Cagiva - "The Raptors Nest" - deel 4

Nog een piccie.
full
 
Ziet er zeer goed uit Dcone! Knappe motor ook, zit netjes in de lak en zo :t Ik denk dat ik ook maar eens langere kabels ga bestellen. Nu heb ik ze voor de kroonplaten geleid, maar dan zitten ze bij volledig links/rechts sturen een klein beetje klem.
 
Ziet er zeer goed uit Dcone! Knappe motor ook, zit netjes in de lak en zo :t Ik denk dat ik ook maar eens langere kabels ga bestellen. Nu heb ik ze voor de kroonplaten geleid, maar dan zitten ze bij volledig links/rechts sturen een klein beetje klem.
Tnx! Lakwerk ziet er nog goed uit alleen de schetsplannen waar de voetsteunen en uitlaten aan vastzitten moeten van de winter opnieuw gecoated worden. Aluminium is helemaal verweerd en ziet er niet uit. Ik heb mijn gaskabels wel moeten verleggen. Deze liepen bij mij voor het balhoofd langs en waren net te kort. Heb deze nu voor het balhoofd laten lopen en dat past een stuk beter. Hierna nog taartschep verwijderen en dan zijn we voorlopig weer klaar met klussen!
 
Zondag een prima ritje gemaakt met 4 mede-raptoren.
Wat bewegende plaatjes achter het linkje:
Leuk filmpje! Heb je nog wat tunneltjes meegepakt in Rotterdam? O-)

Zag net een oude bekende te koop staan op Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1222074948

Naar aanleiding daarvan besloten hier weer eens een blik te werpen.
Althans.. in het vorige topic. Ik loop een beetje achter :P
 
Laatst bewerkt:
Zo! Hier zijn we al ff niet meer geweest.
Tijdens die rit was er ook een voetbal wedstrijd daar.
Dus hebben niet teveel tunneltjes gepakt. ;)
Maar t was wel erg leuk.
 
Hoi, net mijn rijbewijs gehaald en een Raptor 650ie, verleden week, aangeschaft met 19.000KM op de klok. Zit vrolijk posts door te lezen. Mijn fiets rijd lekker echter bokkig onderin de toeren was mij al opgevallen (ik rij veel in langzaam verkeer in Dublin....ja Dublin). Nu lees ik hier net dat dat verholpen kan worden met een TPS afstelling. SUPER! :) Zal dus de eerste klus zijn op mijn fiets. Weet niet of ik het zelf probeer of naar de garage ga en het hun laat doen.

Blij dat er nog meer mensen enthousiast zijn over deze fietsen. Ik was eigenlijk gaan kijken naar een SV650 bij de dealer en toen stond daar deze rode cagiva fiets die mij volledig onbekend was. Dat was snel verholpen met wat googlen op de mobiel. En verrek. Er zit dezelfde motor als de sv onder??!!! En hij ziet er bloedmooi a la ducati uit??!! Betere vering en remmen dan de SV650???!!!!!!! En na een rondje rijden op zowel de sv650 als deze was het mij wel heel duidelijk welke het zou worden. Ik moest mijn helm even ophouden zodat de dealer mijn grijns van oor tot oor niet kon zien (blijf een nederlander he).

Anyway, ik zal me zo af en toe mij hier melden en ik lees zeer zeker mee.
 
Hoi, net mijn rijbewijs gehaald en een Raptor 650ie, verleden week, aangeschaft met 19.000KM op de klok. Zit vrolijk posts door te lezen. Mijn fiets rijd lekker echter bokkig onderin de toeren was mij al opgevallen (ik rij veel in langzaam verkeer in Dublin....ja Dublin). Nu lees ik hier net dat dat verholpen kan worden met een TPS afstelling. SUPER! :) Zal dus de eerste klus zijn op mijn fiets. Weet niet of ik het zelf probeer of naar de garage ga en het hun laat doen.

Blij dat er nog meer mensen enthousiast zijn over deze fietsen. Ik was eigenlijk gaan kijken naar een SV650 bij de dealer en toen stond daar deze rode cagiva fiets die mij volledig onbekend was. Dat was snel verholpen met wat googlen op de mobiel. En verrek. Er zit dezelfde motor als de sv onder??!!! En hij ziet er bloedmooi a la ducati uit??!! Betere vering en remmen dan de SV650???!!!!!!! En na een rondje rijden op zowel de sv650 als deze was het mij wel heel duidelijk welke het zou worden. Ik moest mijn helm even ophouden zodat de dealer mijn grijns van oor tot oor niet kon zien (blijf een nederlander he).

Anyway, ik zal me zo af en toe mij hier melden en ik lees zeer zeker mee.
l

Welcome!

Excellent choice. Ga je zeker plezier mee beleven. De beauty van een italiaanse schoonheid en de betrouwbaarheid van een japanse geisha...

Misschien dat ik je in februari wel zie rondrijden in Dublin. Ben er dan een weekendje ivm een muziekfestival. Leuke stad hoor, Dublin. Afgelopen maart al eerder geweest.

Een plaatje van je mooie rode zal hier zeker gewaardeerd worden. :W
 
Ik zal de photo zeer zeker opsturen. Ik heb alleen geen goede op het moment. Kan iemand mij trouwens de workshop manual opsturen?
 
Net nog even waarschijnlijk het laatste ritje van het jaar gehad met een klein zonnetje. Ik ga Rappie binnenkort maar eens klaarmaken voor de winterslaap.

@Slicknick heb de de manual nog nodig? ik heb um op de computer staan, doe anders ff een PB met je mail.
full
 
full

full

Zag hier een bericht over verbouw van v-raptor naar raptor . Had een v-raptor met lichte schade . Heb de complete "neus" eraf gehaald en een gewone koplamp met een paar mooi gefreesde koplampsteunen gemonteerd
 
Dat zou zomaar die van mij geweest kunnen zijn. 🤓
Ik heb alle originele onderdelen ook bewaard.
Zodat hij altijd nog terug gebouwd kan worden.
En ben er nog steeds mee bezig.
Zal binnenkort eens een foto plaatsen hoe hij nu is geworden. 😁
 
Nee,sorry,heb hem nog steeds.Was wel van iemand hier van het forum. Gaat als de brandweer ,schermpje helpt afdoende tegen de rijwind . Rekje gemaakt voor bagagebevestiging . 2016 naar Isle of Man geweest ,geen centje pijn
 
Nee dat was waarschijnlijk het verhaal van mijn motor.
Ik heb hem omgebouwd van V naar normaal. 😏
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen. Onlangs een Xtra Raptor gekocht en zoals bij elke motor die ik koop, na de eerste ritjes meteen op zoek naar gelijkgezinden. Gelukkig vond ik dit forum want verder zijn de Raptors niet erg breed bezaaid :)

Mijn Raptor heeft G&G uitlaten die geweldig klinken maar knallen als de hel. Van zodra ik van het gas af ga, roffelt, ploft en knalt hij en vooral langs de rechter demper schieten er soms vlammetjes uit. Had in een ver verleden een Suzuki TL1000 waar dit niet veel anders was (bleek een pakking te zijn maar teveel gedoe (rotte oude bouten enz) om te vervangen gezien de leeftijd en > 65k kms dus reed er maar mee door). Heb er > 20k kms zo mee rondgereden en dan verkocht, nooit problemen gehad met de motor.

Hoe zit dat met jullie Raptors? Knallen die ook zo en bovendien, kan het eigenlijk veel kwaad voor de motor/uitlaat?

Alvast bedankt!

Groetjes, Arno
 
Hi Arno,
Ik had daar ook last van.
Althans de mensen om mij heen. 😂
Maar bij mij was er een uitlaat pakking kapot.
Dus die is toch maar vervangen.
Omdat het toch niet goed schijnt te zijn voor de motor.

Heb je ook een foto van de Xtra Raptor?
 
Ik tracht vanavond iets te uploaden. Foto’s op m’n telefoon zijn te blijkbaar groot dus zal ze via pc verkleinen. Zal eens testen op lekkende pakking, hopelijk is het dan de voorste cilinder waar ik vlot bij kan. Binnenkort ook de dbkillers erin want dit is een beetje té :)
 
Vraagje: Eindelijk een paar lange ritten gemaakt dit weekend. Dat was erg genieten.

Echter het wegdek was nat en dat heeft zijn sporen achtergelaten op mijn, voorheen, schone motor.

Hoe maken jullie je raptor snel en effecient schoon? Hoge druk bij tankstation? Speciaal goedje?

Wie van jullie heeft de snelste en meest efficiente manier van schoonmaken van de Raptor beheerst zonder schade (electrische) te berokkennen? Wil diegene dat AUB delen. Thanks :)


@Bouke_D: Ik heb je een persoonlijk bericht verstuurt en zit geduldig op de Workshop Manual te wachten :)
 
Wie van jullie heeft de snelste en meest efficiente manier van schoonmaken van de Raptor beheerst zonder schade (electrische) te berokkennen? Wil diegene dat AUB delen. Thanks :)
Goedkoop stond er dan nog niet bij als eis. _O-

Bij meerdere winkels te koop, maar de Ten Kate webshop zet er dan weer geen uitleg bij: :P
Vulcanet Motor Wassen Zonder Water

Ik heb van meerdere gebruikers gehoord dat dit echt werkt.
Hele enthousiaste reacties..

Zelf was ik de motor bijna nooit, als die heel vuil is even met de spons en autoshampoo.
Maar vaak kom ik wel uit met alleen siliconenspray en vloeibare (snel)wax en doekje erover.

Veel garages schijnen ook nog maar alleen wax uit een knijpfles te gebruiken hoorde ik van een motormaatje / ex monteur Mercedes garage. Die wassen niet meer, spuiten aleen maar snelwax -en -af en spuit - uitwrijven. (Ja, dat krast sneller als je niet oplet) :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit dat met jullie Raptors? Knallen die ook zo en bovendien, kan het eigenlijk veel kwaad voor de motor/uitlaat?


Ik herinner me dat met mn termignonis de paarden op hol sloegen, koeien nieuwsgierig kwamen kijken, voetgangers uit de weg sprongen, files spontaan openden, kinderen naar hun oortjes grepen en de buren steevast de tuintafel binnen trokken als ik de straat in kwam. :+
Tot heden heb ik nog niets geweten dat ka BOOM doet als mn raptor.
 
Laatst bewerkt:
Hehehe same thing met m'n TL maar die was wat brakker dan deze.
De grote vraag blijft dus of het kwaad kan voor de motor (of iets anders).
Indien niet, laat ik het zo maar mocht ik er schades mee riskeren, zoek ik het liever uit.

Hierbij trouwens nog wat foto's van toen hij juist thuis was.
Ondertussen hangt de plaat erop ;-)

Is nr. 150/999

full

full

full

full
 
Hehehe same thing met m'n TL maar die was wat brakker dan deze.
De grote vraag blijft dus of het kwaad kan voor de motor (of iets anders).
Indien niet, laat ik het zo maar mocht ik er schades mee riskeren, zoek ik het liever uit.

Hierbij trouwens nog wat foto's van toen hij juist thuis was.
Ondertussen hangt de plaat erop ;-)

Is nr. 150/999

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Weet je zeker dat dit een echte Xtra Raptor is?
Volgens mij heeft de Xtra Raptor echte carbon delen, zoals de hoorns over het stuur en bijv ook de zijkappen onder het zadel. Jouw hoorns en kappen lijken gewoon kunststof. Ook jammer dat de originele carbon bellypan en monoseatkap er niet op zitten.

Maar het blijven wel prachtige dingen om te zien, die matzwarte Xtra Raptors.
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat dit een echte Xtra Raptor is?
Volgens mij heeft de Xtra Raptor echte carbon delen, zoals de hoorns over het stuur en bijv ook de zijkappen onder het zadel. Jouw hoorns en kappen lijken gewoon kunststof. Ook jammer dat de originele carbon bellypan en monoseatkap er niet op zitten.

Maar het blijven wel prachtige dingen om te zien, die matzwarte Xtra Raptors.
Kapjes zijn makkelijk te vervangen natuurlijk. Kleur van de wielen klopt wel zo te zien, en ook de instelbare achtervering zit er zo te zien op. En blijkbaar ook de nummering. De stuurdemper daarentegen weer niet. Hij is iig niet meer helemaal origineel ;)
 
Waar kan je eigenlijk allemaal aan zien dat t een Xtra zou moeten zijn?
Waar zou het nummer ergens moeten staan?

@ Worldbeater ? Had je al gezien dat er in jou ouwe nu een TL1000R blok in ligt? ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan