naafbesturing EZS

Helemaal waar, maar het is nogal een dingetje. Je zegt niet van, doe het maar ongeveer zo.
 
Ok , we gaan weer verder , het is dat of in de verkoop ...

het zijspan wiel staat op grofweg +/- 240 mm voor de as van het achterwiel ( wat ongeveer +/- 120 mm te weinig is) Het span hangt aan een sportive motor dus is de bedoeling dat er sportief mee gereden word , en daar zit het beestje , bij sportive linker bochten gaat het span zo hard op zijn neus dat ik bang ben dat ik een van de dagen het ganse spul omkeer , banden boven .

Het ganse span 120 mm vooruit zetten denk ik niet dat het gaat lukken ( naafbesturing ) dus vroeg ik mij af moest ik de achterbrug van de motor 120 mm langer maken of dat het iets zou uitmaken , dan zou het zijspanwiel wel op de juiste maat zitten ..
wie het weet mag het zeggen
Ik betwijfel of dat zou helpen.
Het gaat om het kantelen van de massa ,gedacht in het denkbeeldige zwaartepunt, over de lijn tussen zijspanwiel en voorwiel en dat zwaartepunt verandert nauwelijks.
Die voorloopwaarde is ook maar een vuistregel gebaseerd op de gemiddelde plaats van het zwaartepunt bij een gemiddelde lengte van achterbrug
 
Ik betwijfel of dat zou helpen.
Het gaat om het kantelen van de massa ,gedacht in het denkbeeldige zwaartepunt, over de lijn tussen zijspanwiel en voorwiel en dat zwaartepunt verandert nauwelijks.
Die voorloopwaarde is ook maar een vuistregel gebaseerd op de gemiddelde plaats van het zwaartepunt bij een gemiddelde lengte van achterbrug
Verondersteld bij een gemiddeld gebruikt bij een gemiddeld katrakter.
Een Goldwing met een bedaagde rijder zal het prima doen met 25cm voorloop. Net als een Jawa of MZ. Maar als je met meer dan 100 pk ook nog een beetje een vlotte linkerbocht wil rijden zal je toch echt naar voren moeten. Je steunt het zwaartepunt dan meer af op het wiel en minder op de zwevende neus.
 
Yep , gisteren de nieuwe Wilbers gemonteerd , wereld van verschil , kost wat maar dan heb je ook wat.

ben tevreden na de eerste 150 km , motor gaat niet meer op zijn neus in linker bochten

Wilbers heeft nu ook " nivomat ", geen regeling meer nodig
 
Ik heb onlangs een EML zijspan schokker gekocht ( had gedacht van het onder de EZS te zetten) maar het past voor geen meter , dus oude schokker blijft erop en de EML schokker mag weg , mocht iemand iets in die aard zoeken mag hij weg aan de aankoop prijs van 80 euro
 
Crosstourer is wat langs de flauwe kant denk ik ...

KTM 1290 ?
ducati multistrada ?

of misschien iets heel anders ...
VFR 1200 ?
FJR 1300 ?


harley electra ?

als de cbr 1100 niet verkocht wordt , misschien niets lol


wie weet wat er allemaal in dit hoofd omgaat pppff :-)
 
Crosstourer is een VFR 1200 blok. Je had het over hoog poter. Nou succes met kiezen van je nieuwe verkoop item 😆
 
Crosstourer is wat langs de flauwe kant denk ik ...

KTM 1290 ?
ducati multistrada ?

of misschien iets heel anders ...
VFR 1200 ?
FJR 1300 ?


harley electra ?

als de cbr 1100 niet verkocht wordt , misschien niets lol


wie weet wat er allemaal in dit hoofd omgaat pppff :-)

Verkopen lukt jou wel, deze is niet de eerste in de verkoop! :] :]
 
Dan met je te flauwe motor langs de tuner die tovert er wel wat vermogen bij.
Ook aanpassing als je andere wielen er in hebt gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan