetse nagelschaartje de binnenkant uitknippen.

Moet nog weer een rol halen, koppelingsdeksel komt ook aan de beurt. Dat zijn de betere klopklussen.


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan