Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Ha, dat is weer iets leuks om te controleren!
Vandaag heb ik Klick geholpen de carbs terug te zetten. Benzinepomp gecontroleerd, lijkt okee, aan de carbs was ook niets.
De motor heeft even gedraaid, sloeg toen af, en voorlopig niets meer, de accu was ook ver leeg door de vele startpogingen. Gaan we nog zien.
Doei,
Doudou
 
Welkom Zbignjew Dinges.. al een fotoke getrokken en geschikt bevonden voor publicatie ? :)



Inmiddels zit er een 52l topkoffer op, voor de rest is hij hetzelfde.

@willemvu
Ik ga er ook vanuit dat ik niet zichtbaar ben maar dat is mijn punt niet. Ik rij ik wel eens over onverlichte stukken en dan is het echt wel behelpen :p
Vandaar mijn vraag.

Die tdr lamp is een goeie tip. Eens kijken of ik er een kan opsnorren, anders zet ik er van die adapter ringen in.
 
@S10
Jij had toch ooit de TDM aangeschaft voor een blokwissel met je XTZ?
Van gedachten veranderd of zit dat nog steeds in de planning?
 
@S10
Jij had toch ooit de TDM aangeschaft voor een blokwissel met je XTZ?
Van gedachten veranderd of zit dat nog steeds in de planning?

Hoi Dré, wat een ijzersterk geheugen heb jij, man :}
De TDM ben ik een tijd blijven rijden eigenlijk. Voordat ik aan mijn Zuid Amerika avontuur begon, heb ik het 750 blok van de Suup half gereviseerd: cilinders opgeboord en nieuwe overmaat zuigers en de kop gereviseerd. Dat scheelde zo ontzetten veel !!! Van 1 liter olie op 2000 km naar 20 cl op 10.000 km !!!!!!
Toen vond ik de wissel eigenlijk overbodig. De Suup staat inmiddels al 2 jaar te wachten op een grondige opknapbeurt, waar ik maar niet aan toe kom. Verhuizing en renovatie nemen alle vrije tijd in beslag. De TDM voldeed tot nu toe eigenlijk wel. Ik heb nog een andere TDM (niet netjes) waar nu het in-prima-staat-zijnde reserve 850 blok onder gaat. Dan houd ik alleen nog een 850 blok met rotte versnellingsbak over….
Zowel die TDM als het losse TDM blok met versn.bak problemen moeten er uit.
 
Zo, even wat opgemeten etc en dit is eruit komen rollen. Moet het nog even uitproberen of het past (slotje komt ook gewoon van internet) maar zo kan het dus worden. Iemand eventueel interesse? Ik ga er sowieso 1 voor mezelf laten printen :t

[afbeelding]

Ruim 3 maanden geleden begon ik met Joost (QupiX) over het 3-D printen van het deksel te PB-en.. eerst zou iemand anders het voor zijn rekening nemen, daarna zou Joost het zelf gaan doen.. maar Joost reageert al voor de 3e keer na een lange zwijgperiode niet meer op PB's..
Erg jammer want er zijn genoeg gegadigden voor... ikzelf had er wel 2 willen bestellen..

Wanneer je dit leest Joost.. reageer dan minimaal effe..

afbeelding
 
Ik ben van plan mijn brandstofslangen eens te vernieuwen (zou zomaar kunnen dat ze nog van 1994 zijn...)

Weet iemand zo de diameter van de brandstofslangen te noemen ? 8 of 10 mm ?
 
Heeft iemand hier een het linker blokdeksel toevallig liggen? Bij de mijne is de schroefdraad van de bout waar je schakelset om scharniert (begrijpen jullie het nog? :P ) uitgeboord en getapt naar 12mm, maar wil dat eigenlijk goed hebben.

COVER, CRANKCASE 1, fits XTZ750 1989 3LD2 GERMANY 293LD-332G2 - order at CMSNL

Dat deksel dus.

In other news, vorige week nieuwe (verlaagde) stepjes binnen gekregen, eens kijken of ik die binnenkort kan monteren :)


Zo staat de suup er nu bij:
23511500_1701280246573608_8489849358303578541_o.jpg
 
Heeft iemand hier een het linker blokdeksel toevallig liggen? Bij de mijne is de schroefdraad van de bout waar je schakelset om scharniert (begrijpen jullie het nog? :P ) uitgeboord en getapt naar 12mm, maar wil dat eigenlijk goed hebben.

COVER, CRANKCASE 1, fits XTZ750 1989 3LD2 GERMANY 293LD-332G2 - order at CMSNL

Dat deksel dus.

In other news, vorige week nieuwe (verlaagde) stepjes binnen gekregen, eens kijken of ik die binnenkort kan monteren :)


Zo staat de suup er nu bij:
[afbeelding]

Ik heb je een PM gestuurd
 
Heeft iemand hier een het linker blokdeksel toevallig liggen? Bij de mijne is de schroefdraad van de bout waar je schakelset om scharniert (begrijpen jullie het nog? :P ) uitgeboord en getapt naar 12mm, maar wil dat eigenlijk goed hebben.

COVER, CRANKCASE 1, fits XTZ750 1989 3LD2 GERMANY 293LD-332G2 - order at CMSNL

Dat deksel dus.

In other news, vorige week nieuwe (verlaagde) stepjes binnen gekregen, eens kijken of ik die binnenkort kan monteren :)


Zo staat de suup er nu bij:
[afbeelding]

Iemand toevallig nog het blokdeel liggen? johanv had hem helaas niet meer liggen.
 
Weet iemand waarom het Engelse super tenere forum niet meer te bereiken is?
Of heb ik dat alleen?

Dit was altijd de link: www.super-tenere.net
 
Bij de mijne is de schroefdraad van de bout waar je schakelset om scharniert (begrijpen jullie het nog ? :P ) uitgeboord en getapt naar 12mm
Vandaag heb ik daar bij mijn Suup een helicoil in moeten zetten.. schroefdraad was ook naar z'n grootje.. schakelt nu weer strak :)
 
Vandaag m'n nieuwe stepjes gemonteerd, zitten nog niet helemaal goed.

A9d0GnJ.jpg

Vandaag heb ik daar bij mijn Suup een helicoil in moeten zetten.. schroefdraad was ook naar z'n grootje.. schakelt nu weer strak :)

Zoiets is ook mijn idee om te doen, maar er zit al M12 in, dus daar is geen eer meer aan te behalen.
Weet iemand waarom het Engelse super tenere forum niet meer te bereiken is?
Of heb ik dat alleen?

Dit was altijd de link: www.super-tenere.net

Ik mistte hem ook al :(
 
Heeft iemand al eens alle brandstofleidingen vervangen ?
Als complete set (dus als artikel) of gewoon dmv x-meter brandstofleiding ?
 
Hoi Menno, ik heb eens alle brandstofleidingen, de vacuumslang vervangen en een filter er tussen gezet. Volgens mij had ik toen 1 meter slang bij Kedo gekocht. Zal straks de bestelbonnetjes daar eens op nalopen. Ik app je later nog wel even. Groet, Bauke

p.s. lekkere treeplanken Bowler!
 
Hoi Menno, ik heb eens alle brandstofleidingen, de vacuumslang vervangen en een filter er tussen gezet. Volgens mij had ik toen 1 meter slang bij Kedo gekocht. Zal straks de bestelbonnetjes daar eens op nalopen. Ik app je later nog wel even. Groet, Bauke

p.s. lekkere treeplanken Bowler!

Ja, daar had ik me even in vergist :P Maar blijkbaar is groter beter en denk dat de 2 cm verlaging wel goed is voor m'n knieën .
 
Hey Bowler, ik zal vanmiddag of morgen even kijken in mijn berg zooi, maar er is best een kans…. O-)

Ik heb gisteravond net een gekocht via Ebay.de :') Wel meteen ook een afdekkapje voor m'n uitlaat gevonden, die zijn lastig te vinden.
Maar bedankt voor de moeite in ieder geval!
 
Hoi Menno, ik heb eens alle brandstofleidingen, de vacuumslang vervangen en een filter er tussen gezet. Volgens mij had ik toen 1 meter slang bij Kedo gekocht. Zal straks de bestelbonnetjes daar eens op nalopen. Ik app je later nog wel even. Groet, Bauke
Sgoe.. laat maar horen :)
 
@Menno,
Wist je dat je benzineleidingen gewoon per meter bij een automaterialen zaak kan kopen?
Let alleen even op dat je de juiste maten koopt i.v.m. de bescherming waar de slang doorheen moet.
 
@Menno,
Wist je dat je benzineleidingen gewoon per meter bij een automaterialen zaak kan kopen?
Let alleen even op dat je de juiste maten koopt i.v.m. de bescherming waar de slang doorheen moet.

Yep I know, was alleen benieuwd of er iemand was die het als bestaand, compleet, (Yamaha) artikel heeft aangeschaft, ooit.. of dat iemand zo kan vertellen hoeveel meter (ethanolbestendige-)brandstofslang nodig is ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan